Originally posted by |foder|
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huutokaupat.com bongailtua III
Collapse
X
-
Jutustelua Active Hybrid akun vaihdosta, mielenkiintoista jos tämä pitäisi kutinsa.... Suomessa korkeajänniteakun vaihto olisi melkein ilmaista muihin maihin verrattuna.
"As of 2022, if your high-voltage battery dies, you would be quoted around $10,000 for a replacement in the U.S, whereas in Finland the replacement is 2,600 €. Other EU countries hover around 6,000 €."
Ja akkua ei tosiaan voi ohittaa ja disabloida
"Note: The car does not run at all without the HV-Battery, and it can’t be disabled."
Comment
-
-
Usein erilaisissa hybrideissä ei tuollaista pikkuakkua ja sähkömoottoria voi "ohittaa" tai koodata pois, koska polttomoottori käynnistetään sähkömoottorilla tai järjestelmä ei anna käyttää pelkkää polttomoottoria jos sähköpuoli on kaputt. Ok, ihminen nuokin on tehnyt ja aina joku sen voi lopulta muokata pois, mutta projektin järkevyys tulee vastaan.
Yksi syy miksi hybridi on aika hankala pitkässä juoksussa. On molempien voimalinjojen haitat ja kulut hoidettavana. Ja lisäksi varsinkin sähköisen puolen korjauskulut ihan poskettomat vs. täyssähkön vastaavat.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostF10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Originally posted by Mirska View Post
Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Mirska View Post
Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View Post
Yep, perinteinen halvin all in softa sisään ja jalkaa lattiaan. Tässä tulos.
Ja toinen 330e joka on softattu ja antautunut... ilmeisesti tuo 2.0i motti ei vaan kestä ohjelmointia edes pienillä kilsoilla
Comment
-
-
Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?
N52 kestäny sentään pitempään:
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?
N52 kestäny sentään pitempään:
https://huutokaupat.com/4914835/bmw-330-2006
Näin ainakin muistelisin.
Edit: esim 320i ja 330e taitaa löytyä molempia A ja B moottoreita, mutta kaikki 30i taitaa olla B-moottoreita.
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View Post
Voi yksinkertaisesti olla tuo hybridikäyttö mikä nuo tuhoaa. Ajellaan ensin sähköllä ja sitten kylmällä koneella täyskiihdytykset motarille niin varmasti moottoria tuhoavaa käyttöä...toinen seikka ihan puhtaasti se että jos ajellaan pelkästi sähköllä niin noita moottoreitahan on jopa ruostunut käytön puutteessa. Hybridi ei ole mikään kestävä ratkaisu.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostRiippuu polkeeko kuski just rekasta posket punaisena ohi ku virta loppumaisillaan vai köröttelee tasaista 88km/h vauhtia ja kylmä kone saa hetken käydä rinnalla vapaasti korotetulla tyhjäkäynnillä ennen voimalinjaan kytkeytymistä.
Vielä pikkupakkasella bemarin plugarilla pääsee helposti sähköllä siihen saakka kunnes tulee se eka kehätien tai motarin ramppi. Vielä about 10v sitten yhtäkään polttomoottoria ei lyöty tulille ja kirjaimellisesti samalla hetkellä vaadittu reipasta 40 -> 100+ kmh kiihdytystä
Itse tykkään plugareista, joutuu (saa) kuljettajana vähän miettiä miten niitä käyttää. Melkein kuin entisaikaan .. melkein.i8 '14
Comment
-
Comment