Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Miks pitää väkisin ostaa pienimmällä mahdollisella koneella oleva versio? Emännällä oli joskus tollanen 1.9 litranen 105hv versio ja ei se kyllä kulkupuoleltaan säväyttänyt yhtään. Tasan 2 markkaa se kelas mittariin kun tulin öistä lahdentietä mäntsälästä helsinkiin. Bensaa se kumminkin veti 8-9 litraa satasella mikä oli mun mielestä todella paljon, nykyinen 325i menee samalla määrällä ja tehoeroa on kumminkin 87 heppaa. Ajoltaankaan tuollainen ei ole kutoskoneiseen verrattuna kovin hyvä, itse asiassa aika rimpula.
Mieluummin itse etsisin kohtuukuntoisen E36 328i:n ja ajelisin sillä suupielet hymyssä. Hintaluokkakin on näköjään kohtuullisen sama nykyisin ja varusteita noissa isompikoneisissa on varmasti enemmän. Tässäpä nyt vaan omaa pohdintaa aiheesta.2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Tuo lähtis 6500€, onko nuo 320 e46:set kovia syömään?
Toinen vaihto ehto on e46 316..Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by tp85 View PostTuo lähtis 6500€, onko nuo 320 e46:set kovia syömään?
Öljyä ei syö yhtään mutta tämä taitaakin olla harvinainen yksilö, vaikkei olekaan SUOMI-auto!
Comment
-
-
Tuntuukohan nuo 300.000km mittari lukemat noissa e46 missään? Ku joillakin e36:silla ajeltu vaan paria sataa tuhatta.. Useimmilla e46 näyttää olla ajeltu 300.000km verran ja kaikkiin näytty vaihtavan alusta sarjaa yms ja kaikilla myyjillä sama vastaus et kilometrit ei näy missään muualla kuin mittarissa.. Toisaalta tuollaisiin 300.000km ajettuhin on isoja huoltoja tehty jo ku taas 200000km-250000km ajettuihin edessä alustan vaihtoa yms..
Onko jotain tiettyjä paikkoja e46:sissa mistä ruostuvat helpoiten et mihin kannattaa kiinnittää huomiota?Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by tp85 View PostMielessä kyllä pyörinyt myös e36 coupe 325i..
Tuossa ois parikin vaihtoehtoa mutta en tiijä..
Ja
Nuille vaan tuo soppa maistuu ja vakuutuksetki on vissiin aika hinnakkaat..
Ja juu , autot vie bensaa , sitä enemmän mitä niillä ajaa.
Originally posted by tp85 View PostTuntuukohan nuo 300.000km mittari lukemat noissa e46 missään? Ku joillakin e36:silla ajeltu vaan paria sataa tuhatta.. Useimmilla e46 näyttää olla ajeltu 300.000km verran ja kaikkiin näytty vaihtavan alusta sarjaa yms ja kaikilla myyjillä sama vastaus et kilometrit ei näy missään muualla kuin mittarissa.. Toisaalta tuollaisiin 300.000km ajettuhin on isoja huoltoja tehty jo ku taas 200000km-250000km ajettuihin edessä alustan vaihtoa yms..
Onko jotain tiettyjä paikkoja e46:sissa mistä ruostuvat helpoiten et mihin kannattaa kiinnittää huomiota?eli.... :
Auto kuin auto on sitä pommimpi mitä enemmän sillä on rullattu piste
Kaikki muu on toiveajattelua ja/tai myyjän paskapuheita pisteLast edited by petrolhead; 30-01-2010, 16:52.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Hmm yksilöitäkin/poikkeuksia varmasti löytyy..Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostAuto kuin auto on sitä pommimpi mitä enemmän sillä on rullattu piste
Kaikki muu on toiveajattelua ja/tai myyjän paskapuheita piste
Eli mittarilukemalla ei ole mitään merkitystä sinänsä, jos autoa on pidetty muutoin hyvin ja huollettu. Jokainen tietenkin maksaa mistä haluaa ja jos se mittarilukema auttaa yöuniin niin mikäs siinä.
Comment
-
-
Originally posted by tp85 View PostHmm yksilöitäkin/poikkeuksia varmasti löytyy..
Originally posted by apeke View PostHöpöhöpö. Kaikki on kiinni käyttäjästä. Teppo Tuunaaja, kun saa käsiinsä auton, niin se on kolmessa kuukaudessa saatu revittyä paskaksi, kun taas Eero Eläkeläinen pitää autoaan kuin kukkaa kämmenellä ja pyyhkii pölyt aina ennekuin ajaa auton talliin.
Eli mittarilukemalla ei ole mitään merkitystä sinänsä, jos autoa on pidetty muutoin hyvin ja huollettu. Jokainen tietenkin maksaa mistä haluaa ja jos se mittarilukema auttaa yöuniin niin mikäs siinä.
Mun päätoimi oli puolentoista vuoden ajan ottaa autotaloon sisääntulevat vehkeet syyniin korjaustarpeen selvittämista ja korjaamista varten. Seuraavassa ihan tilastollisia faktoja joita sinä kutsut höpöhöpöksi.
1) Mitä suurempi mittarilukema , sitä enemmän korjattavaa. Ihan sama vaikka olisi "uusikin"
2) Samalla mittarilukemalla oleva tuontipelissä on keskimäärin enemmän laitettavaa kuin Suomivehkeessä
3)Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla olevat vehkeet tuppaa olemaan hieman parempikuntoisia kuin samanverran rullatut Sepin pajalla öljynvaihdossa käyneet.
4)Jos autossa on thyyning osia , se on tekniseltä kunnoltaan/alkuperäisvarusteiltaan keskimäärin orkkiksena pidettyä verrokkia heikommassa kunnossa.
Ja mitä niiihin pappojen helmikuntoisiin tulee: Papoilta löytyy juuri niitä 15 vuotiaita 70 tonnia ajettuja joihin on vaihdettu 10 kertaa merkkiliikkeessä öljyt ja tehty kampanjat pois kuleksimasta samalla. Mutta , tässäkin : pieni kilometrimäärä.
Mut älkää toki mua uskoko
-Jarno
PS: Ihan vapaasti saa jokainen autonsa valita ja toiveajatella siitä mitä haluaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Petrolheadin kertoma pitää paikkaansa varmasti isossa autotalossa jossa vaihtoon tulevat on pääasiassa enintään 6 vuotta vanhoja käyttöautoja. Noissa on se vika että niiden omistajat tietävät vaihtavansa autonsa aina liikkeessä uuteen, jossa ainoa mikä vaikuttaa hyvitykseen on mittarilukema. Muutenkin nuo menevät luokkaan käyttöesineet, joista ei huolta juuri pidetä muuten kuin määräaikaishuoltojen osalta.
Ei mun mielestä ole mitään romantisointia jos joku bmw omistaja on vaihtanut 200tkm ajettuun autoonsa kaikki alustan palikat uusiin viimeisen 50tkm aikana, puunannut ja pitänyt autosta huolta niinkuin nyt autosta olettaa pitävänsä. Säännölliset käsinpesut, vahaukset ja sisäputsit tehtynä ja pienimmätkin rikkinäiset osat ehjättynä. Mieluummin itse ostaisin tällaisen yksilön, kun sen 140tkm ajetun jossa kaikki em. Osat ovat joko vaihtokuntoisia heti tai hetken päästä. Kyllä meidänkin autolla ajetaan 30tkm vuoteen, mutta on se silti muutakin kuin käyttöesine.
Noihin tuuning terojen viritelmiin, missä on lexukset sun muut luxukset en kyllä koskis pitkällä tikullakaan. Jos ostaa 300tkm ajetun lasikuitupuskureilla olevan neonvalohelvetin, seuraa takuuvarmasti ongelmia ja niistä ei pääse syyttämään kuin itseään.
2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostPetrolheadin kertoma pitää paikkaansa varmasti isossa autotalossa jossa vaihtoon tulevat on pääasiassa enintään 6 vuotta vanhoja käyttöautoja.
Noissa on se vika että niiden omistajat tietävät vaihtavansa autonsa aina liikkeessä uuteen, jossa ainoa mikä vaikuttaa hyvitykseen on mittarilukema.Muutenkin nuo menevät luokkaan käyttöesineet, joista ei huolta juuri pidetä muuten kuin määräaikaishuoltojen osalta.
Ei mun mielestä ole mitään romantisointia jos joku bmw omistaja on vaihtanut 200tkm ajettuun autoonsa kaikki alustan palikat uusiin viimeisen 50tkm aikana
Mut hei , niinkuin sanoin , tossa oli vaan tilastollinen otanta noin parin tuhannen vaihtoautojen tutkimiseen vietetyn tunnin pohjalta. Ei mua tarvi uskoaLast edited by petrolhead; 30-01-2010, 20:20.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
No anna nyt Petrolhead edes jotain esimerkkejä noille sun väitöksilles, muuten tämä keskustelu on osaltasi aika hedelmätöntä.
Mielenkiintoinen väittämä että auton huolto/korjaus/ylläpito ei vaikuta auton kuntoon mitenkään? Turhaan kai sitten näitä tulee huollettua ja rikkiniset osat vaihdeltua jos kerran se ei vaikuta auton kuntoon mitenkään. Sitäpaitsi 200tkm ajettu BMW ei todellakaan ole mekaanisilta osiltaan mitenkään loppuunajettu. Ainakaan jos huolto-ohjelmaa on vähääkään noudatettu.2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Saatana ku vituttaa!!!! Käytin melkein tunnin ja kirjoitin pitkän tekstin e46 sesta ja sen vuoden omistuksesta/kokemuksista kunnes tää vitun Tuning Foorumi heitti mut pihalle!! Joku aikaraja nähtävästi...
Ehkä saani itteni kasattua ja tiivistettyä tekstin jokupäivä uudestaan.... ararara
Enivei, tp85 jos sul jotaki tärkeää tulee mieleen ni kysele vaik privana autosta, vastaan parhaanimukaan..Last edited by gRt; 30-01-2010, 20:35.Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
https://www.youtube.com/@gerttiih
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostNo anna nyt Petrolhead edes jotain esimerkkejä noille sun väitöksilles, muuten tämä keskustelu on osaltasi aika hedelmätöntä.
Mielenkiintoinen väittämä että auton huolto/korjaus/ylläpito ei vaikuta auton kuntoon mitenkään? Turhaan kai sitten näitä tulee huollettua ja rikkiniset osat vaihdeltua jos kerran se ei vaikuta auton kuntoon mitenkään. Sitäpaitsi 200tkm ajettu BMW ei todellakaan ole mekaanisilta osiltaan mitenkään loppuunajettu. Ainakaan jos huolto-ohjelmaa on vähääkään noudatettu.
Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla olevat vehkeet tuppaa olemaan hieman parempikuntoisia kuin samanverran rullatut Sepin pajalla öljynvaihdossa käyneet.
En oikeasti tiedä mitä kirjoittaisin. Pukissa on ollut minua itseä vanhempia autoja joissa ei ole mitään vikaa kun on 120 tkm vedetty , on ollut autoa jolla on vedetty kolmessa vuodessa 300tkm ja pirusti laitettavaa.
TAKAISIN TOPIKKIIN:
Onko noi etujarruletkut kovin yleisiä menemään e46:sta , omaan '01 / 160 tkm vehkeeseen juuri uusin..Last edited by petrolhead; 30-01-2010, 20:49.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post
TAKAISIN TOPIKKIIN:
Onko noi etujarruletkut kovin yleisiä menemään e46:sta , omaan '01 / 160 tkm vehkeeseen juuri uusin..2020 G20 320i xdrive
Comment
-
Comment