Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talviseisontaan laitto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8231
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Brawler View Post
    Lähteekö bemarissa kompurat kylmällä edes päälle? ainakin tuossa itsellä olevassa s4:ssä automatiikka nappaa kompuran pois jo 0 asteen nurkilla.
    siitä en tiiä sanoa mutta ainakin seiskan ohjekirja käskee käyttämään autoa seisonnan aikana x välein ilmastoinnin vuoksi.. siinä ei tosin mainita lämpötilasta mitään..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Ioni79
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 738

      Ei tietääkseni lähde missään autossa pakkasella ilmastoinnin kompurat pyörimään. Tätä varten täytyy mennä parkkihalliin/autotalliin tms.

      Comment

      • Piplis
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 292
        • Kerava

        Originally posted by samuzz View Post
        Itse käytin eilen oman cäbin lämpimäksi ja kävin pikkulenkin ajamassa että hiukan vetristyy nyt seisonut n. 2kk..tuli siinä samalla mieleen että milläs hoitoaineella porukka on noita cäbin kangaskattoja hoitanut? Vois omankin katon jollain käsitellä eli vinkkejä tulemaan!
        Renovon Soft Canvas care kitin tilasin kevääksi. Sisältää puhdistus-, entisöintiväri-, sekä kyllästysaineet. Hintaa paketille oli 76e toimituskuluineen.

        Tuon pitäisi olla paras setti, mitä kattoon voi laittaa.

        Oma cabi seisoo +5 asteisessa tallissa, jossa käyn aina silloin tällöin lataamassa akkua ja työntämässä hieman eri kohtaan, ettei sama kohta renkaasta rasitu koko aikaa. Seisoo siellä pestynä ja vahattuna, tankissa 1/4 polttoainetta ja entiset öljyt koneessa. Ikkunat hieman raollaan ja lautasellinen suolaa imemässä mahdollista kosteutta.

        Keväällä sitten käyttöönotettaessa:
        1) tankki täyteen 98ia
        2) uudet öljyt
        3) katon värjäys ja kyllästys
        4) nahkasisustan puhdistus ja rasvaus
        5) pesu ja collinite -kovavahaus.

        Renkaisiin jäi laittamatta ylimääräistä painetta, mutta toivottavasti kestävät tuon siirtelyn avulla.
        *-06 e46 330CiA Cabriolet*

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10497
          • Saaressa

          Talvi tulossa ja autot menossa säilytykeen..

          Tuli tuossa mieleen että onko kukaan nähnyt myynnissä sellasia rullakoita jotka tulee auton renkaiden alle..
          Helpottais liikuttelua tallissa kun olis sellaset ns. leipälaatikkorullakot renkaiden alla..

          Esim. american hotrodissa aikoinaan tuollaiset näkys.. :think

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by duuk View Post
            Talvi tulossa ja autot menossa säilytykeen..

            Tuli tuossa mieleen että onko kukaan nähnyt myynnissä sellasia rullakoita jotka tulee auton renkaiden alle..
            Helpottais liikuttelua tallissa kun olis sellaset ns. leipälaatikkorullakot renkaiden alla..

            Esim. american hotrodissa aikoinaan tuollaiset näkys.. :think
            Motonetistä tai Biltemasta on vissiin nuo meidän hallilla olevat hankittu. EI tainnu olla kalliitkaan. Ja on kestäny

            Oma kosla menee kylmään tilaan , ei maapohjalla kumminkaan , seisomaan.
            1) Lattiamatot pois ja kuivaus verhouksen alta (no e30..) , akkunat jätän raolleen
            2) Pukeille seisomaan niin kumi ei ole kantikkaat keväällä
            3) Pakkasen kestot tarkastettu
            4) Pesu ja vahaus
            5) Akku lämpimään paikkaan ylläpitolataukseen
            6) Kotelosuojaus
            7) Käyn kerran keskellä talvea huudattamassa kuumaksi niin että saa puhaltaa lämmintä ilmaa kabiiniinkin. Samalla polkee vähän jarrua ettei kaikki jämädä.
            8) Pressun meinasin levittää auton alle.
            9) e30 kyseessä ollessa kontinsyvennysten ja lattioiden (lattiapelti) kuivaamiseen ja puhtauteen kannattanee kiinnittää huomiota.
            Last edited by petrolhead; 05-09-2010, 12:37.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              Mulla oli viime talvena kanssa Ämmä kylmässä tallissa säilössä.

              Kuskin ja apparin jalkatilaan laitoin niitä Motonetistä saatavia kosteudenpoistajia. Laitoin normaalien ämpäreiden päälle sukkanauhaa ja sen päälle kosteudenpoistorakeita. Varmaan jonkun 4-5 kertaa tyhjensin ämpärit vedestä talvella, aina kun ämpärin pohja kävi peittymään. Joten kyllä ne vaan hyvin poistaa kosteutta jota tulee yllättävän paljon näköjään kabiiniin.
              Suosittelen ostamaan niitä, ei maksa paljon.

              Akkua latasin muistaakseni pari kertaa talven aikana ja kertaakaan en käynnistänyt autoa. Autoa ei ollut peitetty, paitsi tuulilasi, jottei keväällä tartte paskaista lasia käydä vahingossakaan naarmuttamaan pyyhkijöillä.
              Keväällä auto lähti käyntiin laakista ja kaikki toimi.
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10497
                • Saaressa

                Originally posted by petrolhead View Post
                Motonetistä tai Biltemasta on vissiin nuo meidän hallilla olevat hankittu. EI tainnu olla kalliitkaan. Ja on kestäny
                Pitääki mennä katteleen.. Kiitos tiedosta!

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Miltzu
                  BTCF Member
                  • May 2008
                  • 2476
                  • Finland

                  Tää on kans niitä ketjuja mitkä olis kannattanut lukea 1.5 vuotta sitten... Anyway, auto on ollut nyt seisomassa n. 15 kk mun ulkomaan komennuksen vuoksi. Alunperin komennuksen piti kestää n. 10 kk ja jos olisin tiennyt että jään tänne näin pitkäksi aikaa niin olisin varmaan myynyt koko vehkeen pois ennen lähtöä. Osittain myymisen "esti" se, että se on muuttoauto mistä olisin joutunut maksamaan autoveron jos olisin myynyt, eli vaikka sen arvo on siellä seistessä varmasti aika paljon pudonnut niin tuskin kuitenkaan sitä 13 ke mitä säästän sillä muuttoautoveroalennuksella. Plus onhan se mulle melkein kun oma lapsi, ei siitä voi luopua

                  Anyway, auto on seissyt pääasiassa kylmässä tallissa / katoksessa ja sillä on ajettu lenkkiä n. 2 kk välein, matalilla nopeuksilla piha-alueella koska se ei ole liikennekäytössä. Tänä talvena siitä meni kahdesti akku tyhjäksi kun jäi välit vähän pitkiksi, faija ei viittinyt sitä 30 pakkasilla lyödä kylmiltään käyntiin. Tänä aikana auto on myös pesty muutamaan kertaan pölystä yms. paskasta mitä siihen on päälle kertynyt.

                  No nyt oon kesäkuussa muuttamassa Suomeen ja auto tulee takaisin käyttöön. Tarkoitus on käyttää se huollossa heti, mutta auto on tällä hetkellä n. 200 km päästä kotoa ja sitä huoltoa mihin ajattelin sen viedä. Kysymykset kuuluu siis:

                  1) Mitä sille kannattaa tehdä (jos mitään) ennen kuin lähden ajamaan sitä 200 km matkaa Tampereelle?
                  2) Kun vien sen huoltoon niin onko jotain erityistä mitä pitää pyytää niitä tekemään?

                  Auto siis on E92 335i.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15192
                    • Ajamisen Iloa

                    Ite pistäisin uuden akun ja ainakin uudet öljyt ja jarrunesteet vaihtaisin.
                    Loput varmaan näkee sitten et tarviiko rasvaa jonnekin tai penkeille tai tiivisteille vähän notkistusta.
                    Kyllähän sillä nyt varmaan tuon 200km silti ajaa sinne huoltoon ilman mitään vaihtoja kun ei anna monoa.

                    Oma auto lähtee lauantaina hakuun ja se on nököttänyt 6kk ja yhden viikon päälle. En ole autoa edes nähnyt tuohon yli puoleen vuoteen.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Originally posted by Miltzu View Post

                      1) Mitä sille kannattaa tehdä (jos mitään) ennen kuin lähden ajamaan sitä 200 km matkaa Tampereelle?
                      2) Kun vien sen huoltoon niin onko jotain erityistä mitä pitää pyytää niitä tekemään?
                      Eipä luultavasti yhtään mitään. Öljyt ja litkut katsoo -> baanalle. Akku on tosiaan voinut kuolla, kun on tyhjentynyt, mutta ei sekään aina varmaa ole. Lähtisin ainakin ihan tuollaisenaan ja thäts it. Varsinkin, kun sitä on liikuteltukin.

                      Oma cabriokin seisoi koko talven, puoli talvea jopa tilanpuutteen takia pihalla. Muutama viikko sitten otin ajoon metodilla: akku lataukseen (oli mennyt tyhjäksi), nesteiden tsekkaus ja laakista tulille. Siitä konttorille ja kerrasta myös leima. Nyt ollut ajossa siitä asti. Vähän aluksi oli kohmea ja jarrut jumissa, sisusta toki vähän tunkkainen, (mutta se nyt vaihtui muutenkin) - mutta hyvin se siitä heräili. Akkukin toimii täysin kuten viime kesänä.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11662
                        • Kouvola

                        Akun kunnon näkee kyllä rasitusmittarilla eli turhaan ei kannata lähteä sitä uusimaan. Rengaspaineet tarkistaisin ennen ajoonlähtöä ja sitte vaan kovaa ajoa, jos kerta auto on huoltoon menossa. Mitä tulee tuohon pieneen pyörittämiseen pihapiirissä seisonnan aikana, niin itse antaisin mielummin seistä auton tai sitten ajaa kunnolla lämpimäksi. Tahtoo tuollainen lyhyt käyttäminen kerätä vaan kondessikosteutta, joka ei kerkeä haihtua pois, kun autoa käytetään lyhyen aikaa. Vastaa käytännössä samaa, kun ajetaan paljon pätkäajoa taajamassa. Eri asia jos autoa säilötään lämpimässä tallissa ympäri vuoden.

                        Comment

                        • M_Power
                          Moderator
                          • Jul 2003
                          • 2760
                          • Espoo, HML

                          Jos autolla ajetaan seisotuskauden aikana, niin ehdottomasti kannattaa ajaa kunnolla lämpimäksi. Yleensä on tullut heitettyä 30-60min lenkki.
                          Keväällä akku lataukseen ja kiinni, kesärenkaat alle, renkaiden paineet tarkastukseen, öljyt ja tarvittaessa muut nesteet vaihtoon. Sen jälkeen kovaa ajoa.
                          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                          Team vier Zylinder!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎