Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by Vanquish View Post
    Ehkä pboxikin käyttää gyroskooppia apuna?
    Ei käytä ainakaan valmistajan ja maahantuojan mukaan.. Puhdas GPS-laite.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1822
      • N/A

      Originally posted by bmw323it View Post
      Tuli hankittua Racechrono ja kokeiltua muutama yritys omalla 335:lla.

      Viisi vetoa, 3.0s, 3.4s, 3.4s, 3.1s ja 2.9s, keskiarvo taitaa tulla 3.16s.

      Lampotila +30C, ilmanpaine 834hPa

      Auto siis 335i automaatti. 3.4s vedot kolmosella, muut lusikka lattiassa, jolloin auto siis vaihtoi satasen paikkeilla kakkoselta kolmoselle.
      Tanaan piti tyomatkalla tehda pari 80-120km/h vetoa viikonloppuna asennetulla JB4 Stage 3:lla. Ajat 2.5s ja 2.6s RaceChronolla mitattuna. Vastaa persdynon antamaa vaikutelmaa

      Lampotila +23C, ilmanpainetta ei tullut tarkistettua, mutta todennakoisesti 830-840hPa valimaastossa.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1822
        • N/A

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Ei käytä ainakaan valmistajan ja maahantuojan mukaan.. Puhdas GPS-laite.
        Piti ihan googlata. Valmistajan speksi paikkatarkkuudelle on 5m ja korkeusmittaukselle 10m. Ihan tavallisia lukemia GPS:lle.

        Tuosta nayttaisi olevan myos RTK versio, eli differentiaalikorjauksia kayttava malli. Silla toki paasee ihan parempaan tarkkuuteen, mutta vaatii siis paikallaan pysyvan referenssiaseman.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Originally posted by bmw323it View Post
          Piti ihan googlata. Valmistajan speksi paikkatarkkuudelle on 5m ja korkeusmittaukselle 10m. Ihan tavallisia lukemia GPS:lle.

          Tuosta nayttaisi olevan myos RTK versio, eli differentiaalikorjauksia kayttava malli. Silla toki paasee ihan parempaan tarkkuuteen, mutta vaatii siis paikallaan pysyvan referenssiaseman.
          Absoluuttinen tarkkuus (offset) ja resoluutio on edelleen eri asioita. Resoluutiosta tässä on kyse, ja sen takia sillä saa tarkkoja kiihdytystuloksia ja korkeuskäyriä kiihdytyksestä. Niihin ei todellakaan tule mitään tuollaisia heittoja, vaan se todella havaitsee tuollaiset 10cm (ja allekin) liikkeet.

          Siitä katsomaan resoluutiota:


          Valmistaja ilmoittaa tuolle halvemmallekin mallille resoluutioksi 1cm.

          Samaa asiaa käsitelty myös forumissa:
          Last edited by Tylyttäjä; 23-10-2012, 15:51.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1822
            • N/A

            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Absoluuttinen tarkkuus (offset) ja resoluutio on edelleen eri asioita.
            Näinhän se on.

            Absoluuttinen tarkkuus tarkoittaa kuinka tarkasti vastaanotin kykenee paikan mittaamaan. Valmistaja ilmoittaa ilmoitetun korkeuden olevan 10m sisällä todellisesta 95% ajasta.

            Resoluutio kertoo monellako desimaalilla vastaanotin ilmoittaa laskemansa paikan. Tässä tapauksessa resoluutio on 1cm.

            Vastaanottimen ilmoittama korkeus voi siis olla helposti vaikka 9m väärä, mutta silti vastaanotin ilmoittaa sen senttimetrin tarkkuudella.

            Voiko siis vastaanotin reagoida 10cm siirtymään? Totta kai. Mutta näyttämä voi toki muuttua tuon verran ja enemmänkin muistakin syistä, esimerkiksi vastaanottimen oman sisäisen driftin vuoksi.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Originally posted by bmw323it View Post
              Näinhän se on.

              Absoluuttinen tarkkuus tarkoittaa kuinka tarkasti vastaanotin kykenee paikan mittaamaan. Valmistaja ilmoittaa ilmoitetun korkeuden olevan 10m sisällä todellisesta 95% ajasta.

              Resoluutio kertoo monellako desimaalilla vastaanotin ilmoittaa laskemansa paikan. Tässä tapauksessa resoluutio on 1cm.

              Vastaanottimen ilmoittama korkeus voi siis olla helposti vaikka 9m väärä, mutta silti vastaanotin ilmoittaa sen senttimetrin tarkkuudella.

              Voiko siis vastaanotin reagoida 10cm siirtymään? Totta kai. Mutta näyttämä voi toki muuttua tuon verran ja enemmänkin muistakin syistä, esimerkiksi vastaanottimen oman sisäisen driftin vuoksi.
              Jees. Eihän tuo ei haitanne, että absoluuttinen paikka on esim. 2m väärässä kohdassa tai korkeus on esim. 9m, jos mittaa vaikkapa vedossa kiihtyvyyttä ja radan korkeuskäyrää. En mä tolla mitään maanmittausta ole ajatellut tehdäkään, ei se siihen ole tehty
              Last edited by Tylyttäjä; 23-10-2012, 21:31.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by bmw323it View Post
                ilmanpainetta ei tullut tarkistettua, mutta todennakoisesti 830-840hPa valimaastossa.
                Teetkö näitä testejä jossain vuoristossa?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  Originally posted by Cell View Post
                  Teetkö näitä testejä jossain vuoristossa?
                  ite mietin ihan samaa
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1822
                    • N/A

                    Originally posted by Slazha View Post
                    ite mietin ihan samaa
                    Tässä tasangolla vuorten kupeessa. Tosin tämä tasankokin on 1600m merenpinnasta

                    Ihan mitätön detaljihan tuo ilmanpaine ei ole, kun vaparista saa ulos täällä jotain 20% vähemmän tehoa ulos kuin merenpinnalla. Kun ajaa tuohon mäelle (4300m), niin siellä vapari 325i on jo aika nuhainen.

                    Turbossakin tuon matalan ilmanpaineen huomaa erityisesti ahtimien hitaampaana heräämisenä matalilla kierroksia.
                    Last edited by bmw323it; 24-10-2012, 17:56.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Otin tuossa Ballen PerformanceBoxin lainaan ja mittailin referenssiksi tuon toistaiseksi vakion E32 730iA:n 0-100 -aikaa. Valmistaja lupaa automaatille 9.3s. Yllätys oli aikamoinen, kun kahden vastakkaiseen suuntaan vedetyn vedon jälkeen tulokseksi lukittui keskiarvoaika 8.25s. Pito jätti toivomisen varaa, helposti tuosta pari kymppiä vielä niistää. Renkaina 205/65R15 HKPL ja lämpötila -13'C.

                      Kesällä sitten uudestaan, katsotaan mitä tiheämpi lukkoperä ja softa tekee, 7.5s näyttää realistiselle tavoitteelle..
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • hono
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 172
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Sellanen hyvä nyrkkisääntö on, että n. 1000hp autolla alkaa pärjäilemään jo lähes kaikille katupyörille, toki turbot/ilokaasutetut pyörät sitten vielä erikseen..
                        Ei tarvii ainakaan 1000 heppaa uudelle Hayabusalle pbox logia tulee kun saadaan muutama pugi korjattua...
                        Last edited by hono; 19-05-2013, 22:22.

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by hono View Post
                          Ei tarvii ainakaan 1000 heppaa uudelle Hayabusalle pbox logia tulee kun saadaan muutama pugi korjattua...
                          Kenttäajojen perusteella näyttäis siltä. Ainoa joka pärjää edes putkiviritteisille on tainnut olla sen Nätyngin Supra, jossa on siellä 1000hp paikkeilla. Tosi monella lähes vakiollakin pyörällä kun on ylitetty se 200mph mailille. Vähän enemmän laitetuilla sitten paljon enemmän. Paljos sun autolla on mailille vedetty, kun ei esim. Busat pärjää? Ei ole ainakaan missään "virallisesti" näkyvillä, että olisit esim. 330km/h ylittänyt mailille, jolla jo pärjäisit vakiohkoille, mutta ei vielä enemmän laitetuille.

                          Tossa vähän listaa 200mph ylittäneistä pyöristä Suomessa, on niitäkin jo melkoisesti:


                          (Viime vuonna oli jo yli 40 pyörää mennyt yli 200mph mailille)
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • hono
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Kenttäajojen perusteella näyttäis siltä. Ainoa joka pärjää edes putkiviritteisille on tainnut olla sen Nätyngin Supra, jossa on siellä 1000hp paikkeilla. Tosi monella lähes vakiollakin pyörällä kun on ylitetty se 200mph mailille. Vähän enemmän laitetuilla sitten paljon enemmän. Paljos sun autolla on mailille vedetty, kun ei esim. Busat pärjää? Ei ole ainakaan missään "virallisesti" näkyvillä, että olisit esim. 330km/h ylittänyt mailille, jolla jo pärjäisit vakiohkoille, mutta ei vielä enemmän laitetuille.


                            Tossa vähän listaa 200mph ylittäneistä pyöristä Suomessa, on niitäkin jo melkoisesti:


                            (Viime vuonna oli jo yli 40 pyörää mennyt yli 200mph mailille)
                            Kyllä tällä 840hp/860Nm/1230kg (+kuski) autolla näköjään vaan pärjää kovimmillekkin vakiopyörille (lasken busan niihin).
                            Annoin vielä tasoitusta kun suti kakkosen kokonaan läpi katuslickseilläkin (r888). Normirenkailla heittää vielä poikittain 170km/h:ssa (on edelleen neliveto).

                            Ja tossa sun listassa kaikki joko turbotettuja tai kaasuvehkeitä. Vakioilla suurimmalla osalla on tehnyt näköjään tiukkaa saada ees 300km/h.
                            Ja en oo vetänyt tällä setupilla mailia kun on viikon vasta ollut ajossa.
                            Last edited by hono; 20-05-2013, 11:56.

                            Comment

                            • ///MJ
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 1869
                              • Joensuu

                              Originally posted by hono View Post
                              Kyllä tällä 840hp/860Nm/1230kg (+kuski) autolla näköjään vaan pärjää kovimmillekkin vakiopyörille (lasken busan niihin).
                              Annoin vielä tasoitusta kun suti kakkosen kokonaan läpi katuslickseilläkin (r888). Normirenkailla heittää vielä poikittain 170km/h:ssa (on edelleen neliveto).

                              Ja tossa sun listassa kaikki joko turbotettuja tai kaasuvehkeitä. Vakioilla suurimmalla osalla on tehnyt näköjään tiukkaa saada ees 300km/h.
                              Ja en oo vetänyt tällä setupilla mailia kun on viikon vasta ollut ajossa.
                              Eikun vaan kokeilemaan kesällä jonnekin kenttäajoihin mailin vetoa. Tunnetuimmat taitavat olla Lappeenrannan ja Joensuun tapahtumat :think Se on jännä miten oikeasti autolla sitä tehoa sekä hyvää ilmanvastuskerrointa tarvitaan siellä 250kmh jälkeen tai varsinkin +300kmh paikkeilla

                              Minusta perusmotarivedot eivät vielä kerro koko totuutta, mutta potentiaalia sinulla kuullostaisi olevan

                              PS. Joensuussa tiedän ainakin olevan kovia vastuksia
                              F36 428iA GC M-Sport
                              Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                              M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                              M: E36 328i osia

                              M: E39 business cd ja info display

                              M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                              Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by hono View Post
                                Kyllä tällä 840hp/860Nm/1230kg (+kuski) autolla näköjään vaan pärjää kovimmillekkin vakiopyörille (lasken busan niihin).
                                Annoin vielä tasoitusta kun suti kakkosen kokonaan läpi katuslickseilläkin (r888). Normirenkailla heittää vielä poikittain 170km/h:ssa (on edelleen neliveto).

                                Ja tossa sun listassa kaikki joko turbotettuja tai kaasuvehkeitä. Vakioilla suurimmalla osalla on tehnyt näköjään tiukkaa saada ees 300km/h.
                                Ja en oo vetänyt tällä setupilla mailia kun on viikon vasta ollut ajossa.
                                Ei tod. ole kaikki turbotettuja tai kaasuvehkeitä, on siellä vapareitakin vaikka kuinka. Siellä on esim. mun pienikuutoinen (1070cc) vapari ilman kaasuja, meni vuonna 2008 322km/h rajoittajaa vasten (välitykset loppui kesken) Jari Määtän ajamana (vieläpä eka veto hänelle oudolla pyörällä):
                                37. Suzuki GSX-R 1000 1070cc, Jari Määttä (jarim), Joensuu 2008, PerformanceBox, 322.12kmh (200.198mph)

                                Että riittää tuon 200mph ylittämiseen jo pienempikin kuin esim. Busa.

                                Jos väität/haluat tosissaan haastaa pyörät, niin mene kentälle haastamaan; siellä on osaavia kuskeja. Motarivedot on vähän mitä sattuu, liian usein pyöräkuski ei saa hommaansa tai ei uskalla tms..

                                Miksi muuten helvetin paljon laitettua autoa halutaan aina verrata vakiopyörään? Tai no, kyllä mä vastauksen tiedän; ei pärjää jos on vähän laitettu pyörä vastassa. Mun mielestä sitten kannattaa ottaa sellainen kunnon laitettu pyörä vastaan, jos kerran autosikin on todella reippaasti laitettu. Ei vaan tahdo enää pärjätä sitten.. Vakiopyöriäkin vastaan tekee tiukkaa, koska parhaimmillaan niilläkin on 200mph ylitetty maililla vain rajoittimet poistamalla (Suomessakin).

                                Eikä ole siis tarkoitus vähätellä tms.. Ihmettelen vaan sitä, että kun heti pitää mainostaa, että pyörät jää, vaikka ei olisikaan (ainakaan vielä) antaa mitattuja tuloksia sen tueksi. Helvetin kova laitehan tuo sun autosi on eikä varmaan montaa yhtä nopeaa löydy kadulta!! Itsekin olen nykyään enemmän autoharrastaja, mutta koska mulla on pyörätausta, niin tiedän että vaatii autolta aivan helvetisti pärjätä edes niille kovimmille vakiopyörille osaavalla kuskilla. Saati sitten laitetuille pyörille. On Suomessa nimittäin mailille yli 360km/h ajaneitakin muutamia, ja suuri osa näistä on vieläpä katupyöriä:

                                1. Jorma Karjalainen (2jorma2), Kawasaki ZZR1400 ANY10 Turbo, Joensuu 2012, PerformanceBox, 420.76kmh (261.504mph)
                                2. Antti Pietilä (ahtis), TFM Taxi 1570cc NOS, Joensuu 2012, PerformanceBox, 397.41kmh (246.992mph)
                                3. Jari Määttä (jarim), TFM Taxi 1570cc NOS, Halli 2011, PerformanceBox, 390.14kmh (242.473mph)
                                4. Tuomo Hoikkanen, Kawasaki ZZR1400 ANY10 Turbo, Joensuu 2012, PerformanceBox, 390.14kmh (242.473mph)
                                5. Teemu Tenhula (tenhulttio), TFM Taxi 1570cc NOS, Halli 2011, PerformanceBox, 388.37kmh (241.373mph)
                                6. Arto Mäki-Laurila (-Artsi-), Hayabusa Gen1 Turbo, Halli 2009, PerformanceBox, 374.64kmh (232.840mph)
                                7. Janne Huhtala, Hayabusa Gen2 Turbo, Joensuu 2011, DriftBox, 370.60kmh (230.329mph)
                                8. Janne Uskali (B#1), Hayabusa Gen1 Turbo, Joensuu 2011, PerformanceBox, 369.17kmh (229.440mph)
                                9. Marjut Kiiskilä (Marbusa), Hayabusa Gen2 Turbo, Joensuu 2012, DriftBox, 364.9kmh (226.786mph)
                                10. Tommi Mattila, Hayabusa Gen1 Turbo E85, Joensuu 2012, Stalker, 362kmh (224.984mph)
                                11. Jussi Hartikainen (BussiJussi), Hayabusa Gen2 Turbo, Halli 2010, PerformanceBox, 360.21kmh (223.871mph)
                                12. Hayabusa Gen1 1441cc NOS, Jari Määttä, Halli 2012, PerformanceBox, 361.1km/h (224.425mph)

                                Lähde: http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=22&t=64708

                                Sijalta 6. lähtien kaikki ovat puhtaita katupyöriä.
                                Last edited by Tylyttäjä; 20-05-2013, 15:39.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎