Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• nullzwei
    replied
    Jahans. ”Tiedot” muuttuu päivittäin:

Fremantle Highwayn kyydissä on yhteensä 3 783 autoa, jotka kaikki ovat uusia.
    Sähkäreitäkin on 500…

Leave a comment:

• Esko
    replied
    Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa ABC-latauksesta. Kerran ollut joulupyhinä laturit yhtä paikkaa vaille täysi Kajaanin ABC:llä, mutta silti lataustehot oli ok. Muuten ollut aina suunnilleen yksin laturilla. Jokusen kerran joutunu etänä laittamaan puolisolle ja vanhemmille kanssa ABC-latauksen päälle. Onnistuu sekin vaikka alkuun ilmoittaa, että GPS:n mukaan ei ole laturilla. Niin ja hinnat edullisimmasta päästä.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Mitä vikaa ABC-latauksessa on? Itse käytän julkisia latureita todella harvoin, max. 10 kertaa vuodessa kun olen maakunnissa "turneella", ja silloin useimmiten latailen juuri ABC-tolpista kun ovat (ainakin olivat) reilusti halvempia kuin Teslan superit. Aina onnistunutn sujuvasti ja nopeasti ABC-mobiiliapplikaatiolla.
    Sovellus ja mitä olen seurannut niin ruuhkaisia. Muutenkin välttelen em ketjun paikkoja.

BMW Chargingilla Rechargella lataa 0.39€ tai K-Lataus 0.33€ ja molemmat veloittuu kerran kuussa luottokortilta ilman mitään katevarauksia tai säätöjä. Ja yleensä Rechargella on aina tilaa
    Itselle tärkeintä on että pääsee jonottamatta lataamaan ja laturi antaa auton maksimit heti.

Leave a comment:

• AC*
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Aakkoslataus on sinänsä oikein hyvä (varsinkin uudemmat suurtehoasemat), mutta raivostuttaa se heidän oman sovelluksensa korttimaksuvarmentelu joka hiton latauskerta...
    Tuosta pääsee Apple Pay/Google Pay:lla.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Aakkoslataus on sinänsä oikein hyvä (varsinkin uudemmat suurtehoasemat), mutta raivostuttaa se heidän oman sovelluksensa korttimaksuvarmentelu joka hiton latauskerta...

Leave a comment:

• Danukos
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Missä tämmöistä esiintyy ja miten olet todistanut sitä jos ei sähköautoa vielä ole?

Itse toki olen onnistunut välttämään aakkoslatauksen, josko on sitten ongelma siellä. Ja aion jatkossakin käyttää muita palveluntarjoajia jos suinkin mahdollista :think

Mitä vikaa ABC-latauksessa on? Itse käytän julkisia latureita todella harvoin, max. 10 kertaa vuodessa kun olen maakunnissa "turneella", ja silloin useimmiten latailen juuri ABC-tolpista kun ovat (ainakin olivat) reilusti halvempia kuin Teslan superit. Aina onnistunutn sujuvasti ja nopeasti ABC-mobiiliapplikaatiolla.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Omalta kohdalta suurin sähköautokiima on ohitse. Syy tähän on uskomaton "mittariraivo" sähkötolpilla.

Autoissa itsessään ei ole mitään muuta vikaa kuin hinta, mutta ainakaan suomalaiset käyttäjät ja käyttöympäristö ei ole vielä näiden osalta todellakaan valmis.
    Missä tämmöistä esiintyy ja miten olet todistanut sitä jos ei sähköautoa vielä ole?

Itse toki olen onnistunut välttämään aakkoslatauksen, josko on sitten ongelma siellä. Ja aion jatkossakin käyttää muita palveluntarjoajia jos suinkin mahdollista :think

Leave a comment:

• jani
    replied
    Omalta kohdalta suurin sähköautokiima on ohitse. Syy tähän on uskomaton "mittariraivo" sähkötolpilla.

Autoissa itsessään ei ole mitään muuta vikaa kuin hinta, mutta ainakaan suomalaiset käyttäjät ja käyttöympäristö ei ole vielä näiden osalta todellakaan valmis.

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Kiitos tästä, aloin jo miettimään, mikäs tässä omassa kommentissa meni pieleen.
    Ei siinä mikään pieleen mennyt, tulokulma vain oli eri kuin minun 10% tarpeen tulokulma. Siihen minun 10% tarpeeseen ei pikalaturit mahdu. Ja ne autot, joilla pikalatausta-kaan ei tarvittaisi (=riittävä range) ovat hankintahinnaltaan sekä ominaisuuksiltaan sellaisia, etteivät ne sovellu siihen 90%.

Leave a comment:

• isolohko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei se sitä tarkoita. Vaan 10%:lla matkoista joutuu käydä julkisella pikalaturilla. Se ei ole homma eikä mikhän
    Kiitos tästä, aloin jo miettimään, mikäs tässä omassa kommentissa meni pieleen.

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Voiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.
    Minulla on vain yksi kulma josta omaa auton tarvettani katson. Käyttöön liittyvässä tarpeessani 10% haitat ovat jopa enemmän kuin 90% hyödyt.

Kahden auton järjestelmä ei ole 10% haasteelle taloudellinen ratkaisu vaikka kalustoa tallissa onkin.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Ahdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
    Ei se sitä tarkoita. Vaan 10%:lla matkoista joutuu käydä julkisella pikalaturilla. Se ei ole homma eikä mikhän

Leave a comment:

• isolohko
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Ahdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
    Voiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.

Leave a comment:

• Jarger
    replied
    Kyllä polttomoottoriautotkin palaa. Esim. Bemarit

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Asennekysymys. Eikä ne hetipiti lähdöt ole yleensä ongelma...
    Mielipide ei ole fakta.

Leave a comment:

Working...
X