Originally posted by tommi--fi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSisallaikalla saa olla todella pienet kierrokset, ettei palaisi kiinni. Esim. akkuporakoneessa kun on 2 vaihdetta, niin sillä hitaammalla jyrryyttää. Huomaa kylllä jos kierroksia on liikaa, kun se tosiaan palaa kiinni. Ja reilusti painetta. Kangaslaikalla voi käyttää sitä nopeampaa vaihdetta, mutta tarkkana saa silti olla. Myös verkkovirralla toimiva porakone toimii pikkukierroksilla kangaslaikan kanssa ja painaa ei tarvi hirveästi.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Mulla oli joku 15 astetta, eikä kyl tarvinnu lämmitellä erikseen. Eikä tarvii sulatella ku vaan laikkaan kunnolla kierroksia jä vähän hipasee tankoa siihen. Ennemmin liian vähän ku liikaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostOhjeissa taisi joku maininta olla paineesta. Mitenkäs se hionta-aineen "sulatus" Ohjeissa lukee että toimii parhaiten kun on lämmintä. Talli on kymmenenasteinen riittääkö vai pitääkö antaa lisälämpöä?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostPuupalikka väliin ja lyöt kehän reunaan (siihen reunaan joka on keskiötä vasten) vasaralla välillä vaihtaen kohtaa, kyl pitäs irrota.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJa jos ei ole kaveria repimässä, niin itse laittelin kolme tai neljä vastaavaa levittämään...
Reilun pännin puristelee noihin päälle, lämmittelee ja veistelee välistä, niin a-vot.
Jos ei muuta, niin täytyykin käydä noita hakemassa 3-4kpl. Jos se siitä lähtisi kun virittää noi kunnolla jännitykseen ja lämmittelee puhaltimella aikansa.
Comment
-
-
Ensimmäinen takavanteen lippi nyt hiottuna. Mitkä hiomapaperit kannattaisi käydä läpi ennen vesihiomapapereita 180-240-400-600-800-1000-1200-1500-2000? Suurin osa hapettumista (kts. edellinen postaukseni tähän triidiin) lähti, mutta ei esimerkiksi puolien juuresta. Voi olla, että hätiköin ekan paperin kanssa, koska paperi tökkäs useesti ulkoneviin puoliin. Onneksi käsin hion enkä sorvilla, koska voisi lähteä sormet kävelemään
Lähteekö nuo kakstonnisella vesihiomapaperilla tehdyt naarmut esimerkiksi Autosolilla? Kun toiset saa hiottua pois, niin uuteen paikkaan ilmestyy naarmut. Paperin tökkääminen puoliin kans tekee mukavat skraidut. Kokeilemallahan tuo selviäisi, mutta olen kahen vaiheilla, kaivanko nuo Motonetin kiillotustangot esiin vai kiillotanko Autosol + AG Metal Polish.
Comment
-
-
Kaikkea tuli noiden vanteiden kanssa kokeiltua, kaksin revittiin irti ja lämmiteltiin jne. Motonetistä 3kpl tuollaisia yllämainittuja puristimiakin kävin hakemassa. Ei toivoakaan.
No tänään kun sattu olemaan ylimääräistä aikaa paneutua vanteisiin, kaverin kanssa laitettiin rengas päälle ja muutama pultti kiinni löysälle tietysti. Vanne sidottiin kuormaliinalla tukevasti tolppaan kiinni ja ilmaa sisään.
Lopputulos n.parin kilon kohdalla kuuluu pieni mossahdus ja vanne kahdessa osassa.
Ei tarvinnut hikoilla, ei leikkiä puhaltimen kanssa. Ja aikaakaan mennyt kun muutama minuutti valmistellessa. Jos jollain muullakin on samoja ongelmia, että tuntuu olevan kovaa liimattu yhteen, niin ei muutakun kokeilemaan.
Comment
-
-
Tästä lähdettiin urakkaan. Näihin lippoihin puolen vuoden suola yli tehnyt tehtävänsä, osa lipeista todella pahoin hapettunut sekä tullut kraatereita.
Enimmät paskat poistin tinnerillä.
Sen Jälkeen spray niskaan koko vanteen päälle! Näin varmistan että joka paikka tulee hiottua.
Aloitin hionnan 240 arbranet paperilla (höylä paperi) omasta mielestä huomattomasti parempaa kuin verkko pareri.
Musta väri näyttää heti mistä ei oo hiottu ja mistä on.
Lippi hiottu läpeensä 240
240 jälkeen spray niskaan ja 320 läpi hioden
320 lippi hiottu läpi ja 400 vuoro. 400lla en enää käytä spraytä koska tukkii helposti paperin ja alkaa naulaamaan, joten helpompi käyttää tussia.
Epämääräisiä koikeroita ympäri lippia piirrellen.
400 lippiä hiottu 15min ja tussin jälkiä on vielä reilusti joten jatkakaamme eteen päin.
Tunnin hiomisen jälkeen tussin jäljet reunasta poistunut. 600lla sama homma kuin 400lla tussilla epämääräisiö viivoja piirrellen.
Tässä Hiottu vanne 600lla läpi 400 jälkien poistóon meni noin reilu tunti.
Tässä lippi hiottu 800lla 600sen jälki pois. Aikaa reilu tunti.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
1000nen vesihionta 3m trizact kallis paperi (n.6e kpl)
Vähän enemmän jo peilaa valoa vasten.
Tässä hiottu 3m 3000 trizact paperilla.
3000sen jälkeen levitetty kerran auto glymin metal polishia jo kiiltoa jonkin verran.
Valmis lippi. Kaksi kertaa käsiteltynä auto glymin metal polish aineella ja kiilto on omasta mieslestä hyvä=)
Koko sarja kiilloitettuna.
Paperit joita käytin:
240,320.400 ja 600 Abranet Kalliimpi kuin arkki paperi mutta paljon parempi
800 3m soft disc
1000 & 3000 trizact
Loppu kiilloitus auto glymin metal polishLast edited by jouni.325; 17-05-2011, 22:46.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Milläs jengi on hankkiutunut eroon lippien taitteissa olevista hapettumista? Työn alla olevissa lipeissä aivan helvetin syvällä olevia pieniä kraatereita, eikä tunnu käsipelillä onnistuvan ~mitenkään noiden hiominen. Nakkisormet + hiomapaperi ei tehoa kunnolla. Ja järeetäkin paperia koitettu, K80 pahimmillaan, mutta kun ei uskaltais pilalle hioa noita.
Kannattaisiko noihin koittaa nakkisormien tilalle väsätä jonkunlainen hiomatuki esim. puusta vai ottaa reilusti jostain porakone lainaan ja siihen hiomalaikka kiinni ja päästellä menemään niin paljon kuin sielu sietää?
Hassua kun nuo jäljet ei niin pahalta näyttänyt edes alkuun, ainoastaan pieniltä hapettumilta.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostMilläs jengi on hankkiutunut eroon lippien taitteissa olevista hapettumista? Työn alla olevissa lipeissä aivan helvetin syvällä olevia pieniä kraatereita, eikä tunnu käsipelillä onnistuvan ~mitenkään noiden hiominen. Nakkisormet + hiomapaperi ei tehoa kunnolla. Ja järeetäkin paperia koitettu, K80 pahimmillaan, mutta kun ei uskaltais pilalle hioa noita.
Kannattaisiko noihin koittaa nakkisormien tilalle väsätä jonkunlainen hiomatuki esim. puusta vai ottaa reilusti jostain porakone lainaan ja siihen hiomalaikka kiinni ja päästellä menemään niin paljon kuin sielu sietää?
Hassua kun nuo jäljet ei niin pahalta näyttänyt edes alkuun, ainoastaan pieniltä hapettumilta.
Epäkesko hiomakone. Paineilma semmonen. Toimii varsin kivastiAjellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Kuka se tietää mistä sais pikaisesti tommoset 8mm venttiilit. Tai myykää jotkut mulle.
Vanteet sais kohta alkaa kasaamaan ja parikin taitaa olla hukassa ym. missälie. Eikä kehtaa etes ettiä kun vähän kuppaset olivat sekä tiivisteet kaput.
Lyhyet tai jotkut ovelan malliset etusijoilla koska yhdessä lipissä on reikä kummasti siellä keskiön vieressä/sisimmällä kehällä. Enempikin kun yks sarja myös kelpaa kun on useampi rojekti.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Jopi View PostKuka se tietää mistä sais pikaisesti tommoset 8mm venttiilit. Tai myykää jotkut mulle.
Vanteet sais kohta alkaa kasaamaan ja parikin taitaa olla hukassa ym. missälie. Eikä kehtaa etes ettiä kun vähän kuppaset olivat sekä tiivisteet kaput.
Lyhyet tai jotkut ovelan malliset etusijoilla koska yhdessä lipissä on reikä kummasti siellä keskiön vieressä/sisimmällä kehällä. Enempikin kun yks sarja myös kelpaa kun on useampi rojekti.
.. Aivan, sieltä vois varmaan löytyä ne 8mm venttiilit.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostMissäs renkaat meinaat vanteille pyöräyttää?
.. Aivan, sieltä vois varmaan löytyä ne 8mm venttiilit.
OZ 7x32 (?) PULTIT KELPAIS myös. Muutama pääsi jonnin verran murjoutumaan purkaessa. Voin ostaa isommankin läjän.Last edited by Jopi; 27-05-2011, 00:23.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
Comment