Aivan loistava Super-hiiri tarina ! Kyllä sai taas nauraa sun sanailua kippurassa .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Saattaa olla jopa super-rotta vieraillut ihailemassa moottoria. Ovat nimittäin todella persoja johtojen perään ainakin meilläpäin rotat. Omasta autosta oli syönyt aikanaan kampi-akselin tunnistimen johdon poikki ja koittanut syödä muitakin johtoja, mutta olivat maistuneet ilmeisesti pahalta. Muistona vierailusta paskaa imusarjan päällä ja lasku korjaamolta.
kerran on pikkulintu yrittäny tehdä pesän m20 startin päälle mut jäi homma kesken siltä ku sai hepulin käynnistäessä ja lensi moniurahihnan väliin katkasten hihnan onneks en kerenny pihalta lähtä ja oli varaosa liikkeetkin auki loistava homma jos vika löytyi se on turhauttavaa odottaa autoa mut monta kertaa helpottavampaa ku vika löytyy ja auton saa alle
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä topiccia, ja toki myös omalta osaltani myötäelänyt siinä tuskassa, jonka tuon (omasta mielestäni yhden maailman hienoimmista BMW korimalleista, poislukien E24 ja E31) korjaamolla seisottaminen voikaan tuottaa...
Testiraporttisi ovat mielenkiintoisia, ja varmasti sellaisia joita moni haluaisi kokea/kokeilla, mutta joihin vain harvoilla tarjoutuu/on mahdollisuutta. (tosin lottohan on aina kaksi kertaa joka vko.
Ja tuon super-hiiren luettuani, oli pakko myös näyttää sitä duunikavereille, todistaakseni, että ei me bemaristit niin ryppyotsaista ja wi**umaista porukkaa olla kun aina annetaan ymmärtää. Ja voit uskoa että kahvikuppien ääressä oli hauskaa
Jatka samaan malliin vaan, ja välitä kielikuvia, minkälaista on noiden superautojen (joihin ainakin itse myös tuon ämkutosenkin luen) ratin takana!
Kuvat ois tosin viel kivoja, jos jotain saa pyytää =).
Toivotaan että "kutonen" valmistuu, vihdoin ja pääset nauttimaan kesästä sillä, ja me muut saadaan vipinää punttiin kun huristelet ohi
Sain juuri Laakkosen korjaamopäälliköltä toivon kipinää herättävää tietoa ämmän vian mysteeristä. Sinänsä uskomatonta, mutta kuitenkin sen verran loogista, että se voisi jopa vihdoinkin olla oikea syy ämmän sielunelämän skitsofreniaan.
Nimittäin, M6:n kone ei olekaan mielenkiintoinen pekästään BMW-fanien mielestä, vaan se on ollut kiinnostava myös Super-Hiiren mielestä. Sellainen oli nimittäin väsännyt Koneen yläkerran johtosarjojen sokkeloihin pesän...
Jyrsitty sitten oli tyynyksi hiukan kuparisäikeitä ja peitoksi kutistesukan suikaleita.
Meininki oli ollut messevä suurten tammenterhojen ja pähkinöiden keskellä suojassa M6:n alumiinisen konepeiton ja imusarjojen alla.
Mitkä olot ja mikä kyyti, tuumi Super-Hiiri, kunnes tyynyntäytettä oli tullut otettua pikkuisen liikaa ja alkoi alusvaatteissa kuumottaa kun sähköä hiukan karkaili Super-Hiiren bunkkaan, vaikka muuten kovasta menosta pitikin.
Niinpä Super-Hiiri joutui ottamaan pitkät ja koti jäi tyhjilleen. Vain tyhjä yksiö jäi ja sähkövika alkoi äityä jo auton kulunkin kannalta haittaavaksi, kunnes kone sippasi.
No, huomenna selviää, onko Super-Hiiren vessaksi valitseman ohjausyksikön vaihto riittävä operaatio palauttamaan M6 sinne, missä se tykkää olla, eli baanalle. Riippumattona ollut johtosarja onkin jo korjattu.
Jännitys tihenee...:think
Mutta mihin muutti Super-Hiiri?
Vakuutusyhtiö ja poliisi kaipaa tietoa Super-Hiiren liikkeistä. Jos näet siimahännän oman BMW:si konepeiton alla tai lähettyvillä, soita paikalliseen hätäkeskariin tai tuhoeläinrankkurille välittömästi. Kiinnijäämiseen johtavista vihjeistä maksamme palkkion.. Jos autosi alkaa esittää edellä mainittuja oireita, kannattaa moottorin imusarja purkaa heti ja asettaa sinne Super-Hiiriansa. Niitä saa tilattua vaikkapa Aku Ankan toimituksesta..
Super-Hiiren tuunaukset entisöity ja Ämmä kulkee taas!!
Kiitos taas kaikille oikein mukavista ja osaa-ottavista kommenteista
Onneksi tämä kulunut viikko on ollut sentään vaihteeksi mukavaa aikaa Lamborghinin testiajojen merkeissä. Lambo on nyt tänään palautettu entistä ehompana Laakkoselle huoltoa varten ja jatkosuunnitelmia juonitaan..
Mutta muttaa.. sitten itse asiaan, eli Ämmä Kuutoseen:
Korviin asti ulottuvan hymyn kera saan viimeinkin todeta, että Super-Hiiren itselleen niin huolella ja pieteetillä sisustama yksiö ämmän konehuoneessa on saatu saneerattua alkuperäiseen käyttöönsä alkuperäisillä osilla, eli osaksi Ämmä Kuutosen koneen elintärkeää ohjausjärjestelmää.
Niinpä se taas kuuuuuuUUUUUULLLLKEEEEEEE!!!
Myöskin on pakko nostaa hattua ja syödä se samalla kun vetää sanat takaisin Laakkosen korjaamon asentajien ammattitaidon epäilystä.
Korjaamopäällikkö Tero Juntusen iloinen uutinen mahdollisesti löytyneestä viasta ja sen luonteesta asetti asiat uuteen valoon. Ja kun vikaepäily sitten osoittautui oikeaksi ja nyt todellakin poistui, niin ei riemulla rajaa!
Tuskinpa monellekaan ihan ensimmäiseksi olisi tullut mieleen, että joku hyvällä maulla varustettu autofriikki jyrsijä olikin päättänyt asettua taloksi maailman nopeimpaan matkailuautoon ja tuunannut ohjausyksiköiden kaapelit ja lisäyksiköt uuteen uskoon omaan käyttöönsä sopiviksi.
Konefriikin hiiren kiinnostus ympärillä risteileviin putkiin ja johtoihin kävi välillä ylivoimaiseksi, niin ylivoimaiseksi, että oli suorastaan pakko nähdä mitä ne olivat "syöneet" eli hiiri mietti, mitä siruja siinä ohjausyksikössäkin oli oikein käytetty. :think
Varsinkaan Vanoksen ohjausyksikön muuttaminen toiletiksi ei ollut auton aivo-osaston mielestä kovin toimiva idea, vaikka Super-Hiiren mielestä se olikin huikean makea mesta lukea päivän uutiset ja välillä nauttia samalla kovasta menosta.
Super-Hiiren tarkoitus oli kyllä laittaa kaikki komponentit vielä siististi paikalleen, mutta sitten tuli yllättävä tapahtuma, iso paha autonpesukone söi auton sisuksiinsa ja puhalsi konehuoneen täyteen todella kosteaa sumua..
Se sai nurkastaan avoimen ohjausyksikön suorastaan säkenöimään ja Hiiri innostuksissaa sitä tietenkin ihailemaan, kunnes sai viikseensä samalla sellaisen sähärin, jonka se muistaa loppuikänsä.
Muuten sen muisti sitten menikin shokista, eikä sillä enää ollut hajuakaan miten kaikki osaset olivat laitekotelossa olleet.
Toiletti sentään toimi vielä ok. Ei monellakaan hiilikuituista integroiduilla piireillä lämpenevää vessan pönttöä ole. Kallis maku, täytyy myöntää.
Suuret kiitokset menee siis Laakkosen huolto-osaston Sherlockeille! Tässä mysteerissä oli niin kiero syyllinen, että se osasi huolella peitellä jälkensä ja asettua asumaan paikkaan, jota ei normaalisti jouduta kaivamaan esiin kuin totaalisessa konerempassa.
Niinpä aikaa paloi ja Norttia ja varmaan monet asentajat meinasivat joutua jo epätoivon partaalle, kunnes LED-taskulampun valokeila pyyhkäisi johtojen seassa johonkin, joka ei näyttänyt BMW:n valmistamalta osalta. Tammenterho koverrettuna puurokupiksi! Se lopulta paljasti Super-Hiiren puuhat.
Vetoja oli jo asentajien kesken lyöty salaperäisestä yöllisestä vieraasta korjaamolle, joka asensi yöllä autoon aina aamuksi uuden vian. Ihan vaan kettuillakseen kun joku BMW:llä ajanut nuori hujoppi oli vissiin hänen ihanan tyttöystävänsä vienyt, koska hänellä oli vaan Ooppeli. Aika todennäköinen syy tuokin oli verrattuna asiain todelliseen tilaan, mutta niin vaan joskus todellisuus on todellakin tarua ihmeellisempää.
Super-Hiiri nautti aina puuronsa aamuisin auton omistajan työmatkalla, jolloin parin hiukan hehkumaan ruvenneen piuhan päällä puuro kypsyi pehmeän maukkaaksi aamuherkuksi. Siitä Hiiri sai päivälleen loistavan alun.
Super-Hiirtä ei osannut huolettaa auton silloin tällöin tekemät nykäisyt, johtuen tuosta puuron keittimestä. Nykiihän se liikenne aina aamu-ruuhkassa. Meno siis jatkui ja Super-Hiiri tykästyi asuinpaikkaansa kunnes kone sökähti liikaa, tarjoten enää joitain prosentteja alkuperäisestä tehostaan. Siitä auton tutkinta ja Super-Hiiren lähtölaskenta asunnostaan alkoi. Enää ei kuluisi kuin kaksi kuukautta tulevaan häätöön niin makeasta ja oman maun mukaan sisustetusta modernista kodista.
Missä vaiheessa tarkkaan ottaen Super-Hiiri päätti asuntonsa jättää, ei tiedetä. Tiedetään vain, että tosi kiire oli tullut häipyä, koska kaapelista tehtyyn riippumattoon oli jäänyt roikkumaan Hiiren lompsa ja sille niin rakas ja hieno lippalakki, jonka se oli ihan itse tehnyt kaapelin kuoresta, ja jossa oli niin tyylikäs BMW-merkki otsassa...
Edelleen vakuutusyhtiö ja poliisi perää tietoja Super-Hiiren liikkeistä. Tarkkailkaa autonne lähellä mahdollisesti olevia pienenpieniä jalanjälkiä, joista läheltä katsottuna vasemman takajalan osalta näkyy pieni polttomerkin jälki. Siinä lukee "National Semiconductor". Super-Hiiren tiedetään nimittäin polttaneen jalkansa ylikuumentuneeseen mikrosiruun paetessaan..
Että, jos joku Super-Hiiren havaitsee, niin äkkiä kiinni vaan ja saunan taakse.. Tai ei nyt sentään eläinrääkkäystä, vaan toimittakaa Hiiri vastaamaan tekosistaan Ankkalinnan käräjäoikeuteen, mikäli ei ole vapaaehtoisesti valmis korvaamaan aiheuttamansa harmit..
Vaan nyt ottaa meikä ämmän alle ja lähtee baanalle.
Raporttia seuraa taas kiireisten ihmisten harmiksi hiukan tuonnempana...
Pakko sanoa, että tämän Topicin juttuja on ollut harvinaisen miellyttävää lukea. Vaikka auton omistajan postaukset ovat pitkiä, jaksaa ne siitä huolimatta lukea joka kerta loppuun.
Pakko sanoa, että tämän Topicin juttuja on ollut harvinaisen miellyttävää lukea. Vaikka auton omistajan postaukset ovat pitkiä, jaksaa ne siitä huolimatta lukea joka kerta loppuun.
Juuri näin, ja hieno homma että ämmä on taas kunnossa
Pakko sanoa, että tämän Topicin juttuja on ollut harvinaisen miellyttävää lukea. Vaikka auton omistajan postaukset ovat pitkiä, jaksaa ne siitä huolimatta lukea joka kerta loppuun.
Kuin myös... Hyvä homma että ämmä on kunnossa...nyt kun olet ajanut Lambolla viikon ja nyt ämmä alle niin tuntuuko lambo edelleen siltä kuin se tuntui vai oliko vaan kutosen fiilis päässyt katomamaan korjaamolla ollessaan.
Ps. Taitaa olla sama SuperHiiri joka oli aikoinaan tehnyt pesän vaimokkeen FX Corollan subbarikoteloon... toki vanhetessaan alkanut ymmärtämään autojen päälle.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Kuin myös... Hyvä homma että ämmä on kunnossa...nyt kun olet ajanut Lambolla viikon ja nyt ämmä alle niin tuntuuko lambo edelleen siltä kuin se tuntui vai oliko vaan kutosen fiilis päässyt katomamaan korjaamolla ollessaan.
Ps. Taitaa olla sama SuperHiiri joka oli aikoinaan tehnyt pesän vaimokkeen FX Corollan subbarikoteloon... toki vanhetessaan alkanut ymmärtämään autojen päälle.
Nimenomaan..
On tosiaan hienoa, että Ämmä tuli kuntoon. Niin iso kivi vierähti sydämeltä, että oksat pois. Meinasi tosiaan jo itselläkin usko mennä, mutta nyt se palautui ja vian laatu palautti myös takaisin luottamuksen BMW merkkiin ja sen huoltoon. Oli tuo sen verran eriskummallinen tapaus.
Oikeastaan tuo viikon Lambo-ajo sai tietyt BMW:n puolet tuntumaan vielä entistäkin hienommilta, nimittäin varsinkin tuo M kuutosen upea kompromissi urheilullisuuden ja mukavuuden suhteen.
Toisaalta taas tietyt Lambon ajo-ominaisuudet saivat vielä lisää uutta arvostusta, koska sen selkeä matala kilpa-automaisuus ja silti helppo hallittavuus ja sivistyneisyys on sekin aivan oivallinen paketti.
Lambolla voi ajaa helposti aivan käsittämättömiä kaarrenopeuksia, joissa M6 alkaa tuntua aika korkealta ja alustaltaan pehmeältä.
Kumpikaan ei muuten juurikaan vetele urissa, joka on aika ihmeellistä minusta noilla rengasleveyksillä. M6 hiukan heiluu tien epätasaisuuksissa mutta Lambossa se ei mataluuden ansiosta tunnu juurikaan.
Toisaalta Lambo on melko äänekäs rengasmelun ja erinäisten korin äänien suhteen mutta korvan takana möyryävä tehopaketti tekee siihen juuri sitä kilpa-automaista mieltä nostattavaa tunnelmaa. Sen mieli tekee mutkatielle. Jollekin sellaiselle, jossa vauhdin voisi nostaa sinne lähemmäs kahtasataa kuin sataa..
M6:lla on samantyyppinen halu suurempiin vauhteihin ja myös se halajaa mutkatielle. Lambolla voi tosin varmastikin ajaa siellä vielä lujempaa. Siihen ei tarvita Superleggeran tai uuden mallin kuutta kymmentä lisähevosta. Tuo ensimmäinenkin Gallardon malli on aivan fantastinen täysiverinen urheiluauto sanan varsinaisessa merkityksessä. Se on kokemus joka ei ikinä unohdu. Ja auton ulkonäkö alleviivaa sen. Kukaan ei epäile, etteikö se kulkisi upeasti ja sen se todella tekee.
Molempien autojen ajonautinto on aivan mahtavaa luokkaa niille kaikkein sopivimmilla teillä ja nopeuksilla. Kyllä tulee olemaan aivan järjettömän vaikea valinta, jos noiden kahden välillä pääsee valitsemaan.
Pakko kummiskin laittaa jäitä nyt hattuun ja ottaa vielä pikku tauko, kun nääs BMW:n korjauksen hinta ei vielä ole selvillä.. Peukut pystyyn, ettei se vie ahdinkoon..:think
Originally Posted by jani Pakko sanoa, että tämän Topicin juttuja on ollut harvinaisen miellyttävää lukea. Vaikka auton omistajan postaukset ovat pitkiä, jaksaa ne siitä huolimatta lukea joka kerta loppuun.
Juuri näin, ja hieno homma että ämmä on taas kunnossa
Kiitokset vaan ja anteeks että ajatus karkailee välillä hiukan fiktiivisille tasoille..
Innostavaa joka tapauksessa saada tuollaista palautetta.
Oli kyllä niin mahtavaa saada tuo ämmä taas kotiin.
Minä olen ajatellut ostaa Panameran, uuden tai vanhan. Mulla on ikää jo liki 50veeeeee, joten se jääkin sitten mun vimoseksi kalliksi ostokseksi. Otan piiiiitkän lainan ja toivon, että Possu kestää. Ajavathan kaiken mualiman jupit nytkin pari-kolmekymmentä vuotta vanhoilla Porscheilla ihan katu-uskottavasti. Ajatuksena siis, ettei enää tarvi autoa vaihtaa. Pitää vaan kunnossa, niin aina on hulppea peli alla
Hieno idea, mutta eihän sitä kukaan kiellä vaihtamaan joskus vielä johonkin uuteen ihastukseen. Autoissa kun on se loistava piirre, että ne ei valita eikä välitä. Voi käydä hyvällä omatunnolla "Lamboissa", vaikka oma kulta onkin BMW.. ainaskin vielä..
Itekkin olen just vajaa viiskyt ja kaikkee oli muka tullut jo kokeiltua, kunnes ajoin Lamboa.. Huh.. Ihan kuin tulinen rakastajatar olisi iskenyt. Se vie ja mies vaan vikisee..
sigpic ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05 Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä topiccia, ja toki myös omalta osaltani myötäelänyt siinä tuskassa, jonka tuon (omasta mielestäni yhden maailman hienoimmista BMW korimalleista, poislukien E24 ja E31) korjaamolla seisottaminen voikaan tuottaa...
Testiraporttisi ovat mielenkiintoisia, ja varmasti sellaisia joita moni haluaisi kokea/kokeilla, mutta joihin vain harvoilla tarjoutuu/on mahdollisuutta. (tosin lottohan on aina kaksi kertaa joka vko.
Ja tuon super-hiiren luettuani, oli pakko myös näyttää sitä duunikavereille, todistaakseni, että ei me bemaristit niin ryppyotsaista ja wi**umaista porukkaa olla kun aina annetaan ymmärtää. Ja voit uskoa että kahvikuppien ääressä oli hauskaa
Jatka samaan malliin vaan, ja välitä kielikuvia, minkälaista on noiden superautojen (joihin ainakin itse myös tuon ämkutosenkin luen) ratin takana!
Kuvat ois tosin viel kivoja, jos jotain saa pyytää =).
Toivotaan että "kutonen" valmistuu, vihdoin ja pääset nauttimaan kesästä sillä, ja me muut saadaan vipinää punttiin kun huristelet ohi
Kiitoskia vaan kovasti kommenteista ja osanotosta!
Onhan se toki niin, että näitä Suomessa tähtitieteellisen hintaisia Super- ja semisuperautoja ei helposti pääse monikaan haluava edes kokeilemaan, jollei itsellä ole jo valmiiksi joku vastaava tai edes lähes vastaava vehje, että myyjät uskaltaa luovuttaa auton. Ja tämä vastaavan auton omistaminen on kyllä aina taloudellisesti iso mutka matkassa. Toinen mahdollisuus saattaa olla se, jos on esim. nimeä kilpa-autoilijana tms. Mutta se ei myöskään monen kohdalle nappaa.
Siksi täytyy yrittää jakaa tuo koeajojen ilo muidenkin kanssa, ainakin verbaalisessa muodossa.
Uusia kuvia pyrin järkkäämään pian sekä Bemusta että Lambosta, niin saadaan vähän sitä visuaalisuuttakin sekaan.
sigpic ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05 Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment