Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jurri
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 217
    • Turku

    Paljos porukoilla näyttää se mittaristo peräöljyjen lämmöiksi? Itellä tuossa vajaan 200km matkalla nousi n.80 asteen tienoille. Muistaakseni ei ole noin korkealle noussut kuumilla kesäkeleilläkään.. :think
    ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe

    Comment

    • Jamperi
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 589
      • Tampere

      Originally posted by KaKaRa View Post
      Prkl kun olis tiennyt tämän aikaisemmin... Sain Alpinalta sellaisen pdf:n jossa ei ole eritelty autoa, vaan siinä lukee yleisesti "Alpina d10 biturbo touring" ja päästöt 241g/km. Tulli otti lapun vastaan mielellään, eikä sitä varmaan voi enää takaisin pyytää...

      Tosiaan katsastukseen vaaditaan todistukset näistä:
      - Melut
      - Päästöt
      - Jarrut
      - CO2
      - Turvavarusteet (pakolliset / vapaaehtoiset)
      - Alleajosuoja, takana

      Muut aika pitkälti tuleekin tuosta tuv:n todistuksista, mutta turvavarusteista siinä ei puhuta. Mistä sellaisen todistuksen saisi? Kävi jo mielessä tilata BMW:ltä vastaavuustodistus "vanhalla valmistenumerolla", se voisi toimia?!?!

      Pitäiskö kuitenkin vielä koittaa kiusata tullia noista päästöistä? Painon mukaan veroprosentti olisi 30,5 kun taas päästöjen mukaan 34,3%. Hieman kyllä houkuttelis!
      Joo kyllähän ne periaatteeliset päästöt on tiedossa, mutta itse lähdin siitä tilanteesta, ettei niistä ole niitä hyväksyttyjä mittauksia mitä virallisesti vaaditaan ja sen myös ilmoitin konttorilla.. Onhan se hieman kummallista että päästöjen kohdalla kelpaisi vähemmän hyväksytty lappu mitä muilta osin :/

      Jos nyt kuitenkin olet ne päästöt sinne ilmoittanu, niin et varmaankaan saa niitä pois vedettyä.

      Verotuksessa muutenkin toimii se tyhmän leikkiminen, kun autoharrastajia tykätään tuikata kuivalla k***seen.

      Katsastukseen ei pitäisi kuitenkaan tarvia mitään muuta, kuin sen TUV -lapun ja itse toimittamat laput eivät kelpaa, koska ovat kopioita.

      Todettakoon nyt kuitenkin kaikille niille tuleville ALPINA omistajille, ettei sitä verotusta tarvitse pelätä rohkeasti vain apinakaupoille ja hommatkaa niitä jaloja peltilehmiä lisää suomen teille.

      ALPINA B3 3.3 Coupe #211
      ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

      If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        Kysymyksiä e30:stä
        Oliko Alpina malleissa vakiona edessä 7" leveä ja takana 8" leveä vanne?
        Rupesin vaan miettiin että omat vanteet on molemmat 7" leveitä.
        Onko 8" vanne päälle päin eri näköinen?
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          Originally posted by smpovers View Post
          Kysymyksiä e30:stä
          Oliko Alpina malleissa vakiona edessä 7" leveä ja takana 8" leveä vanne?
          Rupesin vaan miettiin että omat vanteet on molemmat 7" leveitä.
          Onko 8" vanne päälle päin eri näköinen?
          On ollu vakiona 7x16 ja 8x16. Tosin talvirenkaille saanu myös neljä kappaletta 7" vanteita satsin.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            Originally posted by nut View Post
            On ollu vakiona 7x16 ja 8x16. Tosin talvirenkaille saanu myös neljä kappaletta 7" vanteita satsin.
            Voi perkele. Mistä mä saan kasituumaiset taakse?
            Kiinnostaisi nähdä kuva näistä 8" vanteista..
            Onko näissä siis julkisivussa eroa?
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              Originally posted by smpovers View Post
              Voi perkele. Mistä mä saan kasituumaiset taakse?
              Kiinnostaisi nähdä kuva näistä 8" vanteista..
              Onko näissä siis julkisivussa eroa?
              En oo ihan varma, veikkaisin että hieman enemmän reunaa.

              Osanumerot pitäis olla 7 tuumaselle 36 11 125 ja 8 tuumaselle 36 11 129
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                Originally posted by nut View Post
                On ollu vakiona 7x16 ja 8x16. Tosin talvirenkaille saanu myös neljä kappaletta 7" vanteita satsin.
                Myös kesärenkailla on saanut pelkkiä 7x16. Myös pelkkiä 8x16 on käytetty/ollut tarjolla.
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • anzu39
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 37

                  No huh huh

                  Eli tulossa olisi Alpina b10 4,6 v. 2000. Tähän on alkuperäisenä Alpina laittanut ostajan toiveesta Brembon jarrut eli levyt ja kaikki. Lisäksi pakoputkisto on jotain muuta kuin BMW:n tai Alpinan peruskamaa. Autoon on myös laitettu madallussarja eli jouset ainakin on uudet. Nyt on sitten selvitetty katastusukon kanssa, että mitä vaaditaan kilpiin saamiseksi kun autoa ei ole E-tyyppihyväksytty. Eli vastaavaisuustodistus puuttuu myös. Turvavarusteista vaaditaan selvitys. Pakokaasujen päästötodistus kuulemma vaaditaan ja sen voi antaa ainoastaan VTT tai sitten Ruotsissa joku firma (edullisempi eli maksaa vain n. 1800 €). Jarruista tarvitaan myös todistus, että sopiiko kyseiseen autoon??? Siis jarrut, jotka ovat käytössä esim. monessa F1:ssä. Onko niin, että auto täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa testeissä kilpiin saamiseksi?? Onko kukaan tuonut tällaista suhtkoht vastaavaa aikaisemmin ja jos on niiin mitä kaikkea on pitänyt hankkia ja tehdä?
                  Last edited by anzu39; 31-05-2011, 09:23.

                  Comment

                  • nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

                    Originally posted by anzu39 View Post
                    Eli tulossa olisi Alpina b10 4,6 v. 2000. Tähän on alkuperäisenä Alpina laittanut ostajan toiveesta Brembon jarrut eli levyt ja kaikki. Lisäksi pakoputkisto on jotain muuta kuin BMW:n tai Alpinan peruskamaa. Autoon on myös laitettu madallussarja eli jouset ainakin on uudet. Nyt on sitten selvitetty katastusukon kanssa, että mitä vaaditaan kilpiin saamiseksi kun autoa ei ole E-tyyppihyväksytty. Eli vastaavaisuustodistus puuttuu myös. Pakokaasujen päästötodistus kuulemma vaaditaan ja sen voi antaa ainoastaan VTT tai sitten Ruotsissa joku firma (edullisempi eli maksaa vain n. 1800 €). Jarruista tarvitaan myös todistus, että sopiiko kyseiseen autoon??? Siis jarrut, jotka ovat käytössä esim. monessa F1:ssä. Onko niin, että auto täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa testeissä kilpiin saamiseksi?? Onko kukaan tuonut tällaista suhtkoht vastaavaa aikaisemmin ja jos on niiin mitä kaikkea on pitänyt hankkia ja tehdä?
                    Soita nyt kuitenkin ensin tuonne http://www.tuv.fi/ ja tilaa sieltä vastaavuustodistus. Siinä on kaikki pakokaasu sun muut normit selvitetty, mitään VTT:n pussitestejä ei tarvita.

                    Yleisesti ottaen katsastusmiehet ei tiedä hevon vittua kuinka asiat oikeasti menee näitten kanssa joten omaa aktiivisuutta kehiin!

                    Edit: noista jarruista sen verran että auttaa selvittelyä jonkun verran jos otat selvää mitkä ne hilppeet siellä oikeasti on. B10 V8 malleja on saanut myös vaihtoehtona M5:n etujarruilla, onko siellä yksmäntäset vai oikeasti jotku kiinteät monimäntäsatulat?
                    Last edited by nut; 31-05-2011, 09:31.
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                    Comment

                    • anzu39
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 37

                      Ok kiitos. Saamme kuulemma Saksasta suoraan TÜV:ilta nuo paperit, joten tilataan ne nyt ensin. Jotain ongelmaa on ilmeisesti siinä kun autoa on muutettu niin paljon, etteivät ne paperit kelpaisi trafiin sanoi katsastusukko...

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by anzu39 View Post
                        Ok kiitos. Saamme kuulemma Saksasta suoraan TÜV:ilta nuo paperit, joten tilataan ne nyt ensin. Jotain ongelmaa on ilmeisesti siinä kun autoa on muutettu niin paljon, etteivät ne paperit kelpaisi trafiin sanoi katsastusukko...
                        Heh, itellä on B10:n keulalla toyotan turbotekniikka, sekä nippu muita sekalaisia osia... ihan meinasin leimaan senkin laittaa.

                        Jos katsastaja alkaa putkistoa/jarruja/tolppia jännittämään, niin aika nihilisti on kyseessä, melkein voisi noiden muutosten kanssa rekisteröimistä vielä helpoksi sanoa, jos vain katit on paikallaan.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • Blacksatin
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 954
                          • Mäntsälä

                          Olisi e36 ALPINA b6 jolla ajettu 374tkm. Mitäs mieltä olette kilsoista? Muuten auto siisti kaikinpuolin

                          Comment

                          • k0rppi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 784
                            • Varkaus

                            Originally posted by anzu39 View Post
                            Eli tulossa olisi Alpina b10 4,6 v. 2000. Tähän on alkuperäisenä Alpina laittanut ostajan toiveesta Brembon jarrut eli levyt ja kaikki. Lisäksi pakoputkisto on jotain muuta kuin BMW:n tai Alpinan peruskamaa. Autoon on myös laitettu madallussarja eli jouset ainakin on uudet. Nyt on sitten selvitetty katastusukon kanssa, että mitä vaaditaan kilpiin saamiseksi kun autoa ei ole E-tyyppihyväksytty. Eli vastaavaisuustodistus puuttuu myös. Turvavarusteista vaaditaan selvitys. Pakokaasujen päästötodistus kuulemma vaaditaan ja sen voi antaa ainoastaan VTT tai sitten Ruotsissa joku firma (edullisempi eli maksaa vain n. 1800 €). Jarruista tarvitaan myös todistus, että sopiiko kyseiseen autoon??? Siis jarrut, jotka ovat käytössä esim. monessa F1:ssä. Onko niin, että auto täytyy käyttää kaikissa mahdollisissa testeissä kilpiin saamiseksi?? Onko kukaan tuonut tällaista suhtkoht vastaavaa aikaisemmin ja jos on niiin mitä kaikkea on pitänyt hankkia ja tehdä?

                            näinköhän siinä sun "alpiinassa" on hiilikuitulevyt yms? vasta kehuvat vormulalähetyksessä että moiset lelut on siellä 20ke hinnalla ja niillähän ei vesikelissä jarruteta. "hyödyllistä" katuautoon.

                            Comment

                            • Blacksatin
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 954
                              • Mäntsälä

                              Originally posted by Blacksatin View Post
                              Olisi e36 ALPINA b6 jolla ajettu 374tkm. Mitäs mieltä olette kilsoista? Muuten auto siisti kaikinpuolin
                              Tällä hain sitä, että jos joskus aikaa autosta luopua niin mitäs olette meltä onko hankala päästä eroon jos mittarissa lähelle 500000km?? Itse olen sitä mieltä että auton yleiskunto ratkaisee kaupat eikä kilometrit, mutta mitäs mieltä porukka on??

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Blacksatin View Post
                                Tällä hain sitä, että jos joskus aikaa autosta luopua niin mitäs olette meltä onko hankala päästä eroon jos mittarissa lähelle 500000km?? Itse olen sitä mieltä että auton yleiskunto ratkaisee kaupat eikä kilometrit, mutta mitäs mieltä porukka on??
                                No on. Tuokin auto on ollut myynnissä iät ja ajat. Toki hinta sen lopulta ratkaisee, jos on halpa niin kilometrit voi olla mitä vaan :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎