V*ttu... tuli väärään paikkaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Vääntää ihan yhtä mukavasti kuin 325i ja kiihtyvyyksissä yms. arvoissa on niin vähän eroja että itse kallistuisin 320i puolelle miettimättä asiaa sen enempää.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostBMW E46-malliset ovat hyviä autoja moneen muuhun vastaavan ikäiseiseen automerkkiin/-malliin verrattuna. Suosittelen lämpimästi.
4 pyttyisistä e46:sta ei varmaan tarvi paljoa jauhaa. Kun käy sellaisen koeajamassa niin suorituskyvystä ei synny mitään kiistaa tai epäselvyyttä. On melko hajottavia laitteita. Ainoa ajotyyli on polkaista lähtiessä talla konehuoneeseen ja olla nostamatta sitä vaikka mikä tulis.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNo siis 320i ei väännä ollenkaan alle 4000rpm. 325 alkaa vetämään jostain 3500rpm paikkeilta joten mistään vääntökoneesta ei kyllä voi puhua kummankaan kohdalla. Kumpikaan noista ei todellakaan tarjoa mitään räjähtävää suorituskykyä. 320 M-sport on vähän kuin 318ci. Näyttää kivalta, muttei tarjoa juuri mitään muta kuin kuutosen kulutuksen ja äänet. Edes 330i ei oo mikään ihmeellinen vääntämään. Sekin alkaa menemään kunnolla vasta tuolla 3000rpm paremmalla puolella. Kyllähän ne pintakasulla etenee isollakin vaihteella, mutta turha sieltä on mitään voimaa odottaa alle 3000rpm. Kulutus menee melkein niin noissa M54 koneissa, että mitä suurempi kone, sitä pienempi kulutus. Tää on tullut ihan itse havaittua.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostEi vittu kun on vaikeeta. Ei kai nämä mitkään E46 M52 ja M54 koneilla olevat ole mitään tykkejä. Mukavasti tarkoittaa lähinnä että kyllä sillä uskaltaa ohi lähtee isommastakin autosta eikä tarvi jalkoihin jäädä. E46 320i 170hv keskikulutus jäänee sekalaisessa ajossa jossa kaupunkia enimmäkseeen 9 pintaan kun taas 325i ja 330i on kyllä yli 10 helposti.
Emännän käsittelyssä sitten vajaan litran enempi molemmissa tapauksissa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Se 143hv 318i ja 170hv 320i ero ei kyllä mikään järisyttävä ole. 325i ja 330i ei vie kaupungissa kuin muutaman desin enemmän ja maantiellä pääsee jopa pienemmällä jos nopeus pysyy korkeintaan 110km/h paikkeilla. Koskaan en oo saanut vielä kymppiä puhki 330i:llä tai 325i:llä. Se vaatis keskinopeuden tippumista jonnekin 35km/h pintaan. mulla 330i:llä kulutus on aika tarkkaan 9.0L/100km ja keskinopeus on n. 40km/h. Kulutus on tarkastettu myös tankkausmääristä.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostSe 143hv 318i ja 170hv 320i ero ei kyllä mikään järisyttävä ole. 325i ja 330i ei vie kaupungissa kuin muutaman desin enemmän ja maantiellä pääsee jopa pienemmällä jos nopeus pysyy korkeintaan 110km/h paikkeilla. Koskaan en oo saanut vielä kymppiä puhki 330i:llä tai 325i:llä. Se vaatis keskinopeuden tippumista jonnekin 35km/h pintaan. mulla 330i:llä kulutus on aika tarkkaan 9.0L/100km ja keskinopeus on n. 40km/h. Kulutus on tarkastettu myös tankkausmääristä.Last edited by Bouma; 05-09-2009, 15:32.
Comment
-
-
kyllä sitä tulee joka päivä päästeltyä kaupungin läpi töihin. Valoja on paljon. Toisaalta osa matkasta menee kaksikaistaista 70km/h tietä. Tuo nopeampi ajo kyllä kompensoi todella nopeasti kaupunkikulutusta. Samalla ajolla 325ti söi 0,5L enemmän ja 325ci 0,8L enemmän.
Tuota väliä on tullut ajettua jo vuosia joten eron kyllä huomaa nopeasti. Ei voi kuin ihmetellä miten tuo 330i menee pienemmällä. Uskoisin sen johtuvan siitä, että siinä on edes vähän vääntöä alle 3000rpm ja jos autoa haluaa ajaa taloudellisesti, ei kierrokset saisi juuri 3500r yli mennä. Väännöllä sitä bensaa vissiin säästyy.
Comment
-
-
Keskinopeutta en muista tarkalleen, mutta 8,5l tietämissä pyörinyt tuo kulutus omassa m54:ssa. Auto siis 325 vompatti e46. Nurkka-ajoa enimmäkseen, hyvin vähän varsinaista "maantieajoa". Yli 9l kulutus tankillista kohden on ollut hyvin harvinaista mulla.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Nämä siis ajotietokoneen näyttämiä lukuja. Olen koittanut laskeskellakkin, eikä tuon nyt ihan älyttömästi pitäisi pielessä olla. Mulla ajotietokone näyttää mantsalla jopa alle 8l, eikä siis puhuta mistään hetkellisestä kulutuksesta.
Esim. Helsinki-Hyvinkää välin keskikulutus ajotietokoneen mukaan muistaakseni 7,8l (vanhaa tietä).
Henk.koht ei kyllä vittuakaan kiinnosta viekö oikeasti desin enemmän vai kaksi, kaiken se on tähän asti vienyt mitä purkkiin on laittanut.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Jätkät huutelee, mistä ei tiedä Ei vettekään normaalissa ajossa ole mikään janoinen, kun ottaa huomioon koneen tilavuuden ja tehon. C6 vette menee maantiellä vähän reilu kympin pintaan. Joku paska kaasari e30 316 vetää saman verran... Sama se mullekin mitä vievät. Kaiken on vieny mitä on tankkiin kaatanut.
Comment
-
Comment