Paljos porukoilla näyttää se mittaristo peräöljyjen lämmöiksi? Itellä tuossa vajaan 200km matkalla nousi n.80 asteen tienoille. Muistaakseni ei ole noin korkealle noussut kuumilla kesäkeleilläkään.. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ALPINA keskustelua.
Collapse
X
-
Originally posted by KaKaRa View PostPrkl kun olis tiennyt tämän aikaisemmin... Sain Alpinalta sellaisen pdf:n jossa ei ole eritelty autoa, vaan siinä lukee yleisesti "Alpina d10 biturbo touring" ja päästöt 241g/km. Tulli otti lapun vastaan mielellään, eikä sitä varmaan voi enää takaisin pyytää...
Tosiaan katsastukseen vaaditaan todistukset näistä:
- Melut
- Päästöt
- Jarrut
- CO2
- Turvavarusteet (pakolliset / vapaaehtoiset)
- Alleajosuoja, takana
Muut aika pitkälti tuleekin tuosta tuv:n todistuksista, mutta turvavarusteista siinä ei puhuta. Mistä sellaisen todistuksen saisi? Kävi jo mielessä tilata BMW:ltä vastaavuustodistus "vanhalla valmistenumerolla", se voisi toimia?!?!
Pitäiskö kuitenkin vielä koittaa kiusata tullia noista päästöistä? Painon mukaan veroprosentti olisi 30,5 kun taas päästöjen mukaan 34,3%. Hieman kyllä houkuttelis!
Jos nyt kuitenkin olet ne päästöt sinne ilmoittanu, niin et varmaankaan saa niitä pois vedettyä.
Verotuksessa muutenkin toimii se tyhmän leikkiminen, kun autoharrastajia tykätään tuikata kuivalla k***seen.
Katsastukseen ei pitäisi kuitenkaan tarvia mitään muuta, kuin sen TUV -lapun ja itse toimittamat laput eivät kelpaa, koska ovat kopioita.
Todettakoon nyt kuitenkin kaikille niille tuleville ALPINA omistajille, ettei sitä verotusta tarvitse pelätä rohkeasti vain apinakaupoille ja hommatkaa niitä jaloja peltilehmiä lisää suomen teille.
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
-
Kysymyksiä e30:stä
Oliko Alpina malleissa vakiona edessä 7" leveä ja takana 8" leveä vanne?
Rupesin vaan miettiin että omat vanteet on molemmat 7" leveitä.
Onko 8" vanne päälle päin eri näköinen?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostKysymyksiä e30:stä
Oliko Alpina malleissa vakiona edessä 7" leveä ja takana 8" leveä vanne?
Rupesin vaan miettiin että omat vanteet on molemmat 7" leveitä.
Onko 8" vanne päälle päin eri näköinen?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostOn ollu vakiona 7x16 ja 8x16. Tosin talvirenkaille saanu myös neljä kappaletta 7" vanteita satsin.
Kiinnostaisi nähdä kuva näistä 8" vanteista..
Onko näissä siis julkisivussa eroa?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostVoi perkele. Mistä mä saan kasituumaiset taakse?
Kiinnostaisi nähdä kuva näistä 8" vanteista..
Onko näissä siis julkisivussa eroa?
Osanumerot pitäis olla 7 tuumaselle 36 11 125 ja 8 tuumaselle 36 11 129BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
No huh huh
Eli tulossa olisi Alpina b10 4,6 v. 2000. Tähän on alkuperäisenä Alpina laittanut ostajan toiveesta Brembon jarrut eli levyt ja kaikki. Lisäksi pakoputkisto on jotain muuta kuin BMW:n tai Alpinan peruskamaa. Autoon on myös laitettu madallussarja eli jouset ainakin on uudet. Nyt on sitten selvitetty katastusukon kanssa, että mitä vaaditaan kilpiin saamiseksi kun autoa ei ole E-tyyppihyväksytty. Eli vastaavaisuustodistus puuttuu myös. Turvavarusteista vaaditaan selvitys. Pakokaasujen päästötodistus kuulemma vaaditaan ja sen voi antaa ainoastaan VTT tai sitten Ruotsissa joku firma (edullisempi eli maksaa vain n. 1800 €). Jarruista tarvitaan myös todistus, että sopiiko kyseiseen autoon??? Siis jarrut, jotka ovat käytössä esim. monessa F1:ssä. Onko niin, että auto täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa testeissä kilpiin saamiseksi?? Onko kukaan tuonut tällaista suhtkoht vastaavaa aikaisemmin ja jos on niiin mitä kaikkea on pitänyt hankkia ja tehdä?Last edited by anzu39; 31-05-2011, 09:23.
Comment
-
-
Originally posted by anzu39 View PostEli tulossa olisi Alpina b10 4,6 v. 2000. Tähän on alkuperäisenä Alpina laittanut ostajan toiveesta Brembon jarrut eli levyt ja kaikki. Lisäksi pakoputkisto on jotain muuta kuin BMW:n tai Alpinan peruskamaa. Autoon on myös laitettu madallussarja eli jouset ainakin on uudet. Nyt on sitten selvitetty katastusukon kanssa, että mitä vaaditaan kilpiin saamiseksi kun autoa ei ole E-tyyppihyväksytty. Eli vastaavaisuustodistus puuttuu myös. Pakokaasujen päästötodistus kuulemma vaaditaan ja sen voi antaa ainoastaan VTT tai sitten Ruotsissa joku firma (edullisempi eli maksaa vain n. 1800 €). Jarruista tarvitaan myös todistus, että sopiiko kyseiseen autoon??? Siis jarrut, jotka ovat käytössä esim. monessa F1:ssä. Onko niin, että auto täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa testeissä kilpiin saamiseksi?? Onko kukaan tuonut tällaista suhtkoht vastaavaa aikaisemmin ja jos on niiin mitä kaikkea on pitänyt hankkia ja tehdä?
Yleisesti ottaen katsastusmiehet ei tiedä hevon vittua kuinka asiat oikeasti menee näitten kanssa joten omaa aktiivisuutta kehiin!
Edit: noista jarruista sen verran että auttaa selvittelyä jonkun verran jos otat selvää mitkä ne hilppeet siellä oikeasti on. B10 V8 malleja on saanut myös vaihtoehtona M5:n etujarruilla, onko siellä yksmäntäset vai oikeasti jotku kiinteät monimäntäsatulat?Last edited by nut; 31-05-2011, 09:31.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by anzu39 View PostOk kiitos. Saamme kuulemma Saksasta suoraan TÜV:ilta nuo paperit, joten tilataan ne nyt ensin. Jotain ongelmaa on ilmeisesti siinä kun autoa on muutettu niin paljon, etteivät ne paperit kelpaisi trafiin sanoi katsastusukko...
Jos katsastaja alkaa putkistoa/jarruja/tolppia jännittämään, niin aika nihilisti on kyseessä, melkein voisi noiden muutosten kanssa rekisteröimistä vielä helpoksi sanoa, jos vain katit on paikallaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by anzu39 View PostEli tulossa olisi Alpina b10 4,6 v. 2000. Tähän on alkuperäisenä Alpina laittanut ostajan toiveesta Brembon jarrut eli levyt ja kaikki. Lisäksi pakoputkisto on jotain muuta kuin BMW:n tai Alpinan peruskamaa. Autoon on myös laitettu madallussarja eli jouset ainakin on uudet. Nyt on sitten selvitetty katastusukon kanssa, että mitä vaaditaan kilpiin saamiseksi kun autoa ei ole E-tyyppihyväksytty. Eli vastaavaisuustodistus puuttuu myös. Turvavarusteista vaaditaan selvitys. Pakokaasujen päästötodistus kuulemma vaaditaan ja sen voi antaa ainoastaan VTT tai sitten Ruotsissa joku firma (edullisempi eli maksaa vain n. 1800 €). Jarruista tarvitaan myös todistus, että sopiiko kyseiseen autoon??? Siis jarrut, jotka ovat käytössä esim. monessa F1:ssä. Onko niin, että auto täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa testeissä kilpiin saamiseksi?? Onko kukaan tuonut tällaista suhtkoht vastaavaa aikaisemmin ja jos on niiin mitä kaikkea on pitänyt hankkia ja tehdä?
näinköhän siinä sun "alpiinassa" on hiilikuitulevyt yms? vasta kehuvat vormulalähetyksessä että moiset lelut on siellä 20ke hinnalla ja niillähän ei vesikelissä jarruteta. "hyödyllistä" katuautoon.
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostOlisi e36 ALPINA b6 jolla ajettu 374tkm. Mitäs mieltä olette kilsoista? Muuten auto siisti kaikinpuolin
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostTällä hain sitä, että jos joskus aikaa autosta luopua niin mitäs olette meltä onko hankala päästä eroon jos mittarissa lähelle 500000km?? Itse olen sitä mieltä että auton yleiskunto ratkaisee kaupat eikä kilometrit, mutta mitäs mieltä porukka on??E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment