Originally posted by Jarger
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by PNM2; 22-06-2022, 05:43.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Originally posted by GameOver View PostMä huomasin taannoin sähköautoista tavan kansalaisten kanssa (silloisen duunini myötä) keskustellessa, että jos keskustellaan sähköautojen sopivuudesta omaan käyttöön, taloudellisuudesta tai mistä tahansa, niin ne ”maalitolpat” liikkui sellasella vauhdilla mitä ihmeellisimpiin suuntiin, että lopulta oltiin jo asiasta ihan muualla.
Ja sen jälkeen todettiin, että ”voisit lopettaa sen sähköautojen tuputtamisen”, kun on ensin saati vastaus joka ikiseen ihmeelliseenkin kysymykseen ja olettamukseen.
Ja mitä tulee varallisuuteen niin myös lause "olis mullakin varaa" olen kuullut myös joka kerta tuon ylemmän keskustelun käytyä. Mikähän juttu tääkin on, että jos ostat kalliimman auton niin sitä luullaan että jokaisen vikat pennit on siinä kii eikä niitä muita parempia sijoituskohteita olisi käytetty jo pitkän aikaa sitten. Suomessa hyvätulosen elämä on oikeasti pelkkää vittuilua. Jos sulla on varaa osta älä kerro sitä muille että olis mullakin varaa.
Comment
-
-
Tällä hetkellähän sähköauto on mitä parhain sijoituskohde. Hinnat sen kun jatkavat nousuaan ja lasipalatsit maksavat käytetyistä sähkäreistä enemmän kuin ovat uutena maksaneet. Olisi kannattanut vetää osakkeet/rahastot/lapsilisät/sukanvarret sileäksi jo viime kesänä ja ostaa koko rahalla iinelosia. Eikä se välttämättä vieläkään ole myöhäistä kun raaka-aineet jatkavat kallistumistaan. Hinnastoja ollaan tiettävästi taas laittamassa uusiksi viimeistään syksyllä ties kuinka monetta kertaa. Eli nyt kannattaa ostaa vaikkei sähköilystä tykkäisikään. Tai vaikkei olisikaan varaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostVähän eksyy sivuun, mutta onko teillä mitään näkemystä miten ajattelette valtion nyhtävän verotuloja autoilusta tulevaisuudessa kun verokertymä tippuu sähköistymisen myötä?
Sä et selkeästi suostu myöntämään, että sähköauto on hyvä valinta monelle. Tämä johtunee ymmärryksen puutteesta ihmisten erilaisista autoilutarpeista sekä turhista peloista, joita teksteissäsi koko ajan viljelet varmaan osaltaan tahattomasti. Huomaa, että kukaan ei ole sulle edelleenkään suositellut sähköautoa kertomasi ajoprofiilin perusteella, koska sulla nykyinen ratkaisu lienee paras.
Sähköautosta pääsee tarvittaessa helposti eroon eikä se ole mikään lopuniän sijoitus tai pallo jalassa, jos homma ei toimikaan.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
toi on hyvä kysymys mistä verotulot, koska se on varma että jostain ne otetaan. Itse veikkaan tietulleja, jotka on koko euroopassa käytössä niin helppo systeemi ja testatusti toimiva. Aika näyttää mistä ja miten maksetaan bensavero jatkossa. Sinällään hauska tuo aurinkosähkö kun meillä ei paista ja yritetään rypistää ne vikat pisarat auringosta niin siellä missä paistaa on aurinkovero ja sitäkautta tehty homma mahdottomaksi. Eli osataan sitä säätää päin vittua muuallakin kun Suomessa.
Samassa lauseessa pakko todeta myös kevään kurssivoittajiin kuuluu öljy-yhtiöt jotka myös kohtuullisen valtava bisnes ja myös unohdetaan ne negatiiviset asiat.
Tietulleista sen verran niin heitän hatusta luvun, että 10 tuhatta kilsaa kohden sitä makselee about 500-1000€ tietulleja, joten kohtuullisen tehokas rahastusmuoto tuokin. Kyllä tuokin alkaa pitemmän päälle kyrsimään kun enemmän ajelee. Toisaalta se antaa mahdollisuuden harrastella autoja ja lojuttaa pihassa. Ehkä jopa tehokkaampi tapa luoda materiaalista hyvinvointia ihmisille.
Comment
-
-
Tietulleihin tms ihmisten seurantaan.
Tietty kaikki mahdolliset järjestelmät tulevat vanhojen päälle. Kylkeen vielä livesakotus ylinopeuksista niin ollaan just siellä mihin pyritään, eli lopettamaan liikkuminen.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEn ole yllättäen lukenut koko ketjutettua keskustelua, eikä aihepiiri niin paljoa kiinnostakaan että kaikki selaisin läpi, varsinkin kun jutut tahtoo vanhentua.
En ole tuollaista väittänyt. Ja eipä ole ei, koska ajoprofiili huomioiden sähköauto olisi ns. paska sijoitus.
Niin tuntuu pääsevän, paitsi onhan noita sähköautojen hautausmaita tullut ennestäänkin ilmi, mutta vain kun asia oli vielä lastenkengissään. Nykyisille sähköautoille voisi myös käydä "kylmät" käytettynä jos mullistavaa akkuteknologiaa tulisi yllättäen ilmi.
Aihepiiri tuli mieleen tämän vuoksi myös https://www.kauppalehti.fi/uutiset/o...6-a0f9ca9dfd05
"Oulussa kehitetty akkukenno voi mullistaa sähköautoilun: ”Kennon valmistaminen printtaamalla on mahdollista” Uusi tapa tehdä akkuja voi lisätä sähköauton toimintamatkan jopa tuhanteen kilometriin. Protyyppi valmistuu vuoden loppuun mennessä."
Muutenkaan en elä elämää pelkäämällä jokaista mahdollista sudenkuoppaa, joka tiellä saattaa ehkä olla mutta jos joku haluaa näin tehdä ja esim uudet asiat aina pelottavat, on heillä siihen täysi oikeus. Tällä hetkellä sähköauto on mulle selkeästi paras vaihtoehto seuraavaksi autoksi ja siksi sellaisen tilasin. "Meikäläisiä" on kaupungeissa ja miksei toki maaseudullakin runsaasti.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKeksinnöstä tuotteeseen sekä sarjatuotantoon on paljon matkaa ja siinä välissä ehtii mulla auto vaihtua parikin kertaa.
Nopeasti tarkoittaa akkubisneksessä vuosikymmentä.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostAamen. Sähköautoryhmiin tuodaan tasaisin väliajoin linkkejä "mullistavista" akkuteknologioista, jotka on kaupallistettavissa "nopeasti".
Nopeasti tarkoittaa akkubisneksessä vuosikymmentä.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostBemarin NeueKlasse on selkeä editysaskel. Ko. luokan mukana esitellään seuraavan sukupolven sähkövoimalinja,. Vyörytys alkaa 2025, sitä ennen vielä tätä 'vanhaa' 400V sukupolvea tulee 7-sarjaan ja sitten 5-sarjaan. Ensimmäisenä uunista ulos 3-sarja/X3 ja siitä sitten alkaa vyörytys. Suuri muutos on 800V systeemi, mutta se ei ole ainoa: akut, tehoelketroniikka, sähkömoottrit muuttuu, lataus nopeutuu.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMitä tahansa voi ehkä käydä joskus tulevaisuudessa. Mä reagoin niihin sitten, kun asiat ovat mitenkään ajankohtaisia. Keksinnöstä tuotteeseen sekä sarjatuotantoon on paljon matkaa ja siinä välissä ehtii mulla auto vaihtua parikin kertaa. Jonkun auton voi vaikka liisata, jolloin on aivan se ja sama, mitä jälleenmyyntiarvolle käy.
Muutenkaan en elä elämää pelkäämällä jokaista mahdollista sudenkuoppaa, joka tiellä saattaa ehkä olla mutta jos joku haluaa näin tehdä ja esim uudet asiat aina pelottavat, on heillä siihen täysi oikeus. Tällä hetkellä sähköauto on mulle selkeästi paras vaihtoehto seuraavaksi autoksi ja siksi sellaisen tilasin. "Meikäläisiä" on kaupungeissa ja miksei toki maaseudullakin runsaasti.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostBemarin NeueKlasse on selkeä editysaskel. Ko. luokan mukana esitellään seuraavan sukupolven sähkövoimalinja,. Vyörytys alkaa 2025, sitä ennen vielä tätä 'vanhaa' 400V sukupolvea tulee 7-sarjaan ja sitten 5-sarjaan. Ensimmäisenä uunista ulos 3-sarja/X3 ja siitä sitten alkaa vyörytys. Suuri muutos on 800V systeemi, mutta se ei ole ainoa: akut, tehoelketroniikka, sähkömoottrit muuttuu, lataus nopeutuu.
Uusi X3 sen sijaan tulee 2024 mutta ei tule "neue klassen" arkkitehtuurille, vaan samaa jatkumoa uudelle 5-sarjalle, joka julkaistaan 2023.
Elikkäs, joo, tulee sieltä koko ajan uusia juttuja ja aina kohta saa parempaa. Mutta silti.
Neue klassesta povailtiin ns. "gen 6" voimalinjaa, mutta voi olla onkin vasta gen 7Last edited by lnaukkar; 23-06-2022, 09:51.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
Comment