Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    Saako enään laittaa koviapenkkejä taakse jos siis farmari on rekisteröity pakettiautoksi?, eli tulisi 2+3paku:think

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Gemmi View Post
      Saako enään laittaa koviapenkkejä taakse jos siis farmari on rekisteröity pakettiautoksi?, eli tulisi 2+3paku:think
      Ei saa.

      Ainakin näin olen itselle antanut kertoa

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        Kysellääs tälläistä, E34 on näemmä vakiona(?) nopeuden mukaan säätyvä pyyhkijä toiminta tai ainakin menee tihkulle kakkos asennosta kun pysähtyy.

        Niin tuliko toi ominaisuus ekana sitten E32 koppaan bemari malleista?
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • smo83
          Banned
          • Dec 2009
          • 1988
          • oulucity

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ei saa.

          Ainakin näin olen itselle antanut kertoa
          miksi ei saisi? no vero etua siitä ei kylläkään saa:think sitä varmaan haettiin.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by smo83 View Post
            miksi ei saisi? no vero etua siitä ei kylläkään saa:think sitä varmaan haettiin.
            No niin no laittaa sitten samalla pehmeät penkit

            Löytyi linkki missä olikin asiaa oikein tukevasti: http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/penkki.htm

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Kuinka testataan air shut off valven toimivuus (M73, alla olevassa kuvassa osa nr 5)?
              Tuossa siis yksi putki menee IMM:lle ja venttiilin takana on sitten PA-tukin alapuolella oleva lisäilmatukki, eli ilme tuon venttiilin takana menee suoraan pa-suuttimien juureen ja siten koneeseen.

              Mutta kuten sanottu, kuinka tuon toimivuus voidaan testata?

              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Kiinni ollessaan ei päästä ilmaa kiskolle ja auki ollessaan päästää?
                Joko syöttämällä suoraa virtaa tai ajamalla diagnostiikan kautta.
                Pitäisi varmaankin naputtaa jollain tahdilla kone käynnissä lämpösenä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  En ole koskaan keksinyt mikä funktio on vetarin sisäpään kiinnitysruuvien alle tulevilla banaanin muotoisilla aluslevyillä. Siis niillä joissa on kahdelle ruuville aina reikä, joita on kolme per vetarinpää. Turha tieto mutta kiinnostaa` . OK, ne voi toimia prikkoina, mutta miksi ne yhdistää kaksi ruuvia aina toisiinsa. Tuleeko ruuveihin jotain taittavia voimia jota nämä aluslevyt jakaa viereisten ruuvien kesken vai mitä?



                  Originally posted by BeamR View Post
                  Kuinka testataan air shut off valven toimivuus (M73, alla olevassa kuvassa osa nr 5)?
                  Tuossa siis yksi putki menee IMM:lle ja venttiilin takana on sitten PA-tukin alapuolella oleva lisäilmatukki, eli ilme tuon venttiilin takana menee suoraan pa-suuttimien juureen ja siten koneeseen.

                  Mutta kuten sanottu, kuinka tuon toimivuus voidaan testata?
                  Ymmärrän kuvauksestasi että se on jonkunmoinen lisäilma"luisti" tai venttiili. Kaipa joutokäyntiä käyvän moottorin pitäisi vähän hörähtää ja/tai IMM:n ilmamäärän mittausarvon pitäisi muuttua kun sitä aktivoidaan/ei. Onko komponentti kunnossa ja onko sen ohjaus kunnossa on tietysti kaksi eri kysymystä. -Kattilaa tuntematta tällainen maalaisjärjellä päätelty juttu äkkiseltään..
                  Last edited by petrolhead; 05-07-2012, 15:06.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    En ole koskaan keksinyt mikä funktio on vetarin sisäpään kiinnitysruuvien alle tulevilla banaanin muotoisilla aluslevyillä. Siis niillä joissa on kahdelle ruuville aina reikä, joita on kolme per vetarinpää. Turha tieto mutta kiinnostaa.
                    Jossainmäärin estää pulttien avautumista ja auttaa peltikupin (mihin suojakumi kiinittyy) painautumista nivelen runkoa vasten tasaisesti ettei vuoda vaseliinei ulos.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Supa View Post
                      Kiinni ollessaan ei päästä ilmaa kiskolle ja auki ollessaan päästää?
                      Joko syöttämällä suoraa virtaa tai ajamalla diagnostiikan kautta.
                      Pitäisi varmaankin naputtaa jollain tahdilla kone käynnissä lämpösenä.
                      nerokasta!

                      Millähän jännitteellä uskaltais lähteä kokeilemaan... :think
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        BeamR , vaikka 5 volttia?
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          BeamR , vaikka 5 volttia?
                          Vois olla ihan hyvä lähtökohta, noissa venttileissä kun ei ole mitään specsejä.

                          Mitähän tapahtuu jos testimielessä jättää venttiilin välistä pois, jotenkin tuntuu että toi kone ei sais ilmaa tarpeeksi...
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Kyllä niitä samalla 12v ajetaan, ihan solenoidi se on.
                            Et sä sitä saa rikki ellet jätä moneks minuutiks päälle.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Vois olla ihan hyvä lähtökohta, noissa venttileissä kun ei ole mitään specsejä.

                              Mitähän tapahtuu jos testimielessä jättää venttiilin välistä pois, jotenkin tuntuu että toi kone ei sais ilmaa tarpeeksi...
                              Silloin kone vetää ilmaa sisäänsä jota ilmamäärämittari ei "nää", toimii tai voi toimia kuten silloin kun sulla on siellä imuvuoto.
                              EDIT, eiku hetkinen. Mistä kohtaa toi nyt ottaa ilmansa. Ohittaako se ilmamäärämittarin ja läpän, vai pelkän kaasuläpän

                              PS. En tiedä onko noissa massamittari vai mikä, ei kiinnosta (ennenku joku tulee oikaisemaan termeistä .)

                              Originally posted by Supa View Post
                              Kyllä niitä samalla 12v ajetaan, ihan solenoidi se on.
                              Et sä sitä saa rikki ellet jätä moneks minuutiks päälle.
                              Heitin vaan hatusta. Noissa vehkeissä joita minä roplaan tulee useimmin moottorinohjainlaitteelta 5V ohjaus.
                              Last edited by petrolhead; 05-07-2012, 15:20.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Silloin kone vetää ilmaa sisäänsä jota ilmamäärämittari ei "nää", toimii tai voi toimia kuten silloin kun sulla on siellä imuvuoto.


                                PS. En tiedä onko noissa massamittari vai mikä, ei kiinnosta (ennenku joku tulee oikaisemaan termeistä .)
                                Näkeehän se IMM sen ilman, koska letkun toinen pää menee joka tapauksessa IMM:n haitariin. En siis vapaaksi aikonut sitä letkun päätä jättää Ajattelin vaan että jos venttiili on jumissa, niin silloinhan se kone ei saa lisäilmaa silloin kun se sitä mielestään tarvitsee, ja ottaen huomioon että se menee sinne suuttimien juureen niin jo pienikin määrä voisi olla ratkaiseva :think
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎