Originally posted by Vanquish
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms
Collapse
X
-
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTuli hankittua Racechrono ja kokeiltua muutama yritys omalla 335:lla.
Viisi vetoa, 3.0s, 3.4s, 3.4s, 3.1s ja 2.9s, keskiarvo taitaa tulla 3.16s.
Lampotila +30C, ilmanpaine 834hPa
Auto siis 335i automaatti. 3.4s vedot kolmosella, muut lusikka lattiassa, jolloin auto siis vaihtoi satasen paikkeilla kakkoselta kolmoselle.
Lampotila +23C, ilmanpainetta ei tullut tarkistettua, mutta todennakoisesti 830-840hPa valimaastossa.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostEi käytä ainakaan valmistajan ja maahantuojan mukaan.. Puhdas GPS-laite.
Tuosta nayttaisi olevan myos RTK versio, eli differentiaalikorjauksia kayttava malli. Silla toki paasee ihan parempaan tarkkuuteen, mutta vaatii siis paikallaan pysyvan referenssiaseman.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostPiti ihan googlata. Valmistajan speksi paikkatarkkuudelle on 5m ja korkeusmittaukselle 10m. Ihan tavallisia lukemia GPS:lle.
Tuosta nayttaisi olevan myos RTK versio, eli differentiaalikorjauksia kayttava malli. Silla toki paasee ihan parempaan tarkkuuteen, mutta vaatii siis paikallaan pysyvan referenssiaseman.
Siitä katsomaan resoluutiota:
Valmistaja ilmoittaa tuolle halvemmallekin mallille resoluutioksi 1cm.
Samaa asiaa käsitelty myös forumissa:
Last edited by Tylyttäjä; 23-10-2012, 15:51.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostAbsoluuttinen tarkkuus (offset) ja resoluutio on edelleen eri asioita.
Absoluuttinen tarkkuus tarkoittaa kuinka tarkasti vastaanotin kykenee paikan mittaamaan. Valmistaja ilmoittaa ilmoitetun korkeuden olevan 10m sisällä todellisesta 95% ajasta.
Resoluutio kertoo monellako desimaalilla vastaanotin ilmoittaa laskemansa paikan. Tässä tapauksessa resoluutio on 1cm.
Vastaanottimen ilmoittama korkeus voi siis olla helposti vaikka 9m väärä, mutta silti vastaanotin ilmoittaa sen senttimetrin tarkkuudella.
Voiko siis vastaanotin reagoida 10cm siirtymään? Totta kai. Mutta näyttämä voi toki muuttua tuon verran ja enemmänkin muistakin syistä, esimerkiksi vastaanottimen oman sisäisen driftin vuoksi.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostNäinhän se on.
Absoluuttinen tarkkuus tarkoittaa kuinka tarkasti vastaanotin kykenee paikan mittaamaan. Valmistaja ilmoittaa ilmoitetun korkeuden olevan 10m sisällä todellisesta 95% ajasta.
Resoluutio kertoo monellako desimaalilla vastaanotin ilmoittaa laskemansa paikan. Tässä tapauksessa resoluutio on 1cm.
Vastaanottimen ilmoittama korkeus voi siis olla helposti vaikka 9m väärä, mutta silti vastaanotin ilmoittaa sen senttimetrin tarkkuudella.
Voiko siis vastaanotin reagoida 10cm siirtymään? Totta kai. Mutta näyttämä voi toki muuttua tuon verran ja enemmänkin muistakin syistä, esimerkiksi vastaanottimen oman sisäisen driftin vuoksi.Last edited by Tylyttäjä; 23-10-2012, 21:31.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View Postilmanpainetta ei tullut tarkistettua, mutta todennakoisesti 830-840hPa valimaastossa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View Postite mietin ihan samaa
Ihan mitätön detaljihan tuo ilmanpaine ei ole, kun vaparista saa ulos täällä jotain 20% vähemmän tehoa ulos kuin merenpinnalla. Kun ajaa tuohon mäelle (4300m), niin siellä vapari 325i on jo aika nuhainen.
Turbossakin tuon matalan ilmanpaineen huomaa erityisesti ahtimien hitaampaana heräämisenä matalilla kierroksia.Last edited by bmw323it; 24-10-2012, 17:56.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Otin tuossa Ballen PerformanceBoxin lainaan ja mittailin referenssiksi tuon toistaiseksi vakion E32 730iA:n 0-100 -aikaa. Valmistaja lupaa automaatille 9.3s. Yllätys oli aikamoinen, kun kahden vastakkaiseen suuntaan vedetyn vedon jälkeen tulokseksi lukittui keskiarvoaika 8.25s. Pito jätti toivomisen varaa, helposti tuosta pari kymppiä vielä niistää. Renkaina 205/65R15 HKPL ja lämpötila -13'C.
Kesällä sitten uudestaan, katsotaan mitä tiheämpi lukkoperä ja softa tekee, 7.5s näyttää realistiselle tavoitteelle..1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostSellanen hyvä nyrkkisääntö on, että n. 1000hp autolla alkaa pärjäilemään jo lähes kaikille katupyörille, toki turbot/ilokaasutetut pyörät sitten vielä erikseen..Last edited by hono; 19-05-2013, 22:22.
Comment
-
-
Originally posted by hono View PostEi tarvii ainakaan 1000 heppaa uudelle Hayabusalle pbox logia tulee kun saadaan muutama pugi korjattua...
Tossa vähän listaa 200mph ylittäneistä pyöristä Suomessa, on niitäkin jo melkoisesti:
(Viime vuonna oli jo yli 40 pyörää mennyt yli 200mph mailille)Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostKenttäajojen perusteella näyttäis siltä. Ainoa joka pärjää edes putkiviritteisille on tainnut olla sen Nätyngin Supra, jossa on siellä 1000hp paikkeilla. Tosi monella lähes vakiollakin pyörällä kun on ylitetty se 200mph mailille. Vähän enemmän laitetuilla sitten paljon enemmän. Paljos sun autolla on mailille vedetty, kun ei esim. Busat pärjää? Ei ole ainakaan missään "virallisesti" näkyvillä, että olisit esim. 330km/h ylittänyt mailille, jolla jo pärjäisit vakiohkoille, mutta ei vielä enemmän laitetuille.
Tossa vähän listaa 200mph ylittäneistä pyöristä Suomessa, on niitäkin jo melkoisesti:
(Viime vuonna oli jo yli 40 pyörää mennyt yli 200mph mailille)
Annoin vielä tasoitusta kun suti kakkosen kokonaan läpi katuslickseilläkin (r888). Normirenkailla heittää vielä poikittain 170km/h:ssa (on edelleen neliveto).
Ja tossa sun listassa kaikki joko turbotettuja tai kaasuvehkeitä. Vakioilla suurimmalla osalla on tehnyt näköjään tiukkaa saada ees 300km/h.
Ja en oo vetänyt tällä setupilla mailia kun on viikon vasta ollut ajossa.Last edited by hono; 20-05-2013, 11:56.
Comment
-
-
Originally posted by hono View PostKyllä tällä 840hp/860Nm/1230kg (+kuski) autolla näköjään vaan pärjää kovimmillekkin vakiopyörille (lasken busan niihin).
Annoin vielä tasoitusta kun suti kakkosen kokonaan läpi katuslickseilläkin (r888). Normirenkailla heittää vielä poikittain 170km/h:ssa (on edelleen neliveto).
Ja tossa sun listassa kaikki joko turbotettuja tai kaasuvehkeitä. Vakioilla suurimmalla osalla on tehnyt näköjään tiukkaa saada ees 300km/h.
Ja en oo vetänyt tällä setupilla mailia kun on viikon vasta ollut ajossa.
Minusta perusmotarivedot eivät vielä kerro koko totuutta, mutta potentiaalia sinulla kuullostaisi olevan
PS. Joensuussa tiedän ainakin olevan kovia vastuksiaF36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by hono View PostKyllä tällä 840hp/860Nm/1230kg (+kuski) autolla näköjään vaan pärjää kovimmillekkin vakiopyörille (lasken busan niihin).
Annoin vielä tasoitusta kun suti kakkosen kokonaan läpi katuslickseilläkin (r888). Normirenkailla heittää vielä poikittain 170km/h:ssa (on edelleen neliveto).
Ja tossa sun listassa kaikki joko turbotettuja tai kaasuvehkeitä. Vakioilla suurimmalla osalla on tehnyt näköjään tiukkaa saada ees 300km/h.
Ja en oo vetänyt tällä setupilla mailia kun on viikon vasta ollut ajossa.
37. Suzuki GSX-R 1000 1070cc, Jari Määttä (jarim), Joensuu 2008, PerformanceBox, 322.12kmh (200.198mph)
Että riittää tuon 200mph ylittämiseen jo pienempikin kuin esim. Busa.
Jos väität/haluat tosissaan haastaa pyörät, niin mene kentälle haastamaan; siellä on osaavia kuskeja. Motarivedot on vähän mitä sattuu, liian usein pyöräkuski ei saa hommaansa tai ei uskalla tms..
Miksi muuten helvetin paljon laitettua autoa halutaan aina verrata vakiopyörään? Tai no, kyllä mä vastauksen tiedän; ei pärjää jos on vähän laitettu pyörä vastassa. Mun mielestä sitten kannattaa ottaa sellainen kunnon laitettu pyörä vastaan, jos kerran autosikin on todella reippaasti laitettu. Ei vaan tahdo enää pärjätä sitten.. Vakiopyöriäkin vastaan tekee tiukkaa, koska parhaimmillaan niilläkin on 200mph ylitetty maililla vain rajoittimet poistamalla (Suomessakin).
Eikä ole siis tarkoitus vähätellä tms.. Ihmettelen vaan sitä, että kun heti pitää mainostaa, että pyörät jää, vaikka ei olisikaan (ainakaan vielä) antaa mitattuja tuloksia sen tueksi. Helvetin kova laitehan tuo sun autosi on eikä varmaan montaa yhtä nopeaa löydy kadulta!! Itsekin olen nykyään enemmän autoharrastaja, mutta koska mulla on pyörätausta, niin tiedän että vaatii autolta aivan helvetisti pärjätä edes niille kovimmille vakiopyörille osaavalla kuskilla. Saati sitten laitetuille pyörille. On Suomessa nimittäin mailille yli 360km/h ajaneitakin muutamia, ja suuri osa näistä on vieläpä katupyöriä:
1. Jorma Karjalainen (2jorma2), Kawasaki ZZR1400 ANY10 Turbo, Joensuu 2012, PerformanceBox, 420.76kmh (261.504mph)
2. Antti Pietilä (ahtis), TFM Taxi 1570cc NOS, Joensuu 2012, PerformanceBox, 397.41kmh (246.992mph)
3. Jari Määttä (jarim), TFM Taxi 1570cc NOS, Halli 2011, PerformanceBox, 390.14kmh (242.473mph)
4. Tuomo Hoikkanen, Kawasaki ZZR1400 ANY10 Turbo, Joensuu 2012, PerformanceBox, 390.14kmh (242.473mph)
5. Teemu Tenhula (tenhulttio), TFM Taxi 1570cc NOS, Halli 2011, PerformanceBox, 388.37kmh (241.373mph)
6. Arto Mäki-Laurila (-Artsi-), Hayabusa Gen1 Turbo, Halli 2009, PerformanceBox, 374.64kmh (232.840mph)
7. Janne Huhtala, Hayabusa Gen2 Turbo, Joensuu 2011, DriftBox, 370.60kmh (230.329mph)
8. Janne Uskali (B#1), Hayabusa Gen1 Turbo, Joensuu 2011, PerformanceBox, 369.17kmh (229.440mph)
9. Marjut Kiiskilä (Marbusa), Hayabusa Gen2 Turbo, Joensuu 2012, DriftBox, 364.9kmh (226.786mph)
10. Tommi Mattila, Hayabusa Gen1 Turbo E85, Joensuu 2012, Stalker, 362kmh (224.984mph)
11. Jussi Hartikainen (BussiJussi), Hayabusa Gen2 Turbo, Halli 2010, PerformanceBox, 360.21kmh (223.871mph)
12. Hayabusa Gen1 1441cc NOS, Jari Määttä, Halli 2012, PerformanceBox, 361.1km/h (224.425mph)
Lähde: http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=22&t=64708
Sijalta 6. lähtien kaikki ovat puhtaita katupyöriä.Last edited by Tylyttäjä; 20-05-2013, 15:39.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Comment