Originally posted by juster
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530i vs 530d
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Vanquish View PostOlikohan tässä nyt kenellekään mitään uutta?? Asia olisi selvinnyt varmasti katsomalla jo tehokäyrää. BTW: Jenkeissä 5-sarjaa saa uudella 3 litran turbobensalla.
135i kuulostaa myös mielenkiintoiselta
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostOlikohan tässä nyt kenellekään mitään uutta?? Asia olisi selvinnyt varmasti katsomalla jo tehokäyrää. BTW: Jenkeissä 5-sarjaa saa uudella 3 litran turbobensalla.
Joo, niinpä näkyy saavan ja onkin oikein kahdella ahtimella varustettu.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostJoo, ei se mikään mopo ole mutta yllättävän hengetön jos vertaa about samantehoiseen 530d. Bensavaparin suorituskyky alle 4000 rpm on aika vaatimatonta mutta toki 5000 - 6000 rpm välillä sitten on potkua. Kierrosten pitäminen tehoalueella onkin oma lukunsa ja käytännön ajotilanteissa suhteellisen vaivalloista - ainakin manuaaliaskilla. Automaatti taas jostain syystä hukkaa tehoja suhteessa enemmän kuin vastaava kokoonpano dieselissä. E60 530dA luvataan 0-100 7.3s ja E39:lle 8.0s joten onhan tuossa ero, tosin näillä 0-100 mittauksilla ei kyllä kauheasti ole merkitystä käytännön kannalta jos ei sitten ajele varttimaileja tai muuten vaan kiihdyttele valoista seuraaviin lippa vinossa
Comment
-
-
Itselle oli taas -00 530da koeajo melkoinen pettymys ex-523vm.96 verrattaessa.
Odotin jotain järisyttävää vääntöä tms. tuolta diiseliltä mutta eihän se sen paremmin mennyt kuin se 523:nen. Lastua se huutaa ja ehkä siinä manuaalina olisi jotain luonnetta?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostItselle oli taas -00 530da koeajo melkoinen pettymys ex-523vm.96 verrattaessa.
Odotin jotain järisyttävää vääntöä tms. tuolta diiseliltä mutta eihän se sen paremmin mennyt kuin se 523:nen. Lastua se huutaa ja ehkä siinä manuaalina olisi jotain luonnetta?
Valitettavasti moni näistä autoista on rikki omistajan tietämättä...Last edited by Rubu; 18-07-2007, 23:45.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostPitäisi varmaan olla 540 jos vapari bensa-autoa näihin nykyisiin nokilekoihin vertaa...Last edited by petrolhead; 19-07-2007, 01:22.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostOlikohan tässä nyt kenellekään mitään uutta?? Asia olisi selvinnyt varmasti katsomalla jo tehokäyrää. BTW: Jenkeissä 5-sarjaa saa uudella 3 litran turbobensalla.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostLieneekö edes ollut kunnossa...
Valitettavasti moni näistä autoista on rikki omistajan tietämättä...e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
-
Originally posted by theelekrep View PostJuuri näin minäkin veikkaan koska niin monella on niitä kokemuksia että dieselit on mopoja. Jo e46 320d kulkee paljon paremmin kun e39 523i. Ehkä 0-100 kiihtyvyydessä hieman jää, mutta käytännössä on kuitenkin tehokkaampi. Ja diesel auto yleensä hämää persdynoa ja tuntuu ettei väkisin kulje ennen kuin alkaa kiihtyvyys arvoja mittailemaan koska koneessa ei ole mitään tehopiikkejä yläpäässä vaan ne vetää tasaisesti koko tehoalueelta.
Sitten kun katsoi tarkemmat arvot netistä lenkin jälkeen niin samoihin menee niittenkin mukaan. Ehkä tosiaan uudella ohjelmalla alkaisi liikkua.
523i M52B25 8.5 s 228 km/h
530dA M57D29 8.2 s 225 km/h
320d M47D20 8.9 s 216 km/h
Ja omasta mielestä taas diesel tuntuu tehokkaammalta kun vääntöä on paljon jo alakierroksilla.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJa omasta mielestä taas diesel tuntuu tehokkaammalta kun vääntöä on paljon jo alakierroksilla.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
-
Normaali ajossa ajetaan väännöillä ei teholla, päivän selvä asia. Tästä syystä dieselit TUNTUU kovin tehokkailta, koska VÄÄNTÖÄ löytyy alakierroksilta asti vähintään 1.5 kertaisesti mitä vastaavalla bensa vaparilla. Tällaista tehon tunnetta ei tästä syystä tule bensakoneilla, koska ne herää vasta 4000 kierroksen jälkeen esim. M54B30. Yksi seikka on myös, että millaiseen moottoriin on tottunut. Paljon dieselillä ajava ei välttämättä tottumuksen takia edes "osaa" kierrättää bensa-autoa sen oikeille tehoalueille, jonka takia bensa vehje siis TUNTUU tehottomalta koska vaihdetta vaihdetaan jo ennen 5000 kierrosta. Toisaalta myöskään bensa-autolla ajava tuskin rääkkäilee/kierrättelee autoaan joka hetki ja kun maistaa dieselin vääntöjä niin.. Nämä perustuu omiin kokemuksiin, koska itsellä on ollut myös pari diesel peliä (A6 2.5TDI ja E39 TDS molemmat lastuilla ja ilman). Nyt uusissa mallisarjan teho vapareissa suurin teho otetaa hyvin usein yli 7000 kierroksilla. Tämän takia nopeasti voi kokeiltuaan vaikka E60 M5:sta, että ei mikään hirmu tykki(näitäkin lausuntoja olen kuullut)vaikka kyseinen auto herää lopullisesti vasta 7000 kierroksen jälkeen. Sama virsi monessa muussa. Kellolla nuo kiihtyvyydet katsotaa eikä perstuntumalla, tämä saanut itse kantapään kautta huomata kun on tullut myös kehuttua dieseleiden tehokkuutta.. Varmaa on kuitenkin se, että 530D on normiajossa tehokkaamman TUNTUINEN mitä vastaava bensa vapari 530i, mutta kun kelloon katsotaan vaikka 0-100 aikoja niin.. Ohjelmoidussa ero tietenkin muuttuu kokonaan, mutta siinä tapauksessa muuttuu moni muukin, kuten kestävyys..:think
Comment
-
-
Originally posted by beast99 View Postkävin tänään koe ajamassa e60 530d vakio
kyllä se kulki uskomattoman hyvin... taitaa olla seuraava hankinta siihen vielä lastu ja hhhhhhhmmmmmm
kellodyno ja persdyno on aikapaljon eri asioita mutta tuntuu tehokkaammalta ja nopeammalta kuin type r civic mikä kaverilla on...Last edited by hurtta; 20-07-2007, 17:51.
Comment
-
Comment