Käyttövoimasta riippumatta minusta kaikki prosentin tarkkuudella oleva hinta spekulaatio on aika turhaa. Nettiauton pyynnit ei kuitenkaan vielä ole ostohintoja ja itse olen aikamonta autoa myynyt pienemmille autoliikkeille hinta on paritonnia alle nettiauton pyyntien mutta ei tarvitse itse kanssa elää kaikenlaisten haaveilijoiden kanssa. Itse myymällä ei välttämättä edes saa parasta hintaa vrt se että liikkeenä on autoliike jossa ainakin näennäisesti toimii kuluttajansuoja ja samankaton alta löytyy rahoitus ja vaihdokit kelpaa. Edullisemman pään i3 kiinnostais ohuesti kauppakassiksi ei toki ainoaksi autoksi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuo kuluttajansuoja on mielenkiintoinen asia nyt kun akut yleistyy autoissa isompina.
Minä en ole pystynyt muistaakseni aikoihin autoa ostamaan liikkeestä, kun on ollut helpompi myydä suoraan tai vaihtaa, ja syynätä se vaihdokki vaan läpi. Väittäisin että silmä on tarkempi kuin keskiverto autoliikkeen myyjällä tai sisäänostajalla. Nyttemmin toki jo elektroniikan osalta ajastaan jälkeen jäänyt kun se uusin auto oli 7 vuotta vanha ja tuosta aikaa 6 vuotta, eli alle 2010 luvulla näiltä osin vielä.
Mutta uudemmissa autoissa tuo kuluttajasuoja on merkittävä asia juuri tuon akuston takia, hankaloittaa kyllä huoletonta ostamista yksityiseltä melkoisesti.
Ja uskaltaako sähköautoa ostaa ilman mitään takuuta. Näemmä noitakin puljataan akuston kunnon ilmaisun suhteen(?)
Sinänsä kyllä en ymmärrä, kaikenmaailman epärehellisyys on yhtä mukava kuin syöpä.
Comment
-
-
Ruotsin hallitus lakkauttaa mm. sähköautoista maksetun hankintatuen
Ruotsin hallitus lakkauttaa ilmastoystävällisempien autojen, kuten sähkö- ja hydridiautojen, hankinnasta maksetun tuen. Tuki lakkautetaan huomisesta tiistaista lähtien.
Niin sanottua ilmastobonusta on maksettu vuodesta 2018 lähtien, ja se on ollut korkeintaan 25 prosenttia uuden auton ostohinnasta. Tuki on ollut suurimmillaan 70 000 kruunua eli 6450 euroa, kertoo Dagens Nyheter.
Hallitus perustelee tuen lakkauttamista sillä, että ilmastoystävällisempien autojen ostosta on tullut tavallisempaa kuin bensiini- tai dieselautojen ostosta.
– Tietojen mukaan vuonna 2018 myydyistä autoista viisi prosenttia oli lmastobonuksen piirissä. Mutta viime kuukausina ilmastobonusta on maksettu lähes 60 prosentista ostetuista autoista.
Comment
-
-
Kiina tulee varmasti lyömään painetta saksalaisten sähkökatiskojen hinnoitteluun, varsinkin käytettyjen osalta: https://tekniikanmaailma.fi/kelpuutt...-on-sellainen/Last edited by jani; 11-11-2022, 09:27.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
^ Jotain tällaista on jo odotettukin.
Ihan jo auton kokoinen, eikä mikään clio. Toimintasädekin ihan jo hyvällä pituudella.
Laatu voi olla perus kiinaa mutta niin jotkut ajelee tojotallakin.
Näin sen kuuluisikin olla. Tehdään sähkiksestä sen verran halpa, että tavan pulliaisella varaa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Vähän turhan optimistisilta kuulostaa noi toimintasäteet noilla akkukapasiteeteillä ja huomioiden auton koko ja muotoilu. Jonkun verran varmasti lannistaa porukan ostointoa myös etuvetoisuus. Muuten ihan näyttävän näköinen ulkoa ja sisältä. Mikä sitten lopullinen hinta mahdollisesti Suomessa.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostKiina tulee varmasti lyömään painetta saksalaisten sähkökatiskojen hinnoitteluun, varsinkin käytettyjen osalta: https://tekniikanmaailma.fi/kelpuutt...-on-sellainen/
Ihan sama,jos rekkaa hiluxin tai amarokin 5paikkaseks,niin vuotuiset käyttömaksut on jotain tähtitieteellisiä (siis suomessa,ei muualla)
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostEiköhän tuohon tule jonkinsortin ajoneuvo/käyttövoimavero + tuplahintaiset vakuutukset.
Ihan sama,jos rekkaa hiluxin tai amarokin 5paikkaseks,niin vuotuiset käyttömaksut on jotain tähtitieteellisiä (siis suomessa,ei muualla)-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostVähän turhan optimistisilta kuulostaa noi toimintasäteet noilla akkukapasiteeteillä ja huomioiden auton koko ja muotoilu. Jonkun verran varmasti lannistaa porukan ostointoa myös etuvetoisuus. Muuten ihan näyttävän näköinen ulkoa ja sisältä. Mikä sitten lopullinen hinta mahdollisesti Suomessa.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostKäyttövoimaverohan sähköautoissa on jo olemassa. Se taas ei juuri eroa tunne siitä, onko kyseessä alennetun veron pakettiauto vai kaksikäyttöajoneuvo.
Ihmettelinki,miten model 3:sessa 20e isompi käyttövoimavero,kuin edellisessä a3 2.0tfsiq:ssa
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostKiinassa löyhempi tuo standardi. Hinta 25k€, täällä varmaan 40k€. Onhan Model 3 37k€ Kiinassa.
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostNiinhän se on ja ensivuonna tuplaantuu.
Ihmettelinki,miten model 3:sessa 20e isompi käyttövoimavero,kuin edellisessä a3 2.0tfsiq:ssa
Onhan se tosiaan huvittavaa. Tuossa Rav4:ssä verot taitaa olla luokkaa 160€/vuosi.
Joku järjestelmässä vähän tökkii.-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment