Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 781
    • PKS

    Originally posted by Driver22 View Post
    Olisiko suositella 1-1,5te hintahaarukkaan farkkua jonka voisi rekisteröidä pakuksi? Työmatkakulkinen olisi hakusessa. Mielellään kestävällä tekniikalla... Miten esim. nelokoppaiset (98-03) golffit? Ranskikset kannattaa tieten jättää grillille
    Näitä saa kohtuurahaan ja löytyy ilmastointi ja cruisekin mahdollinen. Tuossa hintaluokassa loppupelissä aika sama onko kilometrit 300 vai 600. Leviää jos leviää.
    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Kaikki VP37-jakajapumpulliset VAG:n dieselit (1.9) käytännössä ikiliikkujia. Ja jakohihnajumppa ei ole yhtä saatanallinen kun V70:ssa - vaikka siinäkin on ekassa korissa VAG:n 2.5 tdi.
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2093
        • *

        Tuo v70 lienee turhan iso auto, mutta miten nuo v40 mallit? 2000-luvun alun malleja saa hyvin tuohon rahaan, löytyy ilmastoinnit jne. Onko jakopäärempat kalliita ja kestääkö tekniikka? Ja kyllä mielellään turbo saisi olla, kun ehkä välillä täytyy kärryä vetää. Toisaalta on sitä pärjätty kärryn vedossa myös 1.4bensa "chevyllä", että tuskin tuollainen SDI paljon heikommaksi jää

        Ja kyllä, hajoaa jos hajoaa ja sitten vaan paaliin... mutta ainakin ne pahimmat roskaläjät voisi yrittää välttää
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          Originally posted by ka00z View Post
          Kaikki VP37-jakajapumpulliset VAG:n dieselit (1.9) käytännössä ikiliikkujia. Ja jakohihnajumppa ei ole yhtä saatanallinen kun V70:ssa - vaikka siinäkin on ekassa korissa VAG:n 2.5 tdi.
          Plus että nämä pumpparit kuluttavat paljon vähemmän vs vastaavat common railit.
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            Originally posted by heifetz View Post
            Plus että nämä pumpparit kuluttavat paljon vähemmän vs vastaavat common railit.
            Juu sekin. Eikä ole korviini kantautunut mitään orastavia ongelmia, pl. v6-koneet VP44-jakajalla syö vähän nokka-akseleita


            Tässä nyt täytyy tietää, että ne on jo 10-15-vuotiaita ja paljon rullattuja. Ostin omani 260 ajettuna muutama vuosi takaperin ja 390tkm mittarissa ei ollut tarvinut kertaakaan jäädä välille. Tku-Hki-sahatessa kulutus vaihteli niinkin hurjia lukemia, kuin 4.2-4.7/100km.


            Driver: ja se oli muuten SDI. Ei mikään ajonautinto rampilta polkiessa, mutta tasanen tappaja kun vauhtiin pääsee
            Last edited by ka00z; 17-09-2015, 08:48.
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              1.9tdi syö nokkia ja nostimia vaikka muuta väitetään. Googlella löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Nimimerkillä: Just ostin nokkasarjan prkl.

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                Puhut pumppusuuttimesta, ET jakajapumpullisesta. "1.9tdi" kattaa about kaksi vuosikymmentä eri tekniikalla valmistettuja pannuja.
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  Joo just veljenkin vähän yli 200tkm ajettuun t5 transportteriin, 1.9tdi pumppusuutin hässäkkä, meni nokat ja nostajat uusiksi. Ei osat ole kovin kalliita saksanmaalta ja vähän jos itsekkin osaa tehdä niin aika halpa remppaloppujen lopuksi ja ompahan moottoria pidemmäksi aikaa kun ne uusi. Samalla tietysti kansipahvit sun muut uusiksi menee muttei tekemätön paikka.

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2093
                    • *

                    Mistäs vuosimallista lähtien tuo kone on sitten muuttunut? Voiko erottaa esim. teholukemasta kumpi tyyppi on kyseessä?

                    VW Golf IV 98-03 moottorit autowikistä:
                    1,9 SDI 50 kW (68 hv)
                    1,9 TDI 66 kW (90 hv)
                    1,9 TDI PD 66 kW (90 hv)
                    1,9 TDI PD 74 kW (100 hv)
                    1,9 TDI 81 kW (110 hv)
                    1,9 TDI PD 85 kW (115 hv)
                    1,9 TDI PD 96 kW (130 hv)
                    1,9 TDI PD 110 kW (150 hv)

                    Edit. olettaisin että nuo PD-koneet on pumppusuuttimella?
                    Last edited by Driver22; 17-09-2015, 13:15.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by ka00z View Post
                      Puhut pumppusuuttimesta, ET jakajapumpullisesta. "1.9tdi" kattaa about kaksi vuosikymmentä eri tekniikalla valmistettuja pannuja.

                      Pumpparistahan just oli puhe? Kuluttaa vähemmän yms...

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Mistäs vuosimallista lähtien tuo kone on sitten muuttunut? Voiko erottaa esim. teholukemasta kumpi tyyppi on kyseessä?

                        VW Golf IV 98-03 moottorit autowikistä:
                        1,9 SDI 50 kW (68 hv)
                        1,9 TDI 66 kW (90 hv)
                        1,9 TDI PD 66 kW (90 hv)
                        1,9 TDI PD 74 kW (100 hv)
                        1,9 TDI 81 kW (110 hv)
                        1,9 TDI PD 85 kW (115 hv)
                        1,9 TDI PD 96 kW (130 hv)
                        1,9 TDI PD 110 kW (150 hv)

                        Edit. olettaisin että nuo PD-koneet on pumppusuuttimella?
                        PD = Pumpe Düse = Pumppusuutin

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Pumpparistahan just oli puhe? Kuluttaa vähemmän yms...
                          Tjaa lainaus oli mennyt vähän persiilleen. Totta, pumppari syö nokkia :-)


                          my bad



                          Esko: Tai suomalaisen markkinointitavan mukaisesti PD = Power Diesel
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            Ja pumppusuutin koneessa et nää ainuttakaan polttoaine putkea vrt. Johonkin "perinteiseen" diisseli koneeseen.

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Meillä on Skodassa 1,9 TDI 81 kW (110 hv) ASV
                              Minkäslainen kone tuo on verrattuna muihin 1.9TDI koneisiin?
                              Auto on vasta kuukauden ollut ja lähinnä muijan ajossa, joten ei niin hirveästi vielä ole kokemuksia.
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                Originally posted by smpovers View Post
                                Meillä on Skodassa 1,9 TDI 81 kW (110 hv) ASV
                                Minkäslainen kone tuo on verrattuna muihin 1.9TDI koneisiin?
                                Auto on vasta kuukauden ollut ja lähinnä muijan ajossa, joten ei niin hirveästi vielä ole kokemuksia.
                                Ihan fiksu laite. Jakajapumpullinen juuttuvasiipisellä turbolla.
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎