Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Originally posted by Matula View Post
    Tuo postaamani lista 80-120 ajoista on ajettu 4. vaihteella, niin kai se sitkeysmittaus pitäisikin tehdä. Matsonin aika ai tuosta kovin paljoa huonone vaikka sen päästäisikin 4. vaihteella, nyt uudelleen luettuna ymmärsin että aika on ajettu 3. vaihteella.

    Täältä poimin tuon listan:
    http://www.germancarforum.com/test-d...0-120-kph.html
    Niin ja alku jopa 2. vaihteella ja ~100 vauhdissa tyrkätty tomaattiin kolmonen. Kyllä sinne nyt reilusti toista sekunttia tulee lisää nelosella ja kolmosellakin muutama kymmenys.

    edit.

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Silloin ajat ovat kyllä todella kovia, niin kuin tuonhintaisille urheiluautoille olettaisikin.. Kyllä se Matsoninkin aika huononee tuosta pari sekkaa, jos nelosella vetää; pidempi välitys kun pienenetää ihan suorassa suhteessa takarenkaille menevää vääntömomenttia.
    Juuri näin.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5150
      • Joensuu

      Originally posted by Matson^ View Post
      no kuten todettua, pitää kokeilla ja partyjen varttimailihan se on kai sellainen tulos mitä ei edes täällä kyseenalaisteta
      Ei, paitsi jos se sinun diisseli sattus olemaan nopeempi mitä jonkun maailman nopein E36 325i

      Tai jos se aika on vain yksinkertaisesti "liian hyvä ollakseen totta", niin löytyyhän joku epäilijä siihenkin. Tää on tätä nykyaikkoo
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Tuossa oma 4-vaihteella vedetty 80-120km/h(n.4,5s)http://www.youtube.com/watch?v=KZtPJU5idSk&NR=1, ja löytyy myös 3-vaihteella vedetty tuolta samasta paikasta
        M550d

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          Katsoin tota urheiluautolistaa ja nyt alko itekin tosissaan epäilyttää toi racechrono. 80-120kmh mittauksessa pääsin viimesyksynä luistavalla lsd:llä matalia 3 sek aikoja. Lähtö piti vielä ottaa 3 vaihteella kun kakkosella se sutii kaasusta kun tuo lukko ei pitänyt.
          Last edited by Antti O; 01-07-2010, 13:29.

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Originally posted by Antti O View Post
            Katsoin tota urheiluautolistaa ja nyt alko itekin tosissaan epäilyttää toi racechrono. 80-120kmh mittauksessa pääsin viimesyksynä luistavalla lsd:llä matalia 3 sek aikoja. Lähtö piti vielä ottaa 3 vaihteella kun kakkosella se sutii kaasusta kun tuo lukko ei pitänyt.
            Ne on 4-vaihteella ajettuja aikoja.
            M550d

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Originally posted by jumbo View Post
              Ne on 4-vaihteella ajettuja aikoja.
              Joo, niinpä tietysti.

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                Originally posted by Antti O View Post
                Katsoin tota urheiluautolistaa ja nyt alko itekin tosissaan epäilyttää toi racechrono. 80-120kmh mittauksessa pääsin viimesyksynä luistavalla lsd:llä matalia 3 sek aikoja. Lähtö piti vielä ottaa 3 vaihteella kun kakkosella se sutii kaasusta kun tuo lukko ei pitänyt.
                Nuo listan autot on mitattu 4. vaihteella eikä 2. tai 3. vaihteilla ja siitä syystä sitä kai kutsutaankin sitkeystestiksi.

                Tuo aikatieto löytyy yleensä myös omistajan käsikirjasta takasivuilta.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Matula View Post
                  Nuo listan autot on mitattu 4. vaihteella eikä 2. tai 3. vaihteilla ja siitä syystä sitä kai kutsutaankin sitkeystestiksi.
                  Pah! Sitkeystestit pitää tehdä kutosvaihteella. absolutely.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by Matula View Post
                    Nuo listan autot on mitattu 4. vaihteella eikä 2. tai 3. vaihteilla ja siitä syystä sitä kai kutsutaankin sitkeystestiksi.

                    Tuo aikatieto löytyy yleensä myös omistajan käsikirjasta takasivuilta.
                    En kehtaa edes sanoa, minne nuo "sitkeystestit" saisi tunkea. Ne eivät kerro auton kiihtyvyydestä yhtään mitään. Epäilisin kuitenkin monen olevan tietoinen siitä vähäpätöisestä asiasta, että autojen voimansiirron kokonaisvälityssuhteet vaihtelevat, jolloin ainoa järkevä selitys tuolle koko vammaisuudelle lienee tarjota dieselkuskeille kulutuksen lisäksi edes yksi muu runkkailun aihe.

                    "Mun nokileka menee kutosella 80-120 nopeemmin kuin Pagani Zonda"... Vittu jee!!!
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by r.w. View Post
                      En kehtaa edes sanoa, minne nuo "sitkeystestit" saisi tunkea. Ne eivät kerro auton kiihtyvyydestä yhtään mitään. Epäilisin kuitenkin monen olevan tietoinen siitä vähäpätöisestä asiasta, että autojen voimansiirron kokonaisvälityssuhteet vaihtelevat, jolloin ainoa järkevä selitys tuolle koko vammaisuudelle lienee tarjota dieselkuskeille kulutuksen lisäksi edes yksi muu runkkailun aihe.

                      "Mun nokileka menee kutosella 80-120 nopeemmin kuin Pagani Zonda"... Vittu jee!!!
                      Näin on. Mun mielestä pitää vetää juuri niillä pykälillä, millä vaan saa sen kiihtymään parhaiten..
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        Originally posted by r.w. View Post
                        En kehtaa edes sanoa, minne nuo "sitkeystestit" saisi tunkea. Ne eivät kerro auton kiihtyvyydestä yhtään mitään. Epäilisin kuitenkin monen olevan tietoinen siitä vähäpätöisestä asiasta, että autojen voimansiirron kokonaisvälityssuhteet vaihtelevat, jolloin ainoa järkevä selitys tuolle koko vammaisuudelle lienee tarjota dieselkuskeille kulutuksen lisäksi edes yksi muu runkkailun aihe.

                        "Mun nokileka menee kutosella 80-120 nopeemmin kuin Pagani Zonda"... Vittu jee!!!
                        Nehän kertovat auton kiihtyvyydestä juuri sen mitä sillä mitataankin, nopeusvälin 80-120 km/h kiihtyvyyden 4. vaihteella.
                        Muuten kyllä pelkällä tuolla tiedolla ei parane autoja järjestykseen pistää ja rinnalleen tuo tieto tarvitsisi mm. 0-100, 0-200 ja 1/4 mailin mittatiedot.


                        Tekniikan maailma testasi muuten noita suorituskykymittareita numerossa 12/2009 testissä oli mukana
                        - APEXi
                        - Elmoscan
                        - G-Tech
                        - Race Chrono
                        - Racelogic Performance Box
                        - Ross-Tech
                        - Tempes
                        Last edited by Matula; 01-07-2010, 14:47.

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by Matula View Post
                          Nehän kertovat auton kiihtyvyydestä juuri sen mitä sillä mitataankin, nopeusvälin 80-120 km/h kiihtyvyyden 4. vaihteella.
                          Muuten kyllä pelkällä tuolla tiedolla ei parane autoja järjestykseen pistää ja rinnalleen tuo tieto tarvitsisi mm. 0-100, 0-200 ja 1/4 mailin mittatiedot.


                          Tekniikan maailma testasi muuten noita suorituskykymittareita numerossa 12/2009 testissä oli mukana
                          - APEXi
                          - Elmoscan
                          - G-Tech
                          - Race Chrono
                          - Racelogic Performance Box
                          - Ross-Tech
                          - Tempes
                          Juu, tuo TM:n testi on linkattuna tähänkin topikkiin. Sekä tänne:
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by Polar View Post
                            Ei ole tällähetkellä ulkoista antennia. Omissa testeissä ei kyllä ole ollut ongelmaa tarkkuuden kanssa ilmankaan. Voishan sen tilata niin saisi vieläkin tarkempaa dataa. Tällä hetkellä nää mun autot on sellaisia että kiihtyvyydet voi mitata yhtähyvin kalenterilla niin ei ole ollut tarkemmalle tiedolle tarvetta


                            edit: tilasin uuden antennin
                            Miltäs näytti tulokset, ja käytitkö ulkoista antennia?
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • jyliaho
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 15
                              • Orimattila

                              Originally posted by r.w. View Post
                              En kehtaa edes sanoa, minne nuo "sitkeystestit" saisi tunkea. Ne eivät kerro auton kiihtyvyydestä yhtään mitään. Epäilisin kuitenkin monen olevan tietoinen siitä vähäpätöisestä asiasta, että autojen voimansiirron kokonaisvälityssuhteet vaihtelevat, jolloin ainoa järkevä selitys tuolle koko vammaisuudelle lienee tarjota dieselkuskeille kulutuksen lisäksi edes yksi muu runkkailun aihe.

                              "Mun nokileka menee kutosella 80-120 nopeemmin kuin Pagani Zonda"... Vittu jee!!!
                              Eikös nuo 'sitkeystestit' ole aikoinaan luotu tavallisten perheautojen kuljettajille kertomaan lähinnä, että miten siitä rekasta pääsee ohi sillä corollalla. 'Urheiluautoissa' ei kyllä tuolla 4-vaihteen sitkeys tiedolla ole juuri merkitystä..

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                E46 330i Touring, manuaali: 80-120kmh 2. ja 3. vaihteella 4.48s, luistonesto ja ilmastointi pois päältä, tie suhkot suora. Vois tulla hitusen parempi aika jos ei toi kytkin luistais, kiitos CDV (Clutch Delay Valve)

                                Ollaanko alueella?
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎