Originally posted by duckland
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Eihän noista rangeista pystykään toteamaan muuta kuin sen, että faktisesti ilmoitettuun WLTP-rangeen päästäkseen täytyy kaikkien oman ajon muuttujien vastata täsmälleen testisyklin muuttujia. Jos joku muuttuja poikkeaa, niin poikkeaa myös lopputulema.
Sinänsä varmaan toi 350km talvikelillä vois osua haarukkaan just kulutukseen peilaten.
Leave a comment:
-
-
77kwh akustolla ei tuu tapahtumaan kun 18 asteen lämpötilassa ettei ilmastointia tarvitse ja 72km/h cruisevauhdilla. Talvella 20kwh/100 kulutuksella range on 350 kilsaa....tai tuskin sitäkään.
Leave a comment:
-
-
Kun auto palaa, päästöjä ei muutenkaan lasketa. Polttakaapa joku samankokoinen sähköauto ja polttis (ei hybridi) ja verratkaa päästöjä mittaamalla
Leave a comment:
-
-
Niinpä. Autojen kuljetukseen tarkoitetuissa lautoissa autojen väli on minimaalinen, eli mitätön, joten sammutushyökkäys on vaikea rasti. Muistaakseni Suomeen on joskus tuotu kerralla 600? tai 6000? kusiaisfiatia, joten tila autojen välissä on melko varmaan ollut vain ilmaisjakelulehden paksuuden verran.
No.
Empiirisen ymmärryksen perusteella en haluakaan lukea kumman auton kanssa voimanlähde päällä voi viettää enemmän aikaa vaikkapa autotallissa. Ai niin joo, sähkäri ei käykään tyhjää…
Siksi toisekseen; eräitten tietojen ja asiasta annettujen vankeusrangaistusten perusteella savukaasujen päästäminen ilmakehään on rikollista. Taisi viimeisin julkisuuteen pulpahtanut juttu koskea erästä pohjoisen Suomen yrittäjää.
En yhtään ihmettele vaikka päästörajoituksia kiristettäisiin entisestään. Joitakin lainvalmisteluja on jo tekeillä, eri asia milloin ja millaisina implementoidaan osaksi kansallista ja kansainvälistä säädöshässäkkää. Ja koskee tietenkin myös meitä köyhiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GameOver View PostAmmattitietäjät tosiaan vaikeni kerralla.
Sinänsä ihan aiheellista kritiikkiä on herättänyt se, että jos palo pääsee leviämään aluksessa noin hallitsemattomasti (aiheuttajasta huolimatta), on jotain jo ihan fundamentaalisesti pahemman kerran perseellään.
Mitään en asiasta tiedä, mutta google kertoo 1 bensalitran sisältävän 9 kwh energiaa ja 50 litraa 450kwh. Kyllä tuossakin palokuormaa ihan muille jaettavaksi. Jos vielä viisastelee niin kuinka monta ihmistä on kuollut auton sisälle sähköauton tulipalossa. Kuitenkin fossiilisen auton sisälle kuoleminen tulipalossa on paljon todennäköisempää kun huomioi tuon palokuorman ja sen räjähtäen palamisen. Tämän voi todeta ilman 25 eri lähdelinkkiä tähän pasteamatta.
Leave a comment:
-
-
Tässä hulluudessa varmaan tulee mukana myös etäkatkaisu sähköautoilla liikkumiseen: https://www.is.fi/taloussanomat/art-...yLWIaOPX9fO1EE
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostSalaliittoteoreetikot varmaan jo foliot kaivaneet päähänsä kun hollantilais tms autolaiva ei syntynytkään sähköautosta tuleen.
Sinänsä ihan aiheellista kritiikkiä on herättänyt se, että jos palo pääsee leviämään aluksessa noin hallitsemattomasti (aiheuttajasta huolimatta), on jotain jo ihan fundamentaalisesti pahemman kerran perseellään.
Leave a comment:
-
-
Salaliittoteoreetikot varmaan jo foliot kaivaneet päähänsä kun hollantilais tms autolaiva ei syntynytkään sähköautosta tuleen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostAutokalkulaattori piste fi kertoi, että noin kymmenen vuoden kuluttua tulisi sähköautoilu edullisemmaksi kuin bensis. Verrokkeina nykyinen käyttikseni ja i3 120ampeerinen.
No autot on täysin eri,mutta kuitenkin. Edellinen polttiksen kanssa mökkireissu oli n.30-35e,sähkärillä 4e.
Leave a comment:
-
-
Autokalkulaattori piste fi kertoi, että noin kymmenen vuoden kuluttua tulisi sähköautoilu edullisemmaksi kuin bensis. Verrokkeina nykyinen käyttikseni ja i3 120ampeerinen.
Leave a comment:
-
-
Tavallaanhan nuo uudet "polttisautot" taitaa kuitenkin periaatteessa olla hybridejä liki kaikki? Mutua.
Eli ettei nyt menis sitten lapsi pesuveden mukana jos polttisautoja sähkövioista palaa....
Päästään siihen että uus on paskaa.
Kattelin tuossa The 777 Garagen tyypin kasaamassa täyskunnostettua B12 Alpinaansa Youtubessa, laittoi uusia takalistoja ja kertoi kuinka uusien osien laatu ei ole samaa kuin aikoinaan valmistetuissa kuitenkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View Post"It’s currently unclear what started the fire, however some comms from first responders aboard the ship, as released by Dutch broadcaster RTL, indicate the fire could have been started by one of the nearly 500 electric vehicles (and not the previously reported 25) on board. That many EVs could pose a problem in fighting the blaze as EV fires are notoriously difficult to permanently extinguish. Automakers with models on board are now coming forward, according to Automotive News Europe:”
Kas näin. 500 EV:tä siellä on kyydissä eikä 25. Pääosin bemaria ja miniä ja mersua. 3 päivää nyt palanut putkeen.
After the fire on the car cargo ship off the Dutch coast, the media hastily identified an electric car as the cause. Now it turns out – that this is not true.
Even though the cause of the fire is still unknown, the EV theory no longer holds up after the freighter was inspected. The lower four of the twelve decks are essentially undamaged, and about 1,000 cars, including the 498 electric ones, are in good condition. This is according to the chief of salvage company Royal Boskalis Westminster NV, Peter Berdowski.
According to the head of the salvage company, the four uppermost decks, on which there were no electric cars, are so damaged that it is hard to walk on them and that the vehicles there (again, no EVs!) are literally fused to the ground. The affected carmakers are now investigating how their vehicles can be moved.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View Post"...esityksessä taustoitettiin Fordin nykytilannetta etenkin Yhdysvaltain markkinoiden kannalta."
Se nyt ei yllätä ketään, että Amerikan Joe Texasissa haluaa F150 Fordinsa Veekasilla ja haulikkotelineillä
Leave a comment:
-
Leave a comment: