Announcement

Collapse
No announcement yet.

autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • junkkri
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.

    Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.
    Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
    Kiitos ja kuulemiin.
    Last edited by junkkri; 15-12-2023, 09:42.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
    Noin se vaan menee juu. Tän takia yleensä onkin helpompi ostaa suoraan lähimmältä tiskiltä, niin välttyy näiltä
    Looginen silti tuo järjestys miten toimivat, varmasti muuten tulisi enemmän liikkeelle kakkaa niskaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
    Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.

    Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
    kyllä se on niin, että juuri vääriä osia asentavien takia järjestys on mikä on. ei siinä auta kuin ottaa virheestä opiksi.
    ja näkisin myös vastuunkantona järjestää palautus ilman kuluja. mikä käsittääkseni heillä näissä heidän virheissä on tapana.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
    Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
    Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe

    Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.
    Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
    Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
    Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe

    Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne
    Kuten edellä todettiin, niin sä et ole palauttamassa osia, vaan käytät niitä. Vaikka se (ehkä) oli Aeron virhe, niin ne väärät pitää palauttaa. Ja kun olet noi ottanut käyttöön, niin voi olla ettei Aero sulle hyvitä uusia. Tämä on ihan normaali käytäntö, joka koskee muutakin kuin auton osia (vaikka vaatteita, kenkiä tai kodinkoneita). Kun tulee väärät osat, niin niitä EI käytetä vaan palautetaan ne ja odotetaan paluupostissa uusia. Tai sitten hyväksytään ne väärät osat, eikä valiteta asiasta.

    Leave a comment:


  • bme
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne
    Täh? Ei kai käytettyä osaa voi sitten palauttaa, sitä väärää bensapumppua esimerkiksi.
    Aerolle pisteet, aina tullut oikeat osat, hyvään hintaan ja nopeasti!

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?
    Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!? Olen lähettänyt heille kuvat vääristä.
    Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!?
    Onko jotakin estettä toimia kuten myyjä pyytää?

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Aerolta tullut tilailtu läjäpäin osia eri autoihin vuosien saatossa ja aina on ollut sitä mitä piti, nyt hiljattain tuli laturin vapaakytkimen sijasta jostain syystä yksi stefa Mukisematta kyllä antoivat rahat takaisin ja hoitivat nopeasti kuriirin väärälle osalle, itse tarvi vain paketoida lähetys.

    Myös toimivasta asiakaspalvelusta tykkään kovasti, monet kerrat joutunut lisäämään jotain jo sisässä olevaan tilaukseen. Hoituu nopeasti ja lisälasku kilahtaa postiin.
    Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!? Olen lähettänyt heille kuvat vääristä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ja takuukin toimii, vaikka rahojen saannissa välillä kestää, mutta ei tarvi dokumentteja ja viestejä lähetellä moneen kertaan. Myös palautuksesta koituvat kulut ovat maksaneet.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Aerolta tullut tilailtu läjäpäin osia eri autoihin vuosien saatossa ja aina on ollut sitä mitä piti, nyt hiljattain tuli laturin vapaakytkimen sijasta jostain syystä yksi stefa Mukisematta kyllä antoivat rahat takaisin ja hoitivat nopeasti kuriirin väärälle osalle, itse tarvi vain paketoida lähetys.

    Myös toimivasta asiakaspalvelusta tykkään kovasti, monet kerrat joutunut lisäämään jotain jo sisässä olevaan tilaukseen. Hoituu nopeasti ja lisälasku kilahtaa postiin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Autodoc asiakaspalautus ja takuu on jo surullisen kuuluisa, lisäksi hintojen alepropsentit.. ei ihme että mielummin ostaa jostain säädyllisemmästä paikasta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎