Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Veljen E39 530iA M-Sport meni tänään kaupaksi ja ostajia ilmaantui lopulta lyhyen ajan sisällä useampi, joten malttia vaan sen kauppaamisen kanssa.
-
Originally posted by _nixu_ View PostEn mä tuota sinun autoa alle tuon juuri vaivautuisi myymään jos on oikeasti hyvässä kunnossa ja historia tiedossa / huoltokirja löytyy :think
Huoltokirja ei ole täydellinen tässä autossa, mutta kuitteja on senkin edestä, sekä Saksan ajalta löytyy digitaalisena historiaa BMW:ltä, kun itse tarkistin tiskiltä, kun olin ostamassa tätä autoa.
Eiköhän se kauppa jossain vaiheessa käy, viimeistään kun alkaa hintaa hieman laskea.
Leave a comment:
-
Markkinat. Eli jos siitä se 11ke tulee lapaan niin sehän on vallan sopiva summaOriginally posted by Peltsii View PostNo mikä niiden arvo sitten on, jos ei yleinen pyyntihinta ? Nettiautossa 8kpl E39 530 bensoja, hintahaitari 8000-14100€. 10-11ke on siis mielestäni hyvästä M-Sportista aika sopiva hinta
Vai mikä sen hinnan sitten määrittelee ? :think
En mä tuota sinun autoa alle tuon juuri vaivautuisi myymään jos on oikeasti hyvässä kunnossa ja historia tiedossa / huoltokirja löytyy :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Juipe View PostJuurikin tuon takia budjettini on tiukka, japanilaisten kanssa olen tottunut siihen että yllättäviä kuluja ei juurikaan tule, saksalaisiin olen pitänyt sen pari tonnia sivussa kaiken varalta ja on ollut ihan toimiva taktiikka
Kun noita kympin - kahdentoista pyyntisiä katselee nettiautosta kuukaudesta toiseen (nyt 2kk seurannut) niin eipä ne sieltä minnekään katoa. En usko että autot on huonoja, hinnat vaan on vääriä. Onko osa sitten vain huvikseen kovalla pyynnillä että jos joku "perinnön saanut 18v lippispää" tulisi kepinpää nesteessä ja lataisi suoraan pyyntihinnan käteen? En väitä etteikö näihin rahaa mene, meneehän niihin ja ihan helkatisti meneekin. Oma ostohinta + ostetut varaosat ja korjaukset ei vain ole = myynti/pyyntihinta.
No mikä niiden arvo sitten on, jos ei yleinen pyyntihinta ? Nettiautossa 8kpl E39 530 bensoja, hintahaitari 8000-14100€. 10-11ke on siis mielestäni hyvästä M-Sportista aika sopiva hinta
Vai mikä sen hinnan sitten määrittelee ? :think
Leave a comment:
-
Toki yks tapa on katsella hintoja vaikka ns. mallisarjan tai jopa mallinkin sisällä. Onhan siellä isoja eroja ja halvat menevät nopeasti tai ainakin nopeammin. Itte en oo ikinä ostanut sieltä halvimmasta päästä (siis sen jälkeen kun pääsin oikeisiin töihin). Enkä sinänsä oo tuota katunutkaan, koska kokemuksen ja ihan jo niiden nettiauton ilmoituksien mukaan ne autot on yleensä ihan eri planeetalta. Jollekin voi olla tärkeää saada juuri e92 coupe. Ja vielä useampi tarvitsee vain jonkun käyttöauton. Sit on sitä porukkaa (itseni mukaanlukien), jonka mielestä autossa on aina oltava ns. kaikki mahdolliset varusteet, koska varusteet tekevät auton. Ei tulisi mieleenkään ostaa esim. 9x-sarjalaista jossa ei ole iDriveä. Tai e39 M5:sta, jossa ei ole isoa navia. Vaikka olis miten halpa. Nimittäin siinä ei pitkään säästä jos/kun alkaa niitä lisävarusteita/-erikoisvarusteita jälkikäteen laittelemaan.Originally posted by Juipe View PostKun noita kympin - kahdentoista pyyntisiä katselee nettiautosta kuukaudesta toiseen (nyt 2kk seurannut) niin eipä ne sieltä minnekään katoa. En usko että autot on huonoja, hinnat vaan on vääriä. Onko osa sitten vain huvikseen kovalla pyynnillä että jos joku "perinnön saanut 18v lippispää" tulisi kepinpää nesteessä ja lataisi suoraan pyyntihinnan käteen? En väitä etteikö näihin rahaa mene, meneehän niihin ja ihan helkatisti meneekin. Oma ostohinta + ostetut varaosat ja korjaukset ei vain ole = myynti/pyyntihinta.
Toisinsanoen eniten on niitä jotka haluaa halvimman, mutta on niitäkin jotka haluaa parhaan. Nämä ryhmät ei kohtaa - koskaan.
Tosin silti itsellänikin on nyt hinnoiteltu niin että oma ostohinta - ostetut varaosat ja korjauset - bensat = myyntihinta.
Leave a comment:
-
Juurikin tuon takia budjettini on tiukka, japanilaisten kanssa olen tottunut siihen että yllättäviä kuluja ei juurikaan tule, saksalaisiin olen pitänyt sen pari tonnia sivussa kaiken varalta ja on ollut ihan toimiva taktiikka
Kun noita kympin - kahdentoista pyyntisiä katselee nettiautosta kuukaudesta toiseen (nyt 2kk seurannut) niin eipä ne sieltä minnekään katoa. En usko että autot on huonoja, hinnat vaan on vääriä. Onko osa sitten vain huvikseen kovalla pyynnillä että jos joku "perinnön saanut 18v lippispää" tulisi kepinpää nesteessä ja lataisi suoraan pyyntihinnan käteen? En väitä etteikö näihin rahaa mene, meneehän niihin ja ihan helkatisti meneekin. Oma ostohinta + ostetut varaosat ja korjaukset ei vain ole = myynti/pyyntihinta.
Leave a comment:
-
Eka ei pidä enää mielestäni paikkaansa... Liike nimittäin myy mielellään auton kylkeen "edullisen" rahoituksen, jolloin se saa itse käteiset joka tapauksessa heti. Kyselin jo vuosia takaperin autoliikkeestä tiukkaa käteishintaa... Vastaukseksi kuulin, jotta on ihan sama ostanko käteisellä vai millä... No en ostanut sitten millään.Originally posted by Veeksi View PostSiinä mielessehän se on aina suoralla kaupalla kannattava myydä, koska käteisellä ostaessa saa kuitenkin aina tuntuvan alennuksen. Se on lähes kiveen kirjoitettu fakta. Tai sitten myyjä ei vaan halua myydä autoaan.
On se mennyt osto ja myynti monimutkaiseksi - Itse kuitenkin luotan vielä käteisen voimaan.
Leave a comment:
-
Siinä mielessehän se on aina suoralla kaupalla kannattava myydä, koska käteisellä ostaessa saa kuitenkin aina tuntuvan alennuksen. Se on lähes kiveen kirjoitettu fakta. Tai sitten myyjä ei vaan halua myydä autoaan.Originally posted by jakeluvesimies View PostEi kuulemma aina. Törmäsein yhteen, joka väitti saavansa liikeestä hyvityksen, joka oli noin 1500e yli mahtihintajärjestelmän myyntien... vanhat bensarosvot ovat haluttuja liikkeissä
Toisen ei kannattanut suorilla myydä, eikä minun ostaa
Siinä mitä vaihdossa hyvitetään niin näkyy olevan liikkeidenkin osalta montaa käytäntöä. Syksyllä kun tarjoilin jopa kahta erikoisempaa autoa vaihdossa e60 M5:een muutamaan liikkeeseen, niin tuosta puhuttaneesta e46:sta oli hyvitysarvo toisessa liikkeessä jotai reilu kymppi ja toisessa 14000, vaikka ainakin nettiauton ilmoituksen perusteella molemmat M5:t oli hinnoiteltu yhtä kilpailukykyiseksi. Samoin toinen liike olis hyvittänyt siitä toisesta autosta (Opel GT '07) 20 000€ ja toinen 24 000€ ja möin sen sitten kuukautta myöhemmin 27 000€:lla. Ja siis noi meni niin, että paremmat hyvitykset molemmista oli samasta liikkeestä. Välirahan ero oli siis suorastaan tähtitieteellinen ja mietin edelleenkin oliko toisessa tapauksessa kyse hattuilusta vai eikö myyjä jaksanut yhtään paneutua asiaan ja heitti jotain varman päälle.
Nähtävästi osalla autokaupoista on sellainen tapa, että jokaisesta sisään tulevasta autosta pitää saada suuri voitto ja osa taas laskee kenties että jokaisesta kaupasta pitää tienata jonkin verran, mutta myyntiajat pidetään mahdollisimman pienenä. En tiedä. Monenlaista on. Mutta se on tietysti vähän outoa, jos vaihtokauppaa harrastetaan ja molemmilla osapuolilla on käteispyyntihinta, niin toinen odottaa että hänen ilmoittama hinta on vaihtotilanteessa tiukka, mutta toisen hinnasta pitää saada käteisalennukset tai kenties velä enemmän (varsinkin jos se jolta odotetaan joustoa on vielä sen selvästi halvemman auton omistaja).
Leave a comment:
-
Ei kuulemma aina. Törmäsein yhteen, joka väitti saavansa liikeestä hyvityksen, joka oli noin 1500e yli mahtihintajärjestelmän myyntien... Toisen ei kannattanut suorilla myydä, eikä minun ostaaOriginally posted by MajorDrake View PostNo eiköhän tuo ole itsestään selvää?
Last edited by jakeluvesimies; 30-01-2013, 17:28.
Leave a comment:
-
Minulla ei ole msport eikä tuo silti minusta ole surullisen näköinen. Jos olisin sitä mieltä, olisin taatusti sen kaiken ylihuoltamisen lomassa msportiksi päivittänyt. Toisaalta minähän taidan olla ainoa jonka mielestä hopeinen E39 on hieno ja myös ainoa jonka mielestä siinä hopeisessa pitää olla mustat kylkilistat (eli asiat meni faceliftissä pieleen).Originally posted by Antsah View PostEi millään pahalla niille joilla ei ole msportti, mutta onhan se E39 kyllä melko surullisen näköinen ilman, ei herneitä
Makuja on monia, onko sinusta sitten E60 hieno jo vakiona? Minusta se taas vaatii msportin ja muutos parempaan on huomattava.
Leave a comment:
-
Ei millään pahalla niille joilla ei ole msportti, mutta onhan se E39 kyllä melko surullisen näköinen ilman, ei herneitäOriginally posted by tetapi View PostTeoriassa ymmärrän viehätyksen M-sporttiin, mutta eikös pitkässä juoksussa helpomalla pääse kun ostaa itseään miellyttävimmän/kunnoltaan parhaan mitä omilla eväillä saa. Budjettia kun ei mielestäni kannata veivata yhtään mihinkään ja tuolla rahalla saa hyvinkin asiallisen kolmiysin. Ylimääräistä kannattaa löytyä myös mahdollisiin korjauksiin, vaikka suht hyvin läpikahlattukin yksilö voi löytyä..

Omani varmaan täyttäisi nuo Juipe:n vaatimukset, mutta en tiedä raskiiko tuota vielä myydä
Dieseli kyllä pitäisi alle hankkia..
Last edited by Antsah; 30-01-2013, 16:47.
Leave a comment:
-
se on kyllä totta että rahaa kannattaa varata vähän ylimääräistä näiden kanssa..ei kannata viimesiään sijoittaan pelkkään autoon..voi tulla suru puseroon..Originally posted by tetapi View PostTeoriassa ymmärrän viehätyksen M-sporttiin, mutta eikös pitkässä juoksussa helpomalla pääse kun ostaa itseään miellyttävimmän/kunnoltaan parhaan mitä omilla eväillä saa. Budjettia kun ei mielestäni kannata veivata yhtään mihinkään ja tuolla rahalla saa hyvinkin asiallisen kolmiysin. Ylimääräistä kannattaa löytyä myös mahdollisiin korjauksiin, vaikka suht hyvin läpikahlattukin yksilö voi löytyä..
Leave a comment:
-
Teoriassa ymmärrän viehätyksen M-sporttiin, mutta eikös pitkässä juoksussa helpomalla pääse kun ostaa itseään miellyttävimmän/kunnoltaan parhaan mitä omilla eväillä saa. Budjettia kun ei mielestäni kannata veivata yhtään mihinkään ja tuolla rahalla saa hyvinkin asiallisen kolmiysin. Ylimääräistä kannattaa löytyä myös mahdollisiin korjauksiin, vaikka suht hyvin läpikahlattukin yksilö voi löytyä..Originally posted by Juipe View PostKyl se siinä 8000-8500eur on naulattu aika tiukasti.
Leave a comment:
Leave a comment: