Jahans. ”Tiedot” muuttuu päivittäin:
Fremantle Highwayn kyydissä on yhteensä 3 783 autoa, jotka kaikki ovat uusia.
Sähkäreitäkin on 500…
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa ABC-latauksesta. Kerran ollut joulupyhinä laturit yhtä paikkaa vaille täysi Kajaanin ABC:llä, mutta silti lataustehot oli ok. Muuten ollut aina suunnilleen yksin laturilla. Jokusen kerran joutunu etänä laittamaan puolisolle ja vanhemmille kanssa ABC-latauksen päälle. Onnistuu sekin vaikka alkuun ilmoittaa, että GPS:n mukaan ei ole laturilla. Niin ja hinnat edullisimmasta päästä.
Leave a comment:
-
Sovellus ja mitä olen seurannut niin ruuhkaisia. Muutenkin välttelen em ketjun paikkoja.Originally posted by Danukos View PostMitä vikaa ABC-latauksessa on?
Itse käytän julkisia latureita todella harvoin, max. 10 kertaa vuodessa kun olen maakunnissa "turneella", ja silloin useimmiten latailen juuri ABC-tolpista kun ovat (ainakin olivat) reilusti halvempia kuin Teslan superit. Aina onnistunutn sujuvasti ja nopeasti ABC-mobiiliapplikaatiolla.
BMW Chargingilla Rechargella lataa 0.39€ tai K-Lataus 0.33€ ja molemmat veloittuu kerran kuussa luottokortilta ilman mitään katevarauksia tai säätöjä. Ja yleensä Rechargella on aina tilaa
Itselle tärkeintä on että pääsee jonottamatta lataamaan ja laturi antaa auton maksimit heti.
Leave a comment:
-
Aakkoslataus on sinänsä oikein hyvä (varsinkin uudemmat suurtehoasemat), mutta raivostuttaa se heidän oman sovelluksensa korttimaksuvarmentelu joka hiton latauskerta...
Leave a comment:
-
Originally posted by _nixu_ View PostMissä tämmöistä esiintyy ja miten olet todistanut sitä jos ei sähköautoa vielä ole?
Itse toki olen onnistunut välttämään aakkoslatauksen, josko on sitten ongelma siellä. Ja aion jatkossakin käyttää muita palveluntarjoajia jos suinkin mahdollista :think
Mitä vikaa ABC-latauksessa on?
Itse käytän julkisia latureita todella harvoin, max. 10 kertaa vuodessa kun olen maakunnissa "turneella", ja silloin useimmiten latailen juuri ABC-tolpista kun ovat (ainakin olivat) reilusti halvempia kuin Teslan superit. Aina onnistunutn sujuvasti ja nopeasti ABC-mobiiliapplikaatiolla.
Leave a comment:
-
Missä tämmöistä esiintyy ja miten olet todistanut sitä jos ei sähköautoa vielä ole?Originally posted by jani View PostOmalta kohdalta suurin sähköautokiima on ohitse. Syy tähän on uskomaton "mittariraivo" sähkötolpilla.
Autoissa itsessään ei ole mitään muuta vikaa kuin hinta, mutta ainakaan suomalaiset käyttäjät ja käyttöympäristö ei ole vielä näiden osalta todellakaan valmis.
Itse toki olen onnistunut välttämään aakkoslatauksen, josko on sitten ongelma siellä. Ja aion jatkossakin käyttää muita palveluntarjoajia jos suinkin mahdollista :think
Leave a comment:
-
Omalta kohdalta suurin sähköautokiima on ohitse. Syy tähän on uskomaton "mittariraivo" sähkötolpilla.
Autoissa itsessään ei ole mitään muuta vikaa kuin hinta, mutta ainakaan suomalaiset käyttäjät ja käyttöympäristö ei ole vielä näiden osalta todellakaan valmis.
Leave a comment:
-
Ei siinä mikään pieleen mennyt, tulokulma vain oli eri kuin minun 10% tarpeen tulokulma. Siihen minun 10% tarpeeseen ei pikalaturit mahdu. Ja ne autot, joilla pikalatausta-kaan ei tarvittaisi (=riittävä range) ovat hankintahinnaltaan sekä ominaisuuksiltaan sellaisia, etteivät ne sovellu siihen 90%.Originally posted by isolohko View PostKiitos tästä, aloin jo miettimään, mikäs tässä omassa kommentissa meni pieleen.
Leave a comment:
-
Minulla on vain yksi kulma josta omaa auton tarvettani katson. Käyttöön liittyvässä tarpeessani 10% haitat ovat jopa enemmän kuin 90% hyödyt.Originally posted by isolohko View PostVoiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.
Kahden auton järjestelmä ei ole 10% haasteelle taloudellinen ratkaisu vaikka kalustoa tallissa onkin.
Leave a comment:
-
Voiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.Originally posted by nullzwei View PostAhdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
Leave a comment:

Leave a comment: