memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • antti
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Tohon ei kyllä keksi mitään loogista selitystä, miksi ei aine mene täyttölaitteesta autoon kun menee se sinne vaikka olisi vuoto järjestelmässä tai no…jos on täyttölaitteen letkuista jääny venttiilit kiinni niin eihän se kama sitten siirry

    E: toinen selitys se että pullo on jo niin tyhjä(alle2kg) ettei paine riitä siirtämään tavaraa autoon päin
    Kiitos vastauksesta. Miten auto osaa käynnistää kompuran jos paineanturit ilmoittaa järjestelmän olevan tyhjä -> kompura ei edes saisi käynnistyä. Silti kompuran käynnistymistä tarvitaan järjestelmän täytössä?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tohon ei kyllä keksi mitään loogista selitystä, miksi ei aine mene täyttölaitteesta autoon kun menee se sinne vaikka olisi vuoto järjestelmässä tai no…jos on täyttölaitteen letkuista jääny venttiilit kiinni niin eihän se kama sitten siirry

    E: toinen selitys se että pullo on jo niin tyhjä(alle2kg) ettei paine riitä siirtämään tavaraa autoon päin
    Last edited by naikou; 31-12-2024, 15:51.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Ilmastoinnin kanssa seuraava ongelma:
    1. Järjestelmä tyhjä moottorin vaihdoin vuoksi (oli linjat irti kompurasta)
    2. Täyttökoneella menee alipainetesti läpi ok -> ei vuotoja
    3. Kompuran magneettikytkin lukittuu kun ilmastoinnin kytkee päälle
    4. Järjestelmä ei ota vastaan kylmäainetta ollenkaan / täyttökone ei pysty työntämään kylmäainetta järjestelmään ollenkaan?? -> mikä estää?
    Auto on Subaru 2009. Lähinnä kyselen ilmastointijärjestelmien logiikkaa yleisellä tasolla (toki subarutietämys vielä parempi)

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Koitin tuossa yhden entisen auton tietoja katsella traficomilta. Mitä se tahtoo sanoa kun autoa ei löydy kyseisellä rekisteritunnuksella enää? Yleensähän ainakin ennen joskus tuli ilmoitus että ajoneuvo poistettu rekisteristä tms. Jos niin oli käynyt. Nyt sanoo vain että ajoneuvoa ei löydy. Vaihdettu rekisteritunnus?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tuossa video jäähdytinnesteistä:


    Käyttäkää oikeaa nestettä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Omasta alunperin saksantuonti E39:stä otin purin vastikään altapäin kaikki pois ja aktiivihiilisäiliöstä koetin ruosteita poistaa, niin siihen tuli reikä. Sama homma oli myös pitkien polttoainelinjojen kanssa, eli meno ja paluulinjat oli kyllä ok, ei vuotaneet, mutta irroittaessa paljastui että vetelivät ihan viimeisiään: ensimmäinen katkesi kiinnikkeen kohdalla ja toista irtaallaan vähän rapsutellen siihen tuli nuppineulanpään kokoinen reikä.
    Tuo aktiivihiilisäiliölle menevä linja pohjassa oli itsellä ainoa joka oli pelastettavissa hiomalla puhtaaksi ja 2k maalit niskaan laittamalla. Muut tilasin merkkarilta.
    Aktiivihiilisäiliö ois ollut 120e ja samanlainen peltinen, tarvikemallinen FL eri kiinnityksillä on muovia ja se oli noin 40e. Katsellaan pitääkö siitä kiinnikkeet poistaa että saa alkuperäisiin kiinnityksiin vai meneekö niine hyvineen paikalleen sitten joskus

    Mulla ei koskaan ollut ongelmaa tankatessa.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Mulla tykkäs E39 sylkästä bensat ulos tankista aika herkästi kesähelteillä. Samalla tuo tankkaaminen oli aika tarkkaa. Huohottimesta se johtu. Ikänä en sitä korjannut. Jätin vaan tankkaamatta piripintaan.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Omassa E39:sissä on koko ajan kun auto on ollut meillä tuo sama ongelma, pistooli pohjassa katkaisee heti. Kun pistoolia nostaa vähän niin sitten toimii kyllä, mutta tosi herkästi katkaisee jos sitä liikuttaa yhtään. Huohotusongelmaksi itsekin olen tuon päätellyt, enpä ole minkään muun auton kanssa vastaavaan törmännyt.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    Nosta pistoolia vähän ylöspäin, toimii joissakin mersuissa jos ongelmia, en ole jaksanut miettiä mistä johtuu.

    E: e-sarja on aika laaja käsite.
    Muokataas hieman…

    Ei juuri auta nostaminen. Oli sitten pohjassa tai huulilla niin pätkii.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Onkos muille tullut vastaan haasteita tankata E-sarjan autoja? Pistooli katkaisee kun painaa pohjaan. Huohottimessa vissiin jokin suodatinsysteemi, joka tykkää mennä tukkoon. Kokemuksia?
    Nosta pistoolia vähän ylöspäin, toimii joissakin mersuissa jos ongelmia, en ole jaksanut miettiä mistä johtuu.

    E: e-sarja on aika laaja käsite.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Onkos muille tullut vastaan haasteita tankata E6X-sarjan autoja? Pistooli katkaisee kun painaa pohjaan. Huohottimessa vissiin jokin suodatinsysteemi, joka tykkää mennä tukkoon. Kokemuksia?
    Last edited by IiroU; 03-12-2024, 11:51.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    Päteekö tämä mihin korimalleihin? NewTIS koitin selailla, mutten sieltä mitään järkevää löytänyt...
    Äkkiseltään korimalleihin hyvin lähelle 2020 asti tjsp. menee noita alla listattuja(LC-87).



    ja tästä näkee vähän tota nesteen vaihtumisen ajankohtaa:

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    E21 taisi olla viimeisiä missä mittari näytti oikein ellei sitten e30, e36 oli jo tämä huijaus.

    Kyllä se lämpömittari silti ihan riittävästi toimii, vaikka onkin "suuri huijaus". Siitä näkee millon kone on riittävästi lämmin tai liian lämmin. Tai jos ei lämpene. T. monet kerrat oltu varttia vaille punaisella, muttei kuitenkaan punaisella. Myös monet kerrat ollut termari rikki, jonka on voinut lämpömittarista helposti ensin havainnoida.
    Onneksi lämpömittari on noiden e90 ja e60 jälkeen tullut takaisin​
    Last edited by jj5; 08-11-2024, 14:18.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post

    Mittariston viisarihan ei ole mitenkään lineaarisesti suhteessa lämpötilaan. Parista vanhemmasta bemarista olen sitä mittaillut, ja niissä viisari nousi keskelle lämpötilan noustua noin 70-80 asteeseen ja napotti siinä kunnes jäähdytysnesteen lämpötila saavutti noin 110 astetta jonka jälkeen se melkeinpä hypähti suoraa oikeaan laitaan. Ilmeisesti tehtaalla on kyllästytty selittelemään asiakkaille miksi lämpötila välillä laskee ja välillä nousee.
    Uudemmissa ei ole koko lämpömittaria edes, ainakin e90 tulee ensimmäinen varoitus vasta 120 lämpötilassa joka käskee ajamaan rauhallisesti lähimpään bmw huoltoon ja toinen joka käskee pysäyttämään tien sivuun vasta 130 lämpötilassa eli käytännössä tossakohtaa ei ole enää juurikaan jäähdytysnestettä jäljellä, älä kysy mistä tiedän

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post

    Mittariston viisarihan ei ole mitenkään lineaarisesti suhteessa lämpötilaan. Parista vanhemmasta bemarista olen sitä mittaillut, ja niissä viisari nousi keskelle lämpötilan noustua noin 70-80 asteeseen ja napotti siinä kunnes jäähdytysnesteen lämpötila saavutti noin 110 astetta jonka jälkeen se melkeinpä hypähti suoraa oikeaan laitaan. Ilmeisesti tehtaalla on kyllästytty selittelemään asiakkaille miksi lämpötila välillä laskee ja välillä nousee.
    E21 taisi olla viimeisiä missä mittari näytti oikein ellei sitten e30, e36 oli jo tämä huijaus.

    Leave a comment:

Working...
X