memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • antti
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    1,5% todennäköisyydellä siihen osuu meteoriitti ensi vuonna
    Ensi vuoteen on vielä aikaa reilusti

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by Fubar View Post

    Onko tuo potentiaalinen rahareikä jossain julkisessa myynnissä vai ns. ystävän kauppaa?
    Minua saattaisi ns. viimeisen lähdön E61 kunnon varusteilla, isolla koneella ja järkevillä kilometreillä vielä käyttikseksi kiinnostaa.
    Ei ole missään julkisesti, kunhan juteltiin. Voin toki ilmoitella vaikka privalla jos ja kun tulee myyntiin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    1,5% todennäköisyydellä siihen osuu meteoriitti ensi vuonna

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ikäähän tuolla paljon, joten vaikka keskimääräistä vähemmän ajettu, kaikki tyyppiviat voi räjähtää naamalle.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by antti View Post

    Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä
    Jos se on oikeasti hyvin pidetty ja korjausvelkaa ei ole niin kyllä tuollainen minusta menee hyvin käyttöautona. Varsinkin jos osaa vielä jotain itse tehdä. Jos kaiken teettää jollain niin ehkä parempi katsella jotain muuta.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Originally posted by antti View Post

    Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä
    Onko tuo potentiaalinen rahareikä jossain julkisessa myynnissä vai ns. ystävän kauppaa?
    Minua saattaisi ns. viimeisen lähdön E61 kunnon varusteilla, isolla koneella ja järkevillä kilometreillä vielä käyttikseksi kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post

    Sen verran vähän ajettu että joo sitä luokkaa.
    Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/540/14743451

    Tätä jo ihmettelin tuolla toisessa threadissa. Kävin tänään tällä ajeleen enkä kyllä oikein mitään huomautettavaa osannut autosta löytää. Hiljaista ja aika mukavaa kyytiä, vaikka ei röykkyiseksi jäätynyt polanne nyt sileäksi toki tälläkään muuttunut. Valikon mukaan iskaritkin sai sport-moodiin mutta eroa ei nopeasti oikein osannut huomata. Korin sivuttaisliikkeet oli kyllä aika huomattavia pienissäkin luistoissa kumpaankaan omaan autoon verrattuna että hyvin pehmeältä tuo tuntui. Samoin jos vapaalla painoi kaasua niin että kiekat nousi nopeasti noin 2500 - 3000 rpm niin koko auto heilahti aina sivusuunnassa.

    Comfortit oli istuinosalta vähän turhan sohvamaiset sekä mun että vaimon mielestä. Selkänojan saa säädöllä melko kapeaksi, mutta istuinosa ei muutu mihinkään niin jää jotenkin eripariseksi. Istahdettiin odotellessa liikeen toinen G30 jossa sportit ja kyllähän ne kotoisemmalta heti tuntui vaikka "halvemmat" ja säädöiltään paljon köyhemmät istuimet onkin. Takapenkin sivuissa nahassa pari terävällä esineellä tehtyä naarmua, nekin aika huomaamattomia. Kojelaudan jalopuussa kans pieni jälki apparin puolella.

    E92 sain omasta mielestä aika hyvän vaihtotarjouksen, mutta en sitten tiiä osaisko sitä näin pappa-autoon kuitenkaan siirtyä. Vaimon mielestä vähän liiankin pappa. ​​
    Itse en muita enää etsi kuin Comfort-penkkejä, ne ovat erinomaiset; olleet sitä jo E38:sta lähtien. Nuo Adaptive-iskunvaimentajat tuntuvat kyllä vähän, esim. jos moottoritiellä tuulee sivulta kovaa; lähinnä epämukavuus lisääntyy. Itse etsin myös noilla iskareilla, BMW ei ole enää pintakova. G30 on iso ja painava lulla, ei se siitä urheilulliseksi muutu aivan helpolla mutta jos tällaista hakee, niin varmasti joku G20 olisi ehkä tarkoituksenmukaisempi vaihtoehto (painaa melkein saman kyllä).

    Ex-G30:llä tuli hiukan yli 110tkm täyteen ja alussa kyllä oli tottuminen (hybridi = vähän monimutkaisempaa), mutta matkan ja vuosien edetessä tykkäsin entistä enemmän juuri siitä mukavuudesta. Ero melutasossa esim. G20:een tuli eteen heti kun 1. kertaa tällainen tuli sijaisautoksi. Kaikkiin varusteisiin ratinlämmitintä myöten ehti ikävästi tottumaan, nyt ei haluaisi yhtään vähempää. Jos ns. pinkka kestää tuon n. 40k€ satsauksen, itse etsisin ehdottomasti myös hyvinvarusteltuja G30 530e:tä, tällaiset Comfort-penkeillä ovat valitettavan harvinaisia, puhumattakaan DDC:stä, 360° pysäköintikamerasta jne jne. Saisi myös mahdollisesti uudemman, tämä oli 1. lähdön G30:ia.

    Ajotuntuma on nyt aika tunnoton, mutta ei täysin. Takavetoisena kääntyi hyvin tunnokkaasti mutkissa, vaikka ei sitten tuntunutkaan ratissa. Tähänkin tottui. G30 ei ehkä ollut sellainen, johon ihastui 1. kokeillulla samalla tavoin kuin joku E90 318 tai F30 320 M Sport, mutta nykyään painottaa mukavuutta hyvin paljon enemmän kuin muuta. Ihan sen vuoksi, että ajo on normiajoa. M Sport -alustalla autoja oli kolme peräkkäin, se ehkä on nyt koettu ja hyvähän se on ehkä uuttakin ainakin testinomaisesti hakea välillä?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by antti View Post
    Paljonko kannattaa maksaa seuraavasta suoralla rahalla:

    e61 LCI (touring) tarkka vuosimalli ei tiedossa
    535D
    Takaveto
    Msport
    Ajettu ~230tkm
    Paljon varusteita, mm imuovet, adap. cruise, webasto
    Ulkoa tylsän harmaa, sisältä tylsän musta...
    Yleisilmeeltään orkkis ja hyvin pidetty

    Olisko vajaan 10k peli abaut?
    Sen verran vähän ajettu että joo sitä luokkaa.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Paljonko kannattaa maksaa seuraavasta suoralla rahalla:

    e61 LCI (touring) tarkka vuosimalli ei tiedossa
    535D
    Takaveto
    Msport
    Ajettu ~230tkm
    Paljon varusteita, mm imuovet, adap. cruise, webasto
    Ulkoa tylsän harmaa, sisältä tylsän musta...
    Yleisilmeeltään orkkis ja hyvin pidetty

    Olisko vajaan 10k peli abaut?
    Last edited by antti; 06-02-2025, 05:30.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post

    Mitä voimalinjaa oot miettinyt G01:seen?
    Ehdottomasti Diesel. Bensakoneisia aika vähän ja voi olla janoinen kun ei ihan pikkuauto kuitenkaan ole...ja käytettyyn hybridiin en koske pitkällä tikullakaan...niin rikas en ole.

    Sweet spot olisi varmaankin tuo xDrive25d tai toki kunnon moottorilla oleva 30d olisi varmaan kaikista paras...mutta lienee joutumaan tyytymään kyllä 20d niitä kun suurin osa kuitenniin on Saksassakin.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Olen noita G01 X3:sia katsellut sillä silmällä, mutta ovat kyllä turhan karvalakkivarusteilla käytännössä kaikki. Suomen tarjonta ainakin.

    Saksassa näyttää vähän paremmalta, mutta sielläkin yllättävän harvinaisia ovat hyvin varustellut yksilöt. Jopa niinkin perusvaruste kuin sähköpenkit tuntuu uupuvan todella monesta vaikka muuten olisi hyvinkin varusteita ruksittu.

    No eipä tämä nyt ihan ajankohtainen asia nyt ole mutta vähän ensimmäistä maasturia tekisi mieli ja X5 on taas jo ehkä vähän turhan iso ja kallis ylläpidettävä. Tuo X3 olisi aika sweet spot itselle muuten mutta nuo varustepuutteet iskee pahasti.
    Mitä voimalinjaa oot miettinyt G01:seen?

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/540/14743451

    Tätä jo ihmettelin tuolla toisessa threadissa. Kävin tänään tällä ajeleen enkä kyllä oikein mitään huomautettavaa osannut autosta löytää. Hiljaista ja aika mukavaa kyytiä, vaikka ei röykkyiseksi jäätynyt polanne nyt sileäksi toki tälläkään muuttunut. Valikon mukaan iskaritkin sai sport-moodiin mutta eroa ei nopeasti oikein osannut huomata. Korin sivuttaisliikkeet oli kyllä aika huomattavia pienissäkin luistoissa kumpaankaan omaan autoon verrattuna että hyvin pehmeältä tuo tuntui. Samoin jos vapaalla painoi kaasua niin että kiekat nousi nopeasti noin 2500 - 3000 rpm niin koko auto heilahti aina sivusuunnassa.

    Comfortit oli istuinosalta vähän turhan sohvamaiset sekä mun että vaimon mielestä. Selkänojan saa säädöllä melko kapeaksi, mutta istuinosa ei muutu mihinkään niin jää jotenkin eripariseksi. Istahdettiin odotellessa liikeen toinen G30 jossa sportit ja kyllähän ne kotoisemmalta heti tuntui vaikka "halvemmat" ja säädöiltään paljon köyhemmät istuimet onkin. Takapenkin sivuissa nahassa pari terävällä esineellä tehtyä naarmua, nekin aika huomaamattomia. Kojelaudan jalopuussa kans pieni jälki apparin puolella.

    E92 sain omasta mielestä aika hyvän vaihtotarjouksen, mutta en sitten tiiä osaisko sitä näin pappa-autoon kuitenkaan siirtyä. Vaimon mielestä vähän liiankin pappa. ​​
    Hieno autohan toi on ja kolmen vuoden G30-kokemuksella kyllä tolla korimallilla kelpaa ajella. Pappaa toki on M-sportin puute, joka sit voi näkyä myös aikanaan, kun isokoneista Bemaria vaihdetaan seuraavaan.

    Leave a comment:


  • melperri
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/540/14743451

    Tätä jo ihmettelin tuolla toisessa threadissa. Kävin tänään tällä ajeleen enkä kyllä oikein mitään huomautettavaa osannut autosta löytää. Hiljaista ja aika mukavaa kyytiä, vaikka ei röykkyiseksi jäätynyt polanne nyt sileäksi toki tälläkään muuttunut. Valikon mukaan iskaritkin sai sport-moodiin mutta eroa ei nopeasti oikein osannut huomata. Korin sivuttaisliikkeet oli kyllä aika huomattavia pienissäkin luistoissa kumpaankaan omaan autoon verrattuna että hyvin pehmeältä tuo tuntui. Samoin jos vapaalla painoi kaasua niin että kiekat nousi nopeasti noin 2500 - 3000 rpm niin koko auto heilahti aina sivusuunnassa.

    Comfortit oli istuinosalta vähän turhan sohvamaiset sekä mun että vaimon mielestä. Selkänojan saa säädöllä melko kapeaksi, mutta istuinosa ei muutu mihinkään niin jää jotenkin eripariseksi. Istahdettiin odotellessa liikeen toinen G30 jossa sportit ja kyllähän ne kotoisemmalta heti tuntui vaikka "halvemmat" ja säädöiltään paljon köyhemmät istuimet onkin. Takapenkin sivuissa nahassa pari terävällä esineellä tehtyä naarmua, nekin aika huomaamattomia. Kojelaudan jalopuussa kans pieni jälki apparin puolella.

    E92 sain omasta mielestä aika hyvän vaihtotarjouksen, mutta en sitten tiiä osaisko sitä näin pappa-autoon kuitenkaan siirtyä. Vaimon mielestä vähän liiankin pappa. ​​


    Pappa ja pappa , hieno pelihän tuo on ja hyvällä maulla valittu sisusta. Jos bensa sedania etsit , ei muuta kuin kaupoille , varmaankin parhaita mitä tuolla rahalla saa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/540/14743451

    Tätä jo ihmettelin tuolla toisessa threadissa. Kävin tänään tällä ajeleen enkä kyllä oikein mitään huomautettavaa osannut autosta löytää. Hiljaista ja aika mukavaa kyytiä, vaikka ei röykkyiseksi jäätynyt polanne nyt sileäksi toki tälläkään muuttunut. Valikon mukaan iskaritkin sai sport-moodiin mutta eroa ei nopeasti oikein osannut huomata. Korin sivuttaisliikkeet oli kyllä aika huomattavia pienissäkin luistoissa kumpaankaan omaan autoon verrattuna että hyvin pehmeältä tuo tuntui. Samoin jos vapaalla painoi kaasua niin että kiekat nousi nopeasti noin 2500 - 3000 rpm niin koko auto heilahti aina sivusuunnassa.

    Comfortit oli istuinosalta vähän turhan sohvamaiset sekä mun että vaimon mielestä. Selkänojan saa säädöllä melko kapeaksi, mutta istuinosa ei muutu mihinkään niin jää jotenkin eripariseksi. Istahdettiin odotellessa liikeen toinen G30 jossa sportit ja kyllähän ne kotoisemmalta heti tuntui vaikka "halvemmat" ja säädöiltään paljon köyhemmät istuimet onkin. Takapenkin sivuissa nahassa pari terävällä esineellä tehtyä naarmua, nekin aika huomaamattomia. Kojelaudan jalopuussa kans pieni jälki apparin puolella.

    E92 sain omasta mielestä aika hyvän vaihtotarjouksen, mutta en sitten tiiä osaisko sitä näin pappa-autoon kuitenkaan siirtyä. Vaimon mielestä vähän liiankin pappa. ​​
    Last edited by Petri.Kekkonen; 01-02-2025, 16:34.

    Leave a comment:

Working...
X