Miksiköhän OTA päivityksiä kutsutaan takaisinkutsuiksi? Onhan se nyt pikkuisen eri asia varata huoltoaika fyysisestä merkkihuollosta, ajaa sinne ja odotella takaisinkutsun toimenpiteitä, kuin painaa kotipihalla (tai missä ikinä nyt sattuu olemaan) pari kertaa ”accept” ohjelmistopäivitykselle.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tulipa testattua Teslan kiertueella Model 3 performance oikein kunnon talviolosuhteissa. Huomiot:
- regen on kuin jarru, voi lyödä perän luistoon liukkaalla.
- nelivedossa pientä puskemisen tunnetta, ihan kuin etenkin ensimmäisiä kertoja pidon menetyksessä olisi alkuun vetänyt vain edestä? sitten muuttui tasapainoisemmaksi. BMW:n xdriven takapainotteisuus miellyttää enemmän. Joskin vetosuhdetta saattoi saada säädettyä.
- ajovakautus runksuttaa voimakkaasti. Tuntui aika karkealta toiminta noin uuteen autoon.
- Teslamaisuus painaa. Auton hinta n. 70k€ ja jokin rätinä-ääni kuului takaa, myös alusta on kuten olen sanonut, enemmän Focuksen tasoa kuin BMW:n. Model S tästä poikkeus, siinä on premiumin fiilistä rautajousissakin. Rengasmelu myös kohtuullinen 19" kitkoilla. Varmaan enempi 1-sarjan luokkaa, ei lähellä 5 tai i3.
- tehoa aivan älyttömästi ja kaikki heti saatavilla. Mutta kaikkia avustimia ei saa pois...
Hieno auto risuista huolimatta.Last edited by ///Jone; 06-02-2022, 09:03.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Saattoi? Tarkoititko, ettei ole varma?Originally posted by ///Jone View PostHuomiot:
- regen... ...Joskin vetosuhdetta saattoi saada säädettyä.
Eikös Tesla Model 3 performancessa saa molempia säädettyä, regen pois jopa, ja 100% vedosta taakse? Esim Youtubessa Nyrrellä jotku näyttää ajavan täydellä regenillä ja jotkut ottaa pois.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Käyttäjävika. Kyllä näyttäisi että vetoa saa säädettyä ja avustimet veks, eli hyvä homma. Regenin säädöstä en tiedä, myyjä ohjeisti varomaan, kai säätäisivät ennakkoon jo, jos voisi. Toki regeniin kun tottuu, niin sen voimakkuutta jopa alkaa arvostaa.Originally posted by isolohko View PostSaattoi? Tarkoititko, ettei ole varma?
Eikös Tesla Model 3 performancessa saa molempia säädettyä, regen pois jopa, ja 100% vedosta taakse? Esim Youtubessa Nyrrellä jotku näyttää ajavan täydellä regenillä ja jotkut ottaa pois.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Ei taida tuota regenerointia saada säädettyä. Ainakin Tekniikan Maailmakin varoitteli tuosta että kokematon voi menettää auton hallinnan jopa tuon takia liukkaissa olosuhteissa.Originally posted by ///Jone View PostKäyttäjävika. Kyllä näyttäisi että vetoa saa säädettyä ja avustimet veks, eli hyvä homma. Regenin säädöstä en tiedä, myyjä ohjeisti varomaan, kai säätäisivät ennakkoon jo, jos voisi. Toki regeniin kun tottuu, niin sen voimakkuutta jopa alkaa arvostaa.
Ei ole Teslaa suunniteltu talviset olosuhteet mielessä se nyt on selvä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Track modessa saa kyllä käsitykseni mukaan regeniä säädettyä 10 eri voimakkuuteen, se löytyy vain Tesla Model 3:sta Performance mallista. Ei löydy TM testiautosta, se oli takaveto, eikä nelari Long Rangesta.Originally posted by ///Jone View PostKäyttäjävika. Kyllä näyttäisi että vetoa saa säädettyä ja avustimet veks, eli hyvä homma. Regenin säädöstä en tiedä, myyjä ohjeisti varomaan, kai säätäisivät ennakkoon jo, jos voisi. Toki regeniin kun tottuu, niin sen voimakkuutta jopa alkaa arvostaa.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
tässäOriginally posted by isolohko View PostTrack modessa saa kyllä käsitykseni mukaan regeniä säädettyä 10 eri voimakkuuteen, se löytyy vain Tesla Model 3:sta Performance mallista. Ei löydy TM testiautosta, se oli takaveto, eikä nelari Long Rangesta.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Ja sulla oli monenkin TM:n verran kokemusta Tesloista talviolosuhteissa? Mitä jos kävisit itse koeajamassa edes yhtä, niin keskustellaan sen jälkeen asiasta rakentavasti.Originally posted by TheRipper View PostEi taida tuota regenerointia saada säädettyä. Ainakin Tekniikan Maailmakin varoitteli tuosta että kokematon voi menettää auton hallinnan jopa tuon takia liukkaissa olosuhteissa.
Ei ole Teslaa suunniteltu talviset olosuhteet mielessä se nyt on selvä.
Comment
-
Ei Teslat kiinnosta sitä vertaa jos totta puhutaan...sen verran negatiivista kommenttia on käyttäjiltä kuulunut.Originally posted by Esko View PostJa sulla oli monenkin TM:n verran kokemusta Tesloista talviolosuhteissa? Mitä jos kävisit itse koeajamassa edes yhtä, niin keskustellaan sen jälkeen asiasta rakentavasti.
Ja minähän nimenomaan kommentoin tuon TM:n jutun perusteella en mitenkään omakohtaisesti.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Tässä video norjasta talviolosuhteista, Model 3 LR, ei lähde perä regennissä, vaikka mutkassa yrittää, Tesla on fiksannut regen balanssia:
ja taitaa muuten sittenkin löytyä myös low ja standard asetus takaveto Model 3:sta ja LR:stä.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Olipa yllättävää. Päätit yhden lehden koeajon perusteella tulla heittämään vähän mutua ja huomauttamaan, että koko automerkkiä ei ole suunniteltu edes talviajoon. Mitään et autosta tai automerkistä tiedä, mutta jotain piti silti päästä sanomaanOriginally posted by TheRipper View PostEi Teslat kiinnosta sitä vertaa jos totta puhutaan...sen verran negatiivista kommenttia on käyttäjiltä kuulunut.
Ja minähän nimenomaan kommentoin tuon TM:n jutun perusteella en mitenkään omakohtaisesti.
Comment
-
Joo löytyy kaikista Tesloista toi low ja standard. Kyllä se melkoisesti ”jarruttaa” Model S:ssäkin tuolla standardilla, mutta homma on kyllä ihan balanssissa kelillä kuin kelillä. Regeneroinnin toimiminen edellyttää toki myös, että akut on käyttölämpötilassa, jotta ottaa virtaa vastaan. Eli jos pakkasella lähdet kylmällä autolla liikenteeseen, niin regenerointia ei ole alkuun käytännössä ollenkaan. Plussana tuossa regeneroinnissa on, että ei tarvi paljo jarruihin koskea. Mukava myös isommilla teillä ajaessa, kun nopeusrajoitus laskee vaikka 100->80 ja on nopeuskamera heti perään, niin saa parissa sekunnissa tiputettua vauhdin nostamalla vaan kaasujalan ylös. Miinuksena toki sitten, että kun jarruja ei ole tarvetta käyttää, alkaa ne jumittamaan ajastaan käytön puutteesta. Eli pitäisi muistaa ajoittain pitävällä alustalla käydä polkemassa myös jarrua kunnolla. Tuossa uudessa track modessa sai tosiaan regeneroinnin säädettyä mieluisaksi ja myös vedon balanssin säädettyä ja luistonestot lähtee pois.Originally posted by isolohko View PostTässä video norjasta talviolosuhteista, Model 3 LR, ei lähde perä regennissä, vaikka mutkassa yrittää, Tesla on fiksannut regen balanssia:
ja taitaa muuten sittenkin löytyä myös low ja standard asetus takaveto Model 3:sta ja LR:stä.
Itsellä ei ole ajokokemuksia kuin neljästä Model S:stä eri tehoversioista. Model 3:n koeajamista en ole edes harkinnut, kun ei vastannut omia tarpeita, mutta ehkä sellainenkin tulee joskus ajettua tilaisuuden sattuessa. Model S on nelivetona kyllä heittämällä top3:ssa autoista mitä koskaan ajanut ja varsinkin talviajossa. Pitoa tuntuu olevan mieletön määrä nelivedon ansiosta ja sähkömoottorien portaaton tehon tuotto toimii yhteen luistoneston kanssa loistavasti. Tulee toki tunne, että kaikkia tehoja ei pystytä eikä edes yritetä ajaa tien pintaan liukkaalla, mutta menee juuri siinä pidon rajamailla koko ajan reippaasti kiihdyttäessä, että meno on varmaa eikä sellaista, että humpattaisi tehoa edestakaisin. Varmasti toi korkea omamassakin tekee sen, että fiilis on todella varma ohituksissakin vaikka olisi lumipöpperöä tien keskellä. BMW:n xDrive toureilla tullu käytyä joku 10 vuoden ajan ja kuvitellut ettei tämän toimivampaa nelivetoa löydy, mutta kyllä toi Teslan neliveto on vähintään samalla viivalla.
Comment
-
On se hauskaa miten jos vähänkin kriittiseen sävyyn pyhästä Teslasta puhuu niin heti ollaan kraivelissa kiinni ja nyrkkiä heiluttamassa!Originally posted by Esko View PostOlipa yllättävää. Päätit yhden lehden koeajon perusteella tulla heittämään vähän mutua ja huomauttamaan, että koko automerkkiä ei ole suunniteltu edes talviajoon. Mitään et autosta tai automerkistä tiedä, mutta jotain piti silti päästä sanomaan
Vähän sama juttu kuin toyota miehissä näköjään...
No ei siinä kukin tyylillään. Ei se Tesla vaan ole mikään automaailman kuningas vaikka kuinka sitä jotkut haluaa toitottaa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Mä en ole mikään Teslan fanipoika vaan ennemmin päinvastoin, mutta tässä nyt sun kommentointisi oli automerkistä riippumatta juuri kuten Esko asian ilmaisi. Sä postasit ilman mitään kokemusta kirjoittamastasi asiasta ja se ihan oikein korjattiin.Originally posted by TheRipper View PostOn se hauskaa miten jos vähänkin kriittiseen sävyyn pyhästä Teslasta puhuu niin heti ollaan kraivelissa kiinni ja nyrkkiä heiluttamassa!
Vähän sama juttu kuin toyota miehissä näköjään...
No ei siinä kukin tyylillään. Ei se Tesla vaan ole mikään automaailman kuningas vaikka kuinka sitä jotkut haluaa toitottaa.
No ei siinä, kukin tyylillään. Joku osaa myöntää asian, joku toinen pitää "hauskana", vertaa Toyota-miehiin ja heittää vielä täysin asiaan liittymättömän kommentin perään.Last edited by PNM2; 07-02-2022, 16:02.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
Comment