Niinpä. Tässähän kompastuu välillä omaan nokkeluuteensa. TÄytyypä tässä huomenna soitella muutama pulju läpi. Mutta veikkaanpa silti ettei noita ihan, joka rinkelipajalta löydy tai ainakin ne maksaa ihan törkeästi. saatikka sitten lyhyitä ym. mutta nehän sitten lyhennetään.....
OZ 7x32 (?) PULTIT KELPAIS myös. Muutama pääsi jonnin verran murjoutumaan purkaessa. Voin ostaa isommankin läjän.
Ainakin Lappeenrannan Vianor sai toimitettua parissa päivässä. 2-sarjaa venttiileitä maksoi 53€ (piiloventtiilit 35€/srj ja normiventtiilit 18€/srj).
Olen vanteet nyt kiillottanut papereilla sekä kiillotusvahalla ja Autosolin tahnalla. Motonetin rättilaikka ja tuo Autosolin tahna jättää pintaan kuitenkin pienen pientä naarmua. Toimisiko tuohon seuraavaksi esim. motonetissä myytävä Auto Glymin kiillotuis tahna (tuupissa) ja uusi laikka?
Vai kannattaako tuo levittää rätillä käsin?
Sopisiko tuohon viimeistelyyn jokin muu aine?
Luin koko topic läpi, oli paljon erinlaisia mielipiteitä.....
Pientä tarkistusta vesissä hionta 120-240-400-600-800-1000-1200-2000 tai sitten lopettaa tuohon 1000 jatkaa sisal-laikalla esikilloitukseen tarkoitettu tankoa, kiilloittaa rättilaikalla killoitusvahalla?
Laitetaanko Sinol vai AutoGlym metal polish?
Ja tuollainen akku porakonetta kannattaa käyttää koneena, painetaanko kovaa vai hellästi?
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Luin koko topic läpi, oli paljon erinlaisia mielipiteitä.....
Pientä tarkistusta vesissä hionta 120-240-400-600-800-1000-1200-2000 tai sitten lopettaa tuohon 1000 jatkaa sisal-laikalla esikilloitukseen tarkoitettu tankoa, kiilloittaa rättilaikalla killoitusvahalla?
Laitetaanko Sinol vai AutoGlym metal polish?
Ja tuollainen akku porakonetta kannattaa käyttää koneena, painetaanko kovaa vai hellästi?
Hionta-/kiillotusvaihe kuulostaa oikealta. Itsellä Sinol vei kiillon täysin, en vain osaa .
Akkuporakoneella touhusta ei tule juuri mitään. Käytä verkkokäyttöistä porakonetta. Edit: Kiillotusvaiheessa kannattaa painaa kovaa.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Hionta-/kiillotusvaihe kuulostaa oikealta. Itsellä Sinol vei kiillon täysin, en vain osaa .
Akkuporakoneella touhusta ei tule juuri mitään. Käytä verkkokäyttöistä porakonetta. Edit: Kiillotusvaiheessa kannattaa painaa kovaa.
Kiitos, juuri tuo tieto puuttui. Jätän tuon Sinol pois, laitta sen tilalle AutoGlymiä.
Löytyy verkkokäyttöinen pora kone mutta siinä on vain portaaton kierrosten säätö, jostain luin että pienillä kierroksilla ja painaa kovaa-toisaalla kovat kierrokset ja kevyesti painaa...No pitää kokeilla
Tuo lopullinen "suoja-aine" riippuu aika pitkälti vanteen materiaalista. Joissain toimii vaha, joissain sinoli ja joissakin kaikkein paras tulos jää pelkällä autoglymmillä.
Melkeen siis kannattaa hommata montaa eri ainetta ja kokeilla mikä niistä toimii parhaiten.
Tohon kiillotetun pinnan suojaamiseen taitaa itellä lähtä seuraavaksi kokeiluun opti-coat. Ei mitään käsitystä toimiiko, mut aattelin kokeilla jos vihdoin sais koko kesän kestävää kiiltoa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tuo lopullinen "suoja-aine" riippuu aika pitkälti vanteen materiaalista. Joissain toimii vaha, joissain sinoli ja joissakin kaikkein paras tulos jää pelkällä autoglymmillä.
Melkeen siis kannattaa hommata montaa eri ainetta ja kokeilla mikä niistä toimii parhaiten.
Tohon kiillotetun pinnan suojaamiseen taitaa itellä lähtä seuraavaksi kokeiluun opti-coat. Ei mitään käsitystä toimiiko, mut aattelin kokeilla jos vihdoin sais koko kesän kestävää kiiltoa.
Pistähän muillekkin jakoon tietoa miten toimii, jos päätät kokeilla. Opti-coat ja C5 ovat kummatkin aika saman tyyppisiä aineita, mutta ovat sen verran uusia ettei pahemmin käyttäjäkokemuksia ainakaan netistä löydy. (siis juurikin puhtaan alumiinin suojauksessa). Minua ainakin ahistaa kiillottelu sen verran, että olis aika jees jos suojaukseen löytys joku pysyvämpi ratkaisu kun ainainen sinoli.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Pistähän muillekkin jakoon tietoa miten toimii, jos päätät kokeilla. Opti-coat ja C5 ovat kummatkin aika saman tyyppisiä aineita, mutta ovat sen verran uusia ettei pahemmin käyttäjäkokemuksia ainakaan netistä löydy. (siis juurikin puhtaan alumiinin suojauksessa). Minua ainakin ahistaa kiillottelu sen verran, että olis aika jees jos suojaukseen löytys joku pysyvämpi ratkaisu kun ainainen sinoli.
Pitää laittaa heti kun saan noi vaha tangot ja noita laikkoja, tilaan tuon jossain vaiheessa ja pitää kokeilla, kyllä jotain suoja-ainetta pitää laittaa kun näkee tuon vaivan
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Pieni ongelma, ei toi sisal-laikka oikein mahdu tuonne puolien väliin. http://www.laikat.com/kauppa/product...roducts_id/384 tuo tuntuu toimivan, mutta kun laitan tätähttp://www.laikat.com/kauppa/product...roducts_id/385 niin mitään ei tapahdu palaa kiinni.
Mietin jotain muuta vaihtoehtoa, kun ei tuo pora mahdu oikein noitten laikkojen kanssa. Mites jos käsin tekee, niin pitääkö hioo jonnekin 3000 asti paperilla-sitten noilla Autoglym tai autosol
ÖÖÖ mistä tietää vaihtaa tohon esikiillotus vahasta-kiillotusvahaan:think
Löytyy myös
AutoGlym metal polish
Sisal-laikkoja
Rättilaikkoja
Esikiilloitus vahatanko
Killoitus vahatanko
Autosol Chrom Glans
Kiillotusvilla
Kiillotus-sieni
80-100-120-160-240-320-600-800-100-1200-1500-2000--->Autosoll.Koko paska sorvissa....Siksi noin karkeella aluks kun en sillon (2005) ollu kuullutkaan nitro morssista Voi taivas mikä maali/lakka kerros niissä oli.....mut pointti:Autosol on hyvä matskuu mut saa hinkata kauan.Autoglymin metal polish on osottautunu hyväks tuon jälkeen.Eli ensin Autosolilla ja perään käsin Autoglymiä
1983 e21 Tbo
1973 Ascona A
1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
1969 Corvette BBC
1967 El Camino BBC
1996 750ia Talvi käyttis.
80-100-120-160-240-320-600-800-100-1200-1500-2000--->Autosoll.Koko paska sorvissa....Siksi noin karkeella aluks kun en sillon (2005) ollu kuullutkaan nitro morssista Voi taivas mikä maali/lakka kerros niissä oli.....mut pointti:Autosol on hyvä matskuu mut saa hinkata kauan.Autoglymin metal polish on osottautunu hyväks tuon jälkeen.Eli ensin Autosolilla ja perään käsin Autoglymiä
Niin ajattelin että tuolla autosol ensin sitten autoglymillä.
Toista vannetta teen jo käsin, 1000-1200-2000 jäjellä, ajatelin kokeilla rätti laikkaa+viimestely vahatankoa sitten, miten se käyttäytyy. Kyllä tuolla käsi pelillä joutuu menee, koska ei mahdu sisal-laikka tuonne lippiin kun puolat tulee eteen.
Miten kannattaako tuon vahan jälkeen laitta autosol ja autoglymiä vai suoraan autoglymillä, kokemusta??
Niin ajattelin että tuolla autosol ensin sitten autoglymillä.
Toista vannetta teen jo käsin, 1000-1200-2000 jäjellä, ajatelin kokeilla rätti laikkaa+viimestely vahatankoa sitten, miten se käyttäytyy. Kyllä tuolla käsi pelillä joutuu menee, koska ei mahdu sisal-laikka tuonne lippiin kun puolat tulee eteen.
Miten kannattaako tuon vahan jälkeen laitta autosol ja autoglymiä vai suoraan autoglymillä, kokemusta??
Mulla ei oo kokemusta noista vaha pötköistä mut riippuu varmaan aika pitkälti siitä onko se vaha karkeempaa kun autosol et mis järjestykses menee...kokeilemal selvii..ei muuta kun työniloa Itse en enää ikinä kiillota mitään vanteita ellei oikeesti ole sen arvoset että jaksaa pitää huolta.....
1983 e21 Tbo
1973 Ascona A
1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
1969 Corvette BBC
1967 El Camino BBC
1996 750ia Talvi käyttis.
Niin no nyt on kokeiltu kaikenlaista, näihin vanteisiin pitää tehdä käsin kaikki, puolien takia ei mahdu koneen kanssa.
Sitten taito puuttuu koneella teko tulee jälkiä koko ajan, palaa kiinni jne.
Käsin tehty, maalit nyt päällä puolissa, puuttuu viimeistely. Mulle se kelpaa kun ei ole tulossa mihinkään huippu autoon kaan
Eikä tuo sillein oo paha hinkata käsin......
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment