Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibex
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2014
    • 1997
    • Lohja

    Tulee näistä Bernerin jutuista kyllä hienosti ilmi kuinka tämä kadonnut 6 miljardiakin perusteltaisiin tänäpäivänä. "Älykkään liikenteen ja infran kehitystyöhön", sehän kattaa sitten mitä ikinä sen haluavat kattavan. Perusteli että rahat menisivät juuri siihen mistä ihmiset maksavat, eli julkisen liikenteen ylläpitoon mahdollisimman halvalla ja kaikki ylimääräinen tähän " kehitykseen ". Eli edelleenkään tätä rahaa ei nähtäisi parempikuntoisena tieverkkona tai sujuvana liikenteenä. Onpahan sitten rahaa taas hankaloittaa yksityisautoilua boulevardeilla ja muulla mukavalla. Joko olen oikeassa tai helvetin väärässä, mutta tältä tämä näiden lasien läpi näyttää, eikä hyvältä näytä :think Katselen tässä ulkomailta työpaikkoja ihan vain "ajan kuluksi".
    Husqvarna Svartpilen
    BMW e36 318iA

    Ex:

    BMW e85 Z4 3,0
    BMW e36 316ti
    MINI Cooper S
    BMW Z3 Coupé
    BMW e46 325iA
    BMW Z3 Roadster
    BMW e46 328ci
    BMW e36 316ti

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by HTK12 View Post
      Ei se ollut mikään huolimaton heitto. En siis tarkoittanut tietoturvaa vaan yksityisyydensuojaa. Näitä kahta ei tule sekoittaa keskenään. Ei se yksityisyydensuoja ollut kunnossa siinä VTT:n hankkeessakaan, niin sanoi VTT tutkija itse. "Olemme tehneet VTT:llä kokeita, joissa olemme käyttäjien luvalla seuranneet heidän liikkeitään. Sieltä selviää heti, että missä asuu, missä käy töissä ja missä kaupassa, vaikka kuinka yrittäisi anonymisoida tietoja. Jollain yhtiöllä sitten olisi kaikki nämä tiedot."
      Ja kun siinä LVM:n julkaisussa NIMENOMAAN kirjoitettiin MYÖS ja aika selväsanaisesti yksityisyyden suojasta.

      Mikset lukenut sitä?

      foder: Eli nullzwein mielestä pitäisi ilosta kiljuen ja ennakkoon ajattelematta, ottaa seurantalaitteet käyttöön?

      HTK12: Täysin samaa mieltä.


      Koettakaas nyt pysyä asiallisina.

      Comment

      • Turder
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 465
        • Suomi

        Originally posted by |foder| View Post
        Vieläpä tässä vaiheessa voidaan uskotella ihan mitä tahansa. Ei sakko seurantaa, ei realiaikaista seurantaa, jne
        Kunhan saadaan purkit autoihin, voidaan nuijia läpi ihan mikä tahansa lisäominaisuus. Ja BOOM! Näin huijattiin meitä kaikkia.
        Juuri näin. Aluksi hyvä laittaa laajemmilla ja ympäripyöreillä syillä "yleislaki" läpi ja sitten tarkennella asiaa. Muutokset on usein mietitty pidemmällä aikajanalla ja vain pala kerrallaan tuodaan julki.

        Esimerkiksi moottoripyörien liikennekäytöstäpoisto. Ihan kiva juttu aluksi, mutta samalla pelattiin ovelasti pois rekisteristä poisto, jonka voi tehdä enää romuttamalla (pyörää ei enää saa ikinä sen jälkeen rekisteriin) tai myymällä ulkomaille (ja siellä rekisteröinti). Sitten olikin kiva alkaa rakentamaan veroa, joka perustuu rekisteriin kun kaikki lampaat on sopivasti ajettu karsinaan.

        Varmasti liikennekaaren eri laeissa tulee käymään samoin. Ensin rajataan tietyt seikat ja tukitaan porsaanreikiä mutta ei välttämättä tehdä heti mitään, mutta pikku hiljaa tarkennellaan lakeja tämän sisälle ja maksuja alkaa napsumaan.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by nullzwei View Post
          Ja kun siinä LVM:n julkaisussa NIMENOMAAN kirjoitettiin MYÖS ja aika selväsanaisesti yksityisyyden suojasta.

          Mikset lukenut sitä?
          Luin kyllä, siinä vaan ei otettu mitenkään kantaa miten sen KÄYTÄNNÖSSÄ tehdään. Kuten VTT tutkija sanoi, niin ei ollut onnistunut vaikka olivat yrittäneet. Onko siis jossain kerrottu ihan teknisesti, miten se yksityisyydensuoja varmistetaan? Kirjoittaa voi aina, käytännön toteutus on sitten ihan toinen asia. Kun katsoo miten poliisit urkkivat laittomasti tietoja rekistereistä, niin ei kyllä herätä hirveästi luottamusta.


          Originally posted by nullzwei View Post
          Koettakaas nyt pysyä asiallisina.
          Mitä epäasiallista tuossa oli? Tunnut kyllä liputtavan hyvin vahvasti uuden systeemin puolesta, vaikka siitä ei ole mitään spekssejä julkaistu. Vai mitä tästä pitäisi ajatella?

          Originally posted by nullzwei View Post
          Minun mielestä kaikki muutokset mitä liikenneverotuksen kaaokseen saadaan pikimmiten aikaan ovat hyvästä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by HTK12 View Post
            Kun katsoo miten poliisit urkkivat laittomasti tietoja rekistereistä, niin ei kyllä herätä hirveästi luottamusta.
            Käsitteet sekaisin.

            Originally posted by HTK12 View Post
            Mitä epäasiallista tuossa oli? Tunnut kyllä liputtavan hyvin vahvasti uuden systeemin puolesta, vaikka siitä ei ole mitään spekssejä julkaistu. Vai mitä tästä pitäisi ajatella?
            Tunnut kyllä liputtavan hyvin vahvasti systeemiä vastaan vaikka siitä ei ole mitään speksejä julkaistu. Vai mitä tästä pitäisi ajatella.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by nullzwei View Post
              Käsitteet sekaisin.
              Miten niin? Eiköhän siellä virkamiehet/operaattorien työntekijät pääse urkkimaan tietoja tuosta tulevasta järjestelmästä ihan miten huvittaa, aivan kuten poliisikin. Toki se on kielletty (kuten poliiseilta), mutta kuka sitä kaikkea pystyy valvomaan? Kuka valvoo valvojia? Tuollaiset järjestelmät vaan luo paljon enemmän ongelmia kuin ne ratkaisee.

              Originally posted by nullzwei View Post
              Tunnut kyllä liputtavan hyvin vahvasti systeemiä vastaan vaikka siitä ei ole mitään speksejä julkaistu. Vai mitä tästä pitäisi ajatella.
              Kerro nyt miten se yksi viesti oli epäasiallinen? Joo ja liputan kyllä hyvin vahvasti järjestelmää vastaa, jossa tullaan käyttäjiä ministerin ja VTT alkutietojen perustellaa kyttäämään. Aikaa tässä olisi alle vuosi, niin eiköhän aikomus ole näitä testattuja ja Ollilan aikoinaan suunnittelemia järjestelmia/niiden kaltaisi käyttää. Vuosi on liian lyhyt aika kehittää täysin uusi järjestelmä ja laitteet sekä testata ne kattavasti. Eli tuskin tässä nyt mitään aivan alkutiedoista poikkeavaa ollaan virittämässä. Kuten aiemmin sanoin, myös kulut tulee kasvamaan kun välistävetäjien määrä kasvaa. En siis näe mitään hyvää tälläisessä järjestelyssä näetkö sinä?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by HTK12 View Post
                Miten niin? Eiköhän siellä virkamiehet/operaattorien työntekijät pääse urkkimaan tietoja tuosta tulevasta järjestelmästä ihan miten huvittaa, aivan kuten poliisikin. Toki se on kielletty (kuten poliiseilta), mutta kuka sitä kaikkea pystyy valvomaan? Kuka valvoo valvojia? Tuollaiset järjestelmät vaan luo paljon enemmän ongelmia kuin ne ratkaisee.
                Silkkaa spekulaatiota vailla tietoja spekseistä. Tosin tyhmät poliisit yms jäi mm ko. hiihtäjän tietojen urkkimisesta kiinni koska käynnistä jää jälki. Aina.

                Originally posted by HTK12 View Post
                Kerro nyt miten se yksi viesti oli epäasiallinen?
                foder: Eli nullzwein mielestä pitäisi ilosta kiljuen ja ennakkoon ajattelematta, ottaa seurantalaitteet käyttöön?

                HTK12: Täysin samaa mieltä.


                Kiljunko ilosta. Ennakkoon ajattelematta. Älä nyt viitsi. Odotan mielenkiinnolla että ne speksit julkistetaan jotta niistä voi asiallisesti keskustella.

                Originally posted by HTK12 View Post
                En siis näe mitään hyvää tälläisessä järjestelyssä näetkö sinä?
                Mitään speksejä ei ole julkaistu mutta et näe mitään hyvää? Lukitaanko tuo?

                Comment

                • Banned
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2014
                  • 520
                  • Sisä-Savo

                  Tahdompa vaan nähdä sen porukan joka alle vuodessa etsii jokaisen rekisterissä olevan auton ja asentaa niihin toimivan jäljityslaitteen :think
                  KTM 990 Adventure
                  Passat GTE

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by nullzwei View Post
                    Silkkaa spekulaatiota vailla tietoja spekseistä. Tosin tyhmät poliisit yms jäi mm ko. hiihtäjän tietojen urkkimisesta kiinni koska käynnistä jää jälki. Aina.
                    No oletettavasti se testeissä VTT testeissä käytetty järjestelmä tai sen kaltainen tulee käyttöön, kun ei tässä alle vuodessa täysin tyhjästä ehdi enää rakentamaan ja testaamaan kuten aiemmassa viestissä sanoin. VTT tutkija itse sanoi, ettei yksityisyydensuoja toteudu, berneri tosin totesi että toteutuu. Kumpiko noista on uskottavampi? Valitsen ehkä se VTT tutkijan noista kahdesta.

                    Niin jäivät, miksi samaa ei siis tapahtuisi siellä uudessa järjestelmässä, joka hoitaa autojen laskuttamisen kilometrimääräisesti? Kyllä sekin minusta kuuluu yktyisyydensuojaan, jos siellä joku näitä tietoja urkkii. Kun sitä ei näissä nykyisissä järjestelmissä ole saatu vuosien aikana kuriin, niin miten se saadaan sitten tässä juosten kustuna tehdyssä?


                    Originally posted by nullzwei View Post

                    Kiljunko ilosta. Ennakkoon ajattelematta. Älä nyt viitsi. Odotan mielenkiinnolla että ne speksit julkistetaan jotta niistä voi asiallisesti keskustella.
                    Kyllä se siltä hieman vaikuttaa kun sanoit, vai miten tuo pitäisi ymmärtää?


                    Originally posted by nullzwei View Post
                    Minun mielestä kaikki muutokset mitä liikenneverotuksen kaaokseen saadaan pikimmiten aikaan ovat hyvästä.
                    Itse ymmärrän, niin että kaikki muutos hyvästä. Ymmärsinkö siis väärin?

                    Speksejä ei ole julkaistu, mutta mielestäsi kaikki muutos on hyvästä lukitaanko tuo?

                    Speksejä ei ole, mutta suuntaviivat on. Ei vaikuta hyvältä. Voin toki vaihtaa kantani, jos berneri julkaisee kaikki speksit (ei mitään ympäpyöreää selitystä) ja niiden pohjalta voi todeta, että kukaan ei voi minun liikkeitäni sieltä seurata. En vain käytännössä näe tuota mahdollisena.

                    Autoilun kulut tulee nousemaan aivan kuten kävi Carunan tapauksessa, silloinkin vakuutettiin, että ei varmasti nouse. Mites siinä kävikään kun annettiin Carunalle sähköverkot? Ihan sama kuvio edessä, jos tieliikenneväylät yhtiöitetään. Yritykset on tekemässä voittoa, ei hyväntekeväisyyttä. Milloin viimeksi Suomessa autoilun kulut on laskeneet kiitos valtion? Uusia maksuja ja veroja kehitellään ja entisiä korotetaan. Nyt kun päästöjä pitää vähentää todella tuntuvasti liikenteestä, niin eiköhän siitä liikkumisesta yritetä tehdä niin kallista, että ihmiset vähentää liikkumista -> päästöt vähenee. Näin sitä on tähän asti hoidettu.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • ommiK
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 147
                      • Helsinki

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Nyt taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. Itse puhuin reaaliajassta/lähes reaaliajassa dataa lähetettättävistä laitteista, nuo Boschin laitteet on onnettomuusdatan tallentamiseen tehtyjä, joiden data luetaan vain pahan kolarin jälkeen (joku kuollut tms.).
                      Mutta siinä EU-linkissä on puhetta mm siitä että laitteita on myös käytetty useissa maissa vakuutuspuolella aktiivisessa seurannassa mm ajotapojen osalta. Lisäksi jos katsot mitä tahansa nykyaikana tarjottavaa Connected Car-juttua (BMW, MB, VAG etc) niin niissä on aktiivinen komponentti aina.
                      ex-E93

                      -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by ommiK View Post
                        Mutta siinä EU-linkissä on puhetta mm siitä että laitteita on myös käytetty useissa maissa vakuutuspuolella aktiivisessa seurannassa mm ajotapojen osalta. Lisäksi jos katsot mitä tahansa nykyaikana tarjottavaa Connected Car-juttua (BMW, MB, VAG etc) niin niissä on aktiivinen komponentti aina.
                        Joo ne on vapaaehtoisia, ei valtion ihmiselle määräämiä. Tässä on ero. Nyt ei olla kysymässä autoilijalta haluaako hän sellaisen vai ei.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6221
                          • Helsinki

                          Myös edelleen haluan tietää kuka maksaa näiden asennuksen, huollot jne...
                          Koska silloihan kulut nousevat, jos auton omistaja maksaa
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by MikeDry View Post
                            Myös edelleen haluan tietää kuka maksaa näiden asennuksen, huollot jne...
                            Koska silloihan kulut nousevat, jos auton omistaja maksaa
                            Ideahan on ihan päätön jos ajatuksena on "kaikkiin autoihin", onko todellisuus sitten esityksessä kaikkiin uusiin autoihin 2018.

                            Kuka muu sen kuin auton omistaja maksaisi? Valtio verovaroistako, eli samat maksajat siellä on...
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by MikeDry View Post
                              Myös edelleen haluan tietää kuka maksaa näiden asennuksen, huollot jne...
                              Koska silloihan kulut nousevat, jos auton omistaja maksaa
                              Maksaa se käyttökin, jos se jatkuvasti dataa lähettää. Tarvitaan sitä varten siis liittymä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi Saunalahdelta halvin puhelinliittymä 4,99€/kk. Halvin nettiliittymä 17,90€/kk..
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Ardi00
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2011
                                • 1518
                                • Spain/Valencia

                                Tää on kyllä aivan farssi koko juttu. Semmonen kutina tässä on, että tämä jäljitys systeemi ei tule ikinä toimintakuntoon eikä tarvitsekkaan..

                                Täällä Espanjassa on sentään asiat hitusen fiksummin,ehkä. Autosta maksetaan vuosittainen "käyttövero" noin 100e/vuosi. Ei ole diesel veroa jonka takia 80% on dieseleitä. Vakuutusmaksut toki riippuu aivan autosta ja varmasti myös käyttöverokin. Käytännössä mitä tehokkaampi auto on sitä enemmän maksat sen takia suurin osa on lama moottoreilla varustettu. esim e46 325ci on 2 ovinen urheiluauto koska omaa jopa huimat 192hv.

                                Onhan se nyt vähän huono verrata suomea ja espanjaa, mutta sanoinpahan kumminkin.

                                edit: Enkä varmasti maksa pennin jenin mistään paikantimesta tai nettiliittymästä ja haluan nähdä sen ihmisen joka asentaa mun antiikin aikaseen e36seen jotai laitteita.
                                e36 Fijigrün 328i
                                e46 Stalhgrau 325ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎