Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post

    Tarralaput autoon ja lasin vaihtoon ennen leimaa.
    Originally posted by siffo View Post
    Eikös sen saa ajaa korjaamolle ilman siirtokilpiäkin jos siinä on omat kilvet paikallaan, liikennevakuutus voimassa ja aika varattu etukäteen?
    Tämä. Ei tarvitse siirtokilpiä, eikä oikeastaan ajanvaraustakaan. Riittää kun soittaa konttorille rekisterinumeron ja että on tulossa.

    Leave a comment:


  • camshaft
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ei v..tu. Eikö niitä selviä vikoja sitten millään voisi korjata jo valmiiksi ennen konttorille vientiä. Korjaus maksaa aikaa ja rahaa yhtä paljon tai vähän,vaikka auton kunnostaisikin jo ennen konttorireissua.
    No juu, totta kai asia on juuri näin, mutta jos määräaikaiskatsastus on korjausprojektin vuoksi päässyt jo umpeutumaan niin on siinä aika suuri käytännön ero että pystyykö nuo fiksattavat jutut (joista ainakin itse uskallan täysin vilpittömästi väittää että eivät vaikuta omaan tai muiden turvallisuuteen millään tavoin) hoitamaan sitten kun kerkiää auton ollessa normaalisti ajossa, vai pitääkö varautua siihen että kello alkaa välittömästi tikittää konttorilla käynnin jälkeen ja nämä on pakko saada hoidettua seuraavan kuukauden aikana. Eli tästä syystä on melkoisen hyödyllistä saada kaikki mahdollinen ennakkoinfo siitä mitä nykyisten sääntöjen puitteissa voi kohtuudella odottaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Ei v..tu. Eikö niitä selviä vikoja sitten millään voisi korjata jo valmiiksi ennen konttorille vientiä. Korjaus maksaa aikaa ja rahaa yhtä paljon tai vähän,vaikka auton kunnostaisikin jo ennen konttorireissua.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Viikko sit katsastettu Nissan, ja kuskin edessä pystysuora halkeema melkeen koko lasin korkeudelta - > korjauskehotus. Oli jo merkattu edellisessä katsastuksessakin tuo lasi otteeseen.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Mistä tämä legenda on kotoisin? Arvosteluperusteet on pysyneet aika lailla ihan samoina kuin aikaisemminkin; halkeama näkökentässä on vahva korjauskehotus, toissijaisesti hylky, ihan niinkuin ennenkin (kohta E4). Ihan kappaleina saa olla että lasista hylätään, saati sitten ajokieltoa määrätään.

    Ruostevaurioiden suhteen nyrkkisääntö on että rengasraudan mentävä kolo > kehotus, isompi tai useampi reikä > hylsy ja bumerangi. (D5)

    Eli kuten aiemminkin - varaa ajan konttorille, käy hakemassa listan ja tekee sitten miten parhaaksi näkee.
    Kyllä, media on paisutellut ihmisten päät sekaisin

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Suoraan hylky jos kevään tiukennuksia katsastaja noudattaa.
    Mistä tämä legenda on kotoisin? Arvosteluperusteet on pysyneet aika lailla ihan samoina kuin aikaisemminkin; halkeama näkökentässä on vahva korjauskehotus, toissijaisesti hylky, ihan niinkuin ennenkin (kohta E4). Ihan kappaleina saa olla että lasista hylätään, saati sitten ajokieltoa määrätään.

    Ruostevaurioiden suhteen nyrkkisääntö on että rengasraudan mentävä kolo > kehotus, isompi tai useampi reikä > hylsy ja bumerangi. (D5)

    Eli kuten aiemminkin - varaa ajan konttorille, käy hakemassa listan ja tekee sitten miten parhaaksi näkee.

    Leave a comment:


  • siffo
    replied
    Eikös sen saa ajaa korjaamolle ilman siirtokilpiäkin jos siinä on omat kilvet paikallaan, liikennevakuutus voimassa ja aika varattu etukäteen?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Suoraan hylky jos kevään tiukennuksia katsastaja noudattaa.
    Jep tuon tuulilasin takia näin pitäisi kuulemma käydä.

    Tarralaput autoon ja lasin vaihtoon ennen leimaa.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Suoraan hylky jos kevään tiukennuksia katsastaja noudattaa.

    Leave a comment:


  • camshaft
    replied
    E38 menossa leimalle kohta 9 kk seisonnan jälkeen, eli katsastuksen deadline umpeutunut aikoja sitten. Paikkoja joista varmasti tulee sanomista on



    - halkeama tuulilasissa (suoraan näkökentässä, ei mitään selityksen varaa tässä)



    - pari tunkinpaikkaa alkaa olla aika rosoisessa kunnossa (ehkä tulkintakysymys että miten pahasti)



    Mitä tämmöisistä on yleensä napsahtanut, korjauskehotus vai hylky? Ainakin oman kokemuksen mukaan tuulilasit on menneet aiemmin vaan kehotuksena mutta onko tässä tullut viime vuosina jotain uudistusta ohjeistukseen/käytäntöihin?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Onhan siinä ongelma kun ottaa siitä ongelman itelleen. Autoilusta pystyy tekemään todella hankalaa kun vaan haluaa.
    Tätäkin foorumia kun selaa niin iso osa katsastukseenkin liittyvistä kysymyksistä liittyy siihen, että miten saisi leiman kikkailemalla, ts. niin ettei varsinaista vikaa vaan tarttis korjata.
    Joo, itse viittasin kuitenkin uuteen tilanteeseen että ennen pystyi ajamaan yhdellä leimalla 2v, nyt enää 1v. Minun ei leimalle ei tarvitse kikkailla, on vaan kysymys siitä että palaa rahaa muutaman kesäisen käyttöpäivän vuoksi kohtuuttoman paljon + vaiva mennä sinne leimalle sen muutaman käyttöpäivän vuoksi. Eriasia kesäautot joilla päästellään menemään tuhansia joka kesä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jooh..
    Harmi ettei tällä foorumilla ollut sitä juttua/kuvia, kun aika hiljattain nuori kuljettaja oli wanhalla Bemarilla ihan kunnon mällissä. Bagi laukesi, kuljettajalle ei käyny käytännössä mitään. Huomioiden miten huolella oli lävähtänyt.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Onhan siinä ongelma kun ottaa siitä ongelman itelleen. Autoilusta pystyy tekemään todella hankalaa kun vaan haluaa.
    Tätäkin foorumia kun selaa niin iso osa katsastukseenkin liittyvistä kysymyksistä liittyy siihen, että miten saisi leiman kikkailemalla, ts. niin ettei varsinaista vikaa vaan tarttis korjata.
    Tämä on todella yleistä, kun vikakoodeja luen autoista. Aivan sama onko kyseessä vaikka ABS tai airbag valo, kysellään eikö sitä valoa nyt voi sammuttaa vaikka vastuksella.. Ei toki koske kaikkia, mutta aika yleistä on. Kaikenlaisia hyppyjohtoja ja muita virityksiä tulee välillä vastaan edellisten omistajien tekeminä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Jos sitä leima-aikaa kuitenkin on aina sen vuoden verran niin mikä tässä oikeastaan on ongelma?
    Onhan siinä ongelma kun ottaa siitä ongelman itelleen. Autoilusta pystyy tekemään todella hankalaa kun vaan haluaa.
    Tätäkin foorumia kun selaa niin iso osa katsastukseenkin liittyvistä kysymyksistä liittyy siihen, että miten saisi leiman kikkailemalla, ts. niin ettei varsinaista vikaa vaan tarttis korjata.
    Last edited by petrolhead; 30-06-2018, 13:40.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Mulla oli kans avossa mahdollisuus joka toinen vuosi leimaamiseen. 30.8 takarajana. Toukokuun alkuun hakee leiman, ajaa kesän ja seuraavan myös. Sitten ehkä talliin ja keväällä leimalle. Tosin ajoin viimetalvena tuolla myös kun ei ollu muutakaan kulkinetta. Piti oikein nastat käydä ostamassa lähimmältä mistä halvalla löytyi vanteineen mutta muuten aika sama mulle. Siirtää ennemmin kesälle sen ajankohdan, niin on mukavampi korjaillakin kuivaa eikä loskapaskaista autoa vaikka pihalla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎