Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hono
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 172
    • Nurmijärvi

    Originally posted by ///MJ View Post
    Eikun vaan kokeilemaan kesällä jonnekin kenttäajoihin mailin vetoa. Tunnetuimmat taitavat olla Lappeenrannan ja Joensuun tapahtumat :think Se on jännä miten oikeasti autolla sitä tehoa sekä hyvää ilmanvastuskerrointa tarvitaan siellä 250kmh jälkeen tai varsinkin +300kmh paikkeilla

    Minusta perusmotarivedot eivät vielä kerro koko totuutta, mutta potentiaalia sinulla kuullostaisi olevan

    PS. Joensuussa tiedän ainakin olevan kovia vastuksia
    Joo, katotaan jaksautuuko mailin vetoihin, vartti nyt ainakin pitäis käydä kiskaseen. Jos ei nyt missään tapahtumassa niin ainakin pbox:lla.

    Motarivedothan ne totuuden just kertoo, siihen tää vehje on rakennettukin, prätkien nöyryyttämiseen *provo*

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Ei tod. ole kaikki turbotettuja tai kaasuvehkeitä, on siellä vapareitakin vaikka kuinka. Siellä on esim. mun pienikuutoinen (1070cc) vapari ilman kaasuja, meni vuonna 2008 322km/h rajoittajaa vasten (välitykset loppui kesken) Jari Määtän ajamana (vieläpä eka veto hänelle oudolla pyörällä):
    37. Suzuki GSX-R 1000 1070cc, Jari Määttä (jarim), Joensuu 2008, PerformanceBox, 322.12kmh (200.198mph)

    Että riittää tuon 200mph ylittämiseen jo pienempikin kuin esim. Busa.


    Tossa nopesti googlettamalla löyty lista jossa äkkiseltään toistakymmentä eri busaa jotkut useita vetoja. 3 yli 3 markan ylitystä, en tiedä minkä gen vehkeitä, oliko vakioita vai virejä ja oliko kenguru vai apina tangossa.

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Jos väität/haluat tosissaan haastaa pyörät, niin mene kentälle haastamaan; siellä on osaavia kuskeja. Motarivedot on vähän mitä sattuu, liian usein pyöräkuski ei saa hommaansa tai ei uskalla tms..
    Ei mulla oo mitään tarvetta haastaa pyöriä eikä mitään muutakaan, mut jos kohalle sattuu niin en mä kieltäydykkään. Ja jos ei osaa ajaa niin on parempi ku ei osta koko mopotinta ollenkaan tai lähe vinguttamaan viimeisiään siitä.

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Miksi muuten helvetin paljon laitettua autoa halutaan aina verrata vakiopyörään? Tai no, kyllä mä vastauksen tiedän; ei pärjää jos on vähän laitettu pyörä vastassa. Mun mielestä sitten kannattaa ottaa sellainen kunnon laitettu pyörä vastaan, jos kerran autosikin on todella reippaasti laitettu. Ei vaan tahdo enää pärjätä sitten.. Vakiopyöriäkin vastaan tekee tiukkaa, koska parhaimmillaan niilläkin on 200mph ylitetty maililla vain rajoittimet poistamalla (Suomessakin).
    Siks koska pyöräilijät luulee vieläkin että autolla ei pärjää niille ja on mukava pudottaa ne maan pinnalle 25 vuotta vanhalla vessalla. Ja kyllä noille laitetuillekin pyörille löytyy vastusta "katu-autoista", ei ehkä suomesta (UGR), tosin siitä mä en ala sun kanssa vääntämään.

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Eikä ole siis tarkoitus vähätellä tms.. Ihmettelen vaan sitä, että kun heti pitää mainostaa, että pyörät jää, vaikka ei olisikaan (ainakaan vielä) antaa mitattuja tuloksia sen tueksi. Helvetin kova laitehan tuo sun autosi on eikä varmaan montaa yhtä nopeaa löydy kadulta!! Itsekin olen nykyään enemmän autoharrastaja, mutta koska mulla on pyörätausta, niin tiedän että vaatii autolta aivan helvetisti pärjätä edes niille kovimmille vakiopyörille osaavalla kuskilla. Saati sitten laitetuille pyörille. On Suomessa nimittäin mailille yli 360km/h ajaneitakin muutamia, ja suuri osa näistä on vieläpä katupyöriä:
    Tottakai pitää mainostaa kun alkaa kovimmat vakiopyörät jäämään. Älä huoli, tuloksia tulee kun saadaan alkukankeudet pois ja jos vehkeet säilyy suht ehjinä. Ja vetoja tullaan vielä vetämään kovimpia katupyöriä vastaan (vakio ja viri) jos pyöräkuskit ei taas peru puheitaan.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Originally posted by hono View Post
      Joo, katotaan jaksautuuko mailin vetoihin, vartti nyt ainakin pitäis käydä kiskaseen. Jos ei nyt missään tapahtumassa niin ainakin pbox:lla.

      Motarivedothan ne totuuden just kertoo, siihen tää vehje on rakennettukin, prätkien nöyryyttämiseen *provo*
      Onnistuuhan se toki, kun valkkaa sopivat prätkät/kuskit. Jopa mun autolla Mutta että vois oikeesti nopeita prätkiä/kuskeja haastaa esim. maililla, niin sitten saa olla jo sellanen n. 1000hp, kuten tulokset kertovat.

      Originally posted by hono View Post


      Tossa nopesti googlettamalla löyty lista jossa äkkiseltään toistakymmentä eri busaa jotkut useita vetoja. 3 yli 3 markan ylitystä, en tiedä minkä gen vehkeitä, oliko vakioita vai virejä ja oliko kenguru vai apina tangossa.
      Mun laskuopeilla tossakin on 9kpl 300km/h ylityksiä prätkiltä. Toki vain neljän eri prätkän ajamana.

      Googlettemalla löytyy myös tällainen:


      Elikäs Joensuun tulokset. 300km/h ylityksiä pyörille hirveä määrä kuten myös 200mph ylityksiä. Eikä pelkästään tältä vuodelta..

      Ei mulla oo mitään tarvetta haastaa pyöriä eikä mitään muutakaan, mut jos kohalle sattuu niin en mä kieltäydykkään. Ja jos ei osaa ajaa niin on parempi ku ei osta koko mopotinta ollenkaan tai lähe vinguttamaan viimeisiään siitä.

      Siks koska pyöräilijät luulee vieläkin että autolla ei pärjää niille ja on mukava pudottaa ne maan pinnalle 25 vuotta vanhalla vessalla. Ja kyllä noille laitetuillekin pyörille löytyy vastusta "katu-autoista", ei ehkä suomesta (UGR), tosin siitä mä en ala sun kanssa vääntämään.
      Juu kuten sanottu, niin kyllä tolla sun autolla pyöriä pudottaa aika paljonkin, mutta välttämättä ei niitä oikeasti nopeita esim. maililla (edes about vakioita). Selviää jos käyt vetämässä. Että ei kannata ihmetellä, että jos sattuukin osaava kuski tai viilattu 1000cc tai Busa tms, niin saatat jäädäkin kattelee perävaloja Noin extreme-autolla kannattaisi toki jo yrittää haastaa vähän laitettuja pyöriäkin. Tai ennemmin unohtaa pyörät ja ajaa vain tuloksia omaksi ilokseen. Niin mä ainakin teen kun saan joskus ton semi-tehokkaan Subarun valmiiksi. Vaatii ehkä liian extreme-laitteen kadulle, että voisi oikeasti nopeat pyörät haastaa. Kyllä sen tietää jos on niillä ajanut..

      Tottakai pitää mainostaa kun alkaa kovimmat vakiopyörät jäämään. Älä huoli, tuloksia tulee kun saadaan alkukankeudet pois ja jos vehkeet säilyy suht ehjinä. Ja vetoja tullaan vielä vetämään kovimpia katupyöriä vastaan (vakio ja viri) jos pyöräkuskit ei taas peru puheitaan.
      Toki onhan se kova suoritus autolla, jos oikeasti jättää edes kovimmat vakiopyörät. Jää nähtäväksi kuitenkin, että minkälaisia tuloksia saat esim. maililla. Kyllä hattu nousee jo ylität maililla edes sen 300km/h ja vielä enemmän, jos rikot vaikkapa sen 200mph/322km/h. Sitten ei ainakaan enää kovin moni vakiopyörä tule ohi Viilattuja tosin vielä löytyy useita kymmeniä Suomestakin, joilla vedellään selvästi yli 200mph ja jopa yli 350km/h mailille.

      Edelleen täydet pisteet täältä noin nopealle katuautolle! Onhan siinä todella raju teho/paino -suhde. että varmaan menee ainakin varttimaililla todella kovia aikoja jos vaan pitoa saa. Ja autossa se teho/kiihtyvyys tuntuu ihan eri tavalla kuin prätkässä, jossa se ei tunnu oikeen missään. Toivottavasti itsekin sais joskus noin tehokkaan auton. Kunhan nyt sais joku päivä edes tuon ykkösevoluution valmiiksi (vähän tökkii moottorinrakentajalla projekti), sillä jäädään kyllä vielä selvästi noista sun lukemista.
      Last edited by Tylyttäjä; 20-05-2013, 22:46.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • hono
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 172
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Juu kuten sanottu, niin kyllä tolla sun autolla pyöriä pudottaa aika paljonkin, mutta ei niitä oikeasti nopeita (edes about vakioita). Että ei kannata ihmetellä, että jos sattuukin osaava kuski tai viilattu 1000cc tai Busa tms, niin jäätkin kattelee perävaloja Noin extreme-autolla kannattaisi toki jo yrittää haastaa vähän laitettuja pyöriäkin? Tai ennemmin unohtaa pyörät ja ajaa vain tuloksia omaksi ilokseen. Niin mä ainakin teen kun saan joskus ton semi-tehokkaan Subarun valmiiksi. Vaatii liian extreme-laitteen kadulle, että voisi oikeasti nopeat pyörät haastaa. Kyllä sen tietää jos on niillä ajanut..
        Ai busat yms. ei oo enää oikeesti nopeita?

        Ja omaks iloks mä tällä ajelen, en kenenkään muun



        Tossa jonkun svedun vähän heikkotehoisempi S2 kun mun vetää 1000rr ja kilogixerin kanssa kevyitä vetoja. Ymmärrät vähän suuntaan antavasti mihin nää vanhat Audit pystyy
        Eikä tää niin extreme ole, kytkin ainut mikä oikeesti on epämukava, tosin siitäkin selviäisi rahalla..

        Comment

        • hono
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 172
          • Nurmijärvi

          Tuli käytyä vetäsemässä kesän ensimmäinen ja ainoa veto Pbox:lla. Lähinnä säätöjä hain kohilleen.
          Eli vedetty täysin katukunnossa, ei mitään pelleilyjä ja renkaiden lämmittämisiä yms.. Tie lähes luotisuora, 0,8% "alamäki".

          80-120km/h 1,26s rankasti sutien. Piti pitää rajottajaa vasten hetken että kerää maanopeutta jotta pysyy kolmosvaihteella jotenkin alueella Vaihto kolmoselle alkaa vielä ennen kuin 120km/h on saavutettu.

          100-200km/h 4,64s. Sisältää 2 vaihteen vaihtoa, 2-3-4.

          Matala nelonen tavotteena katukunnossa ja uskon että siihen pääsen kun saan säädöt kohdilleen.

          0-200km/h 6,x tavotteena katukunnossa..

          Köyhä video aiheesta:

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800



            Eipä tommosiin paljon muuta voi sanoa

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Originally posted by hono View Post
              Tuli käytyä vetäsemässä kesän ensimmäinen ja ainoa veto Pbox:lla. Lähinnä säätöjä hain kohilleen.
              Eli vedetty täysin katukunnossa, ei mitään pelleilyjä ja renkaiden lämmittämisiä yms.. Tie lähes luotisuora, 0,8% "alamäki".

              80-120km/h 1,26s rankasti sutien. Piti pitää rajottajaa vasten hetken että kerää maanopeutta jotta pysyy kolmosvaihteella jotenkin alueella Vaihto kolmoselle alkaa vielä ennen kuin 120km/h on saavutettu.

              100-200km/h 4,64s. Sisältää 2 vaihteen vaihtoa, 2-3-4.

              Matala nelonen tavotteena katukunnossa ja uskon että siihen pääsen kun saan säädöt kohdilleen.

              0-200km/h 6,x tavotteena katukunnossa..

              Köyhä video aiheesta:
              http://www.youtube.com/watch?v=rzfAql98MJ0
              Tuolla 6,x 0-200km/h ajalla alkaisi jo pärjäämään nopeimmille vakiotehoisille pyörille, mutta ei jätä vielä. Mutta aja se nyt ensin vielä ja faktaa kehiin. Esim. omalla oon ajanu 6,4s 0-200km/h (koneessa vakiot sisukalut silloin) ja moni muu selvästi kovempaakin vielä. Aja se alle 6s 0-200km/h ja yli 330km/h mailille, niin voit varmasti sanoa että nopeimmat vakiot (ja vakiohkot) jää. Että sen verran se vaatii. Sitten toki tilanne muuttuu taas jos pyörään lyö vaikka muutaman sadan euron dry NOS -systeemin, joka lienee helpoin/halvin tapa nostaa tehoa selvästi.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Guest's Avatar

                Honolla on kyllä diudissa komeesti kulkua!

                Noihin pyöriin on niin hauska verrata kun harva auto tarjoaa vastusta kadulla varsinkin noin ripeälle diudille. Ei sitä kannata niin vakavasti ottaa, enemmän pyöräkuskia syö jos ottaa tunkkuun autolta kuin toisinpäin.

                Comment

                • hono
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 172
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by primerap10gtr View Post
                  Honolla on kyllä diudissa komeesti kulkua!

                  Noihin pyöriin on niin hauska verrata kun harva auto tarjoaa vastusta kadulla varsinkin noin ripeälle diudille. Ei sitä kannata niin vakavasti ottaa, enemmän pyöräkuskia syö jos ottaa tunkkuun autolta kuin toisinpäin.
                  Joo, nyt tää alkaa jotenkin liikkuu. Tylyttäjäkin vois alkaa pikkuhiljaa myöntymään et autoillakin saa kadulla kovimmillekin vakiopyörille vastusta

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by hono View Post
                    Joo, nyt tää alkaa jotenkin liikkuu. Tylyttäjäkin vois alkaa pikkuhiljaa myöntymään et autoillakin saa kadulla kovimmillekin vakiopyörille vastusta
                    Joo kyllähän tolla varmaan hyvin pärjäilee kovimmillekin vakiopyörille Hyvin kulkee, ei voi muuta sanoa.. Silti on edelleen tiukka kisa vakiopyörienkin kanssa, se oli pointti..

                    Oon tainnu aikasemminkin kysyä, mutta kysyn nyt uudestaan; ei toi myynnissä olis?
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • hono
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 172
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Joo kyllähän tolla varmaan hyvin pärjäilee kovimmillekin vakiopyörille Hyvin kulkee, ei voi muuta sanoa.. Silti on edelleen tiukka kisa vakiopyörienkin kanssa, se oli pointti..

                      Oon tainnu aikasemminkin kysyä, mutta kysyn nyt uudestaan; ei toi myynnissä olis?
                      Valitettavasti ei oo myynnissä. Eiks sul ollu se Subbe projekti? Ei ku siitä väsäämään Suomen nopeinta?

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by hono View Post
                        Valitettavasti ei oo myynnissä. Eiks sul ollu se Subbe projekti? Ei ku siitä väsäämään Suomen nopeinta?
                        On joo, mutta ei siitä ainakaan toistaiseksi tuu kun semi-nopea.. Kunhan nyt sais edes sen valmiiks tälle kesälle..
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • diffas
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 215
                          • Lahti

                          Jeppistä. Tuli tos Kiikalassa katottua uudella ahinkombolla aikaa. Tuntuis järkevältä vetää kakkosella alueelle ja sit kolmosta. Vaik eihä tää ny mitää oo edellisiin kirjoittajiin verrattuna. Jospa seuraava setuppi sit edes vähä vikkelämpi...
                          60-120 4.8s
                          80-120 3.0s
                          Noi on kuuden vedon keskiarvo, riippuen kepittäjän nopeudesta.
                          video

                          Joku puolisenki sekkaa pois olis ihan pop jo.
                          Kingdiesel Racing

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4319
                            • Kannus/Kokkola

                            Makeasti alkaa honon audi kulkea.

                            Oikein pistää vituttamaan et ix makaa tallissa kopan työstössä. Jospa vielä loppukesästä pääsis antamaan vastineen.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki






                              Siinä "vähän" tieteellisempää testiä, varsinkin ylempi. 700hp corvette, joka on "hieman" aerodynaamisempi, kuin tollanen 30v vanha matolaatikko ja jää kuin tikku paskaan S1000RR:lle. Että niin...


                              E: lisätään nyt, että onhan toi honon audi nyt ihan tajuton kulkemaan kuitenkin
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • AatuPaatu
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 844
                                • Kuopio

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                http://www.youtube.com/watch?v=ATV4Ltbk5Qc




                                Siinä "vähän" tieteellisempää testiä, varsinkin ylempi. 700hp corvette, joka on "hieman" aerodynaamisempi, kuin tollanen 30v vanha matolaatikko ja jää kuin tikku paskaan S1000RR:lle. Että niin...


                                E: lisätään nyt, että onhan toi honon audi nyt ihan tajuton kulkemaan kuitenkin
                                Autojen paino erohan ei vaikuta mitenkään tuohon kiihtyvyyteen.
                                E30 316 -87
                                E36 318iS -92
                                E36 3XX -95
                                E39 523i -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎