Originally posted by TheRipper
View Post
F15:een on kyllä, varsinkin vm15-16, laitettu kaapista kaikki mahdollinen, jossa on ongelmia
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Omassa 40e oli edellä luetellut viat, lukuunottamatta ohjainta ja LV-kaapelia. Ja tohon autoon öljyvaihtovälit oli puolitettu, ja ajettiin varovasti lämpimäksi ennen rasitusta, mutta täysromahdus oli 70tkm kohdalla: uusi jakopää (tai no jakopää oli kunnossa, mutta purettava tuon öljypumpun edestä), uusi öljypumpun moduli, uusi vauhtipyörä&dumpperi ja uusi korkeajänniteakku. Akku meni takuuseen, nuo ketjuasiat GW:iin, ja vauhtipyörä meni omasta taskusta, rahallisesti selvisin vain 'toimintatonnilla'. No jälkikäteen hyvä että tuli kuntoon 'tehtaan piikiin' ja seuraava sai parennellun version. Enpä olisi noista vioista tiennyt mitään, jos G05 toimitus ei olisi myöhästynyt runsaasti. Rempan jälkeen ajoin F15:lla vain ~500km.
Nyt katsotaan nyt miten G05 pärjää pidemmän päälle. Tähän mennessä ei ole muuta vikaa ollut kuin että kattoluukku menettää asemansa silloin tällöin, mutta sen initialisointi ottaa alle minuutin. Kulutus on nyt 2,5 vuoden ajalta (44tkm) keskiarvona 5,1 l/100km, mikä on erittäin vähän tämän kokoiselle ja tehoiselle autolle. Lukema sisältää kärrin 2,7tn kiskomista (kulutus n 16l/100km) ja paljon reipasta ajoa moottoritiellä (~140kmh, n 11,5l/100km) eli kun kone on ollut käynnissä niin bensaa on palanut ~11l/100km, tuskin karstottuu tai muutenkaan suodattimet tukkeutuu
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Seuraavaksi on parin viikon päästä viikon roadtrip Münchenin alueelle (BMW-museossa M-osasto juhlii 50 vuotta https://www.bmw-m.com/en/topics/maga...xhibition.html
![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
Comment