Noh, toistaiseksi kaikissa autoissa on vielä renkaat ja jokseenkin kaikissa autoissa ne ajetaan aina loppuun.
Jatkuu vain tämä syyllistäminen. Luulisi, että joka paikka olisi kumipölyä täynnä sadan vuoden kertymänä. Missä kumi on ?
Loistava keppihevonen uusille maksuille.
Nettikeskustelujen pohjalta tuntuu, että suurin osa sähköautoilijoista on aika aggressiivisia.
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Jatkuu vain tämä syyllistäminen. Luulisi, että joka paikka olisi kumipölyä täynnä sadan vuoden kertymänä. Missä kumi on ?
Loistava keppihevonen uusille maksuille.
Nettikeskustelujen pohjalta tuntuu, että suurin osa sähköautoilijoista on aika aggressiivisia.
Ihan mikromuovina luonnossa ja viemäreissä ja sitäkautta meressä. Ei oo suuri salaliitto tietää tuota.
Kyllä, tuo on ihan oikea ongelma, ei se tavara minnekään "katoa" mystisesti.
Mutta en sen kummempaa ala tähän avautumaan merien saastumisesta. Näkisin sen suhteen suurimpana ongelmana tahallisen saastuttamisen, kuten luonnon yleensäkin. Ja ylikansoituksen.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Tuli ajettua ensimmäinen pidempi reissu missä joutuu lataamaan kesken matkan useamman kertaa. Pari huomiota, mistä olin kyllä lueskellut ja esim teslabjörnin videoissa aina tullut esille, mutta silti piti opetella kantapään kautta Samalla tuli testattua huvikseen kaikki loputkin latausoperaattorit, jonka tägejä tai äppi löytyy (K-lataus, ABC, Recharge/Fortum, Plugit, eParking). Itse tykkään eniten käyttää tägiä. ABC mobiilissa vähän kökkö se katevaraus juttu mutta äppi muuten hyvä kun latauksen ajan näkee statsit livenä.
- Latausnopeus: autoissa on tätä nykyä kyllä hyvät maksimit mutta eniten merkkaa se miten isolla varausalueella se maksimi, tai lähellä sitä, on käytössä. Varsinkin jos olet minuuttiperusteisella pikalaturilla. Esim. oma Polestar 2 otti heti maksimit 150kW kun tulin laturille (merkattu myös naviin reittipisteeksi, jotta valmistelee akun oikeaan lämpötilaan, ehkä merkittävämpi kuitenkin talvella?), mutta jossain 50%:n jälkeen alkoi olemaan enää 70-80kW millä sähköä tuli. Jännästi nousi välillä vaikka oli prosentteja jo enemmän akussa. Mikkelin mäkkärillä kismitti lopussa kun joutui maksamaan hitaasta latausvauhdista, tai tiesin kyllä että lopussa hidastuu mutta olis fiilis, ettei niin paljoa.
- Latureissakin on eroa. Esim Heinolan ABC:n tehokkain Kempowerin laturi ei antanut missään vaiheessa täyttä 150kW vaan koko ajan tuli jotain 60-90kW, vaikka auto oli kyllä siinä kunnossa, että 150kW olisi kelvannut ainakin alkupuolella. Viereinen laturi oli tyhjä ja myöhemmin käytössä eikä silläkään näyttänyt olevan vaikutusta, siitäkin näytti tulevan saman verran. Laturi onneksi kW-perusteisella laskutuksella.
- pitää jatkossa optimoida tarkemmin akun varaus jo lähtiessä. Ei kannata lähteä välttämättä täydellä akulla, vaan niin, että akku on sopivasti tyhjä kun tulee ekalle mieleiselle laturille tauon/ajomatkan/palveluiden jne. suhteen. Eli jos vaikka matkalla pitää pysähtyä kerran lataamaan (matka hieman pidempi kuin todellinen range), kannattaa lähteä vaikka 70% akulla ja tulet pikalaturiin 10%:n tasolla, siitä lataa nopealla vauhdilla jonnekin 50% kieppeille ja perille taas pienellä tasolla, ja auto laturiin yöksi jne.
- pakolliset tauot teki kyllä gutaa, oli paljon fressimpi olo ja muutenkin kiva välillä ulkoilla kun kelikin sattui olemaan hyvä sillä hetkellä. Polttiksella veti aina nollastopin taktiikalla koska voi ja lopussa ihan hapoilla kuski.
- en huomannut että sade olisi pahemmin vaikuttanut rangeen? seurailin kulutusta koko ajan, ja koko ajan sai ajaa sekavasti kuivalla tai kovassakin sateessa.
- ohittelu on kyllä helppoa ja nopeaa
- sähkökulut n. 900km matkalla 25.xx eur. Määränpäässä oli ilmainen laturi, mutta enpä muista paljonko siitä latasin.
- Latureissakin on eroa. Esim Heinolan ABC:n tehokkain Kempowerin laturi ei antanut missään vaiheessa täyttä 150kW vaan koko ajan tuli jotain 60-90kW, vaikka auto oli kyllä siinä kunnossa, että 150kW olisi kelvannut ainakin alkupuolella. Viereinen laturi oli tyhjä ja myöhemmin käytössä eikä silläkään näyttänyt olevan vaikutusta, siitäkin näytti tulevan saman verran. Laturi onneksi kW-perusteisella laskutuksella.
Tässä on vielä yksi maksimilatausnopeuksiin vaikuttava speksi huomioimatta eli latausvirran jännite. Esimerkkinä 150kW latauspiste 600 voltin jännitteellä tarjoaa 400 voltin jännitteellä lataavalle autolle 100kWh tehoa maksimissaan.
Tosiaan tiedoksi epätietoisille. Yrityksenä kun hakee hankintatukea niin tuo 50k€ ei ole yläraja auton hinnalle. 3 eri luokkaa oli hakemuksessa, auton painon mukaan menee ja isoin oli muistaakseni min 2500kg auto johon saa 6000€ tukea. Meille tulevaan maxukseen myönnettiin tuo täys määrä
Tosiaan tiedoksi epätietoisille. Yrityksenä kun hakee hankintatukea niin tuo 50k€ ei ole yläraja auton hinnalle. 3 eri luokkaa oli hakemuksessa, auton painon mukaan menee ja isoin oli muistaakseni min 2500kg auto johon saa 6000€ tukea. Meille tulevaan maxukseen myönnettiin tuo täys määrä
Koskeeko siis kaikkia täyssähköjä vai ainoastaan paketti/kuorma-autoja?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Aikalailla täysin samanlaiset fiilikset Pole 2'sesta. Huomiona että penkit on ihan hyvät, mutta tykkään enemmän Bemarin Sporteista ja Bemarin Comfortit on jo aivan älyttömästi paremmat.
Onkos kukaan verrannut Pole 2 melun ja muiden ominaisuuksien osalta Volvo sisareen XC40 P8:iin?
Kävin ajamassa C40 Recharge Twin motorin. Tässä oli kyllä huomattavasti Premiumpi fiilis, varsinkin rengasmelu oli tässä yksilössä huomattavasti paremmalla tolalla kuin siinä Polestarissa mitä viimeksi ajoin.
Myös penkit istui jostain syystä paremmin meikäläiselle kuin Pollessa (säädöt kohdillaan, vai onko eri penkit?). Sanoisin että nämä C40 mukavuuspenkit sähköllä oli aikalailla samaa tasoa kuin Bemarin sportit sähköillä ja ristiseläntuella.
Hinnastoja selatessa tuntuisi että paras Bang for the buck näistä olisi XC40 Twin motor ja Plus paketilla.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Koitin tänään mennä vääntää kauppaa ja koeajamaan tesla model 3:sta,niin olipahan paska palvelu kiesi liikkeessä. Koeajolle ei päässyt,ennenkun joku sen tarjouksen omasta autosta lähetti. Tähän meni n.40min.
Tarjous oli aika snadi ja samalla tyrehty koeajot siihen. No menihän se ilta siihen. Autokauppakin oli menossa kiinni,että vaikka olisin päässyt koeajolle,niin olisin ehkä n. 5-10min ehtinyt koittamaan.
No myyjät nuoria jolppeja ja tähänkin tapahtumaan tarvitsi kolmen myyjän ja jonkun tarjouksen antajan panosta.
No eipä tarvitse liikkeessä enää asioida.
Koitin tänään mennä vääntää kauppaa ja koeajamaan tesla model 3:sta,niin olipahan paska palvelu kiesi liikkeessä. Koeajolle ei päässyt,ennenkun joku sen tarjouksen omasta autosta lähetti. Tähän meni n.40min.
Tarjous oli aika snadi ja samalla tyrehty koeajot siihen. No menihän se ilta siihen. Autokauppakin oli menossa kiinni,että vaikka olisin päässyt koeajolle,niin olisin ehkä n. 5-10min ehtinyt koittamaan.
No myyjät nuoria jolppeja ja tähänkin tapahtumaan tarvitsi kolmen myyjän ja jonkun tarjouksen antajan panosta.
No eipä tarvitse liikkeessä enää asioida.
Meinaatko että se tarjous olisi paremmalta tuntunut, jos olisit päässyt auton koeajamaan ennen tarjouksen tekoa, vai olisiko se lopputulema ollut kuitenkin sama?
Comment