Kyllä. Täällä se Joensuussa oli lippisjannujen kuolattavana R8:n kaverina.
En tiiä sitten oliko myyjät miten tosissaan ku sanoivat ett ärsyttävä auto kun aina akku tyhjä ja mittaristossa varoitusvalot palaa vai oliko ne vain heittoja
Autollehan meinasi käydä ikävästi 2007 vuonna Joku jarrujuttu oli mutta enpä sano enempää kun en tiiä.. Näin vain.
Myyjät eivät ehkä kaikki tienneet, että tuossa Lambossa on tosiaan kaksinkertainen käynnistyksenestopiiri, joka vaatii koodatun avaimen lisäksi käyttäjän transponderin. Jos se ei ole taskussa tai kukkarossa mukana, ei auto inahda mihinkään, vaikka joku sen avaimet veisikin. Tosin ehkä sen saa käymään, jos omistaja istuu vaikkapa vieressä terassilla. Kovin pitkä pakomatkasta ei kuitenkaan tule. Kun auto ei saa enää yhteyttä transponderiin, sammuu kone välittömästi, eikä enää käynnisty..
PS. Minkäs tyyppinen tuo jarruprobleemi oli? Ihan vaan että tietää tarkistaa, josko tuo auto vielä jostain tulisi vastaan. Koeajossa tuntui jarrut ainakin todella hyviltä ja tunnokkailta. Voisiko olla että auto oli sammunut em. syystä ja tehostukset hävisi tms.? Tyyliin käyppä kokeilemassa ihan itse, mä käyn sillä aikaa shoppailemassa.. Ja transponderi omistajan taskussa.
sigpic ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05 Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
PS. Minkäs tyyppinen tuo jarruprobleemi oli? Ihan vaan että tietää tarkistaa, josko tuo auto vielä jostain tulisi vastaan. Koeajossa tuntui jarrut ainakin todella hyviltä ja tunnokkailta. Voisiko olla että auto oli sammunut em. syystä ja tehostukset hävisi tms.? Tyyliin käyppä kokeilemassa ihan itse, mä käyn sillä aikaa shoppailemassa.. Ja transponderi omistajan taskussa.
Kyseinen episodihan sattui speedparty tapahtumassa -07 ja puikoissa oli auton entinen omistaja eli tuskin transponderit ainakaan kotiin unohtunu ja minun käsityksen mukaan lamboon tuli joku elektroniikka ongelma ja sen takia heitti jarrut tjsp lukkoon ja autolle meinasi käydä aika heikosti mutta onneksi kuski/auto pelastui kyseisestä tapauksesta pelkällä säikähdyksellä.
Itse autoon, Stonehan tossa jo antoi aika hyvät vinkit vanne valintaan joten ei kun vanne ostoksille niin saa äMmä6:kin arvoisensa vanteet.
Kyseinen episodihan sattui speedparty tapahtumassa -07 ja puikoissa oli auton entinen omistaja eli tuskin transponderit ainakaan kotiin unohtunu ja minun käsityksen mukaan lamboon tuli joku elektroniikka ongelma ja sen takia heitti jarrut tjsp lukkoon ja autolle meinasi käydä aika heikosti mutta onneksi kuski/auto pelastui kyseisestä tapauksesta pelkällä säikähdyksellä.
Itse autoon, Stonehan tossa jo antoi aika hyvät vinkit vanne valintaan joten ei kun vanne ostoksille niin saa äMmä6:kin arvoisensa vanteet.
Mielenkiintoista. Kerro vielä, siis jos satuit olemaan paikalla ja näit tuon episodin, että millaisessa tilanteessa, vauhdissa & paikassa tuo jarrujen lukkiintuminen tapahtui? Vaikuttiko esim. siltä, että heitti ABSin pois päältä kurvissa vai mitenkä?:think
Ja mitä sen johdosta oli käydä? Hyvä tietysti että ei sitten kuitenkaan rysähtänyt..
Vannehommeli venttaa hiukka kun nysse lasku korjaamolta sitten tuli ja tarttee se saada hoideltua pois alta..
Tonneja paloi kuitenkin muutama siihen rojektiin.
Mielenkiintoista. Kerro vielä, siis jos satuit olemaan paikalla ja näit tuon episodin, että millaisessa tilanteessa, vauhdissa & paikassa tuo jarrujen lukkiintuminen tapahtui? Vaikuttiko esim. siltä, että heitti ABSin pois päältä kurvissa vai mitenkä?:think
Ja mitä sen johdosta oli käydä? Hyvä tietysti että ei sitten kuitenkaan rysähtänyt..
En ollut valitettavasti itse paikalla vaan kuullut tapahtumista ja kyseinen tapahtumahan järjestetään lentokentällä ja nopeuskisat kyseessä.
Elektroniikka vika tuli muistaakseni reilun 200km/h vauhdissa sitä en tiedä mitä se vika käsitti mutta auto lähti lapasesta ja spinnasi kentällä pari kertaa siitä sitten kylki edellä ulos kiitoradalta.. mutta onneksi auto saatiin pysähtymään pari kymmentä metriä ennen valotolppaa ja kyseisestä tapahtumasta selvittiin pelkällä säikähdyksellä eikä lambon onneksi tarvinnut ottaa lähi kontaktia tolpan kanssa.
Ja noi oli heitetty ihan ulkomuistista koska tapahtumasta jo 2v aikaa niin ei ihan tuoreessa muistissa enää mutta joku varmaan muistaa/tietää paremmin niin voi korjata minun jorinoita.
Itsekin olin speedpartyssa tosiaan ajamassa (näin siis eri suunnasta, kuin yleisö) ja kesken kiihdytyksen, vai oliko ehtinyt jo aloittaa jarrutuksen Lambo vain päästi savut renkaista ja alkoi spinnata hullulla lailla. Vähä kun ois käsijarrusta napannut, joka vaikuttaa vain toisen puolen renkaisiin. Itse en kyllä sillä autolla uskaltaisi kovaa sellaisen jälkeen ajaa.
Mielenkiintoista. Kerro vielä, siis jos satuit olemaan paikalla ja näit tuon episodin, että millaisessa tilanteessa, vauhdissa & paikassa tuo jarrujen lukkiintuminen tapahtui? Vaikuttiko esim. siltä, että heitti ABSin pois päältä kurvissa vai mitenkä?:think
Ja mitä sen johdosta oli käydä? Hyvä tietysti että ei sitten kuitenkaan rysähtänyt..
Onkohan tässä juuri kyseisestä tapahtumasta ex-omistajan kuvaus:
Originally posted by LP640
Syy Gallardon pyörähdykseen oli ilmeisesti monen syyn summa. Takarenkaat olivat hyvin kuluneet ja niiden sivupito huono. Kova jarrutus, perä kevenee, auto lähtee pyörähtämään, renkaat eivät pidä normaalisti eikä ESP pysty enää pelastamaan tilannetta. Lamborghini Stockholmin mekaanikko kävi Jkylässä tutkimassa auton ja se tutkittiin tarkasti myös 72000km huollon yhteydessä eikä elektroniikka-puolelta löytynyt mitään syytä.
Pitää tuumia, josko ens kesänä tulis kentälle ajamaan.
Originally Posted by LP640 Syy Gallardon pyörähdykseen oli ilmeisesti monen syyn summa. Takarenkaat olivat hyvin kuluneet ja niiden sivupito huono. Kova jarrutus, perä kevenee, auto lähtee pyörähtämään, renkaat eivät pidä normaalisti eikä ESP pysty enää pelastamaan tilannetta. Lamborghini Stockholmin mekaanikko kävi Jkylässä tutkimassa auton ja se tutkittiin tarkasti myös 72000km huollon yhteydessä eikä elektroniikka-puolelta löytynyt mitään syytä.
Pitää tuumia, josko ens kesänä tulis kentälle ajamaan.
Kuulostaa tässä tapauksessa sinänsä ihan loogiselta selitykseltä, koskapa Lambon jarrut ovat todella tehokkaat. Liian nopea jarrutus on voinut hyvinkin johtaa tuohon pyörähdyksen alkuun ja sitten takapään massa tekee tehtävänsä. Gallardon downforce takapäässä ei ole vakiona aivan yhtä hyvä kuin keulassa, johtuen takasiiven pienestä koosta. Ulkonäkö kyllä on upea ihan tuollaisena vakionakin. Rata-autossa olis varmasti eduksi laittaa isompi siipi taakse, vaikka ulkonäkö siitä jonkun mielestä voisi kärsiäkin.
Tuo ei onneksi kuulostanut aivan samankaltaiselta tapahtumalta, mistä tämä lambounfall sivustoa ylläpitävä kaveri kertoi, jossa siis hänen Murcielagonsa käännähti suoralla tiellä selittämättömästi yhtäkkiä oikealle osuen reunakaiteeseen ja siitä läpi huonoin seurauksin.
Kaikki hänen sivustollaan olevat onnettomuudet eivät ehkä ole teknisistä ongelmista johtuvia, mutta noita aivan samankaltaisilta onnettomuuksilta kuulostavia selittämättömiä tapahtumia on kyllä mielestäni aivan liikaa. Ja ikävästi samankaltaisilta vaikuttivat nuo muutamat Audi R8 onnettomuudet myös.
Lamborghini on lisäksi tuossa harjoittanut typerästi väärää politiikkaa kieltäessään mahdolliset materiaali- tai tuoteongelmat. Kuulemma Audilla Saksassa samaa ongelmaa, eli ilmeisesti on pääomistajan politiikasta kyse.
Ferrari sen sijaan on saanut paljon myönteistä palautetta omasta asenteestaan ja huoltoverkoston toiminnasta. Näyttäisi, että Ferrarin tapauksessa omistajista ja heidän mahdollisista ongelmistaan välitetään ja asioihin puututaan ajatuksella.
Silti en voi sille mitään, että Gallardo tuntui aivan mahtavalta autolta koeajojen aikana muutamista puutteistaan huolimatta. Sen huoltoon ja ylläpitoon tulee varmasti suhtautua huolella ja asianmukaisella vakavuudella.
Noista onnettomuuksista vielä sen verran, että vaikuttaa osassa siltä, että taka- tai etupyörä on jostain syystä lukkiutunut aiheuttaen nopean suunnan muutoksen. Se, että nuo suunnanmuutokset ovat tapahtuneet lähes aina oikealle on todella mystistä. Toisaalta ehkä vastaantulijoiden kannalta parempi kuin että vasemmalle.
Mutta mikä tuon vian aiheuttaa, on se asia joka täytyisi valmistajan pikaisesti selvittää. Samoin kuin poistaa tuo mahdollisen palon aiheuttava softabugi, jossa tulppavaurion sattuessa sammutetaan kyseisen puolen moottorin lohkon sytytysvirta, mutta ei katkaista polttoaineen syöttöä. Sama ohjelmointivika siis Audista A4:stä kotoisin mutta onneksi normaalissa käyttöautoissa (4syl) kone vain sammuu ja sillä siisti. Miten lie V6- ja V8-malleissa?
Mikäli oikein ymmärsin tuon saitin raportit, ei Lamborghini halua myöntää autoissa olleen mitään valmistusvikaa.
Tuo ei ennusta hyvää heidän tulevaisuudelleen. Tuon lambounfall-saitin artikkelit kokonaan lukeneena, en ole varma, haluaisinko enää Lamborghinia omaksi. Todella sääli. Lambot kun ehjänä ovat varmasti todella sykähdyttäviä autoja lähes kenen tahansa mielestä.
Onneksi mitään vastaavia tarinoita ei ole löytynyt toistaiseksi BMW:n malleista niin, että onnettomuuden syyt olisivat yhtä mystisiä ja toistuvia kuin tuossa Lambojen tapauksessa.
Jotenkin edelleen voisin ehkä kuvitella haluavani sellaisen Lambon, joka on varustettu tavallisella manuaali- tai automaattivaihteilla, täysin ilman ajonhallintaa, ABS-jarruja ja jonka moottorinohjaus on toteutettu kuten BMW:ssä..
No, lisää koeajoja seurannee piakkoin:
Seuraavaksi Porsche, Maserati ja Ferrari, ei välttämättä tuossa järjestyksessä. Muita en tähän hätään enää keksi. Ja noita löytyy Suomestakin jonkin verran.
PS. Missä viipyy uusittu BMW M1 keskimoottoriauto? Vai onko sellaisesta edes mitään huhuja liikkeellä? Luulisi olevan markkinoita sellaisellekin.
Joskus aikoinani lukenut tota Lambounfall sivustoa mutta nyt sinne oli tullut huolestuttavan paljon lisää noita selittämättömiä onnettomuuksia.
Ja mitä omia kokemuksia noista Gallardoista on niin mulla ainakin kävi mielessä että mitä olisi tapahtunut siinä tuttavan Gallardossa jos en olisi huomannut takakelkan kiinnityspulttien olevan sormin avattavissa/täysin irti. Eihän se vaadi kuin pienen töyssyn tiessä kun koko takakelkka on irti ja auto lähtee mihin sattuu...jos jotain pitää huomioida niin oikealta puolelta pultti oli täysin irti ja "lepäsi" käsijarruvaijerin varassa ja vasemmalla oli kahdella kierteellä vielä kiinni.
Lisäksi tuttavan edellinen Gallardo varastettiin tanskassa ajamalla ja sitä autoa ei ole koskaan löydetty. Avaimet oli kaikki tallessa.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment