Mistäs löytäisi analogisen 52mm ahtopainemittarin, jolle signaali tulee kuitenkin sähköisesti anturilta, ei siis mekaanista mittaria? Asteikkokin pitäisi olla niin että mittaa myös alipainetta, ja bareissa totta kai. VDO:lta en ainakaan löydä mitään, ne näyttävät olevan kaikki mekaanisia. Ja tosiaan itse mittari saisi olla ihan perinteinen analoginen, digitaaliset eivät sytytä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Originally posted by Wespa View PostMistäs löytäisi analogisen 52mm ahtopainemittarin, jolle signaali tulee kuitenkin sähköisesti anturilta, ei siis mekaanista mittaria? Asteikkokin pitäisi olla niin että mittaa myös alipainetta, ja bareissa totta kai. VDO:lta en ainakaan löydä mitään, ne näyttävät olevan kaikki mekaanisia. Ja tosiaan itse mittari saisi olla ihan perinteinen analoginen, digitaaliset eivät sytytä.
Ja tuosta mallia kallis:
Comment
-
-
Tuo kiinalainen olisi varmaan ihan riittävän hyvä, harmi kun on noin ruma, olisivat noiden turhien podien yms. sijaan panostaneet ulkonäköön.
Sarlinilla oli näköjään paremman näköinenkin kuin tuo oranssi, saisi kyllä tosiaan olla vähän edullisempi: https://www.sarlinraceteam.fi/p/ahto...r-musta-taustaE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Iskuhan se on varmaan parempi, mutta ei ainakaan omassa silloisessa -02 m54:ssa ollut muutama vuosi sitten mitään ongelmia öljypohjan irroituksessa ihan perinteisellä räikälläkään. Enkä kyllä ole kuullut että muillakaan olisi ollut.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostIskuhan se on varmaan parempi, mutta ei ainakaan omassa silloisessa -02 m54:ssa ollut muutama vuosi sitten mitään ongelmia öljypohjan irroituksessa ihan perinteisellä räikälläkään. Enkä kyllä ole kuullut että muillakaan olisi ollut.
Huomenna vielä takimmaiset E10 ruuvit irtiE46 325ti Compact
Comment
-
-
Onko foorumilla Hiace-miehiä?
Minun uskollinen, ja vasta vähän yli 400tkm ajettu, D4D 100hv hiace kehitti yli 12-vuoden yhteiselon jälkeen ensimmäisen oikean vian jos ruostevaurioita ei oteta huomioon. Ajosta parkkiin pysäytetty auto alkoi työpäivän jälkeen käymään todella huonosti ja savuttaen ja moottorivikavalo syttyi. Yön yli levättyään lähti käyntiin ilman ongelmia ja pystyi ajamaan noin 10km jonka jälkeen käynti muuttui epätasaiseksi ja vikavalo syttyi. Nyt kolmen minuutin jälkeen käynnistyi ilman ongelmia ja taas pääsi hetken matkaa kunnes tilanne jälleen sama. Vedettiin narun perässä pihaan josta jälleen käynnistyi kuin palmun alta ja ajamalla talliin.
Ensin epäilin että jakohihna olisi hypännyt, mutta ei kai se voi oireilla noin että välillä toimii ja välillä ei? Voisiko olla joku pilveilevä vika polttoaineen syöttöön tai moottorinohjaukseen liittyen?
Ensimmäisenä ajattelin kuitenkin vielä ajoituksen tarkastaa kun itse menin jakohihnan ja kiristimen vaihtamaan noin 1000km sitten vaikka en oikein usko että ongelma sieltä löytyisi.
Netistä ei oikein hiacen ongelmiin liittyviä juttuja helposti löydy ilmeisesti myös muiden autot on olleet yhtä vähävikaisia kuin tämä minun yksilö. Tältä foorumilta kuitenkin usein apua on löytynyt mitä erikoisempiin ongelmiin.
Itse ei ole vehkeitä jolla tuosta vikakoodeja ulos saisi, joten jos siinä joku voi auttaa niin apu on tervetullutta.
Mukava tuo olisi vielä kuntoon saada jos se kohtuudella onnistuu sillä käyttöarvoa on vielä huomattavasti enemmän kuin rahallista arvoa. Mitään tonnien korjauksia en kuitenkaan ala tekemään, ennemmin myyn Afrikkaan vikoineen päivineen.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTurbo ?
Voi tämä toki olla nokan tai kampiakselin tunnistin tms. sähköjuttukin.
Pitää illalla alkaa purkamaan ja ihmettelemään. Himpun helpompaa vian etsiminen noiden bemareiden kanssa kun pääsee kiinno vikakoodeihin ja livedataan.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Originally posted by Fubar View Post
Tätäkin mietin vaihtoehtona, luultavasti turbo on alkuperäinen, ainakaan viimeiseen 200tkm sitä ei ole vaihdettu.
Voi tämä toki olla nokan tai kampiakselin tunnistin tms. sähköjuttukin.
Pitää illalla alkaa purkamaan ja ihmettelemään. Himpun helpompaa vian etsiminen noiden bemareiden kanssa kun pääsee kiinno vikakoodeihin ja livedataan.
Comment
-
-
Originally posted by anv View Post
Onko tuossa mahdollista että imuputkisto ennen turboa imaistaan lyttyyn? Samat oireet, mutta huomattavasti halvempi
Sain delphillä kuitenkin luettua vikakoodit ja polttoainepuoleen viittaisi. Vaihdetaan polttoainesuodatin ja ihmetellään tokeneeko sillä.Last edited by Fubar; 28-04-2024, 20:35.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Mikä se vikakoodi oli? Noissa vanhoissa d4d moteissa ei aina merkkitesterikään auta vianhaussa. Suodattimen siirtopumppu kannattaa tunnustella, pitäis mennä kovaksi muutamalla pumppauksella. Jos ei niin mahdollisesti vuotoa pa-linjassa.
Jos polttoaineen saanti pumpulle varmistettu niin testerillä tarkistaa suuttimien korjausarvot sekä painesäätimen ottama virta(SCV venttiili), saattaa antaa vihiä vikapaikasta.
Korjausarvot mielellään alle 2mm³/st
Säätimen virta tyhjäkäynnillä n 1100mA
Johdot saattaa olla kärsineitä, monesti on nirhaumia niissä kohdissa joissa pistokkeelta lähtee johdot ja menevät johtosarjan sisään, hankala selittää.
Comment
-
-
Originally posted by Ovaali View PostMikä se vikakoodi oli? Noissa vanhoissa d4d moteissa ei aina merkkitesterikään auta vianhaussa. Suodattimen siirtopumppu kannattaa tunnustella, pitäis mennä kovaksi muutamalla pumppauksella. Jos ei niin mahdollisesti vuotoa pa-linjassa.
Jos polttoaineen saanti pumpulle varmistettu niin testerillä tarkistaa suuttimien korjausarvot sekä painesäätimen ottama virta(SCV venttiili), saattaa antaa vihiä vikapaikasta.
Korjausarvot mielellään alle 2mm³/st
Säätimen virta tyhjäkäynnillä n 1100mA
Johdot saattaa olla kärsineitä, monesti on nirhaumia niissä kohdissa joissa pistokkeelta lähtee johdot ja menevät johtosarjan sisään, hankala selittää.
Ei tänään aika riittänyt suodattimen vaihtoon joten tutkimuksissa ei vielä päästy eteenpäin.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
Comment