Joudut todennäköisesti itse tuota siistimään. Ei kai tuossa nyt muuten mitään kunhan vain ei lähtisi isommin kerralla. Todennäköisesti keskempää hiottu, mutta tuolla säästetty aikaa ja vaivaa kun ei ole listojen kanssa tapeltu.
Oiskohan noille oikea siistintä jos haluaa piiloon niin hiukan hienolla hiomapaperilla ja tippa lakkaa, vaihtoehtoisesti sitten lakan skippaus ja hiomisen jälkeen vähän kiillotusta käsin tms?
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Originally posted by ritariässä View PostNormaalia jälkeä vanhan maalauksen jäljiltä, lista teipattu piiloon, maalia ja lakkaa mennyt hiomattomalle alueelle ja ennemmin taikka myöhemmin tuolta puoliksi piilosta olevasta reunasta hilseilee irti. Luultavasti ei mitään korvata kun vanha kärry ja näyttelymaalausta ei näihin muutenkaan vakuutusyhtiö suostu korvaamaan.
👍 1Leave a comment:
-
Normaalia jälkeä vanhan maalauksen jäljiltä, lista teipattu piiloon, maalia ja lakkaa mennyt hiomattomalle alueelle ja ennemmin taikka myöhemmin tuolta puoliksi piilosta olevasta reunasta hilseilee irti. Luultavasti ei mitään korvata kun vanha kärry ja näyttelymaalausta ei näihin muutenkaan vakuutusyhtiö suostu korvaamaan.
Leave a comment:
-
Mahtaako kellään olla kokemusta tai ihan tietoa minkälainen takuu koritöillä on? E91 kävi tosiaan viime vuoden helmikuussa katon korjauksessa kun kaatu puu päälle kehä kolmosella, ja nyt alkaa lakka irtoilemaan kattolistojen alta. Mä en turhaan jaksais alkaa tappelemaan taas sen paikan kanssa ku koko korjaus meni muutenki vähän miten sattuu jos noillakin hommilla on vaan joku vuoden takuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View Post
Totta kai se on normaali huolto toimenpide. Omaan pakuun (MB Vito) olen vaihtanut joka kolmas vuosi. En siis vuosittain, kuten tuohon Japanin työrautaan ilmeisesti pitäisi. Tulee kuitenkin kilsoja aika maltilliseen tahtiin. Eikä mitään ongelmia.
Normi kesä dieselhän kesti reilun -20c pakkasta talvilaatu sitten jo reilun -40c, että jos pikku pakkasia on vaan, niin pärjää varmaan ilman "talvi suodatinta".
Leave a comment:
-
Originally posted by Fubar View Post
Suuttimet neljällä johdolla. SCV-venttiilin lukumäärästä ei tietoa, enkä sitä ole vielä edes tutkinut.
Mahdollinen vika saattoi löytyä iltapäivällä. Suuttimien johtosarja päässyt hankautumaan kahdesta kohti läpi eristeistä. Nuo kun korjasin niin ainakaan vielä ei ole vika palautunut.
Ei ehkä huomenna vielä tuolla uskalla töihin saakka lähteä, mutta jos vika ei muutaman illan testaamiselle tule päälle niin sitten kai tuolla jo pidemmällekin taas uskaltaa.
Kiitokset Ovaali vinkeistä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ovaali View PostSuutinvika on mahdollinen mutta ei todennäköisin. Onko suttimet kahdella vai neljällä johdolla?
Pumpun SCV ventiili siellä luultavasti jumii tai johtimet kärsineet. Oletan että tämä yksilö on yhdellä ventiilillä, 2 venttiiliset oireilee vähä erilailla.
E. Pumppuviat on tosi harvinaisia näissä. Suuttimet oireilee yleensä huonolla käyntiinlähdöllä, harvemmin käyntihäiriöillä kun kone käynnissä.
Mahdollinen vika saattoi löytyä iltapäivällä. Suuttimien johtosarja päässyt hankautumaan kahdesta kohti läpi eristeistä. Nuo kun korjasin niin ainakaan vielä ei ole vika palautunut.
Ei ehkä huomenna vielä tuolla uskalla töihin saakka lähteä, mutta jos vika ei muutaman illan testaamiselle tule päälle niin sitten kai tuolla jo pidemmällekin taas uskaltaa.
Kiitokset Ovaali vinkeistä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juhaska View Post
Eikös tuo suodattimen vaihto diesel-laitteeseen ole ihan normi käytäntö muutenkin, oli merkki mikä tahansa, kun alkaa talvi olemaan ovella ja pakkaset tulee?
Suositeltava toimenpide siis.
Leave a comment:
-
Suutinvika on mahdollinen mutta ei todennäköisin. Onko suttimet kahdella vai neljällä johdolla?
Pumpun SCV ventiili siellä luultavasti jumii tai johtimet kärsineet. Oletan että tämä yksilö on yhdellä ventiilillä, 2 venttiiliset oireilee vähä erilailla.
E. Pumppuviat on tosi harvinaisia näissä. Suuttimet oireilee yleensä huonolla käyntiinlähdöllä, harvemmin käyntihäiriöillä kun kone käynnissä.Last edited by Ovaali; 01-05-2024, 12:03.
Leave a comment:
-
Originally posted by Fubar View Post
Jep, tuttu juttu että talvella voi ongelmia tulla jos suodatin jää vaihtamatta. Nyt kuitenkin pakkaset on poissa joten en uskonut vian olevan tässä.
Suodatin on nyt vaihdettu, vikakoodi tai oire ei eilen testilenkillä ilmennyt uudelleen.
Pitää testailla vielä lähinurkilla ennen kuin pidemmälle uskaltaa. Onhan se mahdollista että olen tankannut vesipitoista polttoainetta tms. vaikka vettäkään en suodattimesta kyllä löytänyt.
Suuttimien syöttömäärissä eroa oli Delphin mukaan 2-3mm3 joten ei nekään aivan uuden veroiset enää ole.
HIeman puutteellinen on tuo Delphin livedata, mutta sen huomasin että kun vika on päällä heittelee esiruiskutusaika nollan ja noin 350ms välillä. Tasaisella käynnillä oli mielesäni huomattavasti suurempi arvo.
Melkein tuntuisi jonkinlaiselta kosketushäiriöltä tms. pitänee tarkastella suuttimien johtosarjoja jne.
Voiko pumppu tai suuttimet itsessään oireilla noin että välillä oire on päällä ja välillä ei?
Leave a comment:
-
Ennen kyllä kesti ajaa samalla suodattimella pidempäänkin, siis jakajapumpuista puhuttaessa. Oli vielä tyhjennysproput filttereiden pohjassa osassa ettei tarvinut välttämättä vaihtaa kun riitti kun joskus tarkisti ettei ole vettä kertynyt.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEilen yhden Hiacen omistajan kanssa juteltiin, niin se sanoi että niiden pa-suodatin on vaihdettava kerran vuoteen. Muuten tulee ongelmia. Etenkin talvella.
Suodatin on nyt vaihdettu, vikakoodi tai oire ei eilen testilenkillä ilmennyt uudelleen.
Pitää testailla vielä lähinurkilla ennen kuin pidemmälle uskaltaa. Onhan se mahdollista että olen tankannut vesipitoista polttoainetta tms. vaikka vettäkään en suodattimesta kyllä löytänyt.
Suuttimien syöttömäärissä eroa oli Delphin mukaan 2-3mm3 joten ei nekään aivan uuden veroiset enää ole.Last edited by Fubar; 01-05-2024, 06:39.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEilen yhden Hiacen omistajan kanssa juteltiin, niin se sanoi että niiden pa-suodatin on vaihdettava kerran vuoteen. Muuten tulee ongelmia. Etenkin talvella.
Suositeltava toimenpide siis.
Leave a comment:
-
Eilen yhden Hiacen omistajan kanssa juteltiin, niin se sanoi että niiden pa-suodatin on vaihdettava kerran vuoteen. Muuten tulee ongelmia. Etenkin talvella.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ovaali View PostMikä se vikakoodi oli? Noissa vanhoissa d4d moteissa ei aina merkkitesterikään auta vianhaussa. Suodattimen siirtopumppu kannattaa tunnustella, pitäis mennä kovaksi muutamalla pumppauksella. Jos ei niin mahdollisesti vuotoa pa-linjassa.
Jos polttoaineen saanti pumpulle varmistettu niin testerillä tarkistaa suuttimien korjausarvot sekä painesäätimen ottama virta(SCV venttiili), saattaa antaa vihiä vikapaikasta.
Korjausarvot mielellään alle 2mm³/st
Säätimen virta tyhjäkäynnillä n 1100mA
Johdot saattaa olla kärsineitä, monesti on nirhaumia niissä kohdissa joissa pistokkeelta lähtee johdot ja menevät johtosarjan sisään, hankala selittää.Vikakoodi P1226.
Ei tänään aika riittänyt suodattimen vaihtoon joten tutkimuksissa ei vielä päästy eteenpäin.
Leave a comment:
Leave a comment: