Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 793
    • PKS

    Just äsken juttelin oman myyjän kanssa ja selväks tuli, että sähkövehkeillä on prioriteetti BMW:llä ja samasta syystä esim. i4:n kanssa ei juurikaan varusterajoitteita. Kaikennäköistä misinformaatiota liikkuu paljon.
    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool

    Comment

    • Kanerv4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 976
      • Tampere

      Originally posted by JH. View Post
      Just äsken juttelin oman myyjän kanssa ja selväks tuli, että sähkövehkeillä on prioriteetti BMW:llä ja samasta syystä esim. i4:n kanssa ei juurikaan varusterajoitteita. Kaikennäköistä misinformaatiota liikkuu paljon.

      Jossain kohtaa olikohan joulukuussa keskuksen kaverin kanssa oli puhetta että jos otti I4:ään Harmanit niin venyy pidemmälle. Voi toki olla muuttunut :think

      Comment

      • JH.
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 793
        • PKS

        Joo kuulosti et kyl siel vielä yksittäisiä rajotuksia on, mutta paranemaan päin kuitenkin.
        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

        Käyttis i4 eDrive40
        Kesällä E36 M3
        Radalla E36 325i track day tool

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1019
          • Pikis

          Olen alkanut vähitellen kallistumaan Model 3 LR AWD suuntaan, saa esittää hyviä syitä miksi olisi huono idea. Käytettynä, max 50tkm ajettuna.
          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            Originally posted by kooma View Post
            Olen alkanut vähitellen kallistumaan Model 3 LR AWD suuntaan, saa esittää hyviä syitä miksi olisi huono idea. Käytettynä, max 50tkm ajettuna.
            Ihan on hyvä idea
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 811
              • Lappeenranta

              Originally posted by Esko View Post
              Käytin normaalisti Vantaalla Vetokujalla, kun oli tosiaan takuuhommia, niin ei kukaan muu tee noita kuin Tesla. Eipä tossa ole kuin reilun tunnin ajomatka täältä.
              Ok, ymmärsin jotenkin väärin, eli Tesla on edelleen samassa korissa kuin muutkin marginaalimerkit (Porsche, LR,...) täältä katsottuna, ei jatkoon.

              No eipä tässä nyt mikään kiire olekaan sähköauton kanssa hyvin ehtii perinteiset merkit tekemään omia versioita aiheesta. 45e:llä pyörii päivän kaksi kylällä sähköajolla helposti, ja matkaa rautaperseilee jonnin verran ennen stoppia. Pohjoisen suuntaan Oulussa tankkaus, kahvi&jaloittelu ja sitten perille tai Turkuseen nonstop.

              Onhan tuossa tottumista, kun tulevaisuudessa ajellaan laturilta toiselle ja matkalla säästetään elektroneja jottei tarvii pysähtyä lataamaan. Siinä onkin matka-ajoon laskemista, että millä taktiikalla matka-aika minimoituu. Ennen riitti, että stopit pois/minimiin ja matkavauhti kuntoon.
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Tuoltahan saa Elokuulle uusia TeslaM3 tilata suomen maahantuojalta. Miksi ostaa käytetty ?

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1124
                  • pks

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Tuoltahan saa Elokuulle uusia TeslaM3 tilata suomen maahantuojalta. Miksi ostaa käytetty ?

                  Uus Model 3 LR maksaa 65k. Käytetyn alle 50tkm ajetun saa 55k. 10k on ainakin itselleni sellainen summa että miettisin tovin onko kannattavampaa ostaa pakka uus vai pari vuotta vanha, silti kohtuu vähän ajettu ja takuunalainen auto mutta sen 10k halvemmalla.

                  SR+ kohdalla olen jo aiemmin kirjoittanut kantani. Siinä hankintatuki ja Nettiauton hintataso käytettyjen kohdalla puoltaa pakka uuden hankintaa.
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                  Ex - E34
                  ///M5 -90 Alpin Weiss II

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Danukos View Post
                    Uus Model 3 LR maksaa 65k. Käytetyn alle 50tkm ajetun saa 55k. 10k on ainakin itselleni sellainen summa että miettisin tovin onko kannattavampaa ostaa pakka uus vai pari vuotta vanha, silti kohtuu vähän ajettu ja takuunalainen auto mutta sen 10k halvemmalla.

                    SR+ kohdalla olen jo aiemmin kirjoittanut kantani. Siinä hankintatuki ja Nettiauton hintataso käytettyjen kohdalla puoltaa pakka uuden hankintaa.
                    Käytetyssä kaikki vuodet on pois takuusta ja jos pidät sitä 2020 vuoden käytettyä vaikka 3v niin jäljellä on takuuta 3v? Joka on - rahaa myydessä. Sanoisin että nyt uuden ostamalla siitä erotuksesta sulaa huomattavasti vähemmän kuin käytetystä jossa takuu sulaa pieneksi, lisäksi käytettyyn tulee ne samat kilometri jo ajettujen päälle
                    Väitän että tulevaisuudessa akkutakuu tulee näyttelemään näiden (ja kaikkien akkuautojen) kohdalla suurta osaa hinnan muodostumisesta.

                    Comment

                    • Danukos
                      Alueaktiivi
                      • Feb 2011
                      • 1124
                      • pks

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Käytetyssä kaikki vuodet on pois takuusta ja jos pidät sitä 2020 vuoden käytettyä vaikka 3v niin jäljellä on takuuta 3v? Joka on - rahaa myydessä. Sanoisin että nyt uuden ostamalla siitä erotuksesta sulaa huomattavasti vähemmän kuin käytetystä jossa takuu sulaa pieneksi, lisäksi käytettyyn tulee ne samat kilometri jo ajettujen päälle
                      Väitän että tulevaisuudessa akkutakuu tulee näyttelemään näiden (ja kaikkien akkuautojen) kohdalla suurta osaa hinnan muodostumisesta.

                      Niin, näitä asioita kannattaa pohtia ja puntaroida. Siksi kirjoitinkin, että "miettisin".
                      E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                      Ex - E34
                      ///M5 -90 Alpin Weiss II

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Danukos View Post
                        Niin, näitä asioita kannattaa pohtia ja puntaroida. Siksi kirjoitinkin, että "miettisin".
                        Nettiauton myyntimääriä jos katsoo niin 279kpl uudempia kuin 2019. Varmaan juuri siksi että jäljellä on akkutakuuta ja helppo vielä myydä, parin vuoden kuluttua tuollaisen 2019 mallisen hinta olisi 100tkm+ ajettuna lähellä ?. Sanoisin että kun noinkin uutena on myynnissä isoja määriä yhtä mallia se viittaa johonkin..

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1019
                          • Pikis

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Käytetyssä kaikki vuodet on pois takuusta ja jos pidät sitä 2020 vuoden käytettyä vaikka 3v niin jäljellä on takuuta 3v? Joka on - rahaa myydessä. Sanoisin että nyt uuden ostamalla siitä erotuksesta sulaa huomattavasti vähemmän kuin käytetystä jossa takuu sulaa pieneksi, lisäksi käytettyyn tulee ne samat kilometri jo ajettujen päälle
                          Väitän että tulevaisuudessa akkutakuu tulee näyttelemään näiden (ja kaikkien akkuautojen) kohdalla suurta osaa hinnan muodostumisesta.
                          Ihan hyviä pointteja. Just nyt tällä hetkellä jostain syystä ei uutta Model 3 saa tilattua koukun kanssa niin jää mulla pois jo sen takia. Toki löytyy uudenkarheita jossa takuuta olisi pidempään, täytyy vähän laskeskella.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by kooma View Post
                            Ihan hyviä pointteja. Just nyt tällä hetkellä jostain syystä ei uutta Model 3 saa tilattua koukun kanssa niin jää mulla pois jo sen takia. Toki löytyy uudenkarheita jossa takuuta olisi pidempään, täytyy vähän laskeskella.
                            Katselin noita akkutakuita, m3 mallille annetaan 180tkm tai 8v kumpi ensin täyttyy. Väitän ja luulen että nyt myynnissä olevista käytetyistä suurimman osan myynyt tai myyvä on tilannut uuden, samanlaisen tai eri merkkisen. Moni on todennut että uuteen erotus on melko pieni ja kannattaa pitää kaukana takuun loppumisesta ajoneuvo.



                            Raapstaanpa tästä esimerkki.
                            109tkm ja ajat 30tkm vuodessa, tämä pitäisi vaihtaa pois vuoden jälkeen, voi olla todella vaikea myytävä esim kahden vuoden jälkeen 170tkm ajettuna. Itse ottaisin mieluummin nyt uuden takavetoisen mallin vajaalla 50k€:lla Elokuulle toimitukseen. Koska itselleni ei olisi niin voimalla väliä eikä välttämättä nelivedolle tarvetta.
                            Last edited by BMW525Xda; 10-02-2022, 23:37.

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6749
                              • PK-seutu

                              Se perussääntö ei sähköautoissa ole muuttunut mihinkään, että uuden auton ostaja häviää aina varmasti ja eniten.

                              Totta hemmetissä kannattaa ostaa vähän ajettu käytetty.

                              Tili tehdään aina ostaessa. Huonoja kauppoja ei kannata tehdä koskaan.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11696
                                • Kouvola

                                Kannattaa tarkistaa myös Teslan omat sivut, jos hankinta kiinnostaa. Sieltä löytyy listat varastossa oleville ja käytetyille ja hintataso järkevä. Kaupan päälle saa yleensä jonkin jatkotakuun tms. joita normaali autoliike ei pysty tarjoamaan. Tällä hetkellä näytti Suomen valikoima olevan pyöreä nolla, mutta pari viikkoa sitten oli Model 3:ia vielä useampi tarjolla nopeaan toimitukseen. Joka maalla on oma varastonsa eli maa pitää vaihtaa alavalikosta. En sitten tiedä pystyykö noita ulkomailla olevia yksilöitä ostamaan samalla lailla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎