Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huutokaupat.com bongailtua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    Originally posted by |foder| View Post
    Itsekin ylipäätään kuolasin active hybridejä, kunnes tajusin että akut vaihtoiässä. Toki jos akku hiljakkain vaihdettu mutta sellaisen yksisarvisen löytäminen on haastavaa.

    Tuskin akkua tai sähkömoottoria kovin helpolla saa ohitettua. Varmasti maailmalla tehty vaikka mitä mutta ei se helppoa ole.
    Vieläpä jos vaan ohittaa sähköjärjestelmän, raahaa mukana järkyttävästi ylimääräistä painoa. Ennemmin se kannattaa laittaa takas töihin ansaitsemaan paikkansa.
    Trafillakin varmasti riemastuisivat asiasta ja lätkäisisi varmaan jonkun jälkiautovero päälle tms. Kyttäävät niin kovasti nyt näitä päästömanipuloituja ilmaston tuhoajia.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7513
      • Kotona

      Jutustelua Active Hybrid akun vaihdosta, mielenkiintoista jos tämä pitäisi kutinsa.... Suomessa korkeajänniteakun vaihto olisi melkein ilmaista muihin maihin verrattuna.

      "As of 2022, if your high-voltage battery dies, you would be quoted around $10,000 for a replacement in the U.S, whereas in Finland the replacement is 2,600 €. Other EU countries hover around 6,000 €."

      Ja akkua ei tosiaan voi ohittaa ja disabloida

      "Note: The car does not run at all without the HV-Battery, and it can’t be disabled."

      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • Turder
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 461
        • Suomi

        Usein erilaisissa hybrideissä ei tuollaista pikkuakkua ja sähkömoottoria voi "ohittaa" tai koodata pois, koska polttomoottori käynnistetään sähkömoottorilla tai järjestelmä ei anna käyttää pelkkää polttomoottoria jos sähköpuoli on kaputt. Ok, ihminen nuokin on tehnyt ja aina joku sen voi lopulta muokata pois, mutta projektin järkevyys tulee vastaan.

        Yksi syy miksi hybridi on aika hankala pitkässä juoksussa. On molempien voimalinjojen haitat ja kulut hoidettavana. Ja lisäksi varsinkin sähköisen puolen korjauskulut ihan poskettomat vs. täyssähkön vastaavat.

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7513
          • Kotona



          Ei kestänyt B48 moottorikaan kuin 140tkm.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • Mirska
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 110
            • Turku

            Originally posted by Zeta View Post
            https://huutokaupat.com/4912389/bmw-...kuntoinen-2016

            Ei kestänyt B48 moottorikaan kuin 140tkm.
            Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.
            F10 528iA

            Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4980
              • Paimio

              Originally posted by Mirska View Post

              Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.
              Kuinkakohan paljon noitakin on softattu? Miinaan voi hyvinkin astua kun käytettyä on ostamassa...
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5402
                • S:t Karins

                Originally posted by Mirska View Post

                Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.
                Yep, perinteinen halvin all in softa sisään ja jalkaa lattiaan. Tässä tulos.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7513
                  • Kotona

                  Originally posted by Tommix View Post

                  Yep, perinteinen halvin all in softa sisään ja jalkaa lattiaan. Tässä tulos.

                  Ja toinen 330e joka on softattu ja antautunut... ilmeisesti tuo 2.0i motti ei vaan kestä ohjelmointia edes pienillä kilsoilla

                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7398
                    • Oulu

                    Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?


                    N52 kestäny sentään pitempään:

                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4980
                      • Paimio

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?
                      Voi yksinkertaisesti olla tuo hybridikäyttö mikä nuo tuhoaa. Ajellaan ensin sähköllä ja sitten kylmällä koneella täyskiihdytykset motarille niin varmasti moottoria tuhoavaa käyttöä...toinen seikka ihan puhtaasti se että jos ajellaan pelkästi sähköllä niin noita moottoreitahan on jopa ruostunut käytön puutteessa. Hybridi ei ole mikään kestävä ratkaisu.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • MikkiBmw
                        BTCF Member
                        • Jul 2023
                        • 12
                        • Tampere

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?


                        N52 kestäny sentään pitempään:

                        https://huutokaupat.com/4914835/bmw-330-2006
                        Niistä löytyy tietääkseni kahta eri versiota, B48B20A ja B48B20B, joista B kestää paljon paremmin lisätehoa kuin A.
                        Näin ainakin muistelisin.

                        Edit: esim 320i ja 330e taitaa löytyä molempia A ja B moottoreita, mutta kaikki 30i taitaa olla B-moottoreita.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1234
                          • Kainuu

                          Originally posted by TheRipper View Post

                          Voi yksinkertaisesti olla tuo hybridikäyttö mikä nuo tuhoaa. Ajellaan ensin sähköllä ja sitten kylmällä koneella täyskiihdytykset motarille niin varmasti moottoria tuhoavaa käyttöä...toinen seikka ihan puhtaasti se että jos ajellaan pelkästi sähköllä niin noita moottoreitahan on jopa ruostunut käytön puutteessa. Hybridi ei ole mikään kestävä ratkaisu.
                          Se hän ei suoraan menee niin että sähkö loppuu ja mennään poltikselle vaan sähkö hetkeen avustaa polttista.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3519
                            • Raisio

                            Riippuu polkeeko kuski just rekasta posket punaisena ohi ku virta loppumaisillaan vai köröttelee tasaista 88km/h vauhtia ja kylmä kone saa hetken käydä rinnalla vapaasti korotetulla tyhjäkäynnillä ennen voimalinjaan kytkeytymistä.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10001
                              • KVLA

                              Napsahtiko kenellekään foorumilaiselle: https://huutokaupat.com/4913599/bmw-2002-1973

                              Comment

                              • Samu81
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 142
                                • Espoo

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Riippuu polkeeko kuski just rekasta posket punaisena ohi ku virta loppumaisillaan vai köröttelee tasaista 88km/h vauhtia ja kylmä kone saa hetken käydä rinnalla vapaasti korotetulla tyhjäkäynnillä ennen voimalinjaan kytkeytymistä.
                                Kummankohanlaista keskivertoinen BMW-kuljettajakaarti on? Ei siis autoharrastajat kuten täällä vaan tietyntyyppiset uutena / uudehkoina näitä Passattien, Tojotien ja Volvojen sijaan hankkivat, jotka eivät osaa / jaksa tehdä autoilleen mitään. Dynaamista vai "joo ajellaan tässä ny alkuun rauhallisesti"

                                Vielä pikkupakkasella bemarin plugarilla pääsee helposti sähköllä siihen saakka kunnes tulee se eka kehätien tai motarin ramppi. Vielä about 10v sitten yhtäkään polttomoottoria ei lyöty tulille ja kirjaimellisesti samalla hetkellä vaadittu reipasta 40 -> 100+ kmh kiihdytystä

                                Itse tykkään plugareista, joutuu (saa) kuljettajana vähän miettiä miten niitä käyttää. Melkein kuin entisaikaan .. melkein.
                                i8 '14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎