memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speedou
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 97

    Scuderioita on Suomessa (ainakin) kaksi kappaletta. Koeajot ovatkin toinen tarina
    -speedou-

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      Originally posted by Speedou View Post
      Scuderioita on Suomessa (ainakin) kaksi kappaletta. Koeajot ovatkin toinen tarina
      Jep..toinen niistä on yhdellä tuttavalla jolla myös -09 911 GT2. Porkkea olen ajanut mutta fefeä en vielä..saas nähdä jos jossain vaheessa pääsee sitäkin kokeilemaan.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • R0G3R_m00R3

        Originally posted by Robi View Post
        Jep..toinen niistä on yhdellä tuttavalla jolla myös -09 911 GT2. Porkkea olen ajanut mutta fefeä en vielä..saas nähdä jos jossain vaheessa pääsee sitäkin kokeilemaan.
        Ajeleeko tämä tuttavasi myös talvella porkella? Siinä tapauksessa tuttu mies

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          Originally posted by Speedou View Post
          Scuderioita on Suomessa (ainakin) kaksi kappaletta. Koeajot ovatkin toinen tarina
          OT: laitoin uudet renkaat duunissa tänä keväänä tollaseen scuderiaan, aika rähee peli..
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            Originally posted by R0G3R_m00R3 View Post
            Ajeleeko tämä tuttavasi myös talvella porkella? Siinä tapauksessa tuttu mies
            Ei sama tuttava.. Tää "talviauto" on sama mikä Tuulilasissa oli esittelyssä...on kuulemma ihan kelpo ympärivuotiseen käyttöön.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Italowestern
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 507
              • Vantaa

              No hitsi..

              Originally posted by Robi View Post
              Jep..toinen niistä on yhdellä tuttavalla jolla myös -09 911 GT2. Porkkea olen ajanut mutta fefeä en vielä..saas nähdä jos jossain vaheessa pääsee sitäkin kokeilemaan.
              Kysypä josko tämä tuttava malttaisi lähteä vaikka hetkeksi kyytiläiseksi tuollaiseen kevyeen testiajoon ja siitä sitten pistettäisiin hiukan juttua nettiin..
              sigpic
              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                Originally posted by Italowestern View Post
                Kysypä josko tämä tuttava malttaisi lähteä vaikka hetkeksi kyytiläiseksi tuollaiseen kevyeen testiajoon ja siitä sitten pistettäisiin hiukan juttua nettiin..
                Pitääpää kysäistä.. En usko että olisi mikään mahdoton asia kun on kaverilla toi ajaminen verissä...aikoinaan ajanut ihan kilpaa suomen radoilla...nykyään omaksi huvikseen.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Speedou
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 97

                  Kappas, Robi tuntee siis saman kaverin kuin minä. Jooh, kohtuu autofriikki kaveri
                  -speedou-

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5224
                    • Hki 43

                    Originally posted by Speedou View Post
                    Kappas, Robi tuntee siis saman kaverin kuin minä. Jooh, kohtuu autofriikki kaveri
                    Aa pojat tuntee mun faijan.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      Kuulostaa hyvältä..

                      Originally posted by Robi View Post
                      Pitääpää kysäistä.. En usko että olisi mikään mahdoton asia kun on kaverilla toi ajaminen verissä...aikoinaan ajanut ihan kilpaa suomen radoilla...nykyään omaksi huvikseen.
                      Ajattelinkin, että kyllä tuollaisen ohjuksen omistajan pitää olla alan miehiä. Mukavinta voisikin olla kokeneen kisakuskin kyydissä olo vaikka itsekin on äärimmäisen hauska ajaa noita kunnollisia urheilupelejä.

                      Pyydä vaikkapa pistämään soittaen tai meilaten, jos vaan häntä yhtään kiinnostaa. Mukavaa olisi tuollaisesta superautosta muutama rivi kirjoitella vaikka jotain juttua ulkomaan kielillä noista löytyykin.

                      Tyttäret on haikailleet Lambon perään ja kyselleet, mitä olen suunnitellut. Nyt vaan on hiukan vaikea tilanne markkinoilla ja pitäisi nuo tulonlähteet ensin saada toimimaan, kun kaupankäynti on niin jäissä tällä hetkellä tuolla kodinelektroniikkapuolella varsinkin.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        Koeajoja tyyliin Kyy ja 997 Tip Tronic..

                        Pakkohan se oli uudempi Porschekin käydä testaamassa ja samalla kertaa toinenkin avoauto, eli jotain aavistuksen prätkän korviketta mielessä.

                        Kupeet on hienoja ja yleensä jämäkämpiä ajaa kuin avot, mutta ei voi kyllä alustaa moittia kummassakaan koeajetussa avoautossa.

                        2006 mallinen synkän musta Dodge Viper SRT10 ja Porschen S-mallinen pirteän punainen takaveto.

                        Ohessa linkki yhteen Viper-kuvaan, mutta kyseinen Porsche taitaa olla jo myyty, eikä ihme.. Nämä oli siis molemmat tuolla Porsche Centerissä myynnissä, joten siellähän noita kuvia voi ihmetellä. Takaviistostahan noita muut joutuu usein katselemaan.



                        M6:n vertailukohdaksi ei oikein suoranaisesti käy kumpikaan, koska Porschen takapenkki on lähinnä vitsi aikuisen näkökulmasta ja Viperissä se onkin jätetty kokonaan pois. Turhaa painoa vaan..

                        No, mistä alkaisin..

                        Aloitetaan Porschesta, kun sitä ensin ajoinkin. Autossa oli varusteena siis TipTronic-vaihteisto ja sporttiputket eli riittävästi kyseiselle merkille ominaista ja helposti tunnistettavaa laulua/musiikkia kaasua painaessa. Yksi syy ostaa Porsche varmaankin monen mielestä.

                        Tällä kertaa koeajot olivat lyhyehköjä, joten niitä syvempiä tunnelmia ei oikein ehtinyt muodostua, mutta silti mieleenpainuvia autoja molemmat. Edellisestä Porschen koeajosta onkin ehtinyt kulua vuosia ja se oli 928S4 malli, jota silloin kokeilin.

                        Hieno oli sekin ajaa, mutta tämä huomattavasti uudempaa sukupolvea edustava 911 on kyllä "Porschempi" eli alusta on erittäin jämäkkä ja mahtava ajaa. Tuntuma tiehen on erinomainen ja ohjaus tarkka sekä mukava.

                        Auton kone on erittäin hieno yhdistelmä tehoa ja vääntöä sekä herkkyyttä, vaikka ei aivan yllä M6:n voimanlähteen kanssa samalla viivalle. No sen minkä 911 voimassa häviää sen se keveydessä voittaa.

                        Ei kun nokka kohti läheistä motaria ja tiptronicista vaihde silmään. Meno on juohevaa ja vaihteiston osalta erityisesti kaupunkiliikenteeseen sopivaa, vaivatonta ja miellyttävää.

                        Sanovat, että uusi PDK on vielä parempi laatikko ja niin se varmaan onkin, koska tässä kohtaa urheilullisuus kyllä kärsii verrattuna vaikkapa M6:n robottilaatikkoon.

                        Vaihtaminen on hiukan liian pehmeää ja hidasta urheilulliseen ajoon. Myöskin pykälien alempi lukumäärä haittaa, eikä anna koneesta kaikkea irti kunnolla. Ei oikein minun makuuni tämän auton kohdalla.

                        Tarkoitus on käydä vielä testaamassa sekä manuaali, että PDK, jotta totuus selviää. Jo suoralta kädeltä voi kuitenkin todeta, että avo911 tiptronicilla on herrasmiehen auto.

                        Se ei tee kauhean isoa numeroa itsestään vaan etenee ketterästi, vakaasti ja varmasti liikaa isottelematta vaikka kiihtyykin erinomaisesti ja kulkee upeasti. Myös mutkissa. Ote on äärettömän hyvä ja auton liikkeet ennustettavat. Hieno peli todellakin.

                        Sitten hiukan risuja, joihin autossa tosin on lieventävät varusteet mukana. Avoautolla pitäisi voida ajaa sivuikkunat alhaallakin ja ainakin katto auki kohtalaisia nopeuksia.

                        Ilman mukana tulevien tuuliverhojen asennusta pyörteet ohjaamossa on aikamoisia ja varsinkin sivuikkunat alhaalla. Ikkunat ylhäälläkin ajovarusteet on ilman tuuliverhoja hyvä olla kunnolliset ja kaula sekä niska suojata isompien vaivojen välttämiseksi.

                        No, jospa ne tuuliverhot laittaisi ensikerralla paikoilleen, niin sekin selviäisi, onko ne hyvät. Sanoivat, että on. Varmaan ovatkin. Hiljaa kruisaillessa ei ongelmaa ole vaan mahtavan tyylikkäät pakoäänet antavat mahdollisuuden kokea todellista avoautoilun juhlaa. Tunnelma on kohdillaan. Niin Porschea niin Porschea.

                        Kokonaisuuden kouluarvosana on kiitettävä laatikon pienestä pehmoilusta huolimatta. Ja sehän taas on ehkä enempi makuasia kuitenkin.

                        M6 tuntui Porschen jälkeen hiukan raskaalta, mutta silti edelleen mahtavalta, vain eri tavalla.

                        Entäpäs sitten Amerikan armoitettu voimalaitos isolla Ä:llä:

                        Dodge Viper on varmasti tarkoitettu sellaisille, jotka haluavat tuntea olevansa olemassa, elossa ja esillä. Erilailla kuitenkin, jos verrataan vaikkapa siihen keltaiseen Italian kaunottareen, Gallardoon. Siinä, missä Gallardon noteeraa lähes kaikki kanssaliikkujat kauniin ulkomuodon vuoksi, Viper herättää selkeästi tiettyä kunnioitusta auton matalan ja leveän ulkonäön ansiosta, mutta myös järeän pakoäänen takia. Toki se kääntäisi varmaankin vielä enemmän päitä keltaisena, koska se kasvattaa autoa koossa ja näössä. Itse tykkään molemmista väreistä. Musta jotenkin pukee tuollaista paholaista hienosti.

                        M6:ssa on sama määrä hevosia, kuten Gallardossakin, mutta kaikilla on oma luonne. Viperissä hevosilla on melkoiset torahampaat ja kolmen metrin säkäkorkeus. Niin on erilaisia nuo kaikki neljä ajettua autoa ja varsinkin Porscheen on paha verrata, koska se on luonteeltaan niin ketterä.

                        Viperissä on kova aski ja sisällä varusteina ratti ja ratio. Vaihdekeppi, kytkin ja kaasu, niin ja tietty myös jarru. Taitaa siinä olla myös ilmastointi, mutta oliskohan se varustelista jo siinä. No tietty se käsivoimalla avattava ja suljettava rättikatto. Ja lukkoperä.

                        Ei-lista oliskin jo aika paljon pidempi, joten voidaan todeta, että se on ajajan auto. Luistonesto on oikeessa jalassa, tai no, voihan se vasen jarruttaa samalla.. Lukkiintumattomat jarrut.. Olikohan ne, no en ole varma.

                        Pelottavaa, mutta ei muuta kuin penkille ja auto varovaisesti liikkeelle. Totutellen kuorma-automaisen tyyppiseen kytkimeen ja kaasuun. Liikeradat ei nimittäin ole Nussan Savetista vaan ne on pitkähköt. Toisaalta homma tuntuu toimivan ihan hyvin noin.

                        Kaasu on alun puoleenväliin rauhallinen ja vasta pohjemmassa äreä. Kuitenkin, tuntuu olevan se ja sama mikä vaihde on päällä, koska auto alkaa kiihtyä hyvin jo 1500rpm alkaen.

                        Ja mikä äänimaailma. Vetää melko sanattomaksi. Kun nimittäin sitten oikeasti alkaa autoa kiihdyttää, niin oliko se nyt alle 4 sekkaa nollasta sataan, ei oikein riitä kuvailemaan Viperin voimavaroja.

                        Viper on niin brutaali peli, kuin vain kilvellinen auto suoraan tehtaalta voi olla. Ei edes kokeilemani Corvettet pääse siinä tunnelmassa samoihin atmosfääreihin. Viperin kaltaista autoa ei varmaankaan toista ole.

                        Viper ei ole erityisen kevyt, mutta koneen dinosaurusmainen vääntö ilman mitään ahtimia on jotain täysin käsittämätöntä.

                        No, M6 on kuitenkin reilusti painavampi, eli voitte vaan kuvitella, kun joku reilu pari sataa kiloa jätetään kyydistä pois ja kerrotaan vääntö keskikierroksilla ainakin kahdella, jollei peräti kolmella, niin Viper ns. kulkee...

                        Totta on nimittäin se, että siinä on käytettävissä yli 90% väännöstä tuosta 1500rpm alkaen aina maksimikierroksiin saakka.

                        Lienee tarpeetonta tässä vaiheessa mainita, että auto teki siten heti lähtemättömän vaikutuksen ja on eittämättä todellinen "muskeli" sanan varsinaisessa merkityksessä.

                        Varmaan Viper kelpaisi hienosti vaikka jättimäisen asuntovaunun vetoon.. Tai sitten vaan aisa jäisi vetokoukkuun roikkumaan ja vaunu ihmettelemään, mihin se auto oikein meni.

                        No entä sitten mutkat. Rehellisyyden nimissä on todettava, että ihan Porschen kaltaista agiliteettia ei siinä ole, eikä kai oikein voi ollakaan kun kone on iso, pitkä ja edessä, mutta jos kuskissa on miestä tarpeeksi, niin pito on valtava ja Viper pystyy varmaankin melko uskomattomiin suorituksiin osaavissa käsissä. Siitä kertoo mallin menestyskin tietyissä kilpa-autoilulajeissa ja kisoissa.

                        Omat tunnelmat?

                        Olen mykistynyt, koska luulin jo tietäväni entuudestaan miltä tuo auto tuntuu ajossa. Kävin nimittäin keväällä vielä kylmähköllä kelillä ajamassa pätkän matkaa erään henkilön samanikäisellä Viperillä, mutta silloin nuo leveät renkaat ei olleet lähelläkään optimipitoa ja katto oli päällä vaimentaen upeita pakoääniä ja tuoden esiin enemmän rengas- yms. alustan ääniä.

                        Nyt lämpimällä kesäsäällä auto oli aikalailla eri planeetalta. Viper on siis selkeästi loistava kesäauto. Avona se toimi paremmin kuin Porsche, eli ohjaamossa oli tuulenvire, mutta ei mitään häiriöksi asti.

                        Ainoa todellinen suunnittelukupru Viperissa on taustapeilin sijoitus. Se on sen verran alhaalla, että siitä ei meinaa nähdä perän yli vaan ainoastaan taitettaessa osoittamaan todella alas, näkyy takana oleva liikenne ohuena nauhana. Hieman outoa, koska peilin varmasti olisi pystynyt asentamaan peri senttiä ylemmäs, jolloin siitä näkisi hienosti.

                        Viper kiihtyy niin nopeasti sellaisiin nopeuksiin, missä kortti joutuu helposti ns. parempiiin käsiin, että sillä täytyy oikein todella hillitä itseään ajossa.

                        Se lisäksi tuntuu sitä paremmalta, mitä kovempaa sillä ajaa. No niinhän kaikki muutkin hyvät autot tietty.. mukaan lukien nuo toisetkin koeajetut pelit.

                        Mitähän tuosta enää muuta sanoisi. Olisipa varaa yhtäaikaa tuollaiseen muskeliin ja M6-malliin. Ja Gallardoon.. ja Porscheen ja. ja. ja.
                        Älkää käykö kokeilemassa. Tulee vaan itku palautettaessa.:think
                        Last edited by Italowestern; 18-07-2009, 13:06.
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • vilma
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 714
                          • Kouvola city.

                          Tuo kuvien musta Viperi oli työpaikan naapurin setällä aiemmin,oli niin raaka peli että vaihtoi aika äkkiä sen pois...oliko vm.2006 ja aj.noin 7 tkm?

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Osuit oikeaan..

                            Originally posted by vilma View Post
                            Tuo kuvien musta Viperi oli työpaikan naapurin setällä aiemmin,oli niin raaka peli että vaihtoi aika äkkiä sen pois...oliko vm.2006 ja aj.noin 7 tkm?
                            Juu, varmastikin juuri kyseinen peli.

                            Voipi sanoa, että tuo vauhtihirviö ei ole heikkohermoisille, vaikka todella raju pito alustassa onkin. Kaasuun vastaaminen on nimittäin erittäin aktiivista ja vauhdista riippumatta tapahtuu heti kun pedaalia polkee syvemmälle.

                            Helppo on uskoa, että tuo auto kulkee jopa täysin vaivatta sen 300+ km/h tuuli nyt sitten ihan mistä suunnasta tahansa.

                            Pitäisi vielä päästä ajamaan Boxin lenkki tuolla autolla, niin näkisi miten se taipuu kimurantimpiin kurveihin. Vaikuttava laite tuon lyhyehkön koeajon perusteella. Ja tuolla yksilöllä erittäin upea kunto, joka toki ymmärrettävää, koska auto on tuskin sisään ajettu. Myös musta väri sopii tuohon kuten keltainenkin.

                            Matkalla kyy popsii nälkäänsä kaikki eteen tulevat ja soppaa ryystää konetehoihin nähden kohtuulliset vajaa parikyt litraa sadalla. Tuntuu olevan tuolle hevosvoimamäärälle jotakuinkin standardi kulutus.

                            M6:n kokonaiskulutus on ollut toistaiseksi siinä 16,5 litraa sadalla sekalaisessa taajama-ajossa. Matka-ajossa merkittävästi vähemmän. No, mun ajokenkä on aika raskas välillä. Ehkä joku rauhallisempi voisi päästä sillä tehtaan ilmoittamalla 14.8 litrallakin mutta ei kai kukaan tuollaista kulkinetta bensaa säästääkseen osta.

                            Tahtoo Kyyn.. Se kun on vielä Suomessa perinne-myrkkykäärmekin.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              Taas hyvää luettavaa..koitetaan järkätä vielä se ferrarikin sulle koeajoon kunhan vaan nämä kesälomahässäkät olis ohi..ukko kun on pois maisemista jossain siellä mihin itellä ei tähän hätään ole varaa saati aikaa lähteä.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              • Raputurkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 545
                                • Suomi

                                Tää on loistava threadi. Tätä on hauska lueskella aina kun uusia koeajoja ilmestyy. Musta on hyvä juttu, että vaikka BMW-forumilla ollaankin, niin ihmiset silti tuntuu ihan avoimesti olevan kiinnostuneita myös muista asiallisista autoista.

                                Jatkahan Italo samaan malliin...

                                Comment

                                Working...
                                X