Taitaa järjestään kaikki nykyiset koneet olla suorasuihkutuksella toteutettuja. Mitä taas tuohon pieneen ahdettuun tulee, niin eihän tuon litra/hv suhde ole sen kummoisempi kuin 3l vaparin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XLII
Collapse
X
-
Originally posted by ///Jone View PostJos 15k€ pitäisi määritellä kestävin BMW ts. auto jolla halvin ajaa korjauksien osalta, niin mikä se olisi?
Arvaukseni, ei mikään 4syl. kenties 6 syl. diesel? vai bensa -> ? https://www.nettiauto.com/bmw/528/14074550
tosin muistelenko nyt väärin, että olisi jonkinmoinen kolari ollut mainittu jossain ilmo-versiossa tuossa yksilössä.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostJos 15k€ pitäisi määritellä kestävin BMW ts. auto jolla halvin ajaa korjauksien osalta, niin mikä se olisi?
Arvaukseni, ei mikään 4syl. kenties 6 syl. diesel? vai bensa -> ? https://www.nettiauto.com/bmw/528/14074550
Vanhempi F11 hienolla sisustalla:
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostJos 15k€ pitäisi määritellä kestävin BMW ts. auto jolla halvin ajaa korjauksien osalta, niin mikä se olisi?
Arvaukseni, ei mikään 4syl. kenties 6 syl. diesel? vai bensa -> ? https://www.nettiauto.com/bmw/528/14074550
e34 520i olisi myös kova sana tai miksei maamoottorillakin jos kulutusta ei tarvitse miettiä. Tuollaisen löytäminen suht tervepeltisenä niin on huoletonta menoa.
Kaikki e60 ja siitä uudemmat samantien romukoppaan.Last edited by mikae34; 22-01-2024, 21:52.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostVanha pitää olla. Ehkä joku preface e39 kutosbensa. Sellaisen kun löytää mahdollisimman hyväkuntoisena niin on aikalailla huoletonta.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Huoleton on ollut n47 myös toistaiseksi. Tämmönen vois pian mennä seiskan tilalle sopivilla mausteilla, mutta vielä saa usiamman vuoden katella rttä hinnat tulis sopivalle tasolle. https://www.nettiauto.com/bmw/x5/14060375
Nuita 25d vaan on aika vähän tarjolla.Last edited by zener; 23-01-2024, 10:48.
Comment
-
-
Eikö tuollaisessa uudemmassa ole jo sen verran kaikkea tingentangelia, että kun noille alkaa tulla ikää tuo yli 10 vuotta ja kilometrejä, niin aika harrastaja saa olla jos meinaa käyttöautona pitää?
Onhan tuosta 2.0 otettu enemmän potkua kuin omasta M57 vakiona ja vähempihävikkinen loota. Kulutuksetkin eri tasolla. Enemmän tuollaisen kanssa mietityttäisi alavääntö, mutta onko sekään automaatin kanssa niin olennainen, sulake luistelee kuitenkin sen alueen pois
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostLuulisi tarjoavan jonkin verran alhaaltakin kun pienempi ahdin sitä varten löytyy. Enempi omalla kohdalla näyttäisi, että erittäin hankala löytää miellyttävillä varusteilla.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/525/12846368
Ruosteet tietysti on se pahin ongelma näissä, mutta ite kun ajellu tuollaisella lähes päivälleen 18 vuotta niin en nyt sitä mitenkään huolettomana osaa pitää. Palikkaa on vaihdettu melkoinen määrä. 15k€ budjetilla ostaisin paljon uudemman auton jos nimenomaan korjauskuluja pitää minimoida. Olis ihan eri asia jos vois ostaa 8-10 vuotta vanhan E39:n jostain.
meilläkin on -99 530d ollut melkein uudesta asti ja se on ollut käsittämättömän luotettava ja viaton auto. Käytännössä siinä ei ole mennyt mitään koskaan rikki kuluvien perusosien ulkopuolelta ja niitä kuluvia perusosiakaan ei ole vaihdeltu paljoa. Äärimmäisen loistava auto on ollut. Sellaisen jos nyt saisi pakkauuden ei tarvitsisi koskaan enää elämässä miettiä auton hankintaa. Tosin eipä sitä mieti nytkään mutta noin ajatuksena.Last edited by mikae34; 23-01-2024, 21:46.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View Post
Kuten mainitsin, ”sellaisen kun löytää mahdollisimman hyväkuntoisena” Eli kannattaa satsata se isompi raha hyvään ja yksinkertaisempaan vanhaan autoon kuin uudempaan jossa on kaikenmaailman näyttöjä ja näppylöitä hajoilemassa siinä vaiheessa. Mahdollisimman analoginen ja hyväkuntoinen. Siinäpä se.
meilläkin on -99 530d ollut melkein uudesta asti ja se on ollut käsittämättömän luotettava ja viaton auto. Käytännössä siinä ei ole mennyt mitään koskaan rikki kuluvien perusosien ulkopuolelta ja niitä kuluvia perusosiakaan ei ole vaihdeltu paljoa. Äärimmäisen loistava auto on ollut. Sellaisen jos nyt saisi pakkauuden ei tarvitsisi koskaan enää elämässä miettiä auton hankintaa. Tosin eipä sitä mieti nytkään mutta noin ajatuksena.
E39 ruostevaivat, muovi- ja kumiosien sekä verhoiluiden yms. ikääntyminen huomioiden on selkeästi edullisempaa ylläpitää uudempi auto ehjänä.
E39 on todella hieno aikakautensa tuote, mutta käyttöautoilun osalta ilman laajaa harrastuneisuutta on aika ajanut siitä väkisinkin ohitse. Käyttöautossa kannattaa myös huomioida turvallisuus mahdollisessa onnettomuustilanteissa, ja se on lähes poikkeuksetta parempi mitä uudemmasta autosta kyse.
Ja takaisin topicin aiheeseen, reilummin ajettu
(ja varmasti korjattukin) F11 https://www.nettiauto.com/bmw/520/14084733
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
Comment