memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15301
    • Ajamisen Iloa

    Tästä mallia? http://e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=693644
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      Originally posted by Remotion View Post
      Mutta ilman noita "kiduksia" konepellissä, tulee liikaa joku gsi kadetti mieleen
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Italowestern
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 507
        • Vantaa

        Mieto ja hieno

        Originally posted by Remotion View Post
        Tuo on melkoisesti mun makuun. Tykkään myös kuuman ilman poistoaukoista, koska niistä on oikeastikin hyötyä. Kokonaisuus oikein maukas, nätit pyörät, keulan splitteri ja konepeitto. Mielestäni toimii.
        sigpic
        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          Monella varmaan ihan samat ajatukset..

          Originally posted by L4TUA View Post
          Terve,

          Tullut tätäkin topicia jonku verta lueskeltua, mutta yksi kysymys jo herännyt jonku aikaa sitten; eikö tämä kuitenkin ole enemmän yleisen topicin juttua

          tai sitten Stickyksi tuohon showroomiin nimellä esim;

          Italon Koeajoraportaasit.

          Kun kuiteskin jotenki tässä nyt soudetaan / huovataan (jahkaillaan) auton vaihdon ja piristyksen/ kevyen tuunauksen välillä jo melkein 500. postia, mutta kuiteskaan mitään muuta ei ole oikein edistynyt kuin kaikkien pikkupoikien seinäkalentereiden unelma-autot ovat jo melkein kaikki koeajettu. (ja sen hiiripoloisen koti rikottu/korjattu).

          Varmaan Italon kirjoitusmeriiteillä voisi jo ihan uuden Sticky topicin aloittaa missä on yleistä huttua sekä koeajotarinointia, joko sitten showroomin tai yleisen puolella.

          Veivaaminen sikseen ja uutta tarinaa muista autoista, tai sitten tommis billet takaluukulle, että edes jotain näkyvää tapahtuisi kuutoseen...!!

          ei Herneitä sitten.
          Joo, ei mitään herneitä todellakaan. Eihän nämä ziljoona postausta tosiaankaan liity kuutoseen showroom-topikin alkuperäisen tarkoituksen mielessä vaan lähinnä on autovertailua kuutonen vs. sitä & tätä ja jokunen kuva eri kulmista vakiokunnossa.

          Eskokin ehdotteli tuossa taannoin jo ihan samaa. Kuutosen modaushan on edelleen lähtökuopissa, johon isoin viivästävä tekijä on tällä hetkellä osin lisätiedon haku ja suunnittelu aiheeseen ja osin taloudellinenkin. Tarkoitus oli alunperin saada vietyä kuutonen Tampereelle hiukan laitettuna, mutta nyt se menee vain pestynä.:think
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1901
            • Vantaa

            Originally posted by L4TUA View Post
            Terve,

            Tullut tätäkin topicia jonku verta lueskeltua, mutta yksi kysymys jo herännyt jonku aikaa sitten; eikö tämä kuitenkin ole enemmän yleisen topicin juttua

            tai sitten Stickyksi tuohon showroomiin nimellä esim;

            Italon Koeajoraportaasit.

            Kun kuiteskin jotenki tässä nyt soudetaan / huovataan (jahkaillaan) auton vaihdon ja piristyksen/ kevyen tuunauksen välillä jo melkein 500. postia, mutta kuiteskaan mitään muuta ei ole oikein edistynyt kuin kaikkien pikkupoikien seinäkalentereiden unelma-autot ovat jo melkein kaikki koeajettu. (ja sen hiiripoloisen koti rikottu/korjattu).

            Varmaan Italon kirjoitusmeriiteillä voisi jo ihan uuden Sticky topicin aloittaa missä on yleistä huttua sekä koeajotarinointia, joko sitten showroomin tai yleisen puolella.

            Veivaaminen sikseen ja uutta tarinaa muista autoista, tai sitten tommis billet takaluukulle, että edes jotain näkyvää tapahtuisi kuutoseen...!!

            ei Herneitä sitten.
            Tähän on ikävä kyllä helppo yhtyä tapahtuuko tämän auton rakentelun kanssa jotain vai vaihtuuko tämä joistain noista jo ajetuista :think

            Ei herneitä tästäkään, auto ja jutut on edelleenkin hyviä

            Aha sä ehditkin jo itse vastata ennen ku sain kirjotettua tän postin, perhanan puhelimet ku sotkee kirjottelun
            Last edited by mikkis; 23-09-2009, 21:43.

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              Makuasia sanoi koira...............
              Minun mielestäni tämä uusi 6:nen on yhä ja vielä niin tollon näköinen, että Italona vaihtaisin sen johonkin, kun aivan varmasti mahdollisuuksia on exoottisempaankin tekniikkaan.
              Hinta/näkö/rispekti/möly/ym. aspektit lienevät selvää kauraa kaikille.
              6:nen nyt vaan on: Kun herra Schmitt haluaa "urheiluauton".
              Avautuminen johtuu siitä, että tuota Grand Toureria vertaillaan urheiluautoihin.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Italowestern
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 507
                • Vantaa

                Niinpä

                Originally posted by TFV View Post
                Makuasia sanoi koira...............
                Minun mielestäni tämä uusi 6:nen on yhä ja vielä niin tollon näköinen, että Italona vaihtaisin sen johonkin, kun aivan varmasti mahdollisuuksia on exoottisempaankin tekniikkaan.
                Hinta/näkö/rispekti/möly/ym. aspektit lienevät selvää kauraa kaikille.
                6:nen nyt vaan on: Kun herra Schmitt haluaa "urheiluauton".
                Avautuminen johtuu siitä, että tuota Grand Toureria vertaillaan urheiluautoihin.
                Vaikken itsekään aluksi oikein digannut varsinkaan kuutosen perää, niin nyt siihen on kummasti silmä tottunut. Konsepti on kuutosessa kuitenkin aikalailla sama kuin ennenkin, eli viitosen kaksiovinen kupeemuunnos. Ämmän tekee erilaiseksi tietenkin järjettömän tehokas kone ja hauskat optiset tehtaan "tuunaukset". Vain järjellinen takaspoileri puuttuu.

                Voin kyllä kokemuksesta vakuuttaa, että M6 on lähempänä "muskeliautoa" kuin Grand Tourer määritelmää. Sen alusta on jäykimmässä asennossa sen verran kova ja teho niin korkea, että menoa löytyy enempi kuin kilpa-autossa. Painokaan ei ole varsinaisesti ongelma.

                Jos ei ole tullut kokeiltua viitos- tai kuutosämmää, niin kannattaa kyllä. Tuon auton kompromissit kun ovat niin positiivisia, että oksat pois. Vanha M635CSi oli kyllä keveämpi ja siten omalla tavallaan urheilullisempi, mutta ei se missään olosuhteissa silti pärjää uudelle ämmälle.

                Silti olen samaa mieltä sinun kanssa siitä, että Ämmä kuutonen voisi olla urheilullisempikin. Lähinnä painon osalta.
                sigpic
                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Originally posted by TFV View Post
                  Makuasia sanoi koira...............
                  Minun mielestäni tämä uusi 6:nen on yhä ja vielä niin tollon näköinen, että Italona vaihtaisin sen johonkin, kun aivan varmasti mahdollisuuksia on exoottisempaankin tekniikkaan.
                  Hinta/näkö/rispekti/möly/ym. aspektit lienevät selvää kauraa kaikille.
                  6:nen nyt vaan on: Kun herra Schmitt haluaa "urheiluauton".
                  Avautuminen johtuu siitä, että tuota Grand Toureria vertaillaan urheiluautoihin.
                  Asia on tietysti noinkin, mutta toisaalta kuutosen ehdoton etu on se mitä on aiemminkin sivuttu, eli auto sopii erinomaisesti jokapäiväiseen käyttöön, muksujen kuskaamiseen harrastuksiin, lomareissun tekoon koko perheen voimin ja sitten kun tekee mieli huvitella niin autosta löytyy potentiaalia useimmille vähintääkin riittävästi riittävän urheilulliseen ajoon.

                  Tietenkin Gallardo, 911 GT3 ym on selvästi urheilullisempi ja vailla kompromisseja oleva ratkaisu, mutta sitten on oltava joku auto siihen muksujen kuskaamiseen ja lomareissuille perheen kanssa. Ja toisaalta on, ainakin minun kohdallani, myös niin että kun autossa on vähän kompromisseja raa-an urheilullisuuden ja käytännöllisyyden välillä niin lopulta se on kokonaisuutena parempi.

                  911 eri versioina (ei GT3 ja GT2 ja muuten "kiristetyt" mallit), pienellä varauksella tilojen vuoksi ja erityisesti M-BMW:t, AMG:t ja S/RS-Audit ovat ehkä kuitenkin niitä autoja jotka ovat mahtavan hyvin tehtyjä autoja moneen käyttöön mukautuvina ajokkeina.

                  No, tietenkin jos rahaa olisi tarpeeksi niin sitten 911 GT3 RS tai Gallardo huvitteluun ja M6 tai E63AMG jokapäiväiseen käyttöön olisi optimiratkaisu, mutta useimpien ulottumattomissa..kuten on tietysti M6:nenkin, mutta jokunen onnellinen sentään sellaiseen pystyy taipumaan..ja saa kaksi autoa yhden hinnalla

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15301
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by Italowestern View Post
                    Jos ei ole tullut kokeiltua viitos- tai kuutosämmää, niin kannattaa kyllä.
                    Puhelinsoittoa odotellessa
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      Jahkaillaan jahkaillaan, koko vuosi jahkaillaan..

                      Originally posted by mikkis View Post
                      Tähän on ikävä kyllä helppo yhtyä tapahtuuko tämän auton rakentelun kanssa jotain vai vaihtuuko tämä joistain noista jo ajetuista :think

                      Ei herneitä tästäkään, auto ja jutut on edelleenkin hyviä

                      Aha sä ehditkin jo itse vastata ennen ku sain kirjotettua tän postin, perhanan puhelimet ku sotkee kirjottelun
                      Juu, no vähän aikaa tuli tuossa taukoa ja sitten on kahdessa duunissa ollut lievästi sanottuna kiiru, ni ei oo ehtiny tekemään mitään suurempaa autoharrastetoimintaa. Siksi tuo viimoisin ajelutunnelmointijuttu piti tehrä.

                      Auton rakentelun aloittaminen voisi onnistua sitten, kun tähdet on oikeessa asennossa, eli on syntynyt jokin selvä mielikuva siitä minkälaista haluaa jos muutoksia mielii. Ja toinen asia, jo edelläkin mainittu, että ei ne muutokset ole ilmaisia. Sen superjyrsijän mobilisoiman korjaamokäynnin laskua vielä maksellaan hiukan aikaa.

                      Olisihan silläkin rahalla saanut ties mitä, mutta kunnossa oleva kone ja tekniikka on kuitenkin tuollaisessa autossa tärkein juttu.

                      Täällä netissä kirjoitellessa rupeaa helposti numerot vaikuttamaan vaan numeroilta ja faktat pelkiltä paperitiedoilta. Siltä olen noissa jutuissani koettanut välttyä.

                      Viisi sataa seitsemän hevosvoimaa kun on nykyisten superautojen teholukemien kohdalla niin sanotusti arkipäivää paperilla, mutta harvemmalle sellainenkaan voima on tullut edes joskus käytännössä koetuksi.

                      Síksi asiat täytyy koettaa kertoa muillekin niin kuin ne oikeassa elämässä on, eli siten, että voi uskoa sen tuntuvan järisyttävästi munaskuissa asti kun niitä vetreitä polleja saa vaikkapa kuutosämmässä komentaa. Siinä sitä rispektiä kyllä tuntee kyseistä autoa ja sen valmistajaa kohtaan.

                      Mitä sitten tulee vielä luokkaa kevyempiin samantehoisiin peleihin, niin ne voi ihan oikeasti olla jo melko pelottavia ajaa, kun ajonhallinta kytketään pois päältä.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        Aivan..

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Puhelinsoittoa odotellessa
                        Niin, ne koeajot on tosiaan vielä tekemättä.. Katsotaanpas ny pian sitäkin reissua.
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15301
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by Italowestern View Post
                          Niin, ne koeajot on tosiaan vielä tekemättä.. Katsotaanpas ny pian sitäkin reissua.
                          Juu ei hätää Omani tuuppaan talliin 4-5vk päästä mutta onhan sitä aikaa vielä ennen sitä ja sen jälkeenkin.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Pa.. "Nam" ..era koeajossa..

                            Viimeinpä pääsin sitten sopivassa raossa Asunnan Harrin ystävällisellä opastuksella upouuden Porsche Panameran rattiin.

                            Katseltiin kaikessa rauhassa aluksi läpi Panameran runsasta varustusta, jonka opiskeluun vierähtää helposti tovi.

                            Auto, jolla koeajo tehtiin oli siis 4S-malli, jossa näinollen neliveto ja 400hv V8 pellin alla. Koneessa on siten vanhaa Rolls Royce määritelmää lainatakseni "riittävästi" tehoa ja vääntöä.

                            Erittäin tumma grafiitin hohtoinen, voisiko sanoa melkein musta väri sopii isoon Panameraan mainiosti. Ja heti kärkeen täytyy todeta, että tuo malli on ollut todella vaikea kuvattava, koska taasen luonnossa nähtynä on auto mielestäni paljon paremman näköinen kuin kuvissa.

                            Lähinnä perä vaatii silmiltä totuttelua ja varmasti jakaa eniten mielipiteitä. Keula on paljonkin paremman näköinen kuin teennäisen Porschemainen Cayenne, jonka olemus on aina mielestäni ollut aika isotteleva ja liiankin urheiluautomainen maasturiksi.

                            Panameraan tuo muskeli-luukki osuu kohdalleen. Sanoisin, että tuohon laittaisi mielellään vielä hiukan isommat vanteet vain sen vuoksi, että ne pienentäisivät itse auton kokoa suhteessa.

                            Nämä on toki makuasioita ja kokonaisuutena sanoisin, että Panamera on erittäin maukas paketti. Tuo takuuvarmasti Porschelle uusia asiakkaita. Niin hyvin se täyttää vastaavia monipuolisia vaatimuksia kuin BMW:n M6-mallikin.

                            Sisusta on hieno ja selkeästi Porschea parhaimmillaan. Se on selkeä ja aistikas. Uuden auton upeat materiaalit sekä muotoilu että ergonomiaa saumattomasti yhdessä, saavat tunnelman kohoamaan kattoon hetkessä.

                            Näyttää ja tuoksuu sisältä sanalla sanoen tyylikkäältä ja kalliilta, mutta myös varsinkin neljälle hengelle vaikuttaa erittäin tilavalta ja viihtyisältä. Viisi mahtuisi noihin mittoihin upeasti, jos takapenkissä tehtäisiin tila-kompromissi. Nyt sisätilat ovat upeat jokaisella penkillä. Ja käyntihän tapahtuu jokaiselle omasta ovesta.

                            Kojelauta on täynnään toimintoja hyvässä järjestyksessä. Katsotaan, kuis äijän käy. Saanko pelin liikkeelle..

                            Kone tulille ja kumean murahduksen säestämänä moottori teki heti selväksi, että pellin alla autoa komentaa iso kasi. PDK:n valitsimesta pykälä sisään ja sain kuin sainkin Panameran sivistyneesti kulkumoodiin. Vaihdevalitsin vaikuttaa normaalilta automaatilta ja on siis helppo käyttää.

                            Panameran paino tuntuu jossain määrin heti siinä, että auto ei pienistä nypyistä piittaa ja lisäksi sen kulku on hyvin vakaata. Panameran luonne on aika lailla samalla tavoin jakautunut kahtia kuin M6:n.

                            Toisaalla on sivistynyt automaatti ja vääntävä kasi, joka kuljettaa autoa vaihtaen huomaamattomasti ja toisaalla manuaalimoodi, jolla vaihdot tehdään halutusti ja erittäin napakasti. Itse ajelin tällä ekalla lenkillä automaatilla, koska se teki työnsä niin hyvin. Toki ohitettaessa pari napautusta alaspäin antaa ihan oman tunnelman ja tarkkuuden itse asiaan.

                            Mielenkiintoinen yksityiskohta, joka lämpimällä koneella toimi erinomaisesti, oli automaattinen start/stop-automatiikka. Kun pysähtyy vaihteiston normaalimoodissa vaikkapa liikennevaloihin, sammuttaa automatiikka koneen ja auton sisälle syntyy syvä epätodellinen hiljaisuus, koska tuota syytä ei välttämättä itse ensin tajua.

                            Kun koskettaa kaasupoljinta, käynnistyy kone itsestään alta aikayksikön ja auto lähtee liikkeelle kuin ei pysähdyksissä olisi ollutkaan.

                            Sport-moodissa ei kone sammu itsestään, koska se aivan aavistuksen viivästää lähtöä. Ruuhkaliikenteessä ei kuitenkaan minkään asteista haittaa tuosta aiheutunut. Asiaa ei välttämättä edes huomaa, jos ei tarkasti seuraa, miten auto ottaa ensimetrit.

                            Suuntana sitten kohti moottoritietä eli mites tuo kulkupuoli isommassa vauhdissa.

                            Kun auton asiantuntija istuu vieressä, rajoittaa se hiukan omia kokeilunhaluja, mutta seuraavaksi on kuitenkin pakko ottaa jotain mittaa moottoristakin..

                            Moottoritien rampista sitten se tyypillinen laillinen nautintohetkonen, jossa Porsche Panamera saavuttaa laittoman nopeuden alarajan muutamassa sekunnissa. Tuo ahtamatonkin iso 4,8 litrainen kahdeksikko on todellinen voiman ja väännön pesä. 0-100 menee arvatenkin n. 5 sekunnissa.. Ei jää jalkoihin ei.

                            Lisäksi saundi on todella hyvä ja miehekäs. Kylmät väreet saa helposti selkäänsä kun pääsee kunnolla kepittämään.

                            Panamera on oikeasti iso auto, mutta menee silti mutkat kuin kiskoilla. Siinä varmastikin on erityisesti tuota Porschen erikoisosaamista. Ajo-ominaisuudet ovat sanalla sanoen erinomaiset.

                            Niin hienosti ohjaus välittää tien tuntumia ja takamus aistii asiat oikealla tavalla, että olisi iso houkutus lähteä tällä vaikka radalle. Panamera on melkein kuin valtava mikroauto. Se ei juurikaan keiku eikä hytky. Kulku on samalla majesteetillista ja urheilullista. Ja kiihtyvyys moottorinäänineen sekä eleetön kulku isossa vauhdissa tekee kuskista helposti kauhean kaaharin, jos ei pidä varaansa.

                            No, hyvää musaa hyvistä stereoista päälle, niin ei hermo karkaa kaahautumaan. Musaa voi kuunnella mainiosti, koska auto on erittäin hiljainen haitallisten äänien osalta. Jostain kumman syystä pidettiin kuitenkin tämän lenkin ajan vain "konemusaa" päällä.

                            Voi vain ihmetellä, millaista meno olisi Turbossa 500hv:n ja 700Nm turvin.. Donnerwetter, ein Porssersmitt!!

                            No, takaisin kadulle ja vauhdit alas tehokkaasti. Ei nyöki eikä kuoki ja pysähtyy tarvittaessa kuin seinään.

                            Vanhan kouluarvosteluasteikon numerona antaisin tämän lyhyen koeajon päätteeksi korkean kiitettävän, jotain ysin ja kympin väliltä.

                            Kohderyhmänä Panameralle on selvästikin, jos ei rahamiehiä ja -naisia pelkästään mietitä, perheellinen autofriikki, kuten esimerkiksi minä itse. Tosin 4 hengen tilat ei koko porukkaa meillä riitä kuljettamaan, mutta koulu- ja harrastuskyydit menisi työmatkojen ohessa kevyesti.

                            Ottaisin itsekin tuon Porschen uutukaisen ilolla vastaan.

                            Toivottavasti Panamera irtoaisi hiukan pidemmällekin koeajolle jonkin ajan päästä. Nyt voi vain todeta, että kaasujalkaa jäi pahasti kutittamaan, joten tuossa on enemmän sitä jotain, kuin odotin.

                            Pakko myöntää, että nyt on sitten 911-mallin rinnalla toinen loistava vaihtoehto, jos Porsche-maailmaan astuisin.

                            Isoin positiivinen yllätys oli kuitenkin tuo ulkonäkö luonnossa, joka on paljonkin parempi kuin kuvista päättelisi. Ehkä jotain pientä pidennystä tuohon perään saattaisin haluta, mutta tällaisenaan Porsche Panameraa ei kyllä muihin autoihin sekota ja sekin on aina plussaa. Lisäksi se on hiukan kuin 911 4-d ja sellaisenaan seuraa perinteitä kunniakkaasti. Suoraan edestä ja takaa Panamera on erittäin vaikuttava näky.

                            Panamera on Porschen Grand Touring Auto Isolla Aalla.

                            Ja kuskin paikalta ei sitten olekaan muuta kuin positiivisia asioita huomioitavana. Kiitokset Harrille harvinaisen mukavasta koeajosta ja opastuksesta Panameran saloihin. Mielenkiintoista nähdä, mitä mieltä Top Gearin pojat on tästä uutukaisesta. Luulisi Clarksonillekin kelpaavan.

                            PS. Kun jotkut ehdottelivat tuota Sticky-topikkia erikseen näistä koeajotunnelmoinneista, niin mitenköhän se sitten pitäisi järjestää..??
                            Kysynpä vaan kun en ilmeisesti ainakaan itse omin päin voi sitä toteuttaa.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15301
                              • Ajamisen Iloa


                              Panagore on vähän niinku yhdistelmä kaikkea mahtavaa:
                              teho - 15v vanhan E39 M5:n verran
                              ulkonäkö - 911 limousine, (tässä luki ennen tätä porokelkan ja läskin wv kuplan ristisiitos mutta keksin pahemman vertauskuvan)
                              hinta - eksoottinen

                              en kyllä IKINÄ edes harkitsisi jos M6 seisoisi pihassa.
                              Last edited by Remotion; 24-09-2009, 23:27.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Italowestern
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 507
                                • Vantaa

                                Käypä ite koklaamassa..

                                Originally posted by Remotion View Post

                                Panagore on vähän niinku yhdistelmä kaikkea mahtavaa:
                                teho - 15v vanhan E39 M5:n verran
                                ulkonäkö - 911 limousine, (tässä luki ennen tätä porokelkan ja läskin wv kuplan ristisiitos mutta keksin pahemman vertauskuvan)
                                hinta - eksoottinen

                                en kyllä IKINÄ edes harkitsisi jos M6 seisoisi pihassa.
                                Kamoon, ei se ole tippaakaan noin huono, eikä 400hv ole myöskään edelleenkään ollenkaan vähän, varsinkaan kun koneessa on 4,8 litraa tilavuutta ja uusinta moottorinohjaustekniikkaa by Porsche. On nimittäin muhkeasti vääntöä. Tuosta tulee olemaan paljon haastetta esim. AMG-Remsuille.

                                Itselläkin oli kieltämättä jotain epäilyksiä ja ennakkoluuloja aiheesta, erityisesti ulkonäöstä, mutta avoimin mielin auton kimppuun paljasti tuosta Panamerasta paljon paremman pelin kuin uskalsin toivoakaan. Mallin nimi voisi ehkä olla jotain toisenlaista, mutta eihän nimi miestä pahenna.

                                Onhan M6 tietenkin aito 2d Coupé ja upéé, mutta melko samankaltaisiin sfääreihin Porschen suunnittelijat ovat aiheessa silti päässeet, painoa enempi sanalla The Luxe. Hiukan kuin CLS AMG.

                                Vaihteistosta jäi se sanomatta, että siinä missä M6:n sekventaalivaihteet menee kilpa-automaisesti päälle, on Porschella silkkihanskat käsissä ja silti se on nopea vaihtamaan.

                                Kyllä kuule tuo vaan on aikamoinen peli. Piditpä siitä tai et.
                                sigpic
                                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                                Comment

                                Working...
                                X