Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2158
    • Vantaa

    Taitaa järjestään kaikki nykyiset koneet olla suorasuihkutuksella toteutettuja. Mitä taas tuohon pieneen ahdettuun tulee, niin eihän tuon litra/hv suhde ole sen kummoisempi kuin 3l vaparin.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 900
      • Kymenlaakso

      Originally posted by ///Jone View Post
      Jos 15k€ pitäisi määritellä kestävin BMW ts. auto jolla halvin ajaa korjauksien osalta, niin mikä se olisi?

      Arvaukseni, ei mikään 4syl. kenties 6 syl. diesel? vai bensa -> ? https://www.nettiauto.com/bmw/528/14074550
      Ehkei ihan kaikkein edullisin ylläpidettävä, mutta hyvää tekniikkaa: X3 xDrive28i A F25, N52 ja hp8, niitä harvoja malleja, jotka tehtaalta tullut ao moottori-loota kombolla.



      tosin muistelenko nyt väärin, että olisi jonkinmoinen kolari ollut mainittu jossain ilmo-versiossa tuossa yksilössä.​

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • AEP
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 216
        • Hämeenlinna

        Originally posted by ///Jone View Post
        Jos 15k€ pitäisi määritellä kestävin BMW ts. auto jolla halvin ajaa korjauksien osalta, niin mikä se olisi?

        Arvaukseni, ei mikään 4syl. kenties 6 syl. diesel? vai bensa -> ? https://www.nettiauto.com/bmw/528/14074550
        F1x B47 takaveto. Ei nelivedon murheita, ei SCR järjestelmän kalliita korjauksia. Hyväksi todettu moottori, vaihteisto ja kori.

        Vanhempi F11 hienolla sisustalla:
        L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
        E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

        E39 B10 -02 Touring Titansilber
        E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
        E46 318i -98 Sedan Farngrün
        E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
        E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4986
          • Forssa

          Originally posted by ///Jone View Post
          Jos 15k€ pitäisi määritellä kestävin BMW ts. auto jolla halvin ajaa korjauksien osalta, niin mikä se olisi?

          Arvaukseni, ei mikään 4syl. kenties 6 syl. diesel? vai bensa -> ? https://www.nettiauto.com/bmw/528/14074550
          Vanha pitää olla. Ehkä joku preface e39 kutosbensa. Sellaisen kun löytää mahdollisimman hyväkuntoisena niin on aikalailla huoletonta.

          e34 520i olisi myös kova sana tai miksei maamoottorillakin jos kulutusta ei tarvitse miettiä. Tuollaisen löytäminen suht tervepeltisenä niin on huoletonta menoa.

          Kaikki e60 ja siitä uudemmat samantien romukoppaan.
          Last edited by mikae34; 22-01-2024, 21:52.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu



            Originally posted by mikae34 View Post
            Vanha pitää olla. Ehkä joku preface e39 kutosbensa. Sellaisen kun löytää mahdollisimman hyväkuntoisena niin on aikalailla huoletonta.
            Ruosteet tietysti on se pahin ongelma näissä, mutta ite kun ajellu tuollaisella lähes päivälleen 18 vuotta niin en nyt sitä mitenkään huolettomana osaa pitää. Palikkaa on vaihdettu melkoinen määrä. 15k€ budjetilla ostaisin paljon uudemman auton jos nimenomaan korjauskuluja pitää minimoida. Olis ihan eri asia jos vois ostaa 8-10 vuotta vanhan E39:n jostain.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Huoleton on ollut n47 myös toistaiseksi. Tämmönen vois pian mennä seiskan tilalle sopivilla mausteilla, mutta vielä saa usiamman vuoden katella rttä hinnat tulis sopivalle tasolle. https://www.nettiauto.com/bmw/x5/14060375
              Nuita 25d vaan on aika vähän tarjolla.
              Last edited by zener; 23-01-2024, 10:48.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2158
                • Vantaa

                Voisi kuvitella että 2.0 kone tuossa yli 2t möhkössä on hieman alimittainen? En kyllä tosin koskaan kyseisellä kombolla koskaan ajanut. 40d:stä ainoastaan kokemuksia.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Ohjelmallahan tuohon tupla-ahdin versioon luvataan 270/500. Veikkaisin että riittää varsin mainiosti jo. Itse olen ajanut pihalta halliin tuommoisella, muuten tahtovat ollla 30d tai tehokkaampia.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3726
                    • Finnland

                    Eikö tuollaisessa uudemmassa ole jo sen verran kaikkea tingentangelia, että kun noille alkaa tulla ikää tuo yli 10 vuotta ja kilometrejä, niin aika harrastaja saa olla jos meinaa käyttöautona pitää?
                    Onhan tuosta 2.0 otettu enemmän potkua kuin omasta M57 vakiona ja vähempihävikkinen loota. Kulutuksetkin eri tasolla. Enemmän tuollaisen kanssa mietityttäisi alavääntö, mutta onko sekään automaatin kanssa niin olennainen, sulake luistelee kuitenkin sen alueen pois
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      Luulisi tarjoavan jonkin verran alhaaltakin kun pienempi ahdin sitä varten löytyy. Enempi omalla kohdalla näyttäisi, että erittäin hankala löytää miellyttävillä varusteilla.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4978
                        • Paimio

                        Originally posted by zener View Post
                        Luulisi tarjoavan jonkin verran alhaaltakin kun pienempi ahdin sitä varten löytyy. Enempi omalla kohdalla näyttäisi, että erittäin hankala löytää miellyttävillä varusteilla.
                        Yleensä varustetaso kasvaa moottorin kasvaessa... Saksata voi kyllä löytyä hyvin varusteltuja pikkukoneitakin!
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          Onneksi ei kovin akuutti asia, haaveilua vain.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4986
                            • Forssa

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            https://www.nettiauto.com/bmw/525/12846368


                            Ruosteet tietysti on se pahin ongelma näissä, mutta ite kun ajellu tuollaisella lähes päivälleen 18 vuotta niin en nyt sitä mitenkään huolettomana osaa pitää. Palikkaa on vaihdettu melkoinen määrä. 15k€ budjetilla ostaisin paljon uudemman auton jos nimenomaan korjauskuluja pitää minimoida. Olis ihan eri asia jos vois ostaa 8-10 vuotta vanhan E39:n jostain.
                            Kuten mainitsin, ”sellaisen kun löytää mahdollisimman hyväkuntoisena”. Eli kannattaa satsata se isompi raha hyvään ja yksinkertaisempaan vanhaan autoon kuin uudempaan jossa on kaikenmaailman näyttöjä ja näppylöitä hajoilemassa siinä vaiheessa. Mahdollisimman analoginen ja hyväkuntoinen. Siinäpä se.

                            meilläkin on -99 530d ollut melkein uudesta asti ja se on ollut käsittämättömän luotettava ja viaton auto. Käytännössä siinä ei ole mennyt mitään koskaan rikki kuluvien perusosien ulkopuolelta ja niitä kuluvia perusosiakaan ei ole vaihdeltu paljoa. Äärimmäisen loistava auto on ollut. Sellaisen jos nyt saisi pakkauuden ei tarvitsisi koskaan enää elämässä miettiä auton hankintaa. Tosin eipä sitä mieti nytkään mutta noin ajatuksena.
                            Last edited by mikae34; 23-01-2024, 21:46.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • asse21
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2005
                              • 1234
                              • Tampere

                              Minä ainakin ajan kasettimankallisella e39:llä niin kauan, että EU kieltää senkin.
                              E39 525i touring
                              E39 523i
                              i3

                              Comment

                              • AEP
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 216
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by mikae34 View Post

                                Kuten mainitsin, ”sellaisen kun löytää mahdollisimman hyväkuntoisena” Eli kannattaa satsata se isompi raha hyvään ja yksinkertaisempaan vanhaan autoon kuin uudempaan jossa on kaikenmaailman näyttöjä ja näppylöitä hajoilemassa siinä vaiheessa. Mahdollisimman analoginen ja hyväkuntoinen. Siinäpä se.

                                meilläkin on -99 530d ollut melkein uudesta asti ja se on ollut käsittämättömän luotettava ja viaton auto. Käytännössä siinä ei ole mennyt mitään koskaan rikki kuluvien perusosien ulkopuolelta ja niitä kuluvia perusosiakaan ei ole vaihdeltu paljoa. Äärimmäisen loistava auto on ollut. Sellaisen jos nyt saisi pakkauuden ei tarvitsisi koskaan enää elämässä miettiä auton hankintaa. Tosin eipä sitä mieti nytkään mutta noin ajatuksena.
                                Jos mietitään F1x vs. E39 niin en nyt ihan ymmärrä tuota ”näytöt ja näppylät” kommenttia? Molemmat vielä hyvinkin ”analoogisia” kun puhutaan autosta perusvarusteilla. Molempiin on saanut xenon ajovalot, PDC:n, Navin, sadetunnistimen, farmareissa ilmajouset taka-akselilla etc. Ei siis muodostu mielestäni suurta eroa näiden toimintavarmuudessa tai korjauskustannuksissa. Toki sitten uudempaan on saanut varusteita mitä ei vielä E39 aikaan ollut saatavilla, mutta nehän ei olekaan pakollisia.

                                E39 ruostevaivat, muovi- ja kumiosien sekä verhoiluiden yms. ikääntyminen huomioiden on selkeästi edullisempaa ylläpitää uudempi auto ehjänä.

                                E39 on todella hieno aikakautensa tuote, mutta käyttöautoilun osalta ilman laajaa harrastuneisuutta on aika ajanut siitä väkisinkin ohitse. Käyttöautossa kannattaa myös huomioida turvallisuus mahdollisessa onnettomuustilanteissa, ja se on lähes poikkeuksetta parempi mitä uudemmasta autosta kyse.

                                Ja takaisin topicin aiheeseen, reilummin ajettu
                                (ja varmasti korjattukin) F11 https://www.nettiauto.com/bmw/520/14084733


                                L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                                E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                                E39 B10 -02 Touring Titansilber
                                E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                                E46 318i -98 Sedan Farngrün
                                E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                                E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎