Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sierra4x4tbo
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 2100
    • Lappeenranta

    Originally posted by Jopi View Post
    Niinpä. Tässähän kompastuu välillä omaan nokkeluuteensa. TÄytyypä tässä huomenna soitella muutama pulju läpi. Mutta veikkaanpa silti ettei noita ihan, joka rinkelipajalta löydy tai ainakin ne maksaa ihan törkeästi. saatikka sitten lyhyitä ym. mutta nehän sitten lyhennetään.....


    OZ 7x32 (?) PULTIT KELPAIS myös. Muutama pääsi jonnin verran murjoutumaan purkaessa. Voin ostaa isommankin läjän.
    Ainakin Lappeenrannan Vianor sai toimitettua parissa päivässä. 2-sarjaa venttiileitä maksoi 53€ (piiloventtiilit 35€/srj ja normiventtiilit 18€/srj).

    -Timo
    M535i BiTurbo -85
    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

    --=MushroomMotorsport=--
    --=MaxTuned.com=--

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2540
      • Pirkkala

      Olen vanteet nyt kiillottanut papereilla sekä kiillotusvahalla ja Autosolin tahnalla. Motonetin rättilaikka ja tuo Autosolin tahna jättää pintaan kuitenkin pienen pientä naarmua. Toimisiko tuohon seuraavaksi esim. motonetissä myytävä Auto Glymin kiillotuis tahna (tuupissa) ja uusi laikka?
      Vai kannattaako tuo levittää rätillä käsin?
      Sopisiko tuohon viimeistelyyn jokin muu aine?
      sigpic

      Comment

      • mulkke
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 46
        • Uusimaa

        Itse tehny loppukiillotuksen käsin puuvillavanulla.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6166
          • Helsinki

          Luin koko topic läpi, oli paljon erinlaisia mielipiteitä.....
          Pientä tarkistusta vesissä hionta 120-240-400-600-800-1000-1200-2000 tai sitten lopettaa tuohon 1000 jatkaa sisal-laikalla esikilloitukseen tarkoitettu tankoa, kiilloittaa rättilaikalla killoitusvahalla?
          Laitetaanko Sinol vai AutoGlym metal polish?
          Ja tuollainen akku porakonetta kannattaa käyttää koneena, painetaanko kovaa vai hellästi?
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17500
            • Turku

            Originally posted by Sädde View Post
            Luin koko topic läpi, oli paljon erinlaisia mielipiteitä.....
            Pientä tarkistusta vesissä hionta 120-240-400-600-800-1000-1200-2000 tai sitten lopettaa tuohon 1000 jatkaa sisal-laikalla esikilloitukseen tarkoitettu tankoa, kiilloittaa rättilaikalla killoitusvahalla?
            Laitetaanko Sinol vai AutoGlym metal polish?
            Ja tuollainen akku porakonetta kannattaa käyttää koneena, painetaanko kovaa vai hellästi?
            Hionta-/kiillotusvaihe kuulostaa oikealta. Itsellä Sinol vei kiillon täysin, en vain osaa .

            Akkuporakoneella touhusta ei tule juuri mitään. Käytä verkkokäyttöistä porakonetta. Edit: Kiillotusvaiheessa kannattaa painaa kovaa.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6166
              • Helsinki

              Originally posted by Laku View Post
              Hionta-/kiillotusvaihe kuulostaa oikealta. Itsellä Sinol vei kiillon täysin, en vain osaa .

              Akkuporakoneella touhusta ei tule juuri mitään. Käytä verkkokäyttöistä porakonetta. Edit: Kiillotusvaiheessa kannattaa painaa kovaa.
              Kiitos, juuri tuo tieto puuttui. Jätän tuon Sinol pois, laitta sen tilalle AutoGlymiä.
              Löytyy verkkokäyttöinen pora kone mutta siinä on vain portaaton kierrosten säätö, jostain luin että pienillä kierroksilla ja painaa kovaa-toisaalla kovat kierrokset ja kevyesti painaa...No pitää kokeilla

              Tälläistä sain hiomalla ja AutoGlymillä
              http://teho.kuvat.fi/kuvat/Vanteiden...s/CIMG1080.JPG
              http://teho.kuvat.fi/kuvat/Vanteiden...s/CIMG1079.JPG

              Kokeilen jos tulis paljon kirkkaamaksi noilla vaha tangoilla+laikoilla

              Edit: hioo tohon 1000 asti sitten tuolla koneella loput
              Last edited by MikeDry; 18-12-2011, 11:56.
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11074
                • Oulu

                Tuo lopullinen "suoja-aine" riippuu aika pitkälti vanteen materiaalista. Joissain toimii vaha, joissain sinoli ja joissakin kaikkein paras tulos jää pelkällä autoglymmillä.

                Melkeen siis kannattaa hommata montaa eri ainetta ja kokeilla mikä niistä toimii parhaiten.

                Tohon kiillotetun pinnan suojaamiseen taitaa itellä lähtä seuraavaksi kokeiluun opti-coat. Ei mitään käsitystä toimiiko, mut aattelin kokeilla jos vihdoin sais koko kesän kestävää kiiltoa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6166
                  • Helsinki

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Tuo lopullinen "suoja-aine" riippuu aika pitkälti vanteen materiaalista. Joissain toimii vaha, joissain sinoli ja joissakin kaikkein paras tulos jää pelkällä autoglymmillä.

                  Melkeen siis kannattaa hommata montaa eri ainetta ja kokeilla mikä niistä toimii parhaiten.

                  Tohon kiillotetun pinnan suojaamiseen taitaa itellä lähtä seuraavaksi kokeiluun opti-coat. Ei mitään käsitystä toimiiko, mut aattelin kokeilla jos vihdoin sais koko kesän kestävää kiiltoa.
                  ok, itse mietin tätä http://www.autonhoito.com/shop/index...roducts_id=372
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11074
                    • Oulu

                    Pistähän muillekkin jakoon tietoa miten toimii, jos päätät kokeilla. Opti-coat ja C5 ovat kummatkin aika saman tyyppisiä aineita, mutta ovat sen verran uusia ettei pahemmin käyttäjäkokemuksia ainakaan netistä löydy. (siis juurikin puhtaan alumiinin suojauksessa). Minua ainakin ahistaa kiillottelu sen verran, että olis aika jees jos suojaukseen löytys joku pysyvämpi ratkaisu kun ainainen sinoli.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6166
                      • Helsinki

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Pistähän muillekkin jakoon tietoa miten toimii, jos päätät kokeilla. Opti-coat ja C5 ovat kummatkin aika saman tyyppisiä aineita, mutta ovat sen verran uusia ettei pahemmin käyttäjäkokemuksia ainakaan netistä löydy. (siis juurikin puhtaan alumiinin suojauksessa). Minua ainakin ahistaa kiillottelu sen verran, että olis aika jees jos suojaukseen löytys joku pysyvämpi ratkaisu kun ainainen sinoli.
                      Pitää laittaa heti kun saan noi vaha tangot ja noita laikkoja, tilaan tuon jossain vaiheessa ja pitää kokeilla, kyllä jotain suoja-ainetta pitää laittaa kun näkee tuon vaivan
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6166
                        • Helsinki

                        http://teho.kuvat.fi/kuvat/Vanteiden...G1068.JPG/full

                        Pieni ongelma, ei toi sisal-laikka oikein mahdu tuonne puolien väliin.
                        http://www.laikat.com/kauppa/product...roducts_id/384 tuo tuntuu toimivan, mutta kun laitan tätähttp://www.laikat.com/kauppa/product...roducts_id/385 niin mitään ei tapahdu palaa kiinni.
                        Mietin jotain muuta vaihtoehtoa, kun ei tuo pora mahdu oikein noitten laikkojen kanssa. Mites jos käsin tekee, niin pitääkö hioo jonnekin 3000 asti paperilla-sitten noilla Autoglym tai autosol
                        ÖÖÖ mistä tietää vaihtaa tohon esikiillotus vahasta-kiillotusvahaan:think

                        Löytyy myös
                        AutoGlym metal polish
                        Sisal-laikkoja
                        Rättilaikkoja
                        Esikiilloitus vahatanko
                        Killoitus vahatanko
                        Autosol Chrom Glans
                        Kiillotusvilla
                        Kiillotus-sieni
                        Last edited by MikeDry; 24-12-2011, 14:08.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • BMF
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 149
                          • Helsinki

                          Click image for larger version

Name:	Roskilde & metsä 2007 033.jpg
Views:	1
Size:	128.2 KB
ID:	4823919



                          80-100-120-160-240-320-600-800-100-1200-1500-2000--->Autosoll.Koko paska sorvissa....Siksi noin karkeella aluks kun en sillon (2005) ollu kuullutkaan nitro morssista Voi taivas mikä maali/lakka kerros niissä oli.....mut pointti:Autosol on hyvä matskuu mut saa hinkata kauan.Autoglymin metal polish on osottautunu hyväks tuon jälkeen.Eli ensin Autosolilla ja perään käsin Autoglymiä
                          1983 e21 Tbo
                          1973 Ascona A
                          1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
                          1969 Corvette BBC
                          1967 El Camino BBC
                          1996 750ia Talvi käyttis.

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6166
                            • Helsinki

                            Originally posted by BMF View Post
                            [ATTACH]98414[/ATTACH]



                            80-100-120-160-240-320-600-800-100-1200-1500-2000--->Autosoll.Koko paska sorvissa....Siksi noin karkeella aluks kun en sillon (2005) ollu kuullutkaan nitro morssista Voi taivas mikä maali/lakka kerros niissä oli.....mut pointti:Autosol on hyvä matskuu mut saa hinkata kauan.Autoglymin metal polish on osottautunu hyväks tuon jälkeen.Eli ensin Autosolilla ja perään käsin Autoglymiä
                            Niin ajattelin että tuolla autosol ensin sitten autoglymillä.
                            Toista vannetta teen jo käsin, 1000-1200-2000 jäjellä, ajatelin kokeilla rätti laikkaa+viimestely vahatankoa sitten, miten se käyttäytyy. Kyllä tuolla käsi pelillä joutuu menee, koska ei mahdu sisal-laikka tuonne lippiin kun puolat tulee eteen.

                            Miten kannattaako tuon vahan jälkeen laitta autosol ja autoglymiä vai suoraan autoglymillä, kokemusta??
                            Last edited by MikeDry; 25-12-2011, 18:57.
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • BMF
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 149
                              • Helsinki

                              Originally posted by Sädde View Post
                              Niin ajattelin että tuolla autosol ensin sitten autoglymillä.
                              Toista vannetta teen jo käsin, 1000-1200-2000 jäjellä, ajatelin kokeilla rätti laikkaa+viimestely vahatankoa sitten, miten se käyttäytyy. Kyllä tuolla käsi pelillä joutuu menee, koska ei mahdu sisal-laikka tuonne lippiin kun puolat tulee eteen.

                              Miten kannattaako tuon vahan jälkeen laitta autosol ja autoglymiä vai suoraan autoglymillä, kokemusta??

                              Mulla ei oo kokemusta noista vaha pötköistä mut riippuu varmaan aika pitkälti siitä onko se vaha karkeempaa kun autosol et mis järjestykses menee...kokeilemal selvii..ei muuta kun työniloa Itse en enää ikinä kiillota mitään vanteita ellei oikeesti ole sen arvoset että jaksaa pitää huolta.....
                              1983 e21 Tbo
                              1973 Ascona A
                              1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
                              1969 Corvette BBC
                              1967 El Camino BBC
                              1996 750ia Talvi käyttis.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6166
                                • Helsinki

                                Niin no nyt on kokeiltu kaikenlaista, näihin vanteisiin pitää tehdä käsin kaikki, puolien takia ei mahdu koneen kanssa.
                                Sitten taito puuttuu koneella teko tulee jälkiä koko ajan, palaa kiinni jne.
                                Käsin tehty, maalit nyt päällä puolissa, puuttuu viimeistely. Mulle se kelpaa kun ei ole tulossa mihinkään huippu autoon kaan
                                Eikä tuo sillein oo paha hinkata käsin......
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎