Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Originally posted by kimmon View Post
    No niin, tähän voi jo kommentoida asiallisestikin Tuo mitä huoltokohteista kirjoitit on totta. Kovin usein juuri suodattimet esim. on hankalissa paikoissa. Tosin tämäkään ei ole yksioikoinen totuus. Monessa nykyvekottimessa missä on muodin mukainen lyhyt keula on huoltokohteet sijoitettu aika erikoisesti, kun tilaa ei vaan ole. Mitä tulee konehuoneen muovisuojiin niin olen taipuvainen ajattelemaan ihan samalla lailla kaikista automerkeistä. Miksi muovit pitää tehdä kovista muovilaaduista ja miksei niiden kiinnitys voi olla ihan rehellisesti pulteilla/ruuveilla näiden paineltavien kiinnikkeiden sijaan.

    Tuo 607 vähän ihmetytti, minulla on ollut sellainen itselläkin vajaa kymmenen vuotta sitten. Etupäässä on käytännössä alatukivarsi, olka-akseli, McPherson-tolppa ja kallistuksenvakaaja joka kiinnittyy tolppaan. Mikäs tuossa rakenteessa on erikoista? Minusta aina jos haluaa ihmetellä mitä insinööri on ajatellut niin pistää pään vaikka 3B Passatin ja sen sukulaisten pyöräkoteloon ja alkaa ihailla tuota monivarsituennan mestariteosta Jos Peugeotista haluaa etsiä vähän erikoisemman ratkaisun niin sitten se malli on 407 alumiiniosineen
    No joo, toi passatin tukivarsihelvetti on kyllä kanssa aika kuraa.

    Ja tosiaan, tuli ajatuskatkos, ei noita patonkien malleja muista ja kaikki näyttäö samalta. 407 siis mitä tarkoitin.http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...-19_600x0w.jpg
    Tuossa vielä selventävä kuva, tökerösti selittäen, alapalloa ei käytännössä ole edes, se on korvattu laakerilla joka siojakumista huolimatta on vähän ajankuluttua vettä täynnä jne.
    tämä jos joku on sitä ranskalaista työtä jota en ymmärrä

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Ford 1.8tdci tekniikasta kokemuksia? Lähinnä Focus tuolla koneella kiinnostaa.

      Comment

      • khor
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 572
        • Oulu

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ford 1.8tdci tekniikasta kokemuksia? Lähinnä Focus tuolla koneella kiinnostaa.
        http://m.nettiauto.com/ford/focus/72...unt=3&vifNav=Y
        Huohotin ongelmia on noissa ollut. Vanhemmilla oli -08 tuolla koneella ja pari kertaa alkoi kuskin jalkatilasta diesel haisemaan ja kerran alkoi vuotamaan moottoriöljyä öljytikun juuren seutuvilta. Tuo kone kärsii alaväännöttömyydestä varsikin paikaltaan lähtiessä, tosin Fordilta lienee saatavilla korjausohjelma tuohon. Muuten pelasi hyvin.
        E36 328i Cabriolet M-Sport -96
        E39 530iA M-Sport -01
        E36 318i Touring -96

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          Originally posted by Bansku View Post
          No joo, toi passatin tukivarsihelvetti on kyllä kanssa aika kuraa.
          Saksassa autobaanan pientareella bongasin reilu viikko sitten Passat 3C:n, josta oli jotain kai pettänyt kun vasen etupyörä oli linkussa. Ei paljoo huvittais jos tuollaista sattuu 200+ vauhdeissa, oli merkki nyt mikä tahansa.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 11-07-2015, 20:37.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • huupi
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 1197
            • Tyrnävä

            Originally posted by khor View Post
            Tuo kone kärsii alaväännöttömyydestä varsikin paikaltaan lähtiessä, tosin Fordilta lienee saatavilla korjausohjelma tuohon.
            Arbeetissa tuollainen Focus 1.8 diesel, ja on todella rasittava piirre tuo alakierrosten tehottomuus. Liikenneympyrästä ei tahdo kunnialla selvitä 2. vaihteella ja tosiaan herkästi meinaa sammua liikkelle lähtiessä. Ja sitten kyytiläisten niskat "retkahtaa", kun kone saa kierroksia johonkin 1700 rpm. Oisko automaagilla parempi, vai liekkö saanut sellaisena? Muuten ajolleen ihan asiallinen, mitä nyt rengasmeteli ainakin farkussa melkoinen.
            I01 i3s 94

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ford 1.8tdci tekniikasta kokemuksia? Lähinnä Focus tuolla koneella kiinnostaa.
              http://m.nettiauto.com/ford/focus/72...unt=3&vifNav=Y
              Suosittelen pysymään kaukana jos laitteessa on se Delphin tekemä pumppu/järjestelmä.
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2109
                • Kouvola

                Tuli hetki sitten hommattua käyttikseksi vw passat tdi-00 kun bemareista ei moiseen virkaan ole. Hyvä se on ajaa ei siitä pääse mihkään ja halpaa lasketella pakuna
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by ThemeJ View Post
                  Suosittelen pysymään kaukana jos laitteessa on se Delphin tekemä pumppu/järjestelmä.
                  No onko siinä? Mistä sen tietää?

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    No onko siinä? Mistä sen tietää?
                    Enpä tiedä onko kaikissa mutta se 85kw versio ainaki on. Jos ei oo erillistä siirtopumppua nii sitte ainaki on delphin systeemi. Huono saada varaosia ja maksaa enemmän kuin bossilainen.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • Susiraja
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 361
                      • Helsinki

                      Originally posted by ThemeJ View Post
                      Enpä tiedä onko kaikissa mutta se 85kw versio ainaki on. Jos ei oo erillistä siirtopumppua nii sitte ainaki on delphin systeemi. Huono saada varaosia ja maksaa enemmän kuin bossilainen.
                      Paljonko nuo maksaa euroissa? Delphi ja bossilainen?
                      www.finnishcodriver.blogspot.fi

                      Comment

                      • Vecara
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 342
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by heifetz View Post
                        Vecara Laita pari kuvaa jakoon?
                        Originally posted by Vecara View Post
                        Tulee, kun saan pari pisteosaa paikoilleen.. Niin ja ne uudet vanteet kunhan tulevat ja ja ja.. Pari viikkoa
                        Nyt on pari kuvaa tuolla
                        ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                        Comment

                        • ThemeJ
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 997
                          • Turku/Raahe

                          Originally posted by Susiraja View Post
                          Paljonko nuo maksaa euroissa? Delphi ja bossilainen?
                          Mitälie oot ostamassa mutta sanotaan vaikka kolme euroa?
                          Bmw E30
                          Bmw 2000Touring Scrap
                          Ex. Bmw E30 316
                          Ex. Bmw E36

                          Comment

                          • Susiraja
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 361
                            • Helsinki

                            Originally posted by ThemeJ View Post
                            Mitälie oot ostamassa mutta sanotaan vaikka kolme euroa?
                            Kun sanoit että focuksen delphiläiseen hässäkkään osat on hemmetin kalliita ja boshcilaiseen ei. Mietin et mitä niiden osien erot on euroissa. Maksaako halvemman osat aina tuon 3 euroa kpl ja kalliimman 300€? Millasista hintaeroista puhutaan? Voitko heittää vaikka vaikka jokusen hintaeroesimerkin?
                            www.finnishcodriver.blogspot.fi

                            Comment

                            • SkyMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 518
                              • Sirius

                              Ihan pakko ottaa vähän kantaa tähän Ranskis-keskusteluun. Itellänihän on ollut kolme citikkaa. 01 vuoden Xsara oli ok, ei mainittavia vikoja ja kulki ihan mukavasti. C4 '09. Ihan ok jos ei ihmeitä odota. Alustan osia meni tuossa 100-140 välillä aika paljon. Koko ajan jotain jostain. Sitten on myös 04 vuoden Berlingo Multispace (älkää kysykö miksi) alusta kolisee ja paukkuu aina jostakin, mutta eipä muuta. Sähkövikoja yllättävän vähän. C4:ssä eniten. Valot vilkku ja luukut aukeili omia aikojaan, tosin "korjaantuivatkin" itsekseen. Eniten noissa itseäni häiritsee kuitenkin luokattoman huonot sisämateriaalit. Kaikki paikat kerää paskaa, eikä saa puhtaaksi millään, tuhkakupit ym. luukut irtoilee noista kaikista ym. Yhtäkaikki, ihan ok pelejä paikasta toiseen liikkumiseen, mutta ei tosiaankaan mitään nautintoja ajaa, c4 talvella jopa vaarallisen arvaamaton. Niin ja meteli on mitä on. Kertaakaan ei tielle ole jääty, ei tosin ole kyllä bemareillakaan, vaikka ajomäärät aika lailla isompia.
                              Coffee isn´t my cup of tea

                              Comment

                              • ThemeJ
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 997
                                • Turku/Raahe

                                Originally posted by Susiraja View Post
                                Kun sanoit että focuksen delphiläiseen hässäkkään osat on hemmetin kalliita ja boshcilaiseen ei. Mietin et mitä niiden osien erot on euroissa. Maksaako halvemman osat aina tuon 3 euroa kpl ja kalliimman 300€? Millasista hintaeroista puhutaan? Voitko heittää vaikka vaikka jokusen hintaeroesimerkin?
                                Sehän riippuu siitä mikä menee rikki että miten paljon on kalliimpaa. Pointti on että bosch osia löytyy muistakin kuin fordeista ja siten esim. pumppuja on helpompi löytää korjattuna. Olikohan uus pumppu jotain 1500e tietämillä, korjattua tuskin edes saa. Bussin pumppuja taas löytyy helpommin ja hinnat on varmaan alle sen 1000e ainakin käytettynä. Viisaammat korjauksen jos mun hinnasto ei ole kohdallaan.
                                Bmw E30
                                Bmw 2000Touring Scrap
                                Ex. Bmw E30 316
                                Ex. Bmw E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎