Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Originally posted by Bansku View PostEsim. Kaverin 535:sta ahdinta irroittaa n. 5-10min. Todella järkevästi sijoitettu ahdin niin en näkisi edes pahana jumppana. Ja jos remmi peli kyseessä niin eihän se ole kuin ottaa remmin pois paikaltaan
Leave a comment:
-
-
OT:
Itse en ainakaan jaksaisi joka vuosi katsastusta varten tehdä montaa tuntia töitä että auto olisi laillinen ja sitten toivoa ettei jäisi poliisien haaviin siinä välissä. Onhan se nyt kova homma jos pitää alkaa valoja vaihtelemaan, kalvoja repimään, renkaita irroittelemaan ja vielä pahimmassa tapauksessa jotain ahdintakin vielä, huh huh. Kukin tyylillään. Helppoa on ajaa laillinen auto asemalle ja ulos eikä stressata. Minusta kun laillinenkin auto voi olla erittäin tyylikäs.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostOT: Järkevästi asennetun remmiahtimen irroitus (kuten toisessa topicissa todettiin) n. 2h. Renkaiden vaihto perinteisillä työkaluilla n. 1h. Kelle paha, kelle ei.
Leave a comment:
-
-
Voiko katsastusmies sanoa jälkitarkastuksessa mitään spacereista/väärän kokosista vanteista?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GameOver View PostNo mutta tuolla toisessa topicissahan verrattiin ahtimen vaihtoa renkaidenvaihtoon. Eli ihan kymmenen minuutin naps-naps homma ja leimalle. Ei paha.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gemmi View PostMenis ny se laki homma läpitte, nii ei tarvis joka kerta leimalle nyppiä remmiahdinta irti
Leave a comment:
-
-
Menis ny se laki homma läpitte, nii ei tarvis joka kerta leimalle nyppiä remmiahdinta irti
Leave a comment:
-
-
Jaetaan nyt tännekkin, kun tuli laitettua kysymystä koskien TÄTÄ artikkelia.
Kysymys: Onko tämän aikataulusta mitään tarkempaa havaintoa? Onko jotain mahdollista käsittelypäivämäärää sovittuna, jonka jälkeen ns. uudet määräykset astuisivat voimaan?
Vastaus: Määräysluonnos vaatii vielä Trafissa joitakin muokkauksia sekä katsastajien ohjeistuksen valmistelua. Aikataulu on siis valitettavasti hieman viivästynyt, mutta tavoitteena on saada määräys voimaan lokakuun alusta.
Ainakaan asia ei ole täysin unohtunut. Vastauksessahan puhuttiin vain lokakuusta, mutta ei siitä, että minkä vuoden..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostKaikesta voi alkaa vääntämään, mutta uskoisin että helpointa tuossa kohtaa on keskeyttää katsastus ja ajaa seuraavalle konttorille
Kyllähän se erilainen IC tyyppihyäksytyssä autossa muuttaa asioita. Yhtälailla moottorinohjaukseen ei saisi koskea. Onhan tämäkin sinullakin varsin hyvin tiedossaTappio siis nieltäväksi ja muutaman kympin menetys kun katsastat toisella konttorilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTänään sain katsastuksessa kuulla, että jos välijäähdytin on vaihdettu, niin tarviis uuden päästöhyväksynnän. Meneekö se muka noin edes teoriassa? Aika harvassa on kuitenki autoharrastajien turboautot missä olis alkuperäinen IC. Ymmärrän kyllä jos välijäähdyttämättömään asentaa välijäähdyttimen niin se vaikuttaa, mutta että näin? Millä perusteella sit ei vaikka tulpatkin pidä olla OEM:ää?
Kyllähän se erilainen IC tyyppihyäksytyssä autossa muuttaa asioita. Yhtälailla moottorinohjaukseen ei saisi koskea. Onhan tämäkin sinullakin varsin hyvin tiedossaTappio siis nieltäväksi ja muutaman kympin menetys kun katsastat toisella konttorilla
Leave a comment:
-
-
Tänään sain katsastuksessa kuulla, että jos välijäähdytin on vaihdettu, niin tarviis uuden päästöhyväksynnän. Meneekö se muka noin edes teoriassa? Aika harvassa on kuitenki autoharrastajien turboautot missä olis alkuperäinen IC. Ymmärrän kyllä jos välijäähdyttämättömään asentaa välijäähdyttimen niin se vaikuttaa, mutta että näin? Millä perusteella sit ei vaikka tulpatkin pidä olla OEM:ää?
Leave a comment:
-
Leave a comment: