Originally posted by |foder|
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tänään tuli ajettua uudet iX3, 420D xDrive ja kirsikkana IX .
Ja tässä järjestyksessä.
Nopeat huomiot:
iX3
- sähköistetty X3
- ei mitään ihmeellistä
- nastarenkaiden melu yllättävän suuri
- huutaa nelivetoa
420D xDrive
- positiivinen ylläri vanhaan verrattuna
- hiljainen
- ajajan auto
- huippu jarrut
- vaatii vaan lisää tehoa
iX
- luonnossa paljon paremman näköinen
- huippu ajettava isoksi autoksi
- hyvin boostaa Sport modessa
- jopa HK soundi hyvä
- istuu käteen
- bemmin hyvä nosto sähköautoissa - lupaa hyvää
Jos i4 on inkarnaatio tuosta nykyisestä 4-seriestä niin tulee olemaan loistava ajettava uusi kokonaisuus. Hyvä näin.
Maaliskuussa pääsee tuota kokeilee - ehkä?
Muutama kuva:
iX3:
iX:
Yhteenveto: Bemmiltä on edelleen tulossa kovaa kalustoa - nyt ja jatkossa. Sekä sähköisenä että 6/8 zyl. Se on hyvä!Last edited by Vmatti; 23-01-2022, 11:44.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Despite having a more range on paper, the Mercedes Benz EQS 580 was no match for the Tesla Model 3 Long Range in a recent cold weather range test in Norway. The winter test, conducted […]
Kiinnostava kulutustesti. Aika linjassa Norjan Björn Nylandin reaalitesteihin (linkki alla). Tesla ykkönen, perässä muut, lähimpänä taitaa olla Hyundai. Teslan voisi kulutuksessa haastaa kenties aikanaan uudelle pohjalle suunniteltu sähkösedan BMW:ltä joskus 2026? i4 on liian painava ja 0,24 ilmanvastuskerron lienee liikaa, sekä ottaako i4 lämpöa talteen voimansiirrosta ja akusta?
Tässä edellä mainittu Björnin testien tulokset:
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostEi sittenkään mitäänAjossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostEhdin lukea Esko tekstisi ennen kuin sen poistit. Ihan hyvä summaus ja Tesla edelleen ykkönen sähköautoilussa. Kunhan koti latauksen saa kuntoon voisi tuollaista Model S long rangea harkita.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostEhdin lukea Esko tekstisi ennen kuin sen poistit. Ihan hyvä summaus ja Tesla edelleen ykkönen sähköautoilussa. Kunhan koti latauksen saa kuntoon voisi tuollaista Model S long rangea harkita.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMinäkin ehdin sen lukea. Miksi ihmeessä poistit pitkän kirjoituksen?
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostTeslan voisi kulutuksessa haastaa kenties aikanaan uudelle pohjalle suunniteltu sähkösedan BMW:ltä joskus 2026? i4 on liian painava ja 0,24 ilmanvastuskerron lienee liikaa, sekä ottaako i4 lämpöa talteen voimansiirrosta ja akusta?
Miksi bemarin pitää haastaa tesla kulutuksessa, "kulutuksen iloa" ?
On siellä lämpöpumppu, joka voi siirtää lämpöä kabiinin, ulkoilman, akun, tehoelektroniikan ja sähkömoottoreiden välillä. Samankaltainen tavoite kuin teslalla, mutta ei todellakaan yhtä yksinkertainen eikä yhtä energiatehokas. Bemarissa on myös yhteensä 9 kW:n edestä sähköistä lisälämmitintä, semmosethan model 3 / model Y tesloista puuttuu kokonaan tehokkuuden alttarilla uhrattuna.
Koko, paino, aerodynamiikka sekä rengastus. Ja voimalinjan sekä (tässä talvitestissä) lämmityksen taloudellisuus. Siinähän se selitys on eroille.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostAjattelin, että liekö ketään kiinnostaa sittenkään, kun ei herättänyt keskustelua toisin kuin nämä töpseliautoja haukkuvat kommentit vaikkapa. Saa joku mode sen varmasti palautettua. Laitan lisää kommenttia autosta jahka saa vähän kilometrejä alle. Nyt ei ole kuin joku 150km vasta takana parilta päivältä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Pumppuhintoja taivastellessa on hiipinyt ajatus jos hommais talouden toiseksi autoksi jonku sähkökinnerin. Mitään suurta vai elämystä en kyllä noista jostainsyystä saa mutta riittäis sellainen peli millä pääsee 23km töihin ja illalla takas, töissä mahdollisuus ladata lämmitys tolpasta. Ongelmana se että en todellakaan haluais uuteen/uudehkon nissanin laittaa 25ke rahaa, teslan model s on ainut mikä käytettynä houkuttaisi. Uskaltaakohan sellaiseen sekaantua jos valitsee myynnissä olevista sellaisen missä on akku vaihdettu takuuseen (yllättävän monessa on). Mitä vähemmän rahaa tuohon käyttää niin sen parempi, en tiedä saako käytettyjen markkinoilta mitään järkevää siinä 10-15ke luokassa niin oisko se sama laittaa Tesla. Tesla on ainut mikä tällähetkellä olis sellainen auto mistä vähän innostuu.
Tosiaan kotona on mahdollisuus ladata lämmitys tolpasta katoksessa ja jos ajaa talliin niin sielä on 3 vaihe töpseli. Kovimmilla pakkasilla on mahdollisuus pitää lämpimässä tallissa.
Tällähetkellä ajan tuon matkan sprinterillä joka vie 12l/100km naftaa niin alkaa se tuntua ja siihen muut ajot päälle mitä nyt käy kaupassa jne. 400 menee karkeasti kuukaudessa tankkiin nyt kun diesel maksaa liki 2 eur litraF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostTällähetkellä ajan tuon matkan sprinterillä joka vie 12l/100km naftaa niin alkaa se tuntua ja siihen muut ajot päälle mitä nyt käy kaupassa jne. 400 menee karkeasti kuukaudessa tankkiin nyt kun diesel maksaa liki 2 eur litra
Mikäs noissa sigusi autoissa on ongelmana, kyllä niilläkin sprinteriä edullisemmin liikkuu.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostUusi Tesla toimitettiin ilman jarrupalaa ja Tesla jopa väitti että pyörästä kuuluva rahina oli normaalia. Varaosien saamiseen meni viikkoja.
https://www.thedrive.com/news/43876/...ng-a-brake-pad
Hyviä autojahan ne on..E30 4D schwarz M60
E30 2D zinnoberrot
E24 resedagrün M90
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostMikäs noissa sigusi autoissa on ongelmana, kyllä niilläkin sprinteriä edullisemmin liikkuu.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment