Nettiautosta bongailtua XLIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PNM2
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    iDriven rulla-asia lienee Covid ajan osapulaa. Eli sellaisissa autoissa ei ole touch ominaisuutta siinä rullan päällä. i3:n kohdalla käyttivät pikkurullaa, joissain muissa malleissa on isompi rulla ilman touch ominaisuutta.

    Samasta syystä valitettavan moni 2021-2022 i3 autoista on myös lasten navilla varustettu eikä siksi edes vaihtoehto
    Joo, tässä varmaan joutuu normimalliin nöyrtymään, kun skideille tulisi ajoon enimmäkseen. Mulla vaan olis muutaman kuukauden gäppi nykyisen ja uuden auton välillä eli sen voisin kurvailla i3s:llä hyvin sen mitä autoa näkisin pihassa. Mut ei auta, jos ei noita löydy.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    i3:ssa on suht huonoa varustusta usein. Aika harvassa ovat hyvinvarustellut i3s:t Suomessa.

    Mulla on i3 kakkosautoksi harkinnassa ensi keväänä ja nyt näyttää siltä, että joutuu tyytymään perusmalliin hyvillä varusteilla, kun auto kuitenkin 100% kaupunkipyöritykseen tulee. Nyt on Nettiautossa neljä i3s:ää myynnissä: yksi vanha pienemmällä akulla, yksi pikkunäyttöinen, yksi valkoinen ja yksi ihan passeli mutta hieman liikaa ajettu. Missä vaiheessa navin rulla vaihtui isompaan versioon, kun 2022 autoissakin vielä näkyy ison näytön ja pro navin kanssa pienempää versiota?
    iDriven rulla-asia lienee Covid ajan osapulaa. Eli sellaisissa autoissa ei ole touch ominaisuutta siinä rullan päällä. i3:n kohdalla käyttivät pikkurullaa, joissain muissa malleissa on isompi rulla ilman touch ominaisuutta.

    Samasta syystä valitettavan moni 2021-2022 i3 autoista on myös lasten navilla varustettu eikä siksi edes vaihtoehto
    Last edited by pyroz; 07-11-2025, 17:20.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by miyli View Post

    Itsellä oli ensin 2014 60ah Rex kaikilla varusteilla ja sen jälkeen 2019 s malli 94ah Rex kaikilla varusteilla. Tarkoitus olis luopua zetasta keväällä ja ajatellut i3s tilalle mutta tarjonta on kyllä varsinaisen huonoa hyvin varustelluissa tällä hetkellä molemmissa malleissa.
    Jos oon oikein katsellut niin Saksasta toki löytyisi paremmin mutta taitavat olla siellä kaikkineen kalliimpia kuin Suomessa. Ruotsin valikoimaa en oo jaksanut vielä ihmetellä.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    i3:ssa on suht huonoa varustusta usein. Aika harvassa ovat hyvinvarustellut i3s:t Suomessa.

    Mulla on i3 kakkosautoksi harkinnassa ensi keväänä ja nyt näyttää siltä, että joutuu tyytymään perusmalliin hyvillä varusteilla, kun auto kuitenkin 100% kaupunkipyöritykseen tulee. Nyt on Nettiautossa neljä i3s:ää myynnissä: yksi vanha pienemmällä akulla, yksi pikkunäyttöinen, yksi valkoinen ja yksi ihan passeli mutta hieman liikaa ajettu. Missä vaiheessa navin rulla vaihtui isompaan versioon, kun 2022 autoissakin vielä näkyy ison näytön ja pro navin kanssa pienempää versiota?
    Itsellä oli ensin 2014 60ah Rex kaikilla varusteilla ja sen jälkeen 2019 s malli 94ah Rex kaikilla varusteilla. Tarkoitus olis luopua zetasta keväällä ja ajatellut i3s tilalle mutta tarjonta on kyllä varsinaisen huonoa hyvin varustelluissa tällä hetkellä molemmissa malleissa.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by miyli View Post

    Vahva suositus i3s mallille jos mahdollista, on paljon jämäkämpi ajaa, Itsellä ollut molemmat mallit ja on kyllä eroa ajettavuudessa.
    i3:ssa on suht huonoa varustusta usein. Aika harvassa ovat hyvinvarustellut i3s:t Suomessa.

    Mulla on i3 kakkosautoksi harkinnassa ensi keväänä ja nyt näyttää siltä, että joutuu tyytymään perusmalliin hyvillä varusteilla, kun auto kuitenkin 100% kaupunkipyöritykseen tulee. Nyt on Nettiautossa neljä i3s:ää myynnissä: yksi vanha pienemmällä akulla, yksi pikkunäyttöinen, yksi valkoinen ja yksi ihan passeli mutta hieman liikaa ajettu. Missä vaiheessa navin rulla vaihtui isompaan versioon, kun 2022 autoissakin vielä näkyy ison näytön ja pro navin kanssa pienempää versiota?
    Last edited by PNM2; 07-11-2025, 13:46.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Viime aikoina katsellut paljon i3 tarjontaa ja harkinnassa olisi sellaisen hankinta talouteemme. Ei oo nämä lci-mallitkaan enää kalliita https://www.nettiauto.com/bmw/i3/15399371

    Toki tästä yksilöstä puuttuu itselle mieluisia varusteita ja kilsojakin ihan tuntuvasti.

    Ilmoituksesta poimittu lainaus : Auto kuitenkin myydään tai vaihdetaan, koska Model Y on maailman paras auto ja haluan sellaisen.
    Vahva suositus i3s mallille jos mahdollista, on paljon jämäkämpi ajaa, Itsellä ollut molemmat mallit ja on kyllä eroa ajettavuudessa.
    Last edited by miyli; 07-11-2025, 13:37.

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Viime aikoina katsellut paljon i3 tarjontaa ja harkinnassa olisi sellaisen hankinta talouteemme. Ei oo nämä lci-mallitkaan enää kalliita https://www.nettiauto.com/bmw/i3/15399371

    Toki tästä yksilöstä puuttuu itselle mieluisia varusteita ja kilsojakin ihan tuntuvasti.

    Ilmoituksesta poimittu lainaus : Auto kuitenkin myydään tai vaihdetaan, koska Model Y on maailman paras auto ja haluan sellaisen.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Osaako se saksalainenkin nuukailla? Usein puhutaan siitä miten Suomiautot on karvalakki versiota ja Saksasta löytyy ne Voll-versiot. Jotenkin kuvittelin, että Saksasta tuotu F11 535i olisi hyvin varusteltu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/15110003

    Muttei ole:
    - comfort accessia
    - professional hifiä
    - adaptiivisia valoja
    - himmeneviä peilejä
    - adaptiivista jousitusta
    - ratin lämmitystä
    - muitsipenkkejä
    - jne...
    Tämähän on pitkän linjan BMW-harrastajan auto. Häneltä löytyy nimimerkkikin foorumille.

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by 325TI View Post

    Siistiä kuulla, mietinnän alla jos joku kesä c6:sen hankkisi.
    Ei tule kyllä mieleen toista urheiluautoa, jolla saisi noin paljon kaikkea tuolla hinnalla.
    R8 Audi voisi päästä aika lähelle, mutta luotettavuus, kulut ja hinta ei kyllä yllä ihan samalle tasolle.

    Mulla on ollut monen monta R8 audia sekä nytkin kaksi. Ei se kuluineen ole mikään iso edes, kytkin menee jossain kohtaa mutta se on ihan ajajasta kiinni, paisareita halkee kun ikää niilläkin alkaa olemaan sekä jotain satunnaisia lasinnostin tms oireita mutta hinnat onneksi samat melkein mitä normaalin a6 osatkin maksaa. Muistan yhden mustan millä ajettiin kesät talvet ihan huolella ja ostin sen auton kuitenkin joku 55 ajettuna, ensimmäinen kytkin meni vasta 12xxxx kohdilla. R-tronic parempi kuin manuaali vaikka netin perusteella saattaisi moinen olla puheiden perusteella mutta ei niillä ole R8:ia ollutkaan jotka sellaista pölisee se manuaalilaatikko mikä niissä on ei ole samanlainen "helppo" manuaali mitä joku a4 2.0 turbo quattro joka oikein imee vaihteen sisään kun sen edes laittaa sinnepäin. Mä voin kertoa kyllä lisää kun on ollut v8 ja v10 sekä kilsoja niillä takana sen 100tkm niin kai mulla joku näppi tieto on tässä 11 vuoden ajalta tullut. Hyvä puoli tällä hetkellä on että ne on suomessa oikeesti edullisia, ei niitä saa mistään hyviä kilpiin mitä suomessa maksaa moinen kun verotkin tulee päälle ja hinnat on pysynyt jo monta vuotta samassa. Mulla on toi yks harmaa mikä on aika hemmetin hieno mutta en oo edes siitä jaksanut tosissaan vääntää kauppaakaan, 3 kertaa sen saman auton oon ostanut takaisin kun se on paras mitä oon noita vanhempi koppaisia nähnyt. v10 toki harvinaisempi ja hauraampi, oman punaisen spyderin ostin joskus 48 ajettuna ja päästelin sillä vuoden aikana 15tkm asti eikä siinä ollu mitään ja se oli joka päivä ajossa kauppareissut, kotiin, töihin, kioskille yms käyttiksenä. Akun vaihdoin ja laitoin bluetooth mokkulan mmi navin taakse kun niissä ei sitä ikänsäkään puolesta ole. Mutta voin suositella lämpimästi, paras entry level supertötterö ja on kyllä melko huoleton laite ellei ajan hammasta lasketa kun jotain osia menee ja hinnat pysyy mikäli osaa pitää kilsat maltillisena. Sitten kun saan ton nykyisen Ferkun hukattua hankin kyllä taas R8 Audin mutta uusikoppaisen facelift spyderin perffinä
    Last edited by Kanerv4; 07-11-2025, 06:38.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    On siinä silti:
    -Comfort-penkit
    -Nahkasisusta
    -Aurinkoverhot
    -Iso navi
    -N55
    -20” vanteet (asennettu Suomessa tai ei, entiedä)

    Ei tuo silti mielestäni huonosti varusteltu ole, jos vaihtoehtona on Suomi-spec 520i manuaalilaatikolla, beigellä kangassisustalla, pikkunavilla ja lättäpenkeillä. Kaupanpääliseksi saa myös tietysti huonokuntoisen kopan ja huonon huoltohistoria.
    Hyvä että osaat olla positiivisesti sarkastinen.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Osaako se saksalainenkin nuukailla? Usein puhutaan siitä miten Suomiautot on karvalakki versiota ja Saksasta löytyy ne Voll-versiot. Jotenkin kuvittelin, että Saksasta tuotu F11 535i olisi hyvin varusteltu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/15110003

    Muttei ole:
    - comfort accessia
    - professional hifiä
    - adaptiivisia valoja
    - himmeneviä peilejä
    - adaptiivista jousitusta
    - ratin lämmitystä
    - muitsipenkkejä
    - jne...
    On siinä silti:
    -Comfort-penkit
    -Nahkasisusta
    -Aurinkoverhot
    -Iso navi
    -N55
    -20” vanteet (asennettu Suomessa tai ei, entiedä)

    Ei tuo silti mielestäni huonosti varusteltu ole, jos vaihtoehtona on Suomi-spec 520i manuaalilaatikolla, beigellä kangassisustalla, pikkunavilla ja lättäpenkeillä. Kaupanpääliseksi saa myös tietysti huonokuntoisen kopan ja huonon huoltohistoria.

    Varmasti löytyy myös Saksasta yllä kuvailemallani tavalla autoja, mutta todennäköisemmin ne varustellut tulevat muualta. Tännekkin joku on uutena varusteita raksinut, mutta onhan se harvinaisempaa.

    Varmaan myös se vääristää, että tänne pyritään tuomaan noita varusteltuja, koska eihän tänne kannata karvalakkeja uittaa. Niitä löytyy omasta takaa.
    Last edited by IiroU; 06-11-2025, 23:57.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Osaako se saksalainenkin nuukailla? Usein puhutaan siitä miten Suomiautot on karvalakki versiota ja Saksasta löytyy ne Voll-versiot. Jotenkin kuvittelin, että Saksasta tuotu F11 535i olisi hyvin varusteltu.

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/15110003

    Muttei ole:
    - comfort accessia
    - professional hifiä
    - adaptiivisia valoja
    - himmeneviä peilejä
    - adaptiivista jousitusta
    - ratin lämmitystä
    - muitsipenkkejä
    - jne...

    Leave a comment:


  • 325TI
    replied
    Originally posted by Arppa View Post

    Vastaan että on, omistin pari kesää hieman viritetyn manuaali c6:sen. Aivan huikea laite, onhan se muovinen sisältä mutta mainettaan parempi. Kevyt, 1430kg, taittuu mutkaan kuin ajatus ja myös poistuu mutkan jälkeen. Nyt onkin hieman vaikea ajatus seuraavasta harrasteesta. Samalla rahalla ei oikein saa vastaavaa suorituskykyä
    Siistiä kuulla, mietinnän alla jos joku kesä c6:sen hankkisi.
    Ei tule kyllä mieleen toista urheiluautoa, jolla saisi noin paljon kaikkea tuolla hinnalla.
    R8 Audi voisi päästä aika lähelle, mutta luotettavuus, kulut ja hinta ei kyllä yllä ihan samalle tasolle.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by 325TI View Post
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/15350022

    Onkohan Corvette C6 kaikin puolin maailman paras urheiluauto hinta/hauskuus/luotettavuus suhteeltaan?
    4 sekuntia sataseen, 300km/h + huiput, takaveto, manuaaleja löytyy, tekniikka kestävää. Jos jokin hajoaa, niin rapakon takana osien hinnat naurettavan matalia urheiluautomittapuulla..
    Monet vuodet haaveillut C6 Z06:sta, mutta ei nuo hinnat ole jaksaneet noissa alle 60k tippua Suomessa.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by 325TI View Post
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/15350022

    Onkohan Corvette C6 kaikin puolin maailman paras urheiluauto hinta/hauskuus/luotettavuus suhteeltaan?
    4 sekuntia sataseen, 300km/h + huiput, takaveto, manuaaleja löytyy, tekniikka kestävää. Jos jokin hajoaa, niin rapakon takana osien hinnat naurettavan matalia urheiluautomittapuulla..
    Vastaan että on, omistin pari kesää hieman viritetyn manuaali c6:sen. Aivan huikea laite, onhan se muovinen sisältä mutta mainettaan parempi. Kevyt, 1430kg, taittuu mutkaan kuin ajatus ja myös poistuu mutkan jälkeen. Nyt onkin hieman vaikea ajatus seuraavasta harrasteesta. Samalla rahalla ei oikein saa vastaavaa suorituskykyä

    Leave a comment:

Working...
X