Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patterzzeni
    BTCF Member
    • Sep 2014
    • 109
    • Hämeenlinna

    Meillä äitee osti tollasen -05 vuoden Golfin, 1.6fsi 6-7 vuotta takaperin, mittarilukemaan tullu melkolailla paljon lisää (80tkm-250tkm) ja tosiaan kun jaksaa tehdä huollot ajallaan, niin eipä siitä paljon huonoa sanottavaa ole ollut. Pakokaasunkierrätysventtiili vittuilee tällä hetkellä, sen takia mittaristossa vikavalo. Puolat vaihdettu tossa jossain 160tkm kohilla Boschilaisiin ja jotain niveliä kans laitettu, mutta aika pienellä on selvitty lopunperin.

    Tosiaan toi helmojen ruostuminen on vitoskoppasissa jo oikeasti ongelma kun ruvetaan puhumaan +10v vuotta vanhoista autoista. Meillä ei kaarissa taikka luukuissa ruostetta ole havaittavissa, mutta toi oviaukon kulma edessä menee kuuleman mukaan myös aika helposti uusiksi.

    Ketjunkiristäjäthän näissä on tosiaan melko kovia pitämään ääntä, meillä esiintyy harvakseltaan, mutta se ääni on kyllä melko iljettävä.

    E: ja se kiristäjän pärinä tosiaan on vain startetessa silloin tällöin puolilämpöisellä koneella
    E39 520iA -03, Dirtymax Silverado -08
    Ex ritsat: 7 x E30, 1 x E39, 1 x E46, 2 x E36 Compact, 2 x F11 ja muutama syrjähyppy

    Comment

    • ThemeJ
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 997
      • Turku/Raahe

      Originally posted by kimmon View Post
      Helmat häviää vinyylin alta. Ennen kuin näkyy päälle päin ollaan jo tilanteessa, että helmakotelot tulee uusia... Kannattaa käydä nosturilla, että pääsee kurkkaamaan alta päin. Ihan yleinen vika ainakin Golfissa.
      Ei kyllä pidä paikkaansa. Tommosessahan on koritakuuki 10v, jos helmat "poistuu" 10v tienoilla niin niitähän olis jonoksi asti korikorjaamolla takuuseen korjattavana.
      Bmw E30
      Bmw 2000Touring Scrap
      Ex. Bmw E30 316
      Ex. Bmw E36

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2183
        • Karstula

        Joo, ei noita V koppaset nyt ainkaan täälläpäin kovin ruostuneita ole helmoista/pohjasta olleet. Etuovien alanurkat vääntyy herkkään kun talvella lumi/jää jää väliin. FSI kone on ihan ok verrattuna tsi:hin. Noita kuitenkin käy vielä meillä aika paljon huollossa, vaikka ikää alkaa olemaan, että helposti siirtyyvät käyttämään pikkupajoja.. Esim alkupään touranit, varsinkin jotka etelä Suomessa olleet niin ruostuu takapäästä, toki ei niitäkään ole vastaan tullut, että läpi asti olis ruostunu.
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11675
          • Kouvola

          Ei varmaan ruoste ole mainittava ongelma, mutta kaikki muu sitten onkin! Helvetin halpahallituote koko Golffi. Sisusta täynnä halpaa natisevaa ämpärimuovia tai jos ei natise, niin vaihtoehtoisesti muoviosien pinnoite on kuoriutumassa. Tai eihän nuo vikoja ole vaan ominaisuuksia. Ilmastoinnin kompurat kulutustavaraa. Ihme jos yli 100tkm kestää. Samoin pyöränlaakerit ja jousia menee poikki. Xenon-ajovalojen polttimon kiinnitys on niin suolesta, kuin nyt se voi vaan olla. Ovien lukot reistailee samalla tapaa kuin IV-koppaisissakin. Sellainen pula-ajan tuote, että suosittelen pysymään kaukana. En nyt lähde rupeutumaan noihin TFSI koneiden ilmavaivoihin ollenkaan, kun on kuitenkin mopokone harkinnassa, mutta en suosittele niitäkään.

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            Originally posted by ThemeJ View Post
            Ei kyllä pidä paikkaansa. Tommosessahan on koritakuuki 10v, jos helmat "poistuu" 10v tienoilla niin niitähän olis jonoksi asti korikorjaamolla takuuseen korjattavana.
            Onneksi sä tiedät aina näistä kaiken Mulla on lähipiirissä kolme noita, 2x2005 ja 1x2006. Kilsat välillä 100-150tkm, kaikissa samaa vikaa. MISTÄÄN NÄISTÄ YKSILÖISTÄ ASIA EI NÄY PÄÄLLE PÄIN. Eikä tarvitse olla kovin nero niin Googlettamalla näitä löytää vaikka kuinka paljon lisää.
            Tässä muutamia linkkejä aiheesta niin voi sitten muut päätellä kuinka paljon paskaa puhun...

            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              Joo, ei noita V koppaset nyt ainkaan täälläpäin kovin ruostuneita ole helmoista/pohjasta olleet. Etuovien alanurkat vääntyy herkkään kun talvella lumi/jää jää väliin. FSI kone on ihan ok verrattuna tsi:hin. Noita kuitenkin käy vielä meillä aika paljon huollossa, vaikka ikää alkaa olemaan, että helposti siirtyyvät käyttämään pikkupajoja.. Esim alkupään touranit, varsinkin jotka etelä Suomessa olleet niin ruostuu takapäästä, toki ei niitäkään ole vastaan tullut, että läpi asti olis ruostunu.
              Aasinsiltana kysyn missä hinnoissa 2.0fsi passatin jakohihnan vaihto teillä?

              Alkas olla ajankohtainen

              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                Originally posted by Thmas View Post
                Täytynee alkaa tutustumaan enemmän tohon tekniikkaan, josko ketjuongelmia ois yleisemminkin. Sinällään todella houkutteleva peli. Ajoin kaverin 2012 mallisella Avantilla, mutta 2.0tdi automaattina. Todella mukavan oloinen peli varsinkin pidemmälle matkalle, itsellekin kilsoja tulee kohtuu reippaasti ja ajettava on säästä riippumatta. Audiforumin puolella kehuivat myös tuon 3.0 litrasen nelivedon kulutusta, matalia vitosia matkassa kuulostaa lähes liian hyvältä.
                Tämä tuli sitten hankintana toteutukseen. Testimatkana Siilinjärveltä Helsinkiin tänään reipasta matka-ajoa. Heinolaan asti jokaisesta rekasta ohi kick downilla, motarilla 135 km/h vakkariin. Ajotietokoneen ilmoittama kulutus 5,6 l/100km. Moottorina 3.0 tdiq 204 hv. Tyytyväinen olen!
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • [Snowboarder]
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 2183
                  • Karstula

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  Aasinsiltana kysyn missä hinnoissa 2.0fsi passatin jakohihnan vaihto teillä?

                  Alkas olla ajankohtainen
                  Näin äkkiseltään en osaa yhtään sanoa hinnasta, laitatko privaan vaikka rekkarin niin voin kysästä huomenna, jos vaan muistan..
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    Originally posted by kimmon View Post
                    Onneksi sä tiedät aina näistä kaiken Mulla on lähipiirissä kolme noita, 2x2005 ja 1x2006. Kilsat välillä 100-150tkm, kaikissa samaa vikaa. MISTÄÄN NÄISTÄ YKSILÖISTÄ ASIA EI NÄY PÄÄLLE PÄIN. Eikä tarvitse olla kovin nero niin Googlettamalla näitä löytää vaikka kuinka paljon lisää.
                    Tässä muutamia linkkejä aiheesta niin voi sitten muut päätellä kuinka paljon paskaa puhun...

                    http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=208226
                    Näen päivässä keskimäärin about 3 tommosta golffia/jettaa, eikä tähän mennessä ainakaan ole mitään merkittäviä ruosteongelmia tullut vastaan. Ei se sitä tarkota etteikö tommonen auto voi ruostua, mutta mikään suuri ongelma se ei kyllä nuissa malleissa ole. Ottaen huomioon, että nuita autoja on kuitenki Suomessa rekisteröity varmaan yli 5000kpl jo useampana vuonna kun mallia on tehty. Kaikesta en tiedä mutta tähän asiaan väittäsin kyllä että mulla on kohtuu laaja "otanta". FFP foorumilta varmaan löytyy enemmän kuin kaksi topikkia missä on otettu kuvat ehjistä ruosteettomista helmoista, usko jo muutama risu. Sano tutuilles että ei aja konepelti kiinni suola-auton perseessä niin jospa auttais asiaa, jos niin tekee niin on kyllä ihan sama minkä merkkinen kinneri alla pyörii.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • Paha Arkkitehti
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 836
                      • World

                      Volkswagen Groupin tuotteista kun puhe, niin ovatko foorumilaiset tutustuneet uuteen 2015-2016 Skoda Superbiin? Perheeseen pitäisi hankkia tilava, hiljainen ja miellyttävä työ -ja mökkimatka kulkine. Kilometrikertymä 15tkm/vuosi. 1.4 TSI ACT DSG tekniikalla ja Style varustetasolla Superb Combi tarjoaa kyllä aivan uskomattoman paljon siihen rahaan nähden, mitä tuommosesta uudesta pitää maksaa. Tietenkään auto ei ole laadultaan ja hengeltään niin premium kuin mitä BMW on, mutta varusteiden määrä, käytännöllisyys ja muut ominaisuudet huomioon ottaen Skoda pääsi yllättämään myös koeajolla todella positiivisesti. Uuden Superbin ja uuden F11 Touringin lähtöhinnan erotus on noin 6000EUR. En tiedä mitä se olisi, jos Touringiin löisi vastaavat varusteet, jotka Skodasta löytyvät vakiona Style varustepaketti valittaessa. Style -varustepaketin lisäksi tuohon Superbiin ei tarvitse ruksia ylimääräisenä mielestäni kuin Winterpaketti, Fond-paketti, vetokoukku, 18-19" vanteet ja alustan suojauspaneelit.
                      Last edited by Paha Arkkitehti; 09-09-2016, 11:24.

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2093
                        • *

                        Jatkoa tuohon V-golffi/jetta keskusteluun... voiko noin 6000e autoilta kovin paljoa enenmpää odottaakkaan? Kunhan tekniikka toimii ja löytyisi sitten suht ruosteeton yksilö Tärkeintä että toimii suht luotettavasti. Toki saa ehdottaa parempiakin vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa?
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2183
                          • Karstula

                          Originally posted by Driver22 View Post
                          Jatkoa tuohon V-golffi/jetta keskusteluun... voiko noin 6000e autoilta kovin paljoa enenmpää odottaakkaan? Kunhan tekniikka toimii ja löytyisi sitten suht ruosteeton yksilö Tärkeintä että toimii suht luotettavasti. Toki saa ehdottaa parempiakin vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa?
                          Tuskin mikään auto on viaton. Ja en usko että ruoste tulee olemaan se ongelma,varsinkin jos ostat pohoisesta mistä näytät asuvan. Tekniikasta sen verran, että kun jakopää on hihnalla, niin on parempi/luotettavampi/halvempi yllä pitää. Ja ehottomasti manuaali.. Lukkoviat ja ovien johtosarja viat melko yleisiä, alustaltaan melko yksinkertanen=ei paljoa rikkoontuvia osia. Ja hintaluokassaan ok käyttö autoja.

                          E:Haluun nähä semmosen auton merkin/mallin,josta selviää aina perus huolloilla..toki jollakin on yksilö missä ei ikinä oo vikaa ollu,varmaan myös semmonen bmwkin löytyy Ja ainakin omalle kohalle tulee ne vikaset yksilöt,koska joutuu korjaamaan niitä. Eikä sekään anna aina kokonaiskuvaa huonoudesta,koska ei ne toimivat tuu korjattavaksi TSI:n ketjuja +100 tehneenä muutaman v sisällä(kuullostaa paljolta), mutta sekin on pieni määrä autojen määrään nähen.
                          Last edited by [Snowboarder]; 09-09-2016, 17:37.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • hander
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 152
                            • Mylly

                            Jatketaan vielä veeweellä. Kakkosautoks kinostais just perheen ja romujen liikuttelua varten joku kolopallo jossa ois suunnilleen takuu vielä voimassa, tai sitten uus (mahdollisimman huoleton siis). Sillon sais bemarin ottaa kerralla telakalle kun jotain pikku operaatiota saa kuitenkin aina suorittaa.

                            Onko uudemmista bensapannuista hyviä kokemuksia vwn nokalla kellään? Siis -15 ja uudemmat? Tsi kuulemma päivttyi jossain välissä hihnakäyttöiseksi, eli ei tarviis niska jäykkänä jännittää ajaessa, että koska kilahtaa?
                            - vw

                            Menneet:
                            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2183
                              • Karstula

                              Originally posted by hander View Post
                              Jatketaan vielä veeweellä. Kakkosautoks kinostais just perheen ja romujen liikuttelua varten joku kolopallo jossa ois suunnilleen takuu vielä voimassa, tai sitten uus (mahdollisimman huoleton siis). Sillon sais bemarin ottaa kerralla telakalle kun jotain pikku operaatiota saa kuitenkin aina suorittaa.

                              Onko uudemmista bensapannuista hyviä kokemuksia vwn nokalla kellään? Siis -15 ja uudemmat? Tsi kuulemma päivttyi jossain välissä hihnakäyttöiseksi, eli ei tarviis niska jäykkänä jännittää ajaessa, että koska kilahtaa?
                              Seiska golfissa muuttu hihnakäyttöseks, toistaseks ei oo niissä ollu moottorien kanssa suurempia murheita. Joitakin tapauksia ollu joissa joutunut vaihtamaan nokka-akselin säätimiä. Nyt ollu jonkun verran "vesivuotoja"->vuotaa kaiuttimen tiivistyksestä/ovipahvin sisällä olevien muovien tiivistyksistä sisälle vettä.. Niissäkin ollu ovien lukkovikoja(taitaa olla jo 80-luvulta ollu lukkoviat normaaleja) Tietysti mitä uudempi,sen enemmän mahdollisia kalliita vika paikkoja,mutta takuu aika hyvin toimii. Mutta niiden moottoreihin(enimmäkseen teen moottori hommia) ei oo ainakaan toistaseks tarvinnu sen enempää "perehtyy"
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • hander
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 152
                                • Mylly

                                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                                Seiska golfissa muuttu hihnakäyttöseks, toistaseks ei oo niissä ollu moottorien kanssa suurempia murheita. Joitakin tapauksia ollu joissa joutunut vaihtamaan nokka-akselin säätimiä. Nyt ollu jonkun verran "vesivuotoja"->vuotaa kaiuttimen tiivistyksestä/ovipahvin sisällä olevien muovien tiivistyksistä sisälle vettä.. Niissäkin ollu ovien lukkovikoja(taitaa olla jo 80-luvulta ollu lukkoviat normaaleja) Tietysti mitä uudempi,sen enemmän mahdollisia kalliita vika paikkoja,mutta takuu aika hyvin toimii. Mutta niiden moottoreihin(enimmäkseen teen moottori hommia) ei oo ainakaan toistaseks tarvinnu sen enempää "perehtyy"
                                Kiitosta! hihnaan kyllä löytyy luottoa. Pikkuvikoja nyt aina on, mutta tuo veden sisälle vuotaminen kuulostaa tosin aika hurjalta? :think
                                - vw

                                Menneet:
                                e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                                vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎