Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ThemeJ
    replied
    Eikö se jo itessään ole ahtimelle valmius jos autossa on moottori?

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Esim. Kaverin 535:sta ahdinta irroittaa n. 5-10min. Todella järkevästi sijoitettu ahdin niin en näkisi edes pahana jumppana. Ja jos remmi peli kyseessä niin eihän se ole kuin ottaa remmin pois paikaltaan
    Kelpaako muka jollekin että ottaa vaan remmin pois? En usko, ei saa olla edes ahtimelle valmiuksia.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Ei taida tuoda se tyyli yhtään hevosvoimaa lisää...
    Täytyy ostaa vaan vakiona riittävän tehokas

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Ei taida tuoda se tyyli yhtään hevosvoimaa lisää...

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    OT:
    Itse en ainakaan jaksaisi joka vuosi katsastusta varten tehdä montaa tuntia töitä että auto olisi laillinen ja sitten toivoa ettei jäisi poliisien haaviin siinä välissä. Onhan se nyt kova homma jos pitää alkaa valoja vaihtelemaan, kalvoja repimään, renkaita irroittelemaan ja vielä pahimmassa tapauksessa jotain ahdintakin vielä, huh huh. Kukin tyylillään. Helppoa on ajaa laillinen auto asemalle ja ulos eikä stressata. Minusta kun laillinenkin auto voi olla erittäin tyylikäs.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    OT: Järkevästi asennetun remmiahtimen irroitus (kuten toisessa topicissa todettiin) n. 2h. Renkaiden vaihto perinteisillä työkaluilla n. 1h. Kelle paha, kelle ei.
    Esim. Kaverin 535:sta ahdinta irroittaa n. 5-10min. Todella järkevästi sijoitettu ahdin niin en näkisi edes pahana jumppana. Ja jos remmi peli kyseessä niin eihän se ole kuin ottaa remmin pois paikaltaan

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Voiko katsastusmies sanoa jälkitarkastuksessa mitään spacereista/väärän kokosista vanteista?
    Kyllä voi, vaikka periaatteessa ei pitäisi puuttua muuhun kuin lapussa oleviin vikoihin.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Voiko katsastusmies sanoa jälkitarkastuksessa mitään spacereista/väärän kokosista vanteista?

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    No mutta tuolla toisessa topicissahan verrattiin ahtimen vaihtoa renkaidenvaihtoon. Eli ihan kymmenen minuutin naps-naps homma ja leimalle. Ei paha.
    OT: Järkevästi asennetun remmiahtimen irroitus (kuten toisessa topicissa todettiin) n. 2h. Renkaiden vaihto perinteisillä työkaluilla n. 1h. Kelle paha, kelle ei.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Menis ny se laki homma läpitte, nii ei tarvis joka kerta leimalle nyppiä remmiahdinta irti
    No mutta tuolla toisessa topicissahan verrattiin ahtimen vaihtoa renkaidenvaihtoon. Eli ihan kymmenen minuutin naps-naps homma ja leimalle. Ei paha.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Menis ny se laki homma läpitte, nii ei tarvis joka kerta leimalle nyppiä remmiahdinta irti

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Jaetaan nyt tännekkin, kun tuli laitettua kysymystä koskien TÄTÄ artikkelia.

    Kysymys: Onko tämän aikataulusta mitään tarkempaa havaintoa? Onko jotain mahdollista käsittelypäivämäärää sovittuna, jonka jälkeen ns. uudet määräykset astuisivat voimaan?

    Vastaus: Määräysluonnos vaatii vielä Trafissa joitakin muokkauksia sekä katsastajien ohjeistuksen valmistelua. Aikataulu on siis valitettavasti hieman viivästynyt, mutta tavoitteena on saada määräys voimaan lokakuun alusta.

    Ainakaan asia ei ole täysin unohtunut. Vastauksessahan puhuttiin vain lokakuusta, mutta ei siitä, että minkä vuoden..

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kaikesta voi alkaa vääntämään, mutta uskoisin että helpointa tuossa kohtaa on keskeyttää katsastus ja ajaa seuraavalle konttorille

    Kyllähän se erilainen IC tyyppihyäksytyssä autossa muuttaa asioita. Yhtälailla moottorinohjaukseen ei saisi koskea. Onhan tämäkin sinullakin varsin hyvin tiedossa Tappio siis nieltäväksi ja muutaman kympin menetys kun katsastat toisella konttorilla
    Leimatut paperit oli jo siinä vaiheessa kun alkoi asiasta tenttaamaan, että sinänsä ei tullut ongelmia. Vähän ihmetytti vaan että miks siitä piti sitten päästä sanomaan. Tuntuu kyllä että tällä autolla on vaikea löytää asiallista katsastusasemaa kun viimeks alkoi ininä siitä kun putkiston pultteja oli käsitelty. Vaikea kai se on BMW:n marmorihuollonkaan ahtimia vaihtaa, jos ei putkistosta saa pultin pulttia irroittaa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Tänään sain katsastuksessa kuulla, että jos välijäähdytin on vaihdettu, niin tarviis uuden päästöhyväksynnän. Meneekö se muka noin edes teoriassa? Aika harvassa on kuitenki autoharrastajien turboautot missä olis alkuperäinen IC. Ymmärrän kyllä jos välijäähdyttämättömään asentaa välijäähdyttimen niin se vaikuttaa, mutta että näin? Millä perusteella sit ei vaikka tulpatkin pidä olla OEM:ää?
    Kaikesta voi alkaa vääntämään, mutta uskoisin että helpointa tuossa kohtaa on keskeyttää katsastus ja ajaa seuraavalle konttorille

    Kyllähän se erilainen IC tyyppihyäksytyssä autossa muuttaa asioita. Yhtälailla moottorinohjaukseen ei saisi koskea. Onhan tämäkin sinullakin varsin hyvin tiedossa Tappio siis nieltäväksi ja muutaman kympin menetys kun katsastat toisella konttorilla

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Tänään sain katsastuksessa kuulla, että jos välijäähdytin on vaihdettu, niin tarviis uuden päästöhyväksynnän. Meneekö se muka noin edes teoriassa? Aika harvassa on kuitenki autoharrastajien turboautot missä olis alkuperäinen IC. Ymmärrän kyllä jos välijäähdyttämättömään asentaa välijäähdyttimen niin se vaikuttaa, mutta että näin? Millä perusteella sit ei vaikka tulpatkin pidä olla OEM:ää?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎