Nettiautosta bongailtua XLIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samppae39
    replied
    Ratti kiillottuu tietty kulumisesta, mutta suurin syy on paska. Pelkän pesun jälkeen kiiltäväkin ratti muuttuu matemmaksi. Ei toki kaikkea pelasta, mutta paranee huomattavasti.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ratti kiilloittunut ja lisäksi osittain pinta kulunut puhki eli ei enää kissasaippuat pelasta, Uutta väriä pintaa vähintäänkin töpteltävä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kyllähän nuo oikeaa nahkaa olevat ratit tahtovat käytössä kiillottua jos niitä ei ole koko ajan kissasaippualla pesemässä, varsinkin jos niihin läträtään jotain "nahanhoitoaineita".
    Kissasaippuaa en kyllä alkaisi käyttämään mihinkään, omalla kokemuksella poistaa nahasta suojalakan ja levittää väriä. Tätä voi testata vaikka ns. antiikkinahkaiseen ja huomata kuinka entinen se on sen jälkeen.
    Minäkin kissasaippuaa kuvittelin hyväksi, kun sitä joka foorumilla mainostetaan. Tokihan se saa pienillä halkaimilla olevan vanhan nahan näyttämään hyvältä siksi, että liuottaa väriä ja täyttää nuo raot, mutta itse nahalle kokonaisuutena vaikutus on huono ja tosiaan poistaa suoja-aineen. Kokeiltu ja löytyy tosiaan nytkin pari palaa, kai tuo johonkin muualle käy, vaikka käsien pesuun.
    En tiedä hinkasinko liikaa, mutta jos se liuottaa vähän tai enemmän, niin kehoittaisin jättämään tuon väliin ja käyttämään mietoa pesuainetta.

    Uudelleenvärjäykseen varmaan käy periaatteessa pesuun, tosin en tiedä sitten onko hyvä vai huono jos rasvoittaa pestävää aluetta, kun noitahan huonoina entrataan kuitenkin..

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllähän nuo oikeaa nahkaa olevat ratit tahtovat käytössä kiillottua jos niitä ei ole koko ajan kissasaippualla pesemässä, varsinkin jos niihin läträtään jotain "nahanhoitoaineita".

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by mikko View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/330/15293818
    ihan siisti toi wikesin avo, jos nyt kukaan foorumilla pysyy lättänä penkeillä ees suoralla tiellä.
    emmä tiiä noita vanhoja kilpiä
    Onko näissä E39, E46 jne ratin viimeistely alunperin ollut mallista kiinni, vai onko se olluit puolikiiltävä? Tuossa ainakin kovasti kiiltää, killoittuuko nuo vaan ajan myötä kuluessaan siltä alueelta miltä ei oo puhki, vai miten nuo menee? En paheksuis jos joku professori sivistäis jos tietää tämän paremmin, kun itsellä ei hajua

    Leave a comment:


  • mikko
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/330/15293818
    ihan siisti toi wikesin avo, jos nyt kukaan foorumilla pysyy lättänä penkeillä ees suoralla tiellä.
    emmä tiiä noita vanhoja kilpiä

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Wespa View Post

    Oletko istunut? Ainakin omalle ruodolle on just täydellinen, nuo istuinosan sivutuet pitävät napakasti paikoillaan, mulla on tosin puolinahkainen versio. Esim. E46:sen tai E39:n sporttipenkki ei ole lähellekään yhtä hyvä.
    En muista olenko juuri tuon generaation penkeissä istunut. Ja en väitä vastaan voi niissä kohtuullisesti pysyä. Mutta siinä vaiheessa kun autolla on toista sataa tuhatta hintaa, niin minä en kattele saunan lauteita vaan nauran niille. Olisivat edes yrittäneet...

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Enkä lähtis noitakaan kehumaan. Istuinosa on kyllä lähinnä lättänä sohva eikä sportpenkkiä nähnytkään
    Oletko istunut? Ainakin omalle ruodolle on just täydellinen, nuo istuinosan sivutuet pitävät napakasti paikoillaan, mulla on tosin puolinahkainen versio. Esim. E46:sen tai E39:n sporttipenkki ei ole lähellekään yhtä hyvä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Wespa View Post

    Joo, ennen oli tässä(kin) suhteessa paremmin:

    Click image for larger version

Name:	1987-porsche-944-turbo-8.webp
Views:	297
Size:	87.0 KB
ID:	5535418
    Enkä lähtis noitakaan kehumaan. Istuinosa on kyllä lähinnä lättänä sohva eikä sportpenkkiä nähnytkään

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Pieni lohtu on, ettei nuokaan häpeä yhtään Turbo Possujen saunanlauteille
    Joo, ennen oli tässä(kin) suhteessa paremmin:

    Click image for larger version

Name:	1987-porsche-944-turbo-8.webp
Views:	297
Size:	87.0 KB
ID:	5535418

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Onko noi oikeasti lättäpenkit?

    E85 ei ole ollut omia suosikkikorimalleja koskaan eikä yleensä rakennetut autot muutenkin innosta, enkä koskaan haluis mustaa autoa, varsinkaan pientä avoautoa, mutta tässä on poikkeus sääntöön. Unelma-auto ois, ei vaan mahdu mitenkään harrastebudjettiin. Ja omassa käytössä riittäis ihan minimaaliset ahdot, todellakaan mitään 700hv tarttis ite liikenteessä.
    Kyllä ne on. Valitettavan harvassa Z4:ssa on kunnon sporttipenkit.

    Pieni lohtu on, ettei nuokaan häpeä yhtään Turbo Possujen saunanlauteille

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/z4/15281426

    Nyt piti pysähtyä ihmettelemään tuota tekniikkaa

    " BMW Z4 S65 V8 Dct Twinturbo 700hv"
    Onko noi oikeasti lättäpenkit?

    E85 ei ole ollut omia suosikkikorimalleja koskaan eikä yleensä rakennetut autot muutenkin innosta, enkä koskaan haluis mustaa autoa, varsinkaan pientä avoautoa, mutta tässä on poikkeus sääntöön. Unelma-auto ois, ei vaan mahdu mitenkään harrastebudjettiin. Ja omassa käytössä riittäis ihan minimaaliset ahdot, todellakaan mitään 700hv tarttis ite liikenteessä.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 18-09-2025, 09:28.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post

    Onhan tuo automaatti-ilmastoinnilla ja muutenkin erittäin hyvin varustein, jopa kolmossarjalaisissa harvinainen aktiivivakkari löytyy.
    Joo, mä kommentoinkin näköjään tuota 330:a.

    Leave a comment:


  • mikko
    replied
    Originally posted by 325TI View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/330/15284465

    Mitenköhän usein näistä N53 (ja N54) koneista pamahtaa polttoainesuuttimet? Kappalehinnat 500 eurossa, eli koko setti päälle 3000 euroa.
    Saakohan noita mistään halvemmalla hankittua / korjattua / korvattua parempiin?
    aika blacked peli

    https://www.nettiauto.com/bmw/330/15090352
    kunnon karvahattu, vielä ku ois ilman i drivea niin ostaa pitäisi

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Kaikki muu on ruksittu mutta ilmastointi manuaalisena. Ja mainittu ilmoituksessa automaatiksi.
    Onhan tuo automaatti-ilmastoinnilla ja muutenkin erittäin hyvin varustein, jopa kolmossarjalaisissa harvinainen aktiivivakkari löytyy.

    Leave a comment:

Working...
X