Just äsken juttelin oman myyjän kanssa ja selväks tuli, että sähkövehkeillä on prioriteetti BMW:llä ja samasta syystä esim. i4:n kanssa ei juurikaan varusterajoitteita. Kaikennäköistä misinformaatiota liikkuu paljon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
-
-
Originally posted by JH. View PostJust äsken juttelin oman myyjän kanssa ja selväks tuli, että sähkövehkeillä on prioriteetti BMW:llä ja samasta syystä esim. i4:n kanssa ei juurikaan varusterajoitteita. Kaikennäköistä misinformaatiota liikkuu paljon.
Jossain kohtaa olikohan joulukuussa keskuksen kaverin kanssa oli puhetta että jos otti I4:ään Harmanit niin venyy pidemmälle. Voi toki olla muuttunut :think
Comment
-
-
Joo kuulosti et kyl siel vielä yksittäisiä rajotuksia on, mutta paranemaan päin kuitenkin.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKäytin normaalisti Vantaalla Vetokujalla, kun oli tosiaan takuuhommia, niin ei kukaan muu tee noita kuin Tesla. Eipä tossa ole kuin reilun tunnin ajomatka täältä.
No eipä tässä nyt mikään kiire olekaan sähköauton kanssa hyvin ehtii perinteiset merkit tekemään omia versioita aiheesta. 45e:llä pyörii päivän kaksi kylällä sähköajolla helposti, ja matkaa rautaperseilee jonnin verran ennen stoppia. Pohjoisen suuntaan Oulussa tankkaus, kahvi&jaloittelu ja sitten perille tai Turkuseen nonstop.
Onhan tuossa tottumista, kun tulevaisuudessa ajellaan laturilta toiselle ja matkalla säästetään elektroneja jottei tarvii pysähtyä lataamaan. Siinä onkin matka-ajoon laskemista, että millä taktiikalla matka-aika minimoituu. Ennen riitti, että stopit pois/minimiin ja matkavauhti kuntoon.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTuoltahan saa Elokuulle uusia TeslaM3 tilata suomen maahantuojalta. Miksi ostaa käytetty ?
Uus Model 3 LR maksaa 65k. Käytetyn alle 50tkm ajetun saa 55k. 10k on ainakin itselleni sellainen summa että miettisin tovin onko kannattavampaa ostaa pakka uus vai pari vuotta vanha, silti kohtuu vähän ajettu ja takuunalainen auto mutta sen 10k halvemmalla.
SR+ kohdalla olen jo aiemmin kirjoittanut kantani. Siinä hankintatuki ja Nettiauton hintataso käytettyjen kohdalla puoltaa pakka uuden hankintaa.
Comment
-
-
Originally posted by Danukos View PostUus Model 3 LR maksaa 65k. Käytetyn alle 50tkm ajetun saa 55k. 10k on ainakin itselleni sellainen summa että miettisin tovin onko kannattavampaa ostaa pakka uus vai pari vuotta vanha, silti kohtuu vähän ajettu ja takuunalainen auto mutta sen 10k halvemmalla.
SR+ kohdalla olen jo aiemmin kirjoittanut kantani. Siinä hankintatuki ja Nettiauton hintataso käytettyjen kohdalla puoltaa pakka uuden hankintaa.
Väitän että tulevaisuudessa akkutakuu tulee näyttelemään näiden (ja kaikkien akkuautojen) kohdalla suurta osaa hinnan muodostumisesta.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKäytetyssä kaikki vuodet on pois takuusta ja jos pidät sitä 2020 vuoden käytettyä vaikka 3v niin jäljellä on takuuta 3v? Joka on - rahaa myydessä. Sanoisin että nyt uuden ostamalla siitä erotuksesta sulaa huomattavasti vähemmän kuin käytetystä jossa takuu sulaa pieneksi, lisäksi käytettyyn tulee ne samat kilometri jo ajettujen päälle
Väitän että tulevaisuudessa akkutakuu tulee näyttelemään näiden (ja kaikkien akkuautojen) kohdalla suurta osaa hinnan muodostumisesta.
Niin, näitä asioita kannattaa pohtia ja puntaroida. Siksi kirjoitinkin, että "miettisin".
Comment
-
-
Originally posted by Danukos View PostNiin, näitä asioita kannattaa pohtia ja puntaroida. Siksi kirjoitinkin, että "miettisin".
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKäytetyssä kaikki vuodet on pois takuusta ja jos pidät sitä 2020 vuoden käytettyä vaikka 3v niin jäljellä on takuuta 3v? Joka on - rahaa myydessä. Sanoisin että nyt uuden ostamalla siitä erotuksesta sulaa huomattavasti vähemmän kuin käytetystä jossa takuu sulaa pieneksi, lisäksi käytettyyn tulee ne samat kilometri jo ajettujen päälle
Väitän että tulevaisuudessa akkutakuu tulee näyttelemään näiden (ja kaikkien akkuautojen) kohdalla suurta osaa hinnan muodostumisesta.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostIhan hyviä pointteja. Just nyt tällä hetkellä jostain syystä ei uutta Model 3 saa tilattua koukun kanssa niin jää mulla pois jo sen takia. Toki löytyy uudenkarheita jossa takuuta olisi pidempään, täytyy vähän laskeskella.
Raapstaanpa tästä esimerkki.
109tkm ja ajat 30tkm vuodessa, tämä pitäisi vaihtaa pois vuoden jälkeen, voi olla todella vaikea myytävä esim kahden vuoden jälkeen 170tkm ajettuna. Itse ottaisin mieluummin nyt uuden takavetoisen mallin vajaalla 50k€:lla Elokuulle toimitukseen. Koska itselleni ei olisi niin voimalla väliä eikä välttämättä nelivedolle tarvetta.
Last edited by BMW525Xda; 10-02-2022, 23:37.
Comment
-
-
Kannattaa tarkistaa myös Teslan omat sivut, jos hankinta kiinnostaa. Sieltä löytyy listat varastossa oleville ja käytetyille ja hintataso järkevä. Kaupan päälle saa yleensä jonkin jatkotakuun tms. joita normaali autoliike ei pysty tarjoamaan. Tällä hetkellä näytti Suomen valikoima olevan pyöreä nolla, mutta pari viikkoa sitten oli Model 3:ia vielä useampi tarjolla nopeaan toimitukseen. Joka maalla on oma varastonsa eli maa pitää vaihtaa alavalikosta. En sitten tiedä pystyykö noita ulkomailla olevia yksilöitä ostamaan samalla lailla.
Comment
-
Comment