Täytyypi huomenna mittailla ja puhdistella paikkoja, eiköhän tämä tästä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Zeta View PostVaikea uskoa että lämmittämällä saisi väriä palautettua, eiköhän se aurinko ole porottanut ihan riittävästi.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Post
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostEipä tuo E34 ihan mahdottomalta ajatukselta tunnu. En ole sellasita kuitenkaan itse ajanut tai läheltä tutkinut, joten kiinnostaisi tietää onko se kuinka paljon kankeampi, kuin E36. Mitenkäs erot 325 vs. 525?
Toki oma 525i oli vanoksella ja 325i:t on olleet non vanos koneita.
M20 koneisen 525:n sitte taas jättäisin melkeen väliin.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View Posttoinen asia saako kolmella rahalla hyvää ja ilmastoitua 323/328. mielummn sitten kerralla kunnollinen kuin pikkubudjetilla nettiauton halvin projekti
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostMite siel olis mitään, kun se tarvii pyörän eli kehän pyöriäkseen ohi anturin
varalta HIDAS
edit eli anturilla on jokin ominais resistassi jonka boksi voi tarkistaa vaikkei rengas pyöri. en tiedä miten systeemi toimii eli mutuilua.Last edited by smo83; 25-06-2012, 02:16.
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostKato foorumilta.. Otat anturin liittimen irti ja laitat yleismittarin kiinni.. Ohmi asteikolle niin pitäisi näyttää jotain "järkevää" kuin pyörittelee rengasta.
Mikäli tiedetään varmana, että kyseessä on passiivinen induktiivinen tunnistin (niinkuin tässätapauksessa) niin piipparimittauksella voidaan toki tarkastaa, ettei kela ole poikki. Periaatteessa samalla tavalla toimii signaalipiirin katkosten valvonta, ihan kuten Slazhakin kirjoitti.
Originally posted by Slazha View PostVoihan se olla anturissakin jos siinä ei ole enää minkäänlaista yhteyttä (ääretön vastus) Eikös ABS boxi lähettele tarkastuspulsseja antureille heti kun virrat kääntää päälle? korjatkaa viisaammat?Originally posted by duuk View PostMite siel olis mitään, kun se tarvii pyörän eli kehän pyöriäkseen ohi anturin
Minkä hammaskehän pyöriminen sitten käämissä aiheuttaa, on magneettikentän muutos, jonka seurauksena indusoituu vaihtojännitesignaali, jonka taajuus ja amplitudin korkeus riippuu käämin ohittavan hammaskehän pyörintänopeudesta. Tätä on sitten mukava katsella skoopilla ohjainlaitteen päästä, ja tarkistaa mm. että signaalin amplitudin korkeus on riittävä, että ohjainlaite sen signaaliksi tunnistaa. Kannattaa huomioida, että tunnistin voi tehdä ihan nättiä signaalia, vaikka siitä olisikin kela poikki, ja tästä jäisi vikakoodi.
Toki signaalin loogisuuttakin valvotaan, ja tämä toki vaatii hammaskehän pyörimisen, mutta tästähän ei Slazhan kirjoituksessa ollut puhetta.
Originally posted by Slazha View Postaivan totta, tulipas moka
Ja joo. Tietysti vikakoodit lukuun ihan aluksi. Sitten mittailemaan tunnistimien signaaleita, signaalijohtimien jännitehäviötä yms. mikäli löytyy jotain niihin viittaavaa.Last edited by walde; 25-06-2012, 22:37.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
Comment