Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16295
    • Leppävirta

    Originally posted by konsumies View Post
    Kaverin puolesta kysymys; ei löydä e61seen taaempaa pohjamuovia joka suojaa ilmapussit ym. Itsekään en googlaamalla löytänyt. Auttakaa tyhmää...
    Oisko joku noista?

    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      BMW X1 E84 2.0xd 4/2013

      Autossa halogeenivalot H7 polttimoilla. Mistä heräte lisävalopaneelille? Käytin valojen pistoketta irti umpiosta ja mittasin kaikki pinnit. Osaan pinneistä tuli 10-12V ja osaan 4,5V ja osa oli kylmiä. Mutta kun vaihtoi lyhyiltä pitkille mikään ei muuttunut. Vaatiiko väyläohjauksen että saa pelaamaan?
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • anv
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 300
        • Oulu

        Originally posted by Driver22 View Post
        BMW X1 E84 2.0xd 4/2013

        Autossa halogeenivalot H7 polttimoilla. Mistä heräte lisävalopaneelille? Käytin valojen pistoketta irti umpiosta ja mittasin kaikki pinnit. Osaan pinneistä tuli 10-12V ja osaan 4,5V ja osa oli kylmiä. Mutta kun vaihtoi lyhyiltä pitkille mikään ei muuttunut. Vaatiiko väyläohjauksen että saa pelaamaan?
        Jos sulla kerta halogeenit siellä on, senkun rosvoat pitkien johdosta lamppujen läheltä. Joissain vehkeissä ei aina tule virtaa noihin johtoihin, jos liitin on irti. Mittaa vaikka nuppineulaa apuna käyttäen eristeen läpi, liitin kiinni.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8221
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Driver22 View Post
          BMW X1 E84 2.0xd 4/2013

          Autossa halogeenivalot H7 polttimoilla. Mistä heräte lisävalopaneelille? Käytin valojen pistoketta irti umpiosta ja mittasin kaikki pinnit. Osaan pinneistä tuli 10-12V ja osaan 4,5V ja osa oli kylmiä. Mutta kun vaihtoi lyhyiltä pitkille mikään ei muuttunut. Vaatiiko väyläohjauksen että saa pelaamaan?
          Kuskin puolella valko-vihreä ja apparin puolella valko-sininen johto ja kuten edellä mainittu, johtoihin ei tule mitään järkevää jännitettä jos liitin irti.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2093
            • *

            Originally posted by peto2 View Post

            Kuskin puolella valko-vihreä ja apparin puolella valko-sininen johto ja kuten edellä mainittu, johtoihin ei tule mitään järkevää jännitettä jos liitin irti.
            Kiitos
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 513
              • Espoo

              En löytänyt järkevämpää paikkaa tälle viestille, joten laitan tähän ketjuun.

              Kaivataan vinkkiä järkevän hintaisesta ja kelvollisesta ruostekorjaamosta pk-seudulla. Lähinnä lokasuojien kaaria ja ehkä tunkin paikkoja pitäisi korjauttaa E39:stä. Itsellä ei taitoa eikä välineitä hitsaushommiin. Pukkaa yv jos ei ole luvallista julkisesti mainostaa...

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1787
                • N/A

                Originally posted by hietase View Post
                En löytänyt järkevämpää paikkaa tälle viestille, joten laitan tähän ketjuun.

                Kaivataan vinkkiä järkevän hintaisesta ja kelvollisesta ruostekorjaamosta pk-seudulla. Lähinnä lokasuojien kaaria ja ehkä tunkin paikkoja pitäisi korjauttaa E39:stä. Itsellä ei taitoa eikä välineitä hitsaushommiin. Pukkaa yv jos ei ole luvallista julkisesti mainostaa...
                Naapuri on vaihdattanut autojensa helmoja jossain pajassa Keski-Uudellamaalla. Taisi sanoa, että maksoi 300€ per helma. Onko se järkevänhintainen? Onko sijainti kiinnostava? Jos kiinnostaa, niin voin selvitellä naapurilta mikä paja se oikein oli.
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9867
                  • KVLA

                  Originally posted by bmw323it View Post

                  Naapuri on vaihdattanut autojensa helmoja jossain pajassa Keski-Uudellamaalla. Taisi sanoa, että maksoi 300€ per helma. Onko se järkevänhintainen? Onko sijainti kiinnostava? Jos kiinnostaa, niin voin selvitellä naapurilta mikä paja se oikein oli.
                  Tuttu korjautti vanhaa 207 Pösöä peltikorjaamolla. Puolikas helmapelti vaihdettiin ja ainoastaan pohjamaalattiin sovitussa urakassa. Hinta oli 250€. joten ei tuo 300€ koko helman vaihdosta niin kalliille tunnu tuohon verraten.

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 513
                    • Espoo

                    Nuo kuulostavat aika inhimillisiltä hinnoilta verrattuna siihen, mitä olen nyt kolmesta paikasta Helsinki-Espoo-akselilta kysellyt. Esimerkiksi valmiin korjauspalan laittaminen takakaareen ilman maalausta 300 - 500 euroa. Maalauksen kanssa halvin ehdotus ollut 600 euroa.

                    Hintataso tuntuu sellaiselta, etten ihmettelisi vaikka päätyisin vaihtamaan bensamanuaaliin. Ajosuorite pienentynyt jonkin verran ja kohta pitäisi alkaa opettamaan poikaa ajamaan, mitä en automaatilla halua tehdä...

                    Comment

                    • antti
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 735
                      • Espoo

                      Perheen koira-autosssa (Subaru Forester) rutisee etuvetarit pakkasella. Ajettu 300tkm. Olen saanut asiaan seuraavia mielipiteitä:

                      1. Turha tehdä vanhoille osille mitään, ne on jo pilalla.
                      2. Paina neulalla suojakumin läpi nivel täyteen rasvaa.
                      3. Avaa suojakumit, pese vanhat rasvat pois ja laita esim. Red Line tilalle, niin kaikki ongelmat häviää.

                      Olisko täällä kokemusperäistä tietoa mitä edellisistä vaihtoehdoista on kannattavin, kun en halua vaihtaa vetareita?
                      E46 325ti Compact

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3284
                        • Finnland

                        Näin Subaruista mitään tietämättä, vaihtaisin väljän nivelen ja akseli takaisin sen jälkeen. Sama toiselle puolelle tarpeen vaatiessa, ei kai se sen kummempi oo?
                        Ja jos ei saa osia, sitten uusi vetari.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                        Comment

                        • antti
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 735
                          • Espoo

                          Originally posted by Jarger View Post
                          Näin Subaruista mitään tietämättä, vaihtaisin väljän nivelen ja akseli takaisin sen jälkeen. Sama toiselle puolelle tarpeen vaatiessa, ei kai se sen kummempi oo?
                          Ja jos ei saa osia, sitten uusi vetari.
                          Kiitos tästä, eli tekohengitys on turhaa?
                          E46 325ti Compact

                          Comment

                          • konsumies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1045
                            • Turkkussesss

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Kiitos, täältähän se löytyi
                            Seat Leon Cupra ST
                            F20 116d
                            e87 116i

                            Comment

                            • Rattiukko
                              BTCF Member
                              • Nov 2022
                              • 338
                              • Uusimaa

                              Originally posted by antti View Post

                              Kiitos tästä, eli tekohengitys on turhaa?
                              Kokeilemallahan se selviää.

                              Comment

                              • Jarger
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 3284
                                • Finnland

                                Originally posted by antti View Post

                                Kiitos tästä, eli tekohengitys on turhaa?
                                Tämä on hankala sanoa, näkisin itse aika kovana vaivana, kokemusta ei ole aiheesta. Yleensähän ääni tulee siitä että sinne on tullut väljää ja väljyys taas ei katoa kuin osia vaihtamalla.
                                Nuo ei ole hirveän nopeita tuusata ja on aika sotkuista hommaa, niin sen vuoksi itse suosittelin vain vaihtamaan suosiolla uutta tarvikeosaa tilalle.
                                En tiedä onko suojakumien kanssa sama kuin Bemarilla noissa, eli että vain orkkistavaraa kehiin.
                                Negatiiviset kauppakokemukset:
                                Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎