Olen noita G01 X3:sia katsellut sillä silmällä, mutta ovat kyllä turhan karvalakkivarusteilla käytännössä kaikki. Suomen tarjonta ainakin.
Saksassa näyttää vähän paremmalta, mutta sielläkin yllättävän harvinaisia ovat hyvin varustellut yksilöt. Jopa niinkin perusvaruste kuin sähköpenkit tuntuu uupuvan todella monesta vaikka muuten olisi hyvinkin varusteita ruksittu.
No eipä tämä nyt ihan ajankohtainen asia nyt ole mutta vähän ensimmäistä maasturia tekisi mieli ja X5 on taas jo ehkä vähän turhan iso ja kallis ylläpidettävä. Tuo X3 olisi aika sweet spot itselle muuten mutta nuo varustepuutteet iskee pahasti.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III
Collapse
X
-
Ihan mukava käyttis, joo, varautuu kovaan rengasmeluun varsinkin M- sporttisen vannekoolla nin ei tule pettymisiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View Poste84 käy vanhaksi mutta mitään sopivaa ei löydy tilalle. F39 X2 miellyttäisi kokonsa ja tyylinsä puolesta mutta... xDrive28i olisi sweet spot nuhaisen 20i:n ja överin M35i välistä vaan eipä ole myyty kuin jenkkimarkkinoille. 20i softaaminen on niin pirun laitonta nykyään. Taitaa jäädä vaan nähtäväksi kuinka pitkään N47 pyörii ja X1 pellit pysyy ympärillä.. Persedyno vedolla ei sakkoja kirjoiteta vakio palikoilla kun ei oikeasti mikään tehokas ole, vaikka mitä tekisi.
Leave a comment:
-
-
e84 käy vanhaksi mutta mitään sopivaa ei löydy tilalle. F39 X2 miellyttäisi kokonsa ja tyylinsä puolesta mutta... xDrive28i olisi sweet spot nuhaisen 20i:n ja överin M35i välistä vaan eipä ole myyty kuin jenkkimarkkinoille. 20i softaaminen on niin pirun laitonta nykyään. Taitaa jäädä vaan nähtäväksi kuinka pitkään N47 pyörii ja X1 pellit pysyy ympärillä.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän e39 M5.ssa fiiliksen pitää tuoda muu kuin huipputeho. Se on ostettava patteriauto jos sellainen tuo fiiliksiä.
Leave a comment:
-
-
Aikansa kutakin, joskus herääminen tapahtuu hitaammin, joskus nopeammin. Nyt pitkästä aikaa tilanne ettei tiedä mitä seuraavaksi haluaa.
Leave a comment:
-
-
Olihan se 3,5 kesää, ei mitään ongelmaa.
Jotain erilaista haussa.Last edited by ritariässä; 01-08-2024, 00:13.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJaahas, nyt ollaan jännän äärellä, kaikki Bemarit myyty.
Yhtä yritettiin jo ostaa, mutta meni varma ostos persiilleen ku myyjä valehteli oikein urakalla ja satojen kilsojen matka turhaan.
Toive/haaveilumalleja olisi kyllä, mutta jos nyt rauhoittuisi ja möis ensin vaan kaikki e39 osat pois ettei enää vahingossa noihin sotkeentuis.
Leave a comment:
-
-
Muutama erikoisempi tai hyvällä historialla olevat liikkuu noissa vanhoissa jopa hyvällä hintaa ja nopeasti, sitten se se toinen ääripää eli noin 80% saman sarjan myytävistä mätänee myynnissä sen vuoden pari ja välillä myyjät tekee houkuttelevia tarjouksia näille... nostavat hintaa.
Pointti tässä on et joistakin ollaan valmiita maksamaan jos autossa ja hetkessä tähdet kohdillaan.
Itse pitää nyt odotella syksyä/talvea, tiedä vaikka jotain kivaa tukee järkevään hintaan tarjolle.
E39 kuitenkin jo nähty, joten toisenlaista haarukassa
Leave a comment:
-
-
Voi olla, että ehkä ymmärsin mitä hait tuolla e39 jutulla, niin vielä tämän kommentoin ja tähän alkuun mä totean, että mun mielestä on hyvin kornia väittää, ettei oman harrasteen rahallinen arvo kiinnosta. Jos näin olisi, niin silloin niitä annettaisiin ilmaiseksi tai muodollisella summalla: "pääasia, että menee hyvään kotiin". Ja koska näin ei tosiaan asia ole, niin sit siihen pihviin. Ei se arvo tietenkään mikään määräävä ole harrasteessa, mutta se että sillä ei olisi merkitystä, on kusetusta.
E39:n hinta määräytyy oikeastaan kahden seikan kautta: kuinka moni sellaisen haluaa ja kuinka paljon he, jotka sellaisen haluavat, ovat valmiita siitä maksamaan. Ja tällä em. valmiudella en tarkoita mitään henkistä valmiutta, vaan todellista maksukykyä, reaalista raha-agregaattia. Eli paljon on mahdollista siihen lyödä kiinni in real life.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostTotta tuokin, mutta niitä uudempia autoja on nurkat pullollaan, sitä tusina E39:iä ei enää valmisteta ja ensimmäiset mäti jo 15 vuotta sitten pois
Usealle myös tuollainen eksoottinen kampe eksoottisella moottorilla on jo sinänsä nöynöy. Jos itsellä ois tuon verran rahaa ylimääräisenä pistää autoon, niin ei se kyllä enää mikään öky-VW eli Porkke ois, vaan katseltaisiin mahdollisesti jotain eksoottisempaa, eli Ferrarin laitteita. Toki vaan makuasia
Leave a comment:
-
-
Totta tuokin, mutta niitä uudempia autoja on nurkat pullollaan, sitä tusina E39:iä ei enää valmisteta ja ensimmäiset mäti jo 15 vuotta sitten pois
Usealle myös tuollainen eksoottinen kampe eksoottisella moottorilla on jo sinänsä nöynöy. Jos itsellä ois tuon verran rahaa ylimääräisenä pistää autoon, niin ei se kyllä enää mikään öky-VW eli Porkke ois, vaan katseltaisiin mahdollisesti jotain eksoottisempaa, eli Ferrarin laitteita. Toki vaan makuasia
Leave a comment:
-
-
Ja vielä tosta mun yhdestä suosikkiaiheesta eli e30 m3. Kun ihan oikeasti valtaosalle se yksi harrasteauto on maksimi, myös tuolla yläpään hintaluokassa, niin 70 kilolla saa jo vaikka mitä viissataheppasta porssea, niin ei sillä e30 ämkolmosella nyt ole hirveästi tarjottavaa niinku aikuisten oikeesti.
"JONNY KEKOTTO VOITTI TÄLLÄ EUROOPAN MESTARUUDEN KASIKASI"
"Aijaa kuka se o?" Valtaosan vastaus.Last edited by van cleef; 31-07-2024, 17:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pexx View PostTämä nyt koskee motorsport malleja.
Se että jos Saksassa maksaa mint yksilö x summan.
Ei tarkoita että siitä omasta 256tkm ajetusta suolapulkasta voi pyytää iha hulluja. Siksi tuolla samat autot roikkuu vuosia.
Jos nyt kaikista e39 e46 e9x jne otetaan kaikista 10000€ hinnasta pois ollaan aika kartalla. Sitä odottaen.
Paljon tästä kirjoittanut täällä väsymiseen asti, mut yritän nyt tiivistää mun pointit asiaan liittyen:
-ikäluokat pienenee ja autoharrastus vähintään samassa suhteessa. Todellisuudessa suuremmassa johtuen perheen perustamisesta jne. Eli ostajia jatkuvasti vähemmän markkinalla
-paskat palkat ja valtio vie liian ison osan
-korkotaso kohonnut, ei halpaa lainaa enää. Halpa lainaraha paisutti kaiken kiinteän omaisuuden arvoa, kuten harrasteautojen, mutta ne ajat on ohi
-joka vuosi markkinalle tulee uusia harrasteautoja, kun autot vanhenevat ja joka ikäluokalla on ne omat jutut, tottakai kaltaisiani joka suuntaan kiinnostuneita on, mutta vähemmistö. Eli 90-00-luvuilla syntyneet kiinnostuneet e9x jne eikä niin enää e30-e46. Tämä karkea yleistys, mutta tajunnette pointin.
-säilytystila rajallinen, yleisesti yksi harrasteauto/harrastaja
-paskoista palkoista johtuen 15-20 kiloa harrasteesta jo liikaa valtaosalle. Alle kympin vehkeet vielä ok. 20 kilon hintaluokassa ostajia jo tosi vähän. Siitä ylemmäs, niin ollaan oikeasti promillen tuhannesosien marginaalissa.
Ja mä ostin Lincolnin Ruotsista just, koska hinnat siellä paaaljon järkevämmät, vaikka kansan vauraudessa ollaan ihan paarialuokkaa verrattaessa länsinaapuriin.Last edited by van cleef; 31-07-2024, 17:24.
Leave a comment:
-
Leave a comment: