Näköjään kannatti tänne kirjoitella. Nyt on pihassa 325ia m-sport -02 farkku. Foorumilaiselta ostin, kun sitä privaan tarjosi ja näin hän ainakin vältti nettiauton vaihtotarjoukset kokonaan.
Kiitokset pacce
Eipä kestä. Kiitos kaupoista ja onnea uudelle autolle ja nyt pääsit sinäkin "viimein" oikeaan merkkiin
ja tässäkin tuli taas huomattua ett nopeat syö hitaat. Nyt on paineet päivittää M-Sport toukan tilalle jotain... ahdistaa kun kattoo mitä on tällä hetkellä pihassa ;-(
Löytyispä itellekki jostain sopiva 10K€ hintaluokassa 523i/525ia/528ia/530ia, ei muita kriteerejä kuin m-sport, aut.ilmastointi ja mielellään alle 250k mittarissa. Nettiauto selattu moneen kertaan
Löytyispä itellekki jostain sopiva 10K€ hintaluokassa 523i/525ia/528ia/530ia, ei muita kriteerejä kuin m-sport, aut.ilmastointi ja mielellään alle 250k mittarissa. Nettiauto selattu moneen kertaan
Itse en ole päivääkään bemaria vielä omistanut. Nyt olisi hinku hankkia e46 325-330 (sedan/farkku) mallista bensakonetta. Ei vain oikein faceliftattuna tunnu löytyvän noin 10te +-2000e "hyvää" vaihtoehtoa kun kriteereinä on sporttisisusta, monitoimiratti ja automaatti. Mersulla taas tuntuisi löytyvän c320 mallia samalla budjetilla ja kriteereillä, vaikkei bemarin penkkejä saisikaan...
Noh, katsellaan.
Näköjään kannatti tänne kirjoitella. Nyt on pihassa 325ia m-sport -02 farkku. Foorumilaiselta ostin, kun sitä privaan tarjosi ja näin hän ainakin vältti nettiauton vaihtotarjoukset kokonaan.
Eikö tuo vaan oo normaalin suomalaisen autonpitoa?
Noita poikkeuksia löytyy sitten merkittäin, mutta useammin näistä jotakin "ajofiilistä" ja tunteita herättävien merkkien parista. Tai sitten Tojotan, Nissanin tms. erikoismallit, ei nuo perus rollat ja sunnyt.
Juurikin tätä tarkoitin.
Nuo perus toylootat yms. on yleensä pidetty ihan miten sattuu.
Yleisimmin löytyy parempia vanhuksia BMW mallisina. Poikkeus tosin vahvistaa säännön.
Tiedän muutaman toyotan jota esim. pestään kerran kolmessa vuodessa ja sitten valitetaan kun huonoa maalia kun tulee naarmuja kun hinkataan sillä hiekkaharjalla kurakasaa.
Eikö tuo vaan oo normaalin suomalaisen autonpitoa?
Noita poikkeuksia löytyy sitten merkittäin, mutta useammin näistä jotakin "ajofiilistä" ja tunteita herättävien merkkien parista. Tai sitten Tojotan, Nissanin tms. erikoismallit, ei nuo perus rollat ja sunnyt.
Kunhan ei ole teinipommi ts. edellisellä omistajalla ei ole rahaa ja/tai haluakaan ylläpitää autoa. Arvostan autoa ostaessa paksua nippua kuitteja tehdyistä korjauksista huoltokirjan ohella.
Tuon nyt luulisi olevan itsestäänselvyys.
Tiedän muutaman toyotan jota esim. pestään kerran kolmessa vuodessa ja sitten valitetaan kun huonoa maalia kun tulee naarmuja kun hinkataan sillä hiekkaharjalla kurakasaa.
Näissä vanhemmissa ritsoissa joissa on kilsoja sen verran ettei sillä ole enään mitään väliä olen todennut että bmw on luultavasti paremmin pidetty kuin moni muu.
Kunhan ei ole teinipommi ts. edellisellä omistajalla ei ole rahaa ja/tai haluakaan ylläpitää autoa. Arvostan autoa ostaessa paksua nippua kuitteja tehdyistä korjauksista huoltokirjan ohella.
No nyt on täppäri, millä kirjoittaa. Ei tälläkään kuuhun mennä, mutta helpompi kirjoittaa, kuin puhelimen pikkuruisilla näppäimillä.
Eli mulla on lelut (autot ja/tai prätkät) erikseen ja sitten on käyttöauto(t). Nykyinen käyttöpirssi on ollut ajossa kohta seitsemän vuotta. Ostin kyseisen rakkinen reilun vuoden ikäisenä ja hyvin vähän ajettuna. Merkki ja malli ei ollut se mitä hain, mutta "kun halvalla sai".
Se miksi kyseinen auto minulle tuli on se, että poltin hermoni totaalisesti 80tkm ajetun ranskiksen pikkuvikoihin. Lisäksi perheen ja tavaroiden kuskaaminen sedanilla oli melko tuskaista, joten farmarin ostaminen on perusteltua.
En ajatellut pitää nykyistä autoa näin pitkään mutta se on ollut hämmästyttävän vähävikainen. Nyt alkaa ikä ja kilometrit pikkuisen jo näkyä, joten vaihto tulee varmasti eteen kohtapuoliin. Moni voisi kutsua tuota uudenkarheaksi, mutta jätän miljoona-mersut yms. Kilometrikerholaiset jatkamaan harrastustaan keskenään.
Edellisistä vastauksista paistaa autoharrastuneisus ja merkkiuskolisuus. Olen käynyt ajamassa joka ikisen uuden bemarin mitä paikallinen diileri vaan ajoon laittaa ja xtourin aikaan olen ekana jonossa. Fakta vaan on se, että jos mulla olisi esim. 80t€ rahaa laitettavaksi uuteen bemariin, niin ostaisin kuitenkin yhden yksiön lisää tosta yliopiston vierestä ja laittaisin sen tienaamaan (=vuokralle).
Budjetti on siis sitä uuden avensiksen luokkaa korkeintaan. Tässä tullaan siihen, että mä arvostan kestävyyttä ja käytettävyyttä enemmän, kuin isoja vanteita. Olen päässyt omalla kohdallani ja hyvin läheisesti vierestä seuranneena yhden mersun sähkövikoja, yhden mazdan ruostevikoja sekä yhden tsi/dsg golffin jakopää ja vaihdelaatikkovikojen selvittelyä.
Mm. Edellämainituista syistä riskinottohalukkuus on aika alhaalla. En väitä, että 100k ajettu e60 olisi loppuunpoljettu miina, mua vaan ei ihan hirveästi innosta ottaa 30-40k€ riskiä... Voi olla, että riski tulee otettua, kun mua ei ne avensikset kiinnosta niinpaljon, että sellaiseen laittaisin sen 40k€. Olkoon uusi ja kaikkea.
Asia on hankala, koska riskien minimoimiseksi tulee välttää tiettyjä malleja / vuosimalleja ja kun en ole automekaanikko on todennäköisyys tulla kusetetuksi melkoinen. Tämänkin foorumin kävijöissä on kaksi joiden e39 530da vaihdelaatikko-ongelmia tuli seurattua. Toinen joutui laittamaan uuden laatikon omaan piikkiinsä ja oli kyllä vierestä seurattuna sellaista ranteet auki meininkiä, etten viitsisi liittyä kerhoon. Toinen möi omansa pois ennen kuin laatikko levisi kokonaan. Uusi omistaja varmaan tykkäsi kovasti....
Pointti tässä vuodatuksessa on siis se, että olen tarkka rahoistani. En halua ostaa neljälläkympillä paskaa, koska ajan sillä rakkineella kuitenkin ainakin seuraavat 5-vuotta ja 200tkm. Auton jälleenmyyntiarvolla tai arvon putoamisella ei ole niin isoa väliä, koska se on muutaman tonnin pommi kuitenkin multa lähtiessä. Olipa merkki bemari tai toyota.
Ymmärrän pointtisi asiaan.
Itselläni autot eivät ole tuon hintaisia lähellekkään.
Näissä vanhemmissa ritsoissa joissa on kilsoja sen verran ettei sillä ole enään mitään väliä olen todennut että bmw on luultavasti paremmin pidetty kuin moni muu.
Tämä luonnollisesti parantaa auton luotettavuutta yms.
Leave a comment: