Palovideon pääsee näkemään tästä: Aika räjähdysmäinen litiumpalo tuo on ja kannattaa katsoa kokonaan vähän ennen 2minuuttia räjähtää oikeen kunnolla ja palava osa lentää noin 10m korkeuteen ja viereiselle parkkipaikalle missä autoja ja katselijoita palolla.
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mjoo. Äkkiseltään tulee mieleen, ettei akun ”räjähdyksen” tai sellaisen myötä syntyneen akkupalon jälkeen tuosta autosta olisi yhtään mitään jäljellä. Ainakaan aiemmista akkupaloista ei ole korjattavaa jäänyt. Kun taas on keissejä, joissa auto on palanut ympäriltä, mutta akku on ok.
Lisättynä tuohon ”ajoakku vaikuttaisi olevan kunnossa” -statementin kanssa ei tue akkuvikaa.
Tutkimalla tuo lopulta selviää.
EDIT: Nyt se kyseinen auto ilmeisesti palaa ihan reippaasti. Melkoinen soppa selvitettäväksi.Last edited by GameOver; 06-06-2023, 13:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostNäissähän on ilmastointijärjestelmän kylmäainekierto jonkun verran kovemmalla paineella kun polttiksissa, muuta en keksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostMikähän tässä on sulla pointti, nyt ei tyhmä savolainen ymmärrä
Hybridit ja täyssähköautot tehdään pääosin fossiilisilla energialla, aivan kuten polttomoottoriautotkin.
Polttomoottoriauton tuottaman saasteen määrä on sata prosenttia. Jos ei usko niin peruskoulun ala-asteellakin kerrottiin että palaminen on aineen yhtymistä happeen. Kukaan nerokas ei puhunut hävikistä. Toisin sanoen fossiilisen polttoaineen palaminen johtaa väen väkisin ilmakehää saastuttavaan olomuotoon.
Entäpäs tuulinergia? Sähköä sillä saadaan kyllä, mutta miten se saadaan? Joku (kiinalaiset?) tekee tuulienergiaan tarvittavat propellit mutta propellit tykötarpeieen tehdään pääosin fossiilisilla polttoaineilla VAIKKAKIN energian lopputuote, eli saaste on nolla, toisin kuin bensalla tai dieselillä. Joilla se on kemian tunnilla omaksutun mukaisesti on 100%
Sama juttu on aurinkopaneeleilla. Taas ne tykötarpeineen-kin tekee (kiinalaiset).
Summa. Annataanko rahanhimoisten arabien vai kiinalaisten saastuttaa ilmakehää? Vai väittääkö joku että ihmiset eivät ole lisänneet -omilla päästöillään- maapallon ja ilmaheän saastumista, eikä siitä tarvitse niin olla huolissaan.
Ps. BMW i3 lähes täysin valmistettu kierrätettävästä materiaalista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostUutisointi on näköjään päivittynyt lisää. Palokunnan mukaan: "Ei pystytä sanomaan, mikä on räjähdyksen aiheuttanut. Ei välttämättä liity ollenkaan siihen, että se on sähköauto. Se voi johtua mistä tahansa. Sähköautoissa on korkeajänniteakut, ne ei aikanaan näyttäneet vaurioituneilta"
Voiko joku selittää? (toim.huom. retorinen kysymys) Ei tietenkään koska mitään muuta selitystä ei ole paitsi se että autossa olisi ollut ajastettu pommi tai muita räjähteitä. Sitä nyt ei ainakaan haluta sanoa jos se terroriteko ois ollut joltain kullannupulta.
Ettei nyt kuitenkin olisi sitä perinteistä damage controllia kun paskat on jo housussa. Tais sitten valkoinen valhe lipsahtaa kun tullut noottia että ei ainakaan saa sanoa että akku räjähti. Kai se on sitten se perinteinen keulaportti mikä meriselityksestä löytyy syyksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by OVi View PostTai tietysti 12 V akku on sisätiloissa aivan kuten se on ollut kaikissa Bemareissa jo kaksikymmentä vuotta.Last edited by IKa; 05-06-2023, 19:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhaska View PostNiin eikös kyseessä ollut tämä volkkarin uusi retro sähkö paku, jossa räjähti jotain?
Olettaisin kyllä, että laite olisi myös palanut melko pahasti, jos vika olisi akustossa ollut..?
Kuitenki akut harvemmin räjähtää ilman, että kuumenevat ensin reippaasti. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostUutisointi on näköjään päivittynyt lisää. Palokunnan mukaan: "Ei pystytä sanomaan, mikä on räjähdyksen aiheuttanut. Ei välttämättä liity ollenkaan siihen, että se on sähköauto. Se voi johtua mistä tahansa. Sähköautoissa on korkeajänniteakut, ne ei aikanaan näyttäneet vaurioituneilta"
Olettaisin kyllä, että laite olisi myös palanut melko pahasti, jos vika olisi akustossa ollut..?
Kuitenki akut harvemmin räjähtää ilman, että kuumenevat ensin reippaasti. :think
Leave a comment:
-
-
Meidän vanhaan 2014 i3 vaihdettiin kampanjana joku lataukseen liittyvä moduuli kun niihin oli joihinkin korroosio iskenyt. Meillä se ei oireillut mitenkään. Kertaakaan ei lähes kolmen vuoden aikana ollut mitään semmoista vikaa että autoa ei olisi voinut käyttää. Siksi uudempi i3 tuli sen tilallekin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostMikähän tässä on sulla pointti, nyt ei tyhmä savolainen ymmärrä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostBemarin i3 on kymmenen vuotta vanha tuote, samoin muita sähköautoja on ollut Suomen teillä jo useita vuosia. Kysyinkin ensin, onko sähköautoissa esiintynyt Suomen (tai vaikka Norjan) talvesta johtuvaa isoa ongelmaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostMutta ei kait se tarkoita sitä että tälläisiä asioita ei saa pohtia, veikkaan että aika monia käytetyn sähköauton ostajia mietityttää millaisen arpalipukkeen lopulta ovat ostaneet, varsinkaan kun ei esim. akustot mitään kovin halpoja ole edes yksittäisenä moduulina hankittuna.
Bemarin i3 on kymmenen vuotta vanha tuote, samoin muita sähköautoja on ollut Suomen teillä jo useita vuosia. Kysyinkin ensin, onko sähköautoissa esiintynyt Suomen (tai vaikka Norjan) talvesta johtuvaa isoa ongelmaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostMinun mielestä olisi vainoharhaista väittää että jokatoinen sähköauto räjähtää kuten yks volkkari viime viikolla, ei se että pohtii mitenkä akuston kaapeli kestää suolapaskassa uittamista Suomen teillä.
Ja myös vainoharhaista on heittää, että sähkö-VW räjähti kun oikeasti sen sisällä ollut irtain tavara räjähti. Mutta tähän oli tietysti klikkiotsikoinnilla osuutta
Leave a comment:
-
Leave a comment: