memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Sijaisautona oli G20/330e farmari ja siinä oli XTRABOOST 292hv.

    Pistäpä keppi sportille niin myös vanhemmissa 530e malleissa on extraboost tarjolla. Vaatii tosiaan että vaihteisto on S-tilassa. Samat 290 hummaa sieltä löytyy sitten.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    G20 epämukavuus häviää kyllä kerrasta kun ruksii M-adaptive suspensionin ja painaa comfortin päälle.
    Noin ainaskin 18" perus M-Sport pullapyörillä, non-runflat.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Jos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu

    Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.
    5-sarjalaisen kohdalla tuli itse koettua niin, että ei sillä moottorilla ole enää äänimielessä mitään väliä. Diesel F10 530 oli aikanaan todella lähellä ostaa (jäi kiinni 150€:sta), vääntö oli kivaa jne mutta kun nyt on ajanut sigun G30 530e:llä 36tkm / hiukan yli vuoden, en ostaisi enää pelkkää bensa-autoakaan.

    Työmatkat ja kauppareissut sähköllä, pidemmät maakunta-ajot bensalla. Lisäpainoa tulee kun on kaksi voimanlähdettä, sille ei voi mitään ja vaikuttaa ajettavuuteen, mutta kokonaisuutena hybridi on toiminut.

    Sijaisautona oli G20/330e farmari ja siinä oli XTRABOOST 292hv. Kyllä lähti, jos lähetti. Totta kai suoran kutosen äänimaailma on varsin hyvä, mutta vaikka kaikkea ei voi saada, ei kaikkea myöskään menetä tarkoittaen sitä, että kehityksen kehittyessä voi saada uusia asioita.

    Sähköajelun vaste on varsinkin korttelipyörityksessä erinomainen, itse nykyään pyrin pidemmilläkin matkoilla säästämään edes hiukan varausta akkuun jos tietää, että vähänkään on taajamaa tai muuta kaupunkiajoa edessä.

    Entäs sitten se pienen 2-litraisen koneen riittävyys 2-tonnisen pullalossin liikuttamiseksi? No, yhteistehoa saa 252hv, se riittää ohituksiin mutta eihän auto mikään raketti ole. Teho riittää hyvin reippaaseen moottoritieajeluun, mutta samanlaista säpinää kaasupolkimella ei saa aikaan kuin tuolla G20/330e:llä.

    Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos ei muuten, niin vaikka vaihtelun vuoksi?

    Ja vähän liittyen tähän ketjuun, em. sijaisauto oli melko niukasti varusteltu. Ei sporttipenkkejä, sähkösäätöä, Comfort Accessia, valoavustinta jne jne. Tuli todettua, että tässä on aivan huomaamattaan taas (!) mennyt tottumaan kaikkiin turhiin lisävarusteisiin ja hilavitkuttimiin. Jos haluaisi vähänkään samalla tasolla olevan G20:en, niin menee kirkkaasti yli 50k€. Hitto kuinka nopeasti siihen on ehtinyt tottumaan, että auto esim. aukeaa vain kahvaa vetämällä ilman avaimen käyttöä..

    Mutta kyllähän G20:een pääsy oli muistutus siitä, mistä 3-sarjalaisesta oli kyse. Epämukavampi, meluisampi mutta ajettavuus oli kyllä oikein kutsuva. Joskus vielä..

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Mitä Laakkonen saa välistä tuosta autosta kun myy eteenpäin? Kauppa se on mikä kannattaa kun myy moneen kertaan saman auton samalla hintaa ja välistä aina jotain
    Joo no tässä tapauksessa kun sähkäri (i3) kyseessä niin markkinat sahaa aika hämmentävästi. Auton hintalappu 21900 ja viime vuonna vastaavissa oli mielestäni jo yhdessä vaiheessa 15900 pyyntejä ennen kuin lähtivät taas nousuun. Laakkosen vaihtohyvitys oli 2000 euroa pienempi kuin tuo hintalappu minkä siihen nyt laittoivat. Me kun ostettiin taas i3 niin ei varsinaisesti netottu mitään kun sen hinta oli samalla tavalla korkealla.

    Edit: erotus korjattu
    Last edited by kooma; 09-09-2022, 07:34.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Halpaa on bemarin omistaminen. Ostimme auton Laakkoselta 22.10.2019 ja myimme sen nyt melkein 3 vuotta myöhemmin, ja Laakkosella se on taas myynnissä täysin samalla hintalapulla kuin silloin 2019. Samanlainen mutta uudempi ostettiin vaihdossa.
    Mitä Laakkonen saa välistä tuosta autosta kun myy eteenpäin? Kauppa se on mikä kannattaa kun myy moneen kertaan saman auton samalla hintaa ja välistä aina jotain

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Halpaa on bemarin omistaminen. Ostimme auton Laakkoselta 22.10.2019 ja myimme sen nyt melkein 3 vuotta myöhemmin, ja Laakkosella se on taas myynnissä täysin samalla hintalapulla kuin silloin 2019. Samanlainen mutta uudempi ostettiin vaihdossa.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Joo, vähän rentoutta mallin valintaan ja excelit nurkkaan.

    Lidlistä löytyy edullista jauhelihaa jos jääkaapin valo jää ilman kaveria

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Jos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu

    Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.
    Mennään vaan fiilispohjalta. Silloin voi unohtaa pöllö-öljykamiinat. M550i ainut oikea

    Kulut pitää unohtaa jos ajaa BMW:llä? Ihan on oma mielipiteesi

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu

    Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Autoverottomissa maissa on vähän eri meiningit tietenkin.
    Juuri näin. Jankataan samaa asiaa, mutta otetaan vaikka G30 esimerkiksi. 530e ja 530d. ajamisen kulut on hybridissä pienemmät (paitsi hyvin hyvin harvoille kaupparatsuille). Ja daiseliin tulee jo ostettaessa 10k€ pelkkää veroa päälle. Siihen vielä dieselverot.

    Tottakai sivistysvaltioissa on eri tilanne kun ei ole syrjiviä ja laittomia autoveroja

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Olen vajaan viikon ajellut nyt Saksassa, Itävallassa ja Pohjois-Italiassa. Kovasti vaan G30:t on dieseleitä täällä. Plugareita näkee paljon vähemmän. Sama homma isoissa uudehkoissa Mersuissa.
    Autoverottomissa maissa on vähän eri meiningit tietenkin.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Olen vajaan viikon ajellut nyt Saksassa, Itävallassa ja Pohjois-Italiassa. Kovasti vaan G30:t on dieseleitä ja usein kuusisylinterisiä. Plugareita näkee paljon vähemmän. Sama homma isoissa uudehkoissa Mersuissa.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kokeilin sigun autoa tarjota x4 vaihos. Huutonaurua kun näin hyvityshinnan tarjoukses. Jäihän se vajaa 20k€ halvimmasta myynnissä olevasta samanlaisesta..

    Ja kyseessä bmw merkkiliike. Arvostus kohdillaan.
    Originally posted by Ceeray View Post
    Joo näinhän se on että ei siinä 50k edes huudeltu mutta
    Kyllä 28 hyvitystarjous toiseen dieseliin on aika luokaton.. ymmärtäisin jos sähköautoon ois ongella kokeillu.

    Joku 45k ois oikein passeli, alemmaskin pääsee jos taas vastaavasti muidenkin pyynnit laskee, mutta kummasti pyynnit on sitte muutenki katossa.
    On vissiin alle satkun ajettu peli, kun tuollaisia rahasummia vilahtelee ajatuksissa?

    Ei varmaan ole suuri yllätys, että G-sarjalainen iso diisseli on kuin väärää rahaa tällä hetkellä kaupoilla. Eipä sellaisista kukaan uskalla kovin rohkeasti hyvittää.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja kun fakta on se, että jos autobudjetti on yli 40k€, niin ei ole mitään järkeä ostaa ilman töpseliä (aina löytyy joku marginaalitapaus tottakai, mutta isossa kuvassa).

    Dieseleitä tarvitaan vielä pitkään, mutta lähinnä niille, jotka käyttävät auton hankintaan alle 30k€.


    Totta. Optimi omaan rahankäyttöön on varmaan paukutella tämä lähemmäs 300tkm jolloin sen voi sit vieläkin parillakynpillä luukuttaa eteenpäin. Ei vaan ole mitenkään kannattavaa hukata toimivaa kikotinta sähköpeliin niiden nykyisillä hinnoilla / vsrsinkin hyvityshinnoilla. Vähemmän kirpasee sitten 3v päästä..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Nopealla vilkaisulla halvin perus 540d oli 38k€, halvin m-sport 45k€. Vastaavasti halvimmat kolmelitraiset m-sportit 38k€. Kaikkia noita yhdistää se, että ne on yhä myynnissä. Aika kivoja aleprosentteja saa tällä hetkellä liikkeistä noista dieselbemareista, vaikka valikoimaa onkin melko vähän.

    Ja kuten sanoit, 540d-lisä taitaa olla sellainen, että suuri osa ostajista ei maksa euroakaan ylimääräistä 530d hintojen päälle. 45k€ saa myös kohtuullisesti ajettuja G-sarjan seiskoja tällä hetkellä.


    Tämänkin saisi varmaan 35k€ noutaa pois. Jotain tonneja ylöspäin on ehkä realistinen hinta 540d:n myynnissä.
    Ja kun fakta on se, että jos autobudjetti on yli 40k€, niin ei ole mitään järkeä ostaa ilman töpseliä (aina löytyy joku marginaalitapaus tottakai, mutta isossa kuvassa).

    Dieseleitä tarvitaan vielä pitkään, mutta lähinnä niille, jotka käyttävät auton hankintaan alle 30k€.

    Leave a comment:

Working...
X